Délelőtt a 105-ös busz sofőrje életet mentett: sikeresen újraélesztett egy járdán fekvő idős nőt, és megvárta vele a mentőket.
A 105-ös buszt vezetve Farkas Andrea a Márvány utcában
egy járdán fekvő idős hölgyre lett figyelmes, akit járókelők néhány fős csoportja vett körül.
A buszsofőr leállította a járművet és leszállva érdeklődött, hogy tud-e segíteni, hívtak-e már mentőt az asszonyhoz.
Mint kiderült, a mentőszolgálat munkatársa már vonalban volt, az eszméletlen nő újraélesztését azonban még senki nem kezdte meg.
A buszvezető a mentésirányító utasításait követve azonnal mellkaskompressziót alkalmazott, amit a mentők érkezéskor átvett egy járókelő, ő pedig a busszal arrébb állva helyet adva a mentőautónak. Az újraélesztés sikeres volt, a nőt kórházba vitték.
Valaki árulja már el, hogy ennek a délutáni Gödöllőre szerencsétlenekdésnek mi a jóisten értelme van? Persze, elő lehet adni, hogy "korszerű, klímás Flirt és KISS", de mire azokról a szerencsétlen poros földutakról kivergődik Kerepesen át a 3-as útra, majd onnan a gödöllői állomásra, ahonnan még várakozás+30 perc vonattal a Keleti, annál jelentősen rövidebb idő alatt simán berepíthetné az utasokat az M3-ason mondjuk egy Mexikói útra.
Nem nézi senki a térképet Volánéknál? Tavaly szétnéztem a környéken kocsival kíváncsiságból, semmiféle dugó nem volt az M3-ason, ellenben ahogy a buszok kibalf*szkodtak Kerepes-Gödöllő felé a szántóföldről, az valami undormány. Jól megszivatják szerencsétlen külföldieket. Vagy esetleg a taxis lobbi van benne? Mert ők ott tehénkednek a jól megszokott stílusukban, és nyilván rögtön repítik be az M3-ason az embereket.
Ez mondjuk fennáll a 2-es metró esetében is. Főleg amikor 5 percig áll nyitott ajtókkal az Örsön... olyan szép átmelegszik, hogy még a Keletinél is folyik az emberről a víz, ha felszáll.
Mától a Deutsche Bahn lezárja a Frankfurt am Main - Mannheim vasútvonalat. A mintegy 70km hosszú vonalat teljes egészében felújítják, egy árva csavar nem marad meg belőle - a felújítás nem érinti a frankfurti és mannheimi pályaudvarokat. A tervek szerint a decemberi menetrendváltásra készülnek el, akkor nyitják meg újra. Az Intercity-vonatok nagy részét elterelik, egy kisebb részét törlik. Az elővárosi vonatok teljesen kiesnek a felújított vonalon, továbbá ritkítják őket azokon az alternatív vonalakon, ahová az Intercityket elterelik, mert kell ezeknek a pályakapacitás.
A Deutsche Bahn a kieső elővárosi és regionális vonatok pótlására beszerzett 150 autóbuszt és felvett 400 buszvezetőt. Egy külön weboldal tájékoztat csak a buszos pótlásokról és van rengeteg hirdetmény az állomásokon is.
Abban igazad van, hogy nem úgy volt benne a szövegben, ahogy én ironizálva "kifordítottam". De ez a két mondatrész és kapcsolata hibás, illetve felesleges dolgot tartalmaz.
... tilalom vége nincs megjelölve, ha a tilalom csak egy rövid szakaszra vonatkozik és egy kiegészítő táblán...
Így kéne szerintem:
... a tilalom vége nincs megjelölve, ha a tilalom csak egy megadott szakaszra vonatkozik és ezt egy kiegészítő táblán...
vagy még "ésmentesebben": ...csak egy megadott szakaszra vonatkozik amit egy kiegészítő táblán...
vagy egész másképp fogalmaznám.
De lehet, hogy ez német anyanyelvű jogban jártas személy részére egyértelmű így is, lehet hogy a kurze szó más jelentésárnyalattal is bír, mint a nálunk a rövid.
---
Az meg, hogy a helységnévtábla vége a az eleje tábla hátulján van, igazi németes spórolás.
Amikor a piros hetessel elindultunk Kelenföldről a Bosnyák felé, ilyen meleg időben mint most, akkor minden tetőszellőzőt kinyitottam 45 fokban és minden ablakot elhúztam félig.
Oké, nem volt sosem fényes a BKV/BKK finanszírozása, 34 éve megy az évről-évre túlélés, de én 100%-ig biztos vagyok benne, hogy ezek az ilyen-olyan hitelek és mentőcsomagok jönni fognak mindig, nem érdeke senkinek sem olyan szinten bedönteni, mint a vidéki városokat, mert a turisták, nemzetközi rendezvények és a klientúra autózása szempontjából sem megengedhető.
Esztétikai problémák, fejlesztések elmaradása lesz, de a járatsűrűség és a lefedettség nem fog változni úgysem. Lesz majd rengeteg cikk róla, hogy "jövőre bedől a főváros meg a BKK", de úgysem lesz soha semmi, Budapest az örök túlélő.
Hamarabb fog bedőlni pl. egy Budapest-Debrecen vagy Budapest-Miskolc MÁV fővonal, vagy éppen az a maradék, még tűrhető színvonalú vidéki város (pl. Szeged). Persze konkrétan "bedőlni" ezek sem fognak, csak lesz majd napi 3-5 vasúti járat, városi tekintetben meg mondjuk egy 30 perces követés a legforgalmasabb villamosvonalon is.
Az első ajtós felszállás egy érdekes kérdés, ez ugye egy budapesti alapjog volt mindig is, hogy még ezt a nevetséges összeget sem hajlandóak megfizetni az emberek, mert "szar és drága a BKV", ellenőrt meg szökőévente látni.
Még most is rendszeresen látok teljesen jól öltözött, márkás ruhákat viselő és nem olcsó szeszesitalokkal buliba menő embereket egy darab jegyet szorongatva minden megállónál ellenőröket figyelgetni.
Ilyen értelemben én teljesen jogosnak tartom, hogy ami vidéki városokban ugyanolyan forgalmú vonalakon már ezer éve gond nélkül működik, végre Budapesten is megvalósuljon. Aki ezért a színvonalért még ezt a 9500 Ft.-ot sem hajlandó megfizetni, miközben a fővárost elhagyva ugyanezért a pénzért 30-60 percenkénti szólóbuszos szart kapsz, ami este 11 után "bezár", az tényleg menjen a francba. Nem a csóróság miatt csinálják a legtöbben, hanem a pofátlanságuk határtalan.
Az persze engem is idegesít néha, hogy közlekedésbarátként már én sem tudom mindig, hogy éppen melyik járat első ajtós hétvégén, este, Budán, itt-ot amott. Az egy viszonylaton belüli különböző szakaszokon és napszakokban első ajtózást, vagy pl. a 9-es, 30-as és hasonló kaliberű vonalak hétvégijét tényleg el lehetne törölni. De a kisebb forgalmú szólóbuszos vonalakon szerintem teljesen rendben van.
"Én azért az erőltetett EAF bevezetést, amit tavaszig műveltek, erősen színvonalvesztésnek érzek. A pletykák szerint ősztől a felfüggesztett kiterjesztést és bevezetést pedig folytatják. "
Akkor itt lesz az ideje az új közgyűlésnek közbelépnie majd, pl. VD vezérletével! És az összes forgalmas vonalról visszavonni!
Én azért az erőltetett EAF bevezetést, amit tavaszig műveltek, erősen színvonalvesztésnek érzek. A pletykák szerint ősztől a felfüggesztett kiterjesztést és bevezetést pedig folytatják.
járatritkítás nem volt
Hogy is volt ez a hétfői menetrend bevezetésével? :) Szerintem ez sincs elfelejtve...
jött azóta talán 1-2 dag CAF
Brüsszel finanszírozta 99,44%-ban. 2021 nyarán álltak forgalomba az utolsók.
Édeskevés. A BKV saját tuljdonú állományának átlagéletkora veri a 20 évet. Tegnapelőttre kéne 150 új csuklós, 250 új szóló és 35 új midi. Lassan 1 éve megy a szenvedés a maximidi tenderrel is. Az ITK-s NNE/PDB-s ConectoG-k a végüket járják, kényszerűségből mégis +2 évet maradnak.
Összességében nem látom olyan fényesnek a buszos jövőt Budapesten, sőt.
Egy kis adalék hozzá. Dr. Kormányos László a MÁV-START Zrt. műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. Egyben a Volánbusz Zrt. műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettese is. Ez is az egyesülés előkészítésének egyik lépése.
"Majd a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. lesz egy cég, elvileg még ebben az évben. A MÁV Zrt. pedig a miniszter elképzelései szerint majd ketté válik, és abból meg két külön cég lesz."
Ezzel az átszervezéssel is csak néhány zsebek fognak jól járni.
Nem. Majd a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. lesz egy cég, elvileg még ebben az évben. A MÁV Zrt. pedig a miniszter elképzelései szerint majd ketté válik, és abból meg két külön cég lesz. Ezt még nem látni, hopgy pontosan mi a terv.
Az, hogy a napi üzemelés nem omlik össze látványosan, nem azt jelenti, hogy távlatilag tudja finanszírozni a főváros a jelenlegi színvonalat.
A nagy megegyezés után mindkét félnek érdeke volt azt bemutatni, hogy milyen jól sikerült az alku, de én nem hiszem, hogy a történetnek ezzel vége.
A fővárosi közlekedés tipikusan mindig forráshiányos volt, de a kiadások eszméletlen módon megnőttek az utóbbi pár évben, a bevételek reálértékben eddig is csökkentek, most nominálértéken is. A város költségvetési mozgástere pedig szűkült.
Ez így részben igaz. Ma egyik (belföldi) békéscsabai vonatra sem tudsz helyjegyet venni, a jegykiadó rendszer jelzi, hogy ez az igény nem teljesíthető. Holnapra viszont tudsz, tehát az innentől a kérdés, hogy ha a napi kocsikiadás többnyire nem teljesül, mennyiben etikus szolgáltatói magatartás az IC minőségű kocsi helyeinek elővételi értékesítését fenntartani.
Egy 142E busz reggel 6 óra előtt letarolta a kispesti rendőrség előtti korlátokat, fákat, egy beton és egy acél oszlopot. Ez utóbbi felsővezetéktartó oszlop is volt. Sehol nem látok róla hírt.
Nem olyan, mert két emberöltőnyi érdekkonfliktus feszíti a vasutas és a közutas szakmát, amit nem lehet néhány év alatt semmissé tenni. Ezért hírértékű ez a fajta céges kommunikáció.