Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sándor-68 Creative Commons License 9 órája 0 0 155254

Igen, biztos!

Előzmény: 409 (155250)
no_holy_shit Creative Commons License 9 órája 0 0 155253

szerintem ha kombinaljuk a ket allapontot akkor a vegen az jon ki belole amit robika akart irni :-)

 

"dupla mennyiségű alapjárati légtömegtől "táltosodott"!"

dupla mennyiségű alapjárati FRISS légtömegtől, mert a legtomeg nem valtozik nagyban mert az a toltonyomastol es toltolevegohomersekletetol es a motor legnyelesetol függ. azaltal h nincs AGR frissebb lesz a beszivott levego. A FRISS levego mennyiseget meri a legtomegmero (szerintem erre gondoltal)

 

de amugy nem attol taltosodik meg hanem inkabb a nagyobb tomegaramtol a turbinan keresztul. Ami miatt nagyobb a turbo forulatszama alapjaraton ==> kisebb turbolyuk

 

 

Előzmény: robika1 (155252)
robika1 Creative Commons License 12 órája 0 0 155252

Nem a friss levegőtől hanem a dupla mennyiségű alapjárati légtömegtől "táltosodott"!

 

Előzmény: robika1 (155251)
robika1 Creative Commons License 13 órája 0 0 155251

Majd figyeld a fogyasztást most ,mert 0.5-1literrel megemelkedik!

Előzmény: Sándor-68 (155249)
409 Creative Commons License 16 órája 0 0 155250

 

 Biztosan az EGR-t kötötted le és nem a leállítószelepet?

Előzmény: Sándor-68 (155249)
Sándor-68 Creative Commons License 18 órája 0 0 155249

Szép napot!

 

Segítséget, ötletet kérnék! Skoda O1 1,9 TDI, EGR szelepet kitisztítottam ( 130e km után minimális lerakódás volt benne), nyitó vákuum membráncsövét ledugóztam. Megtáltosodott a sok friss levegőtől, de hidegen hajlamos a fulladásra, ill. a leállítása eddig rezzenéstelenül történt, most pedig ránt egyet mielőtt megáll!

Köszönöm!

d.jocov Creative Commons License 19 órája 0 0 155248

Hát mivel a "pingvin, ég nézés.. cigi sodras" nem segített, marad az ufo a gomba mögött elmélet, mindenesetre érdekes eseménysor, nehezen megmagyarázható.... sőt már hubazmeg kategória....

Előzmény: cam aro (155247)
cam aro Creative Commons License 25 órája 0 0 155247

http://indafoto.hu/cam_aro/image/24695309-dee003de/463873#nagyitas

 

http://indafoto.hu/cam_aro/image/24695311-e1534d0b/463873#nagyitas

 

 

szvsz biztos hogy ez ragadt meg eloszor. 

(lazit, forgat, lazit, forgat.. hopp, most fordul. ) 

 

Jocakat Urak. 

Előzmény: cam aro (155246)
cam aro Creative Commons License 25 órája 0 0 155246

haromszor szorult meg alapjaraton, -tegnap -  latszolag ugyanugy, mint a csapagysor csere elott. (tette ketszer )  

..csak nem annyira. 

 

aztan jott - csak egy olajnyomas meres -, ami utan viszont hibatlan lett. 

szvsz elmagyarazom szivesen ha nem erted.. .de en sem ertem . :D 

------------

nem kell gondolkodni mas hiban.. 

mingya szurok kepet a regi csapagyrol. 

Előzmény: Kisa (155245)
Kisa Creative Commons License 26 órája 0 0 155245

Mondatonként értem, amit leírtál, de akkor most mi van? :)

A hiba már nem volt meg, de mégis minden arra utalt az olajgomba eltömődés miatt?

 

Leállt miért ? Miért nem indult ? (Töltés hiánya?) Miért lett 70Nm az átforgatási nyomaték melegen?

 

Hányszor mondtad, hogy B@zdmeg ? :D

 

 

Előzmény: cam aro (155243)
cam aro Creative Commons License 26 órája 0 0 155244

jav.

 

atforgatasi nyomatek ~ 40Nm << fotengely. 

Előzmény: cam aro (155243)
cam aro Creative Commons License 26 órája 0 1 155243

1.8T.. end of the story. 

 

tegnap osszeraktam uj csapagyakal, tiszta eloszurovel. stb. 

talcabol feltekertem az olajnyomast furogeppel. 

csopog mindenhol. 

atforgatasi nyomatek ~ 40Nm. 

 

elso inditas utan 2 secig csorog, majd jon olaj, csend van, jarunk szepen 5 percig hideg

uzemi alapjaraton. / 1.5e. / 

kezdi elvenni a fordulatot, igy labbal tartom 2e f/m-en sacc 10 percig,

hogy melegedjen, alljon ossze..

 

elengedem a gazt.

alapjarat felpercig.

..uuuM.

megall. mint csapagyhibanal.

 

??  

ujra indit. ketyeg fel percig..

uuuM.. 

onindito katkatkat. 

bika fel,. 

beindul.. ketyeg felpercig. 

uuuM.. 

 

fotengely cirka 70Nm mire mozdul. (nem tekerem tovabb ) 

megszorult. 

pingvin, ég nézés.. cigi sodras. 

 

olajgomba kivesz, mero ora felcsatol. 

ecu biztositek kivesz. 

oninditoz..2 bar a nyomas! 

mia f@szom ?? 

 

ecu bizti vissza.. 

indit.

3 orat ketyeg alapjaraton, a legkisebb olajnyomas 1.5 bar. (hidegen 4 bar ) 

15 km teszt ut. hol tiltason, hol papaban. 

 

hibatlan. 

szerintem benne volt az ufo az olajgomba mogott.  (zsakfurat, hallo! )

..az hihetobb mint hogy legzsák lett volna.. vagyénnemtom...

 

 

 

 

 

Kisa Creative Commons License 26 órája 0 0 155242

Igen, így is behatárolható, de a pár mondatos leírásodból ez inkább csak egy gyenge tipp, vagy egy példa volt arra, hogy más is lehet a hiba.

Ezen kívül még egy tucat, köztük a hengerfejtömítés is.

Előzmény: Amaranthus61 (155234)
cam aro Creative Commons License 26 órája 0 0 155241

nyilvan.  

 

a hutest igy megnezheted. 

talan kiderul, csak egy lukas cso. vagy egyeb, hasznalatot kevesbe zavaro problem. 

 

aztan igy mar lehet hogy nem kell huzni a vakum miatt, hanem elmegy a laban. 

Előzmény: Amaranthus61 (155239)
cam aro Creative Commons License 27 órája 0 0 155240

fotengely, veztengely. injektor.. stb ..

 

aramkori, es nem - motor- mukodesbeli anomaliak. 

Előzmény: Tie (155233)
Amaranthus61 Creative Commons License 27 órája 0 0 155239

"megkell mutatni hozzaertonek. :/"

 

 

A vége úgyis az, de jobb - amennyire lehet - előre tájékozódni...

Előzmény: cam aro (155236)
cam aro Creative Commons License 27 órája 0 0 155238

Hibakódot nem tárol el""

 

lehet akkor kellene olvasni (nem villogni ) , mikor mil on van. 

Előzmény: Tie (155232)
Amaranthus61 Creative Commons License 27 órája 0 0 155237

Már most nekilátnék, de elátkoz a szomszéd, ha járatom az ablaka alatt az autót...

De reggel végigmegyek a leírtakon.

Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, tippeket. úgy érzem megint okosodtam :-)

Mint mindig, ha itt járok :-)

Előzmény: cam aro (155235)
cam aro Creative Commons License 27 órája 0 0 155236

jol leragadtam a hutesnel, kozben meg ott a vakum hiba is.. 

haaat.. az alanti szosszenet arra nem megoldas. 

...viszont boven nagyobb talalgatas. 

 

megkell mutatni hozzaertonek. :/ 

Előzmény: cam aro (155235)
cam aro Creative Commons License 27 órája 0 0 155235

csak par tipp, a teljesseg igenye nelkul. 

 

-toltsd fel a hideg motor tagulasijat teljessen..csurig. es ne zard le. 

-inditsd be a motort, es figyeld a folyadek mozgast a tagulasi tetejen. 

nyilvan inditaskor a viz nem lohet ki, de szep lassan a melegedes utemevel aranyban folyhat ki, 

de ezt folyamatos buborekolas nelkul kell tennie.

 

-kezd el felmelegiteni, 2-2.5e f/m-en. igy, nyitott tagulasival.

a vizpumpa tetejen levo 'szuszogonak ' a motorral egyezo aranyban kell melegednie. 

ugyanitt az utaster futesnek is.. de ezt csak idoszakossan, proba idejeig kapcsold be. 

figyeld a vizmozgast, az esetleges buborekokat. 

 

-kozben fogdosd a radiatorra meno csoveket, cirka kezmelegtol kicsit melegebb utan  (~80C*)atkell melegednie a radiator fele meno csonek, majd az onnan visszateronek is. (kinyit a termosztat ) 

ha eddig eljutottal. mert nincs bubi, nem nyomott ki 2 liter vizet. es stb.

 

 

-akkor tedd vissza a tagulasi kupakot, es melegitsd tovabb. 

 95C korul bekell kapcsolni a hutoventillatornak.. es 25-30 sec utan ki is  kell kapcsoljon. 

 

ha barmelyik resznel nem teljesul a leirtak, abbol kifog derulni hol  a hiba. 

 

Előzmény: Amaranthus61 (155229)
Amaranthus61 Creative Commons License 27 órája 0 0 155234

Ez akár azt is jelentheti, hogy ez a háromhengeres motor elmegy 2 hengerrel is? Jól okoskodom, ha ebben az esetben határolható lenne a hiba olyan módon, ha leveszem az egyik trafóról a drótot, csak akkor hajlandó menni az autó, ha a rossz trafó került ki a körből? (ami miatt ugye az a henger eddig sem ment, ha feltételezzük, hogy ez a hiba)

Előzmény: Kisa (155231)
Tie Creative Commons License 27 órája 0 0 155233

Avákumcsöveket végignéztem, egy hely szabadon volt hagyva, ott alapjáraton nemigen, fordulaton viszont erősen szívott. Azt ledugóztam, de azon kívül hogy egy kicsit normálisabban jár így, nem változott semmi, tehát nem az a falslevegő miatt csinálja. A szenzorokat végignéztem, minden jól be van dugva, ez a kósza vákumcsövrt találtam egyetlen hibának az összeszerelés után, merugye nyilván a hengerfejjavításhoz minden mindenhonnan le lett húzkodva. 

 

Gondoltam még lambdára, aznak lehet ilyen hogy mondjuk a fűtésénél lehet ilyen időperiódus, de kétvezetékes van benne, az meg nem fűtött ugye. Jel, meg test, oszt annyi. 

 

Mi lehet, milyen tesztet futtathat a komputer a beindítás utáni két-három perc alatt?

Előzmény: Tie (155232)
Tie Creative Commons License 27 órája 0 0 155232

C14NZ, a Zasszony F Astrája. 

Nemrégcsináztak rajta egy hengerfejfelújítást, minekutána elszakadt a vezérműszíj. 

Oszt azóta, azt csinálja, hogy elindulás után kb 1 perccel elkezd világolni a csekkendzsin, világít 10-15másodpercig, majd elalszik. Aztán egy kicsit később (mondjuk 40-50másodperc múlva) újra világít 10-15 másodpercre, majd sose többet. Ha 300km-t menek vele, akkó se. Hacsak le nem állítom. Akkor beindítás után megint eljátssza ugyanezt. Ha a beindítás után egyhelyben állok, alapjáraton, akkor is előadja. 

Se akkor, amég világít, se akkor, amikor nem, nem venni észre semmit a motoron, ugyanúgy jár, húz, semmi különbség. Hibakódot nem tárol el, kiolvastam, semmi. Fogyasztás normális, most vizsgázott az autó, co is normális (vizsga közbe is eljátszotta, akkor se változott se a co, se semmi. 

 

Ötletelés?

Kisa Creative Commons License 27 órája 0 0 155231

Talán csak elszállt egy gyújtótrafó és ettől függetlenül szivárog valamelyik vízcső...

Nem jellemző, hogy egy normális javítás után újra "hengerfejes" legyen egy motor.

 

Azért teszem idézőjelbe, mert ez egy régi, beidegzőtött gyűjtőfogalom. Ha a hűtés-fűtés motordöcögés körül valami nem kerek egyből azt kiáltja a dilettáns, hogy biztos hengerfejes :)

Ezt kijelenteni, egy jól felszerelt szakembernek fél napi melójába is kerülhet.

 

Előzmény: Amaranthus61 (155229)
Kisa Creative Commons License 27 órája 0 0 155230

Ehhez nem kell különösebben bejelentkeni, egy hibatároló olvasás, egy kis matatás a motortérben, jó esetben 15 perc alatt meg lehet mondani mi a gond.

A javítása már másik sztori.

Előzmény: Amaranthus61 (155227)
Amaranthus61 Creative Commons License 27 órája 0 0 155229

Ha van más, ami valószínűbb, az mi lehet? Mivel lehet kideríteni szétszedés nélkül, ha pl. tényleg ismét hengerfej tömítés?

Vagy valami egyéb dolog, amit akár nekem is észre kellene vennem? Vagy innentől már minden csak a műhelyben derülhet ki?

Előzmény: Kisa (155223)
Amaranthus61 Creative Commons License 27 órája 0 0 155228

Szia Cam :-)

Sajnos, nagyon zűrös helyen volt, apa-fia, külön műhely de valahogy mégis egy, olyan családi viszályba csöppentem, hogy csak kapkodtam a fejem, hogy maradjak ki belőle. Holnap azért teszek egy elkeseredett kísérletet, csak szereznem kell valakit, aki elhúz odáig. Menni ugyan lehet vele, de nem akarom, hogy esetleg tetézzem a bajt.

A kérdést azért dobtam fel, mert mint hozzá nem értőt, simán lepattintanak és azt gondoltam, hátha az elmondottak alapján valaki felhomályosít ilyen olyan támpontokról.

 

Előzmény: cam aro (155226)
Amaranthus61 Creative Commons License 28 órája 0 0 155227

Köszi a választ. Sajnos, akikkel jó tapasztalataim vannak, vagy nagyon messzi vannak, vagy egy hónap, mire beállhat a járgány a műhelybe :-(

Előzmény: Kisa (155225)
cam aro Creative Commons License 28 órája 0 0 155226

udv. 

 

szerintem vidd vissza ahol csinaltak, es keressek meg hol a hiba. 

ha hiba megvan, akkor lesz kerdes hogy az garancias igenyu, avagy nem. 

 

 

Előzmény: Amaranthus61 (155224)
Kisa Creative Commons License 28 órája 0 0 155225

Ha már hengerfej....

Nem tudom milyen erők mozgatják ezt a sárgolyót, de az elmúlt másfél hónapban a már hét hengerfej leszedéssel járó hibánk volt.

Máskor egy évben nincs ennyi.

A műhely minden sarkában van egy hengerfej :)

Elégett szelep, kirohadt tömítés, leszakadt vezérlés, gátrepedt hengerfej...

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!