Azért azt ne feletjsd el, hogy azok az egri és gyöngyösi IR-ek a megszüntetett hatvani személyeket is pótolják, amik korábban dupla Flirttel közlekedtek. Ez már nem az az IR, ami a 2016-os flirtösítéskor volt, amit sokszor szóló Flirttel adtak ki a korábbi csíkos inga helyett "jóvanazúgy" alapon. Egy 9 órási KISS meg nem hiszem, hogy sokat segítene a reggeli kunszentmiklósi csúcsidőben. Nyilván járnak KISS-ek délelőtt meg hétvégén is mindenfele, hiszen valaminek járni kell akkor is, de hát mit csináljunk? Állítsuk félre őket a tárolóra, aztán járassunk mindenhova szóló Flirtöt, ha van? Még így is jobb egy délelőtt kihasználatlanul járó energiatakarékos KISS, mint egy mozdonyos vonat.
Amúgy meg összerántanak néhány csíkos inga szerelvényt a 150-esre, aztán kész. Aztán ha máshonnan hiányzik, ott meg elszaladgál helyettük sima V43-as kocsikkal, pl. Püspökladány-Záhony, Szolnok-Hatvan. Csak pénz kérdése, hogy feltámasszanak néhány rothadó Szilit meg kocsit.
Esetleg a kunszentmiklósira rádobják a Flirtöt, én speciel nem bánnám, ha pl. a Cívis IR-re meg menne helyette egy 5-6+1-es csíkos inga, amire végre fel is férnének az utasok. Én mondjuk az egrire is elviselném, de az már más téma. 26 perces gödöllői menetidőt az nem fog produkálni, az biztos. :D
Majd nem lesz ennyi csatolt FLIRT a gödöllői betéten, vagy éppen az Agria/Mátra IR-en. És az sem biztos, hogy létszükséges 9:00-kor 600 fh-es KISS-et felzavarni Egerbe. Majd bepörög inkább reggel Kelebia felől. Vagy ott van a másik oldalban pl. a Pusztaszabolcs-Dombóvár. Majd nem megy Flirt, ha nem Szili+fecske, már ha tudnak akasztani le valahonnan... :)
Flirt motorvonatok megkezdték a 150 Kőbánya-Kispest és Kunszentmiklós-Tass "elővárosi" szolgálatukat.
Innentől kezdve kb. 3-4 évig csak itt jártak.
Sajnos a Bp. Keleti Kelebia közti vonalra is beforogtak illetve a 415-109 től 415-123 pályaszámcsoporttal keverve, ami később szervezési gondokat is hozott.
A Köki helyett Bp Keletibe való végállomásoztatás után elvitték a vonalról Flirteket, cserébe csíkos inga volt 2000-rs papagáj mozdonnyal ami nyáron a nagy melegben színvonalromlást okozott.
A reggeli 3717 2 egység Flirt helyett 7 kocsis mozdonyvontatású vonat lett...
2022.05.01-től a teljes átépítés miatt a vonalon közlekedő vonatok más vonalra kerültek.
Sajnos jó pár motorvonat áll baleset, alkatrészhiány stb. miatt ezért nem lesz könnyű újra felvenni a forgalmat, más vonalról kell átcsoportosítani járműveket e miatt....
Amikor egy kiszemelt vonalcsoport új járműveit eleve máshová is beosszák mint ahová, amiét vették, vagy egy épp induló vasútvonal átépítés megindítása előtti két hétben sajtó fotós megoldásból oda is elküldik ahová eredetileg nem szánták, akkor az nem tervszerű üzembehelyezési folyamat, hanem inkább hebehurgya kapkodási szerencsétlenségeskedés.
Sületlenséggel, felüleletességgel, nem jó fedni a hozzá nem értést.
Nincs kit átverni sok munkával.
Az utas úgy is átlát az ilyen sunyi ügyeken rajta,és rájön, hogy ez ide áthelyezett jármű csak azért van it, mert vették onnan, meg amonnan, meg más honnan.
Hiába készl el éd meg akár jó minőségben az a 150-es vasútvonalt, határidőre.
Az utasok (szavazók) nem a vonalon naponta gyorsabban áthaladó elegytonnák mint lesz büszke és jó szavazó, hanem azért mert a Kunszetntmikós - Budapest elővárosban, gyorsabb, tisztább, kényelmesebb, csendesebb, komfortosabb eljutáshoz jut
Ő ezért tűrte el az 5 évig a pótló buszozást, a port, a ssrat és az építkezéssel járó minde bajt.
Pedig nem volt másként 2012 és 2018 között, ugyanannyi alsókategóriás user használta a 4-6-ot, csak most jobban szemet szúr az embereknek, mert gyakrabban találkozol velük.
Én 2018/2019 tele óta csak ritkán fordulok elő 4-6-oson, de nekem olyan emlékeim vannak, hogy előtte gyakori volt a kéregető meg a tangóharmonikával zajt keltő "utas". De simán lehet, hogy tévedek +- éveket.
A meglevő kötöttpályás eszközökre arra a vonalra van vizsgám.
Ahogy elnézem az építkezést min 2 év amíg a 150a Bp-Kunszentmiklós-Tass vonal tud utasokat szállító szerelvényeket fogadni.
Addig marad a 650,651, 653, 654,655, 656,657, 660 elővárosi meg a 1110, 1115 országos vonal ami időben kedvezőtlenebb a Népliget és a Keleti megközelítése is gondot okoz a belvárosi kapcsolatokat a vasút szolgálta ki jobban, amíg volt.
Szeretek.buszt is vezetni, jelenleg idő nem jut rá...
Próbálom keresni a különbséget, de úgy hogy az elmúlt 15-20 évben nem sokat változott az, hogy mennyit utazok közösségi közlekedéssel Budapesten (sokat), én nem látok változást.
Talán attól lehet néha ilyen érzésünk, hogy ha azóta bármi is megújult, vagy újonnnan épült, annak a megóvása nem prioritás.
Nyilván lehet, hogy az én toleranciaküszöböm került lentebb, vagy az idő megszépíti az emlékeket, de 2012-2018 táján kevésbé tűnt ilyen lepukkantnak az alsókategóriás userek szintje.
Amikor a metró bejáratoknál bevezették az állandó (vagy közel állandó) jegyellenőrzést nagy rácsodálkozás volt számomra, hogy a padon ülve is lehet lent várni a szerelvényt, mert eltűntek róluk a folyton ott alvó hajléktalanok.
Már régóta következtesen írom, hogy a leendő M/0NY nyomvonalvól Budakeszi-dél és Petneházy-rét között, Budakeszi út visszavezetéssel egy 2x1 sávos elkerülőt, jórészt alagúttal, ha lehet, a többi részen itt-ott 2x1 sávos szakasszal, szigorúan szintbeni kereszteződés nélkül (csak lehajtó + gyorsítósávos felhajtó) rég meg kellett volna épíeni, TEN-T nélkül.
Azzal együtt, hogy minden új út plusz forgalmat vonz, de Budakeszi esetében ez mára a kisebbik probléma.
Persze, nem tegnap kezdüdött, de az elmúlt években vált kezelhetetlenné. Ahogy a metrón is egyre többször vannak ismét oda nem illő alakok. Főleg az M2-n.
>Azért szomorú, hogy ez IS a közösségi közlekedés, és nyoma sincs annyak, hogy az önkormányzat, a BKK vagy az állam fellépne az ilyesmi ellen.
Prágában, vagy Belgrádban annak ellenére nem tapasztaltam idén és tavaly turistaként viszonylag sok (nemegyszer külvárosi) utazás alatt a járműveken oda nem illő, diszkomfortérzetet okozó személyek jelenlétét, hogy egyikükben sincs elsőajtózás a buszokon (este sem).
"... a közösségi közlekedés járművein gyakran alakulnak ki olyan helyzetek, amikor az utasok nem érzik magukat biztonságban, nőket fogdosnak, drogos bandák randalíroznak, messziről bűzlő embereket kell kerülgetni. Ennek kezelésére létrehoznám a BKK rendészetet 200 fővel, amelynek munkatársa a BKK kék villogós autójával 15 perc alatt kiérhet és segíthet a bűzlő, hangoskodó elemek elleni fellépésben. ...
Ki kell mondani, hogy a közösségi közlekedés nem hajléktalanszálló, ez egy közszolgáltatás. Nem azt mondom, hogy a villamosról leszállított hajléktalant bilincsben kell elvinni, segíteni kell nekik, de a szociális ellátórendszer keretei között. A fővárosnak vannak melegedői, esetkocsijai, hajléktalanszállói, a rendészeknek együtt kell működni a szociális szférával. De akik nem tartják be az utazási szabályokat, azokat ki kell zárni az utazásból. Ennek ma nagyon sokszor nem szerez érvényt a BKK, holott sokakat éppen ez tántorít el a közösségi közlekedéstől."
A 22-esről a körülmények miatt menekül mindenki, sok más helyen viszont telt ház és várólista van, még Pest megyében is...
(Ez azért némileg ellentmond annak a néhány hónappal ezelőtt terjesztett baromságnak, miszerint ezres nagyságrendben hiányoznak a buszvezetők a cégtől és hamarosan össze fog omlani a közlekedés... :))
Én nem hiszem, hogy szükségtelen és a vizsgák után soha nem használt teherautós elmélet, illetve az a néhány óra vezetés és az érdemben túl sokat tenne hozzá bárki buszvezetői tudásához, szerintem a régi rendszer szerint is voltak tehetségesebbek és reménytelenek, meg most is. Most legalább azt tanulják magasabb óraszámban, amivel egyébként is foglalkozni fognak és tudtommal mindhárom cégnél helyben, nem valami külső autósiskolánál, így jobban lehet azokra a területekre fókuszálni, amire később a mindennapi munka során szükség lesz.
A BKV-nál amúgy dolgozik még néhány vén róka, aki C kategória nélkül vezet (merthogy régen szintén nem volt előkövetelmény), illetve a trolisoknak is elég a B, mégsem végeznek gyengébb minőségű munkát, szerintem.