Azt csiripelik a rákosrendezői verebek, hogy a vejem uram által alapítani kívánt plusz különjárati flotta (magyarul új vonatpótlóbusz flotta) is olyan színű lesz.
Pedig arra egy lámpát spórolni lehetne, meg kevésbé akadna össze mondjuk a 23-24-gyel. Mondjuk nem tudom mennyi most ott a pályasebesség, mert ha max. 20, akkor az elvi előnynek annyi.
Németországban a hivatkozott adatsorban szerepelnek adatok a 100 ezer feletti városokra, azon kívül pedig megyei bontásban. De az már azért elég torz tud lenni, mert a céges autók sok esetben a cég központjába vannak bejelentve, akkor is, ha nem ott használják őket.
Ne a Sörgyárat nézzed, a 37E kap Kőfelsőn 2 perc tartózkodást.
Tanszünetes menetrend szerint a 37-37A 15 perces követéssel jár. Iskolai napokon valóban 12-13-10 perces követés is akad, ami az alapmenetrend, de valószínűnek tartom hogy azon a héten nem az fog életbe lépni. A Futárban a 37E-nek akkorra még nincsenek is feltöltve az indulásai.
A menetrendi adatokat nézegetve kicsit érdekes lesz ez a leosztás, nem néztem még meg, de lehet, hogy a vasúti menetrendhez lett igazítva a 37E? Mert akkor érthetőbbek az elég nagy lukak.
Most csak hirtelen reggel befelé 7 és 8 óra között néztem meg, szerintem már most látszik benne, hogy nem biztos, hogy működni fog rendesen.
Szóval Sörgyártól az indulások így néznek ki (piros az expresszvillamos):
Lehet, hogy pont ki fog jönni, de kicsit neccesnek tűnik így az, hogy 19-kor elmegy az alapjárat és rá 2 percre már megy is utána az expressz villamos. Szerintem ebben az irányban az expressz járat sokkal korábban utoléri az alapjáratot, minthogy elérnék az egyetlen előzési lehetőséget a Dobozi utcánál, tekintve, hogy a villamos pont a Dobozi és Kőfelső között hagyja ki a megállókat.
Csak tippelek, hogy ahol egymás után két expressz van, ott pont akkor érkezik egy vonat az agglóból, de pl. az, hogy még így is sikerült egy 10 perces lyukat beletenni, nekem furcsa.
A BKK közleményével ellentétben azért messze nem 3-5 perces követésről van szó csúcsban, hiszen 6:55 és 7:53 közötti egy órában amikor a legtöbb menet van befelé, akkor a követések meg így alakulnak:
Kifele irányban persze nem gond, hogy van olyan, hogy az expressz az alap után indul egyetlen perccel, mert a Dobozi utcáig ugyanaz a megállási rend. Itt kérdés, hogy az expressz tényleg meg fogja tudni előzni az alapjáratot.
Persze a gyengébb irányban nyilván sokkal kisebb mértékben számít, de azért a követések abba az irányba is érdekesen alakulnak:
6 - 2 - 7 - 5 - 1 - 9 - 2 - 13 - 4 - 8 perc. Itt a 13 perces lyuk pont két alapjárat között adódik.
Délutáni csúcsban kifelé irányban már elég egyenletesre sikerült kihozni a 37/37A/37E követését, ami 14 és 15 óra között így alakul:
5 - 5 - 5 - 5 - 4 - 5 - 6 - 4 - 5 - 6 - 4 perc, látható, hogy itt nincs az alapra ráindított expressz járat.
Az indulások pedig így:
04; 09; 14; 19; 24; 28; 33; 39; 43; 48; 54; 58.
Természetesen itt azért már bejön a 28/28A és a 62-es is, így ami plusz 7 indulást jelent, így összesen 19 villamos indul ebben az időszakban a Blaháról, ezzel kiegészítve az indulások közötti idők így alakulnak:
A mai naptól három héten át teljes vonali pótlás az S-Bahnon. Ilyen is az árvíz idején volt utoljára.
Minden vonatot két csuklós busszal pótolnak. A lassújárat a teljes vonalat pótolja le. Az állomásokhoz nem tér be (kivéve Industriepark) - az manapság Magyarországon is sok esetben így megy. A másik egy autópályás gyorsjárat, csak pár megállót szolgál ki. A gyorsjárat Bonn és Meckenheim ill. Rheinbach közt kb. 10, Euskirchenig kb. 15 perccl lassabb a busznál, a lassújárat a teljes útvonalon 44 perc helyett kb. 1:25.
Ma reggel, rögtön az első nap, kellett Bonnba mennem. Kimentem az állomásra, láttam még elmenni Bonn felé a lassút, pár percre rá jött, pontosan, egy csuklós busz, aacheni rendszám, rajta aacheni feliratok, és szó szerint zéró utastájékoztatás. Semmi. Egy cetli se. Így aztán részben bíztunk benne, hogy ez a gyorsjárat, részben mindenki kérdezgette a sofőrt. Ez így azért nem annyira szerencsés.
A bonni végállomás a Hbf. háta mögött van. Tartózkodási idő menetrend szerint 2 perc. A buszt ott lekerülni nem lehet, és a pótlón kívül van ott megállója négy bonni helyi járatnak is, szóval nem nagyon érkezhetsz előbb. Ez se túl szerencsés.
Hazafelé, vártam ott a buszt. Hát mindegyik pótlóra S23 van írva, aztán találd ki, hogy ez a lassú vagy a gyors. Jönnek össze-vissza, a menetrendhez sok köze nincs, és sokat nem álldogálhat ott, szóval hamar el kell dönteni, felszállsz-e. Lehet, hogy egy gyorsot el is engedtem, mert benéztem. Aztán végül jött egy, amire a szélvédőn egy A4-es papírra ki volt írva, hogy ez az expressz. Felszálltam, el is indultunk, aztán Poppelsdorftól egy idősebb hölgy elkezdte magyarázni a sofőrnek, hogy merre kell menni. A sofőr életében nem járt Bonnban talán, többször elnézést is kért a mikrofonba, ment, amerre a hölgy mutatta, ami amúgy nem volt jó ötlet, mert baromira nem arra kellett volna. Duisdorfnál vettem észre, akkor már késő volt. 40 perc helyett 60 perc lett a menetidő. De legalább megállót nem hagytunk ki, az is valami.
Az alapstruktúra jó, a tényleges szervezés nem igazán sikerült. De hát ma van az első nap.
Mondjuk azt hiszem, jövő héten, ha kezdődik a tanév, nem lesz elég két busz egy vonat helyett. Még úgy se, hogy aki teheti, ilyenkor inkább autóval megy.
Sőt, azt írják, hogy fontos tapasztalatszerzés a villamosgyorsítási projekthez is. Háát, azért más vonalon nincs ekkora mázli, mint itt, hogy a Dobozi utcánál egymást tudják előzgetni a villamosok. Anélkül meg nehéz lesz. Persze máshová is lehet ilyen "gyorsítósávokat" építeni, de amennyire nincs mostanában pénz semmire, nem hiszem.
A most megjelent statisztika szerint január 1-én Németországban ezer lakosra 590 személygépkocsi jutott, ami enyhe emelkedés az előző évhez (588) képest. Az ezer főre jutó autók szám 2008 óta folyamatosan emelkedik.
Nem teljesen meglepő módon a tartományok közül a három városállam mélyen az átlag alatt szerepel: Berlin 334 Hamburg 435, ráadásul itt valamivel még csökkent is az autók száma. A kevésbé urbanizált tartományok az átlag felett szerepelnek: Rajna-Pfalz 641, Bajorország 635.
Az elektromos autók aránya az összesen 49,3 millió forgalomban lévő gépkocsin belül az előző évi 2,9-ről 3,3%-ra nőtt.
Nem erről volt szó, természetesen írhat bárki az utasként átélt tapasztalatairól.
Csak a kolléga félreértelmezte a mondandómat, és azt hitte, hogy nekem utasként van bajom a taxisokkal, amit majd az applikáció és az egymáshoz nem szólás megold.
Pedig nekem csak sima városi gyalogos és tömegközlekedőként szúrják a szememet nagyon. Ha rajtam múlna, hogy mennyi utasuk van, már rég mindegyik nézhetett volna magának másik munkát (vagyis inkább úgy egyáltalán munkát :) ).
Köszönjük elektronikus levelét. Megkeresése vonatkozásában az alábbiakról szeretnénk Önt tájékoztatni:
A HÉV járműtender kiírásának előkészítése zajlik, jelenleg már az ún. ex-ante ellenőrzési folyamatban van. A tervek szerint még az ősz folyamán kiírásra kerül a tender, melynek forrása továbbra is az IKOP Plusz programból tervezett.
A MIXA sorozat leállítása nem veszélyezteti a HÉV menetrendjét: a megmaradt többi HÉV motorvonat javításának idei évi felgyorsításának köszönhetően a leállításra kerülő MIXA járművek ellenére is változatlan kapacitást, követést biztosít a MÁV Személyszállítási Zrt. HÉV ágazata.
Nagyon unalmas már ez a "jövőre csődbe megy a BKV meg egész Budapest" siránkozás. Tavaly januárban is csődbe ment meg idén tavasszal is, ha jól emlékszem. Aztán a járatok egyre sűrűbben közlekednek már éjszaka is, igaz, néha kigyullad ez-az, és a járművek, objektumok állapota is gyalázatosan szar, bár még mindig fényévekkel jobb, mint 2008-2010 körül.
Én örülök neki, hogy fejlesztés van, és itt végre tényleg üzemeltetési fejlesztésről beszélünk, nem arról, hogy átadunk valami 10-szeres áron épített kutyaólat, aztán közben jár napi 2 busz előtte, amit fél éve múlva napi 1-re csökkentünk.
Viszont lássuk be, hogy valamiért nem akarja a jelenlegi kormánypárt sem, hogy Budapesten színvonalcsökkenés és áremelés legyen a tömegközlekedésben, ez rengetegszer megumtatkozott már. Nemt tetszik nekik, kaparják a falat miatta, de egyszerűen nem akarnak mégtöbb egyéni közlekedőt az így is dugóban fulldokló utakra, mert az az ő klientúőrájukat is érinti, illetve muszáj, hogy a külföldiek hátsója fényesre legyen nyalva, különösen nagyobb sportrendezvények vagy "nemzethy" események idején.
Ha akarták volna, már rég a béka segge alé rohasztottak volna mindent, és kicsikartak volna valami áremelést is, de hát nem hogy semmit nem csináltak, hanem éppen az ellenkezőjét tették a vármegyebérlettel.
A valódi veszély a Budapesten kívüli nagyvárosok helyi közlekedését, illetve a regionális, majd a távolsági közlekedést fenyegeti, az a fő probléma, Budapest ügye csak egy jó kis gumicsont, amire tud egy kellemeset káromkodni a proli, aztán minden megy tovább úgy, ahogy eddig.
Ez most is így van, nem tudom, ez mire akar megoldás vagy válasz lenni.
Én soha nem utazok taxival, eddig életem során is kb. 2 alkalommal, ha ültem benne, abba is ismerősök kevertek bele.
Engem nem érdekel, hogy utasként kinek milyen tapasztalatai vannak, engem csak városban sétáló közlekedőként zavarnak nagyon. Azon meg nem segít a megrendelés módja, mert ígyis-úgyis minél több fuvart akarnak egységnyi idő alatt megtenni, az meg együtt jár az agresszivitással.
Sokkal szebb lenne a világ nélkülük, a c./politikus/taxis szentháromság oszlopos tagjai, de nagy részük a c. halmazt is lefedi. Bár engem a tömegközlekedési dolgozókat és a kaminosokat kivéve (persze a románokat nem) az összes munka céljából autózó idegesít, legyen az futár, furgonos építőipari szaki, céges octaviás multimenedzser vagy bárki. Egyik sem képes időben elindulni sehova, túlvállalják magukat, és beszari jobbágyként viselekednek a munkaadójuk előtt, aztán az utakon meg előadják a nagymenőt. Megnyugtat ha tudom, hogy ezek a gyáva rabszolgák még WC-re sem akkor mennek el, amikor akarnak. :)
A kölni KVB közlekedési vállalat kiadta a tavalyi éves jelentését. Aszerint a villamosok tényleges kínálata a menetrend 92%-a volt, tehát száz villamosból 8 egyáltalán nem közlekedett. A ténylegesen közlekedő villamosok 80%-a volt pontos.
Valami olyasmi kellene, mint a gyoréttermeknél: app-ról vagy terminálról rendelsz, nem kell szóba állni az alkalmazottakkal. Nem fáj a suttyóságuk, ha annyira képesek, hogy eléd rakják/kiadják a rendelést.
Taxiban is ilyesmi kellene: app-on megrendeled a kocsit, beülsz hátra az elkülönített részre, a sofőr meg csak vezet és utazás után fertőtlenít.