KRESZ-szájbarágó: igazságot a sárga lámpának!

Hogy van ez a sárga lámpával?

Tudta, hogy évek óta nem büntethetik, ha áthajt a sárgán? Nem mindig volt így. Ön melyik fajta lámpás szabálytalankodó utálja a legjobban? Szavazzon!

Keresés

Részletes keresés

TotalCar címlap TotalCar fórumok
mica-r Creative Commons License 15 perce 0 0 143023

Nem lesz jó válasz interneten keresztül.

Sok ilyet láttam, amivel több ezer km-t mentek és kibírja, de én szívem szerint nem sokat mennék vele. Szerencsére nem sokat változik ettől a kiegyensúlyozása

Szakember megmondja szétszedés után, hogy mit kell cserélni. Egy töltőkerék is elég lehet, de ha már meg van bontva érdemes lehet mást is cserélni (valószínűleg)

Előzmény: NAND708 (143021)
Kisa Creative Commons License 15 perce 0 0 143022

Akár ezt újíttatod fel, akár felújítottat veszel, ugyan azt kapod, egy hibátlan turbót, amire általában van egy év gari.

 

Legtöbb felújító műhely nem vállalja a ki-beszerelést, de tudnak ajánlani céget.

 

A szereléshez nem kell szakszerviz, de megbízható nem árt, mert pár nagyon fontos munkálatort el kell még végezni turbo csere alkalmával, csak így él a garancia.

 

(Olajcsere,olajszűrő, légszűrő, levegő rendszer átvizsgálás, tisztítás, cooler, csövek tisztítás, EGR. Olaj be- és kifolyó csövek tisztítása nagyon fontos, le szokott szűkülni a keresztmetszet. Olajnyomás mérés sem árt...stb.)

Sok esetben a turbó ki-, beszerelése sem egyszerű feladat, több órás munka, a teljes javításra simán rámehet egy munkanap.

 

Előzmény: NAND708 (143021)
NAND708 Creative Commons License 2 órája 0 0 143021

Ugye két alternatíva van, elküldeni egy felújítóműhelybe, ahol feltételezem h azt cserélik, amit kell. Elvileg kenési hiba nincs, akkor egy mezei szerelő is ki tudja cserélni a visszakapott turbót? Vagy a másik alternatíva (eddig és számomra) egy felújított turbó.  Melyik a lehet a jobb megoldás?

Előzmény: patopal (143020)
patopal Creative Commons License 2 órája 0 0 143020

 A turbinakeréket nem láttuk, de a kompresszor kereke cserés, ha a tengely és a turbina lapát sértetlen az marad ,de a csapágyakat tömítéseket is cserélni kellene ha szétszedik . Sokáig nem kellene így használni.

Előzmény: NAND708 (143017)
NAND708 Creative Commons License 3 órája 0 0 143019

Ez az, most olvasom újra a cikkeit a TC-n, külön ki van hangsúlyozva, hogy milyen fontos a centírozás.

Ha el van görbülve a lapát, akkor hogy mondhatja a szakcég munkatársa hogy lehet vele menni???

 

 

Kiben lehet bízni???

 

 

Miért a tulajnak kell a legokosabbnak lennie, azon kívül, h nála van a pénztárca?

Előzmény: novothauto (143018)
novothauto Creative Commons License 3 órája 0 0 143018

"kicsit megnyugtatott, hogy nem kell azonnal leállítani az autót."

 

Hát nem tudom, mikrogrammra van centrírozva. Én nem mennék vele szívesen.

 

 

Előzmény: NAND708 (143017)
NAND708 Creative Commons License 3 órája 0 0 143017

Tünet: C4 Grand Picasso olajcsere után turbóhangot ad. Ránéztem a turbóra és ez a látvány fogadott. Vélhetően a hajlott lapátok fütyülnek. Ok, de ez hogy köthető össze az olajcserével?

Légszűrőcserekor ennél az autónál véleményem szerint adja magát, hogy a turbó előtti légcsövet lekapják és úgy cserélik a szűrőt.

 

A turbócsonkon van egy hitvány tömítés,  ami elég jól be volt repedezve. Ebből levált egy centis, gyufaszál vastagságú darab és az hajlította el a lapátokat. (Ezek azóta derültek ki, hogy beírtam reggel)

 

A szerelőnek nem abban van felelőssége, olajcserekor szakadt ki ez a bizonyos darab, mert ez normál használat közben is bármikor megtörténhetett volna, hanem abban, hogy nem cserélte ki a szakadt tömítést. Szóval, ilyen szempontból tényleg nincs jelentősége a reggeli kérdésnek.

 

Viszont, beszéltem az országosan ismert turbós céggel, azt mondta, ha zavar a fütyülés, akkor juttassam el hozzájuk, jó eséllyel csak turbina kereket kell cserélni, ill felszabályoztatni. Nyilván az ember szívesebben veszi a számára kedvezőbb híreket, de azért egy kicsit megnyugtatott, hogy nem kell azonnal leállítani az autót.

 

Előzmény: mica-r (143016)
mica-r Creative Commons License 4 órája 0 0 143016

van jelentősége?

Előzmény: NAND708 (143015)
NAND708 Creative Commons License 9 órája 0 0 143015

Sziasztok!

Van esetleg tippetek, hogy mennyit futhatott az autó a lapátokat ért ütés és fénykép elkészülte között? 1.6 Hdi

409 Creative Commons License 9 órája 0 0 143014

"dióhéj kerül az égéstérbe, és a motort beindítják, és jár egy darabon, akkor  mi lesz?"

 

Az a mennyiség takarítja a dugattyútetőt.......  :-P   Kimegy a kipun, ami meg annyira maradni akar, az elég.  De, mit alább Tibi is írta, ekkora szemcseméret egy zárt szelepen nem juthat át.

Előzmény: HG. (143006)
409 Creative Commons License 9 órája 0 0 143013

Cam, mit is mondtál a múltkor, mi a jelenség, amikor ezeknek a hátul láncos BMW motoroknak megnyúlt a lánca??

Előzmény: cam aro (143005)
novothauto Creative Commons License 10 órája 0 0 143012

"még ha talán nem is tisztít olyan tökéletesen..."

 

Azért választottam ezt a módszert, mert tökéletesen tisztít.

Értsd olyan tisztaságú a szívócsatorna, mintha a gyárban vennéd le a polcról.

 

Ha az élszalag nem fogná meg a dióhéjat, akkor az a henger már nem működne

megfelelően tisztítás előtt sem.

 

 

Előzmény: HG. (143006)
76zoli76 Creative Commons License 11 órája 0 0 143011

Köszi a választ.

Előzmény: cam aro (142979)
76zoli76 Creative Commons License 11 órája 0 0 143010

Köszi a választ.  A hengerfejet hogy lehet megnézni , hogy tényleg az e bontásnélkül? Vagy vannak más ráutaló jelek?

Előzmény: mica-r (142980)
Kisa Creative Commons License 16 órája 0 0 143009

Ha már aludni nem tudok, kibicelek...

Túlaggódod a dolgot, a motorok, nem csipkerózsikák.

 

Egy ilyen lerakódástól telített szelepről napi szinten szakadnak le szilárd szennyeződések kis mértékben, bekerülve az égéstérbe.

A szelepen lévő lerakódás miatt még az élszalag tömít, ilyen nagy szemcseméretű tisztítóanyag biztos nem jut át rajta.  Ha mégis, hát elég, kipufogja és kész, annyit sem árt a motornak, mint egy hidegindítás.

Vicces, hogy ez a dióra van kihegyezve, nem a dió a lényeg, hanem ez a technológia. Ehhez a dióhéj mellé kell még más is...

 

 

Előzmény: HG. (143006)
HG. Creative Commons License 17 órája 0 0 143008

btw így néz ki a motor gasztroszkópiával vizsgálva :-), az érdi BMS-ék szerint 250e km-hez képest még egész jó

 

 

 

 

 

Előzmény: HG. (143006)
Kisa Creative Commons License 17 órája 0 0 143007

Részterhelésnél talán, de az meg folyamatos égéskimaradást tünetet produkálna.

Fojtás nélkül, teljes terheésen pár ütem alatt kihűl az egész, talán a hidrogén elég, marad a nehezebben oxidálható szénlánc, de a kihűlt gyertyára nem fog rátelepedni, kiviszi a huzat.

Azaz, szerintem nem ugyanúgy kormolja le a gyertyát.

De lehet nem :)

Előzmény: cam aro (143005)
HG. Creative Commons License 17 órája 0 0 143006

Üdv az Uraknak,

 

egy 250e km felett futott, és még soha ki nem pucolt FSI motorú autótulajként ez a dió dolog nekem is megmozgatta a fantáziámat...

 

azt írod:

 

"a szívószelepek zárva vannak, az égéstérbe egy morzsányi sem jut, illetve ha egy-két szemcse be is kerülne, az puhasága miatt semmilyen kárt nem okozhatna"

 

bocsánat, ha baromságot kérdeznék,

de azt próbáltátok mondjuk egy olyan állapotú (motorú) autóval, amiért már nem kár, hogy ha azért érdemi dióhéj kerül az égéstérbe, és a motort beindítják, és jár egy darabon, akkor  mi lesz?

 

Laikusként abból indulnék ki, hogy egy ennyire retkes szelepnél már a zárás sem biztos 100%,meg hát az elszívás sem szokott 100% lenni, tehát valami kis dióhéj csak kerülhet az égéstérbe...

 

 

 

Elég sokat olvastam a maróanyagos - porszívózós tisztításról, és én is azért nem vágtam bele, mert nagyobb potenciális kárt láttam benne, mint hasznot.

De ha a diónak nincs potenciális kára, akkor miért ne..., még ha talán nem is tisztít olyan tökéletesen...

 

 

 

Előzmény: novothauto (142922)
cam aro Creative Commons License 18 órája 0 0 143005

 kormos gyertyák épp nem erre utalnak, az inkább dús keverékre."" 

 

szegeny keverek ugyanugy lekormolja a gyertyakat mint a dus.

( szegeny keverek is /tul/ dus... csak kevesebb utemben. :)

 

jonagy szenaboglya az a gdi.. de legalabb szalad tobbet mint az tsi-k. 

...vagy nem. 

innen mar kihaltak.

bar valoszinu nem a technologia miatt.. 

===========

joj'cakat Urak. 

Előzmény: Kisa (143004)
Kisa Creative Commons License 18 órája 0 0 143004

Nem láttam ilyen motort még messziről sem, de az előgyújtás teljes terhelésnél visszaveszi, ez normális (lehet).

Az én tippem is az, hogy leszegényedik, de ezzel nem sokat segítettem. Egy kis féktisztító befújásával igazolható.

A kormos gyertyák épp nem erre utalnak, az inkább dús keverékre.

Valószinűleg a motorvezérlés nem tudja belőni a keveréket, néha dús, néha szegény, valami alapjel szórakozhat.

Élő adatokat figyelve talán előrébb lehet jutni.

 

 

Előzmény: szeekelymarci (143002)
cam aro Creative Commons License 19 órája 0 0 143003

az előgyújtás kb28fokról 10és 2fok közé esikvissza a hörgéssel."" 

 

ha melle tenned a lambdat is, kapnal egy szep lapos vonalat. 

nem kap az a tocsi uzat.,szerintem. 

 

fojtorol allitomotor magnes szokott leesni. (tractorsound, cam. ) 

ilyenkor az akarat megvan a nyitashoz, csak epp vegrehajtasban van boki. 

 csak tipp 

Előzmény: szeekelymarci (143002)
szeekelymarci Creative Commons License 19 órája 0 0 143002

egy érdekeset vettem észre:lassú fordulatemelésnél lineárisan emelkedik az előgyújtás,ahogy nagyobbat vagy padlót nyomok,az előgyújtás kb28fokról 10és 2fok közé esikvissza a hörgéssel.

 

gép szerint kinyit rendesen a pillangószelep...meg a hang is azt mutatja :)

Előzmény: cam aro (142999)
cam aro Creative Commons License 19 órája 0 0 143001

es az okozat egeskimaradas. "" 

 

ez legyen felteteles modban. 

do it index. 

Előzmény: cam aro (142999)
cam aro Creative Commons License 19 órája 0 0 143000

ennemis. :}

Előzmény: Kisa (142996)
cam aro Creative Commons License 19 órája 0 0 142999

uza korrekcio, nem megfelelo hofok lambda szab. alatt. uza nyomas.

es az okozat egeskimaradas. 

 

hofokok legyenek rendben, legyen uzanyomas. 

 

csak ket esetrol tudok, de nezd meg hogy nyit-e a fojtoszelep teljesen. 

/ nem kezzel / 

Előzmény: szeekelymarci (142997)
Csaba000111 Creative Commons License 20 órája 0 0 142998

Hálásan köszönöm a szakértelmeteket. Holnap ballagok vele. Majd jelentkezem a részletekkel.

Sziasztok,jó éjt.

szeekelymarci Creative Commons License 20 órája 0 0 142997

Szép estét!

 

Mitsu pajero 1.8GDI '03, fekete 200000kmmel

 

Gazda szerint egyszer csak nem akar menni.

Check lámpa ég, mint kiderül már régebb óta.

P 0170,P 0125,P 0190,P 0302 hibákkal.

Hibatörlés,simán megy, 40 km után gyertyacserére vissza, állitólag simán ment végig, bár újra ég a lámpa:

P0170 ésP0125 újúlt ki. 

Ngk IZFR6B gyertyák cserélve,előtte is ilyen volt benn.

Csere után 2-2500 fordulatig használható érintő gázzal,padlózva csak hörög,mintha elvágnák az anyagot vagy a szikrát.

 

visszaraktam a régi gyertyákat de ugyanaz maradt. 

üzemanyag viszont lehet, mert kormosak a gyertyák....

 

Melyik részét erőltessem?  Vagy ez is dióhéj után kiált? :)

Kisa Creative Commons License 20 órája 0 0 142996

Látod, Cam a legutóbb annyit offoltunk, hogy egy napos karbantartásra leállt a fórum :D

Előzmény: cam aro (142994)
Kisa Creative Commons License 20 órája 0 0 142995

Az már nagyon, főleg az a kérdés miből adódik és mi más hibát okozhat. (hajtórúd, dugattyú, dugattyú tömegek, kiegyensúlyozás?).

A furat/löket adatatokból és egy hozzávetőleges sűrítési vszonyból ki lehet számolni a százalékost eltérést is elég egyszerűen, de a három tized biztos sok Bar végnyomás különbséget okoz a nagy sűrítési viszony miatt.

Előzmény: Csaba000111 (142993)
cam aro Creative Commons License 20 órája 0 0 142994

hat oda a minuszoshoz vekonyabb tomites kollene.. 

 

vidd vissza. 

tizeden belul legyen mind. 

Előzmény: Csaba000111 (142993)