Keresés

Részletes keresés

Il Leone Creative Commons License 2017.08.29 -6 0 305728

Lehet nyomni a demagóg személyeskedő szöveget, és a számba adni olyat, amit nem írtam.

 

Képzeld, igen, el kell sétálnom a buszmegálló, képzeld, még át is kell szállnom többször is az utazásaim során, és a munkahelyemhez legközelebbi megálló is kb. 5 perc sétára van, de képzeld, és ez a legfontosabb! egyszer sem siránkoztam, hogy gyalogolnom kell a megállókig, még akkor sem, amikor mankózásra voltam ítélve.

Előzmény: 08-73 (305726)
Il Leone Creative Commons License 2017.08.29 -8 1 305727

Nem, nem az ilyen gondolkodásmód miatt születtek bizonyos megoldások.

 

De ne is szerencsés összehasonlítani egy metró-hév vagy metró-villamos átszállási kapcsolatot, azért az agglomerációs vasúti utasok kicsit más kategória.

 

Ahogy még a vidéki nagyvárosokban is kicsit másképp működik az élet és az emberek is.

 

Igenis, amikor pl. Győrbe kellett menne, a vasútállomástól minden gond nélkül sétáltam több mint fél órát az úti célomhoz, mert olyan sz@r a buszközlekedés a városban napközben, hogy megéri gyalogolni.

 

De ugyanezt elmondhatom Debrecenről, Nyíregyházáról, vagy Miskolcról is.

Előzmény: hitman (305724)
08-73 Creative Commons License 2017.08.29 -3 1 305726

És pont az ilyen, általad elbagatellizált kényelmetlenség épp elég ahhoz, hogy más közlekedési módot válasszanak az utasok. A 85-ös buszodhoz biztos nem kell ennyit sétálnod, gondolom a kapuban áll meg és a melóhely kapujában tesz le...

Előzmény: Il Leone (305722)
rm40 Creative Commons License 2017.08.29 -2 7 305725

Hát, gratulálok. Pont Tőled, pont ebben a topikban...

 

Aztán csodálkozunk, hogy egyesek a fejpályaudvarok csarnokából ki akarják tenni a vonatokat mindenféle idióta újrahasznosítás céljából - hát hadd talpaljon a paraszt! 

Meg ezért sikerül olyan remek metróátszállásokat létrehozni az M4-es mentén, meg olyan remek busz- és villamosvégeket tervezni Kelenföldre, meg... És akkor a sok évtizedes elkefélt megoldásokat még nem is soroltam.

 

Tényleg gratulálok, még közlekedéstervező is lehet Belőled...

Előzmény: Il Leone (305719)
hitman Creative Commons License 2017.08.29 0 10 305724

"de azért annak a sugallata, hogy naponta kb. 200-250 méter többlet séta miatt a világ vége jönne el, eléggé demagógnak érzem."

 

az ilyen gondolkodásmód miatt keletkeznek aztán az olyan átszállások, mint pl a 24V-Metró, vagy akár az M2-H9...

Előzmény: Il Leone (305722)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.29 -4 4 305723

Igenis az a véleményem, hogy csak egyes úri budapesti polgárok hisztije ez.

 

------------

 

Semmi baj.

Tiszteljük a véleményedet.

A vélemény szabad.

 

 

Il Leone Creative Commons License 2017.08.29 -13 4 305722

Na már megint fórumcsendőrt játszol. :(

 

Igen, topiktársnak van egy véleménye, de azért annak a sugallata, hogy naponta kb. 200-250 méter többlet séta miatt a világ vége jönne el, eléggé demagógnak érzem.

 

Lehet nyomkodni a mínusz gombokat, és el lehet gondolkodni azon, hogy arra a vonatra felszálló utasok az agglomerációs településen mennyit is sétálnak a vasútállomásra.

 

Igenis az a véleményem, hogy csak egyes úri budapesti polgárok hisztije ez.

Előzmény: trizs77 (305720)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.29 0 0 305721

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.08.29 -3 6 305720

Ne haragudj meg, de hagyjuk már ezt a szöveget.

 

--------------------

 

Ne hagyjuk.

 

Neked az a véleményed. Ezt tiszteljük.

Neki és társainak meg az a véleményük. Őket meg azért tiszteljük.

 

Ne vezessünk már be vélemény rendőrséget.

 

 

Il Leone Creative Commons License 2017.08.29 -11 3 305719

Ne haragudj meg, de hagyjuk már ezt a szöveget. Hihetetlen, hogy mennyire elkényelmesedett emberek vannak, hogy nem tudnak naponta kétszer120 méterrel többet gyalogolni.

 

Igen, minden nap használom a vonatot, és érdekes módon én is, és az utastársaim többsége is képes a Nyugati 17-es vágányának végéből is minden gond nélkül sétálni, és visszafelé ugyanez a helyzet, képesek vagyunk a baktól még elsétálni 60-80-100 métert minden nap.

Sőt teljesen mindegy, hogy a vonat bak felőli végén szállunk fel, mert a vasúti kocsikban előre szoktunk sétálni a nekünk megfelelő kocsiba.

Előzmény: rm40 (305718)
rm40 Creative Commons License 2017.08.28 -1 4 305718

Itt mifelénk tényleg a peronok rövidsége a probléma?

 

Nem. De azért pl. fejpályaudvaron nagyon nem mindegy, hogy kilenc vagy négy kocsihossznyit gyalogol az év 250 munkanapján az egységsugarú utas a baktól mondjuk a vonat legelső utasteréig (mert már csak ott van hely), illetve fejpályaudvarra érkezve fordított irányban. A Keleti és Déli vonatai kizárólag a bakok felől elérhetők / bakok felé hagyható el, de a Nyugatinál is kulturáltabb ez a megoldás.

Előzmény: mzdude (305710)
7-es troli Creative Commons License 2017.08.28 0 0 305717

A makói tt nem új dolog, a szabadkai annál inkabb

 

http://epiteszforum.hu/tram-train-szeged-mako-kozott

Előzmény: trizs77 (305715)
Lovrin Creative Commons License 2017.08.28 -1 0 305716

Egyfelől örömünnep és fanfárok, mert megtört a jég abban a tekintetben, hogy évtizedek óta ez lesz az első alkalom, hogy a kormány költségvetési pénzből támogatja nem-TENT vonal felújítását. Egy iciri-piciri eredmény a vasútnak az 1300 milliárdos autópályaépítési pénzszivattyúval szemben. (Spoiler: azok sem hasznosabb vagy olcsóbb projektek, sőt.) És ezzel egy ténylegesen innovatív projekt került sínre.

 

Ha valamit most sikerült nagyon megnehezíteni, az pont a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train Makó irányába való bővítése.

Ha most nem sikerül demonstrálni, hogy a Tram-train könnyen és olcsón építhető (nettó 38 mrd-os pályafelújítás = nem olcsó), akkor de senki sem fog lelkesedni újabb Tramtrain projektekért. Ha lemennek a választási kampányok, hirtelen elég sok ígéretről el fog feletkezni a politika.

 

Előzmény: MCA-001 (305713)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.28 -2 0 305715

Hát ha jól megvizuáljuk a vasúti térképet akkor :

 - Újszegeden eléggé kiesik a vasútállomás, bár 200-400 méteres sétával elérhető, Újszegedről. A városból már nehezebb.

 - Szőregen a falu túlfelén,  a temetőn túl van az állomás, mely igen takaros de a faluból 400-1400 métert kell odáig sétálni.

 - Deszken a falu szélén van a főpályaudvar, a falu egyik felétől 100-300 méterre, a másik felétől messzebb.

 - Klárafalváról még jó katonai távcsővel is alig látható a vasút, olyan messze van, út oda nem vezet, vasúti megálló még nincs.

 - Ferencszállásról még jó katonai távcsővel is alig látható a vasút, olyan messze van, út oda nem vezet, vasúti megálló még nincs.

 - Kiszombornál a falu mindkét vasúti megállója jó helyen van, jól feltárja a falut.

 - Makón a város kb. 90%-tól 1-4 km-re van a vasútállomás.

 

Aki itt jól működő, elővárosi  Tram-Traint akar létrehozni, működtetni, annak igen csak fel kötnie a lengő magyar gatyát.

 

 

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (305713)
attus germanicus Creative Commons License 2017.08.28 0 1 305714

Annyival egészíteném ki, hogy ahol fontos a gyors utascsere (tipikusan S-Bahn-vonalakon), ott mégis praktikus lehet a három Flirt-kategóriájú, egyszintes, de a magyarországi Flirt-öknél több ajtóval rendelkező szerelvények használata. 

Példa: S-Bahn München, Frankfurt, Stuttgart

 

Olyan hálózaton, ahol még nagyobb számban járnak régebbi, elavult járművek, szintén praktikus lehet csúcsidőben a Flirt-szerű szerelvényeket triplán járatni, csúcson kívül szétszedni, és kiváltani vele a régebbi típusokat, hogy azok csak csúcsidőben közlekedjenek. 

 

A többivel egyetértek. 

Előzmény: trizs77 (305712)
MCA-001 Creative Commons License 2017.08.28 0 2 305713

Tényleg elkezdődött a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train Makó irányába való bővítése...

 

http://www.magyarkozlony.hu/hivatalos-lapok/96848dce51eddcb57b3cfba441156ca5018ab5b1/dokumentumok/384204d1e44b7d8eb78496c4956c49c982003701/letoltes

trizs77 Creative Commons License 2017.08.28 0 6 305712

Úgy istenigazából kell ez ide?

Azt mondja a fószer, hogy a peronok rövidsége miatt előnyös az emeletes kocsi.

Itt mifelénk tényleg a peronok rövidsége a probléma?

 

-------------

 

Nem.

 

De az emeletes KISS kb. 600 ülőhelyes.

 

Ha ezt FLIRT-ből állítod ki, akkor három FLIRT-tet kell összekapcsolnod ami pazarlás.

Ugyanis a három FLIRT-nek van 6 vezetőállása, ami a legdrágább egy vonatban, és abból 4-t nem fogsz használni 30 évig.

 

Tehát nagyon helyes - elővárosi közlekedésben - az emeletes villamos motorvonat alkalmazása.

 

Ha ugyanezt klasszik ingából akarod előállítani akkor kell hozzá:

 - 1 db V43,

 - 8 db Bhv

 - 1 d vezérlő kocsi.

Nos az már tényleg hosszú.

 

Bár szerintem a budapesti elővárosi vonalakon még az is elférne, ugyanis az eredeti budapesti ingák pont így néztek ki vagy 30 éven át, lévén 9 kocsisak, azaz 8 kocsi+vezérlő.

 

Ha 30 évig elfértek, valószínűleg ma is elférnének, de ma már inkább :

 - V43 + 5 Bhv + BDt,

 - V43 + 6 Bhv +Bdt összeállításban járnak a budapesti elővárosi vonatok.

 

Tehát a FLIRT nem arra való, hogy hármat összekapcsolj a 600 ülőhelyért.

Lehet ilyet csinálni, néha vmi extrém dolog miatt, műszakilag ez nem gond, de nem erre való.

 

Ahová 600 ülőhely kell, (70, 100a,) oda valóban KISS a célszerű.

 

 

Előzmény: mzdude (305710)
Spaceliner Creative Commons License 2017.08.28 0 1 305711

Az a probléma, hogy egy fullra tömött délutáni Bhv-s ingát nehezen váltást ki Flirttel. A Kiss 600 fős, ami még mindig csöppet szűk, de Flirt+Kiss párossal 800 fő. Az pedig jelentős kapacitás plussz már.

S erre a vegyespárosra terveznek is. Dupla Kiss pedig.... :D

 

Jó kis variálhatóság lesz a jövőben.

Előzmény: mzdude (305710)
mzdude Creative Commons License 2017.08.28 0 0 305710

Úgy istenigazából kell ez ide? Azt mondja a fószer, hogy a peronok rövidsége miatt előnyös az emeletes kocsi. Itt mifelénk tényleg a peronok rövidsége a probléma?

Előzmény: trizs77 (305701)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.28 -1 1 305709

Ezt ne nekem írd,hanem az indexnek.

Előzmény: Ashi Valkoinen (305707)
vrobee Creative Commons License 2017.08.28 0 0 305708
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.08.28 -1 0 305707

Mondjuk a videóban elég sok tartalmi hiba van.

 

Apró pontatlanságok.

Előzmény: Villámhetes (305702)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.28 0 10 305706

Az már más kérdés, hogy ezt a Szilly Lászlót, a 444.hu újságíróját se az eszéért vették fel a szerkesztőségbe:

 

...".....Kb 22:30 körül már olyan információkkal kezdték nyugtatgatni a várakozó utasokat, hogy mi még örülhetünk is, mert egy vonat konkrétan Budapestről nem Székesfehérvárra ment, hanem Veszprémbe utasokkal együtt..........."

 

Annyi esze ugyanis se neki nem volt, sem az írását megjelenés előtt ellenőrző szerkesztőnek, hogy ha egy vonat Budapestről Veszprémbe megy akkor annak át kell haladnia Székesfehérváron.

 

A 444.hu szerkesztősége biztosan el van látva minden komoly eszközzel.

De egy Magyarország térképet (nem drága) azért vehetnének, vagy alkalmazzanak egy fő olyan embert, aki legalább a megyeszékhelyeket tudja, hogy merre vannak.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.08.28 0 1 305705

Itt se az a baj, hogy történt valami műszaki hiba.

Olyan van.

 

Hanem az, hogy a MÁV-nak nincs protokollja arra, hogy ilyenkor mit kell csinálni ?

Ki mit mondjon.

 

A MÁV székházas jólfésült mindíg mosolygó negyvenes  nő, valószínűleg ott is mondana 3 kerek mondatot egy TV kamerába, de Ő, nincs olyankor ott.

Ott egy kalauz van, egy jegypénztáros van, akik meg van tiltva, hogy bemondják saját szavaikkal az igazat.

Csak előre leírt, felmondott panelmondatokat ismételhetnek a hangosba.

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (305704)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.28 0 0 305704

.."magyarosch, népiesch" stílusban megírt elővárosi utazási kép tegnap estéről :

 

https://444.hu/2017/08/28/kalauz-bacsi-hova-szarhatok-a-peronra?utm_source=hirkereso&utm_medium=cpc&utm_campaign=kalauz-bacsi-hova-szarhatok-a-peronra

 

aki nincs teljesen képben, annak annyit, hogy este 9 körül (?) kb. 18 vonat volt Fehérvár és Budapest között a pályán, mely épp, fejenként,  70-130 percet késett egy műszaki hiba miatt.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.28 0 2 305703

Sokszor pár percért szórunk el 100 milliárdokat... Van amikor nagyon fontos az az 1-2 perc, van amikor nem törődünk vele.

Előzmény: trizs77 (305669)
Villámhetes Creative Commons License 2017.08.28 0 0 305702

A videót is hozzárakhattad volna:)

 

http://index.hu/video/2017/08/28/emeletes_vonat_svajc/

Előzmény: trizs77 (305701)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.28 0 0 305701
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.28 0 1 305700

A 3-4 perc megtakarítás nyílt, jelzőlámpás csomópontok nélküli/vagy villamos feltétlen elsőbbségét garantáló irányított szakaszon, ritkább követések mellett lenne reális. Fix, netán villamos bejelentkezést feltételező jelzőlámpás csomópontok esetén nem tudsz ennyit nyerni, mert ha az expresszhez csinálod a hangolást, az alapjárat verődik el és éri gyorsan útól a gyors, ha meg az alapjáratot hangolod, akkor meg a gyors verődik el és szintén útóléri az alapot. Sokkal egyszerűbb egy, a villamost abszolút előnyben részesítő hangolást készíteni, több helyen villamos bejelentkezés kialakításával.

Előzmény: expresszbusz (305524)
08-73 Creative Commons License 2017.08.28 0 0 305699

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!