Keresés

Részletes keresés

kbn Creative Commons License 1,5 órája 0 1 313728

Nem jól tetszik tudni...

 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0700085.kor

 

85/2007. (IV. 25.) Korm. rendelet a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről

 

1. § (1) A belföldi menetrend szerinti közforgalmú közlekedésben utazót az 1. mellékletben meghatározott közforgalmú személyszállítási utazási kedvezmény (a továbbiakban: utazási kedvezmény) illeti meg.

Előzmény: trizs77 (313727)
trizs77 Creative Commons License 1,5 órája -2 1 313727

Kormányrendelet írja elő az ingyenességet, enélkül nem lehet közforgalmú személyszállítást csinálni.

 

-----------------------

 

De lehet.

 

Sajnos, többször összekeverednek az alapfogalmak tartalmai.

Itt a közforgalmú és a közszolgáltatás fogalmai keverődtek össze.

 

 

A taxi például közforgalmú. de nem közszolgáltatás.

Számtalan közlekedési teljesítmény van még ami közforgalmú, de nem közszolgáltatás.

 

A kormányrendelet a közszolgálatatásként megrendelt közforgalmú teljesítmény hányadra írja elő, a különböző kedvezmények mértékét.

A többi közforgalmúra nem.

 

 

 

 

vrobee Creative Commons License 2 órája 0 0 313726

Szerintem nem ettől függ, hogy közszolgáltatás, vagy sem.

Dehogyisnem. Kormányrendelet írja elő az ingyenességet, enélkül nem lehet közforgalmú személyszállítást csinálni.

Nem gondolom véletlen egybeesésnek, hogy a 100E-n pont az ingyenes, amit kötelező ehhez nyújtani

A jegyár ettől még lehet eltérő, az elvileg fővárosi hatáskör. A BKV-s igazolvány elfogadása pedig céges.

 

Egyébként - úgy tudom - nem érvényesek rá az ingyenes utazásra jogosító igazolványok, még a BKV-s utazási sem.

Nem egészen, bár nem verik nagydobra, de megnéztem az  üsz-ot, és ez áll benne:

"A kedvezményrendelet alapján a személyszállítási közszolgáltatásokon díjmentes utazásra jogosultak a közszolgáltatást végző valamennyi járatot – ide értve a nosztalgia járatokat, a hajójáratokat és a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérről közvetlenül Budapest belvárosába közlekedő autóbuszjáratot is – díjmentesen vehetik igénybe"

 

---

 

De ettől függetlenül szerintem is sűríthető operatívan, hiszen a bevétel ugyanoda fut be, mint a normál járatoknál. 

Hmm, ez elég síkos lejtőnek tűnik, maszek tevékenység közpénzből finanszírozása. Bár ma kétségtelenül ez a politikai-gazdasági elit által közvetített norma...

Előzmény: John Howard (313725)
John Howard Creative Commons License 13 órája 0 0 313725

Szerintem nem ettől függ, hogy közszolgáltatás, vagy sem. De ettől függetlenül szerintem is sűríthető operatívan, hiszen a bevétel ugyanoda fut be, mint a normál járatoknál. Egyébként - úgy tudom - nem érvényesek rá az ingyenes utazásra jogosító igazolványok, még a BKV-s utazási sem.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (313724)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 13 órája 0 0 313724

Mivel az ingyenes utazásra jogosító igazolványok érvényesek rá, így közszolgáltatásnak minősül. Ergó operatívan szabadon sűríthető.

Előzmény: névtelen (313720)
Égig érő fütyi Creative Commons License 13 órája 0 0 313723

Nem ismerem a jogi viszonyokat, de egy közszolgáltatásra forgalomba állított járművet onnan kivenni (ritkítani) és profitorientált tevékenységre beállítani, az könnyen hűtlen kezelés és BTK eset lehet...??

 

 

Ez attól függ, hogy hova megy az a profit.

 

Előzmény: névtelen (313720)
névtelen Creative Commons License 15 órája 0 0 313722

Pühh..

Nekem ez olyannak tűnik, mintha a 7-es busz kiállna egy körre, hogy hazavigye a Bélát a Tesco-ból..

Előzmény: attus germanicus (313721)
attus germanicus Creative Commons License 15 órája 0 0 313721

Történik ilyen rendszeresen, ha nem is ilyen nagy tételben, mint ahogy ő javasolta. 

Előzmény: névtelen (313720)
névtelen Creative Commons License 15 órája 0 0 313720

Nem ismerem a jogi viszonyokat, de egy közszolgáltatásra forgalomba állított járművet onnan kivenni (ritkítani) és profitorientált tevékenységre beállítani, az könnyen hűtlen kezelés és BTK eset lehet...??

Előzmény: 18-09 (313719)
18-09 Creative Commons License 16 órája 0 0 313719

Operatív intézkedéssel a 100E-n jelentkező tömegjelent kezelhető lett volna. Tudom, hogy nehéz előtúrni 5-6 kocsit pluszban, de azért két sarokkal arrébb pörög közel 90 csuklós kocsi. Mivel azért eléggé tombol a szabadságolás, biztos nem lett volna akkora tragédia 3 kocsit az MP3-ról másik 3 kocsit a 4-6-ról levakarni, esetleg 2-2 és 2 csuklós KT. Bár utóbbiból fordult meg a vonalon tegnap és ma is. 

 

Másfelől, tudom iszonyatos létszámhiány van a forgalomfelügyeletnél is, de erre a pár erős nap lehet kellett volna helyszíni felügyeletet biztosítani a 100E-nek mondjuk napközben. Ennek annyi előnye lett volna, hogy látja a kihasználtságot és a fődiszpécserrel, vagy a menetirányítóval egyeztetve a normál forgalmi kocsi közé akár 10, 30, 50-re beforgatandó sűrítők a Deákról utasokkal, Reptérről pedig igény szerint utasokkal, vagy anélkül üresben fordulnak. Így meg a ford idő is kevesebb, lehet elég lett volna öt plusz kocsi is. 

 

Akár. 

trizs77 Creative Commons License 19 órája -1 1 313718

 

  Így van.

Piros pont.

 

 

Előzmény: Fzolee (313717)
Fzolee Creative Commons License 19 órája -1 5 313717

Anno az oskorban ezt mar a piros 93-as is tudta... Aztan ki tudja miert, megszuntettek...

Előzmény: John Howard (313716)
John Howard Creative Commons License 22 órája 0 2 313716

"A 100E az indulási szintre érkezik meg, ami fölül van, majd üresen átmegy az alsó, érkezési szintre, ... és megy vissza a Deákra."

 

Azért ez annyira logikus és elvárható elrendezés, hogy én azon ámulok, hogy ez eddig nem így volt...

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (313713)
Villámhetes Creative Commons License 22 órája -1 0 313715

Hmm,látom már,a tarcsi a második körét rója rajta.Talán szezonális menetrend kellene.

Előzmény: g86 (313703)
István Gyuri Creative Commons License 22 órája -1 0 313714

"2018. június 16-tól újabb kedvező változások lépnek életbe a repülőtéri autóbuszjáratokon. Ezek egyike, hogy ettől a naptól a 100E busz a Liszt Ferenc repülőtér indulási szintjére érkezik – ezzel is segítve, hogy az utasok minél gyorsabban megközelíthessék a terminál bejáratát és a check-in pultot –, miközben a belváros felé továbbra is az érkezési szintről indulnak a járatok."

https://bkk.hu/2018/06/ujabb-fejlesztesek-repuloteri-jaratokon-junius-16-tol/

Előzmény: vrobee (313712)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 22 órája 0 0 313713

A 100E az indulási szintre érkezik meg, ami fölül van, majd üresen átmegy az alsó, érkezési szintre, ahol a 200E közelében felszedi az utasait, és megy vissza a Deákra.

Előzmény: vrobee (313712)
vrobee Creative Commons License 23 órája 0 0 313712

várj, akkor most hogy is működik? bevallom, azóta csak kívülről láttam...

Előzmény: István Gyuri (313711)
István Gyuri Creative Commons License 23 órája 0 0 313711

vrobee: Lehet, hogy az sem szerencsés, hogy külön szintre vették a két járat indulási helyét.

Az érkezése került külön szintre.

Előzmény: vrobee (313708)
mestska Creative Commons License 23 órája 0 0 313710

szerintem a követéssel is gond van, tekintettel arra, hogy az ennek kapcsán soha nem emlegetett 200E is kényelmetlenül tele szokott lenni. Az árat viszont egyértelműen emelni kellene. 

Előzmény: vrobee (313708)
L45H Creative Commons License 23 órája 0 2 313709

Be lett sűrítve, majd szépen június - július környékén veszteséges volt. 

Áremelés kell, tartalékbuszokkal (amiknek a Deák környékén való elhelyezéséhez sok sikert kívánok).

Előzmény: g86 (313701)
vrobee Creative Commons License 24 órája -2 2 313708

Erről van szó. Kicsit más oldalról ugyanez: lehet, hogy nem a követéssel van baj, hanem az árakkal.

 

---

 

Lehet, hogy az sem szerencsés, hogy külön szintre vették a két járat indulási helyét. A korábbi helyzetben legalább látni lehetett azt, hogy van egy sűrűbben járó busz, ha valaki vállalkozóbb kedvű volt, mehetett azzal.

Előzmény: timetable (313705)
r1232 Creative Commons License 25 órája -1 1 313707

Amíg nem volt a belvárosból reptéri busz, nem volt ilyen probléma sem. Ergó be kell szántani és megint nem lesz. 😂

Előzmény: g86 (313703)
hory004 Creative Commons License 26 órája 0 0 313706

És hányan maradtak a megállóban? :)

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (313696)
timetable Creative Commons License 26 órája -2 5 313705

Öhm, és miért kell nekem egy kötöttpályás eszközzel hosszú szakaszon párhuzamos járat további sűrítését minden további nélkül elfogadnom? Igen, tudom hogy állítólag önfenntartó, de az eszközöket a normál városi díjszabás szerinti vonalakról kell hozzá elvenni...

Előzmény: mestska (313704)
mestska Creative Commons License 26 órája 0 0 313704

még nyammogás volt

 

szerintem a megrendelőt kivéve nem sokan nyammognak ezen az ügyön.

Előzmény: g86 (313701)
g86 Creative Commons License 1 napja -2 3 313703

Vasárnap délután javában tartott Sziget, és ugyanez volt. Hétfőn is. A következő napokban is ez lesz. 

 

A Szigetnek (vizes vb-nek, stb.) ehhez nincs köze, egyszerűen nagyságrendi eltérésekről van szó. 

Előzmény: Villámhetes (313702)
Villámhetes Creative Commons License 1 napja 0 1 313702

Na,ekkor pont rákoscsabáról mentem a kökire,nem tudtam segíteni:)

 

De mások mehettek volna,szvsz tudták,hogy a sziget fesztivál végén nem csak a sziget-busszal megy haza több ezer ember...

Előzmény: g86 (313701)
g86 Creative Commons License 1 napja -3 1 313701

Mikor legutóbb a 100E itt szóba került, még nyammogás volt, hogy minek a 10 perces, pláne még sűrűbb követés.

 

Ehhez képest ma délután: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1915463858548434&id=1059103267517835

 

Egy órában fel szeretett volna szállni kb. 600 utas, közülük felfért kb. 400. 600 utast kulturált körülmények között 10 busszal lehet elvinni, ami 6 perces követésnek felel meg. 

hegyaljai3 Creative Commons License 1 napja 0 1 313700
Libellum Creative Commons License 1 napja -1 1 313699

Hááát, amiket pénzköltés terén ebben az országban az utóbbi években láthattunk, az alapján én bármiféle gazdasági okra ma már nem igen hivatkoznék... Környezetvédelmire pedig méginkább nem :) Hiszen ha csak a tervezésre 2,5 milliárd jut, akkor a kivitelezésre ennek a 10x-ese. Abba pedig bele tudna férni ~500 méternyi új alagút - ha már értelemszerűen úgyis felújítják a földalatti egész meglévő szakaszát. Nem?

Előzmény: L45H (313694)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!