Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kisa Creative Commons License 2 perce 0 0 157282

Tudna valaki dinamikus előtöltési értéket mondani Hiace-hez ? Most 10 fokra tettem, nagyjából jónak tűnik.

Már, ha van ilyen. Főtengelyen van FHP-i jel. Régi japó diagn. csati van rajta, nekem meg nincs régi japó diagn. műszerem.

 

Hiace 2.4D, 1998

 

(Ez is érdekes történet lesz, ha egyszer végre megoldódik, mert egyelőre teljes az értetlenség...)

 

 

Kisa Creative Commons License 10 perce 0 0 157281

Igen, jónak tűnik.

Előzmény: mj620di (157279)
Kisa Creative Commons License 10 perce 0 0 157280

A szegény keverékes hiba lehet falsh levegőtől érdemes alaposan átfújkálni, talán nem függ össze az EGR hibával.

 

Az EGR szelepet nem kell adaptálni, viszont érdemes ellenőrizni, hogy OK-e.

Fejből nem tudom, de a Ross Wiki-n megtalálod a mérőcsoportokat.

Lehet aktiválni és nézni a mozgatás közben a benne lévő jeladó feszültségét, bele esik-e a kívánt tartományba.

Az Ebay-ről rendelt olcsó EGR-ek, általában nem tudják ezt. (Kettőt láttam ilyet, egyik sem volt jó.)

 

Előzmény: LocziMate (157277)
mj620di Creative Commons License 45 perce 0 0 157279

Sziasztok.

Szerintetek jó ez a gyertyakép? 1,0es yarisé.

Atesz318 Creative Commons License 4 órája 0 0 157278

Ha már napelemekről is beszéltünk nemrég:

 

http://www.vg.hu/vallalatok/energia/uj-dij-jon-a-napelemekre-483470

LocziMate Creative Commons License 9 órája 0 0 157277

Sziasztok,

 

Van egy 2000,es évjárú VW Polo 1.4 16v (74kW) AUB motorkódú gépjárművem ami már igen régóta keverékillesztési gondokkal küzd, hónapokig volt szegény keverékes hibakód benne sikertelen javítási próbálkozásokkal. 1 hónapja kv. kapott fojtószelep tisztítás és utána adaptációt is, mindaddig a "P0171 System Too Lean Bank 1" hibakódot dobálta több hónapig. A tisztítás után pár napig jónapk tünt viszont előjött a következő hibakód: "P0402 EGR Excessive Flow Dectected" ezután lelett szedve az EGR szelep és kilett tisztítva, de valószinüelg valami hiba csúszhatott a szerelésbe és a vissza szerelés után egy rés keletkezett rajta és fals levegőt szivott. Kicseréltük és kapott egy új EGR szelepet (adaptáció nem történt) úgy tünt megoldódott de sajnos nem. A hiba jelenleg a következő: A Long term fuel trim fokozatosan csökken alapjáraton  (Miközben a Short term fuel trim stabilan 0 körüli értékeket mutat),  volt már -65 körüli érték is amikor az alapjárat már közel sem volt jó (És csak a hiba törlés segített helyrerázni újra). A P0402-es hiba P0401-esre váltott és visszajött a P0171-es szegény keverék hiba is. Számomra ezek a hibák ellent mondanak egymásnak ezért nem tudom mitévő legyek.

Atesz318 Creative Commons License 11 órája 0 0 157276

Nincs most sok időm, mennem kell munkába, de átfutva itt most valami olyasmiről lenne szó, hogy vegyek egy katalizátort és frissítik hozzá a szoftvert is az autóban? Nem lehet, hogy maga a diag szoftver a rossz :D :D :D Na majd ezért is biztos kapok :D 

Lehet másról írnak, de most átfutva igen gyorsan, mintha ilyesmi lenne az elején, utána meg csak a P0420 hibáról írnak pár dolgot. 

Előzmény: henger fej (157273)
Atesz318 Creative Commons License 11 órája 0 0 157275

Nos, ha VSC hiba lenne, akkor az általam leírt kondi és ellenállás beépítése után, ami csak a katalizátor szondát érinti, miért nem jön elő újra a p0420 ? Szerintem ezért nem lehet mástól.

 

Amúgy igen, japán autók jók, de a teljesség igénye nélkül, csak gyorsan most reggel rákeresve:

 

http://www.siennachat.com/forum/15-general-discussion/3417-check-engine-vsc-trac-off-lights-were-all-today.html

 

http://www.toyota-4runner.org/3rd-gen-t4rs/163813-vsc-trac-off-engine-light-all.html

 

http://www.justanswer.com/toyota/6q1ml-toyota-sienna-xle-code-p0420-trac-off-light-vsc-light.html

 

Aztán van itteni indexes hasonló sztori is mint az enyém..:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=113658921&t=9056647

 

Itt olvastam a kondi ellenállás megoldásról:

 

https://forum.toyotaclub.hu/index.php?action=profile;u=2052;area=showposts;start=120

 

Amúgy valószínűleg bármilyen check engine lámpát eredményező hibakódra együtt előjön valószínű a VSC és TRC OFF lámpa is, legalább is a neten fellelhető leírások alapján. Nálam biztos, hogy csak P0420 volt, többször is visszadobta a hibát, és töröltem, és igen, együtt jött mindig a VSC és TRC OFF lámpákkal sajnos..Mióta benn van a kondi és ellenállás, minden ilyen biztonsági elektronika működik (próbálva :) ), és azóta nem is jött elő a VSC lámpa vagy a TRC OFF sem..

 

Előzmény: cam aro (157272)
Infinity80 Creative Commons License 19 órája 0 0 157274

Üdv!

Ha nem DIS modulos a gép, márpedig elvileg az NZ nem DIS rendszerű, akkor a gyújtáselosztónál is lehet hiba. rotor, vagy elosztófedél hiba is.
-De gyorsan megjegyezném részemről is NZ tulajként, hogyha a szén gyújtókábeleket rézre cserélik akkor igen, ebben a konstrukcióban gyilkolja a gyújtás modulokat, mert a nagyfesz tekercs másik vége nem közvetlen testen van, hanem a primer oldal felé kénytelen szökni réz gyújtókábel esetén, ami akár ECU-t, Map szenzort, immo-t, vagy generátor fesz szabályzót is viheti magával!

Kegyetlen ökörség volt ez a gyártó részéről, mármint a szekunder oldal egyik végének nem a testre történő lekötése, ugyanis a 14,7-es aránytól jóval szegényebb keverékkel is üzemképes lehetne a motor!

Anno a szén gyújtókábelt a rádió zavar elhárításra találták ki, de NZ-nél rézre cseréléssel indul a káosz...! :(

Ha valaki tud ugyanilyen primer ellenállással olyan trafót aminek a szekunder, azaz a nagyfesz rész egyik vége testen van, vagy bónuszként még a szekunder oldali ellenállása még nagyobb akkor engem érdekelne milyen tipus ez!

Ha a szénkábelek vannak meg a gépen és döglik az elosztóban a modul akkor esetleg érdemes lenne megnézni hogy a modul alá tettek-e hővezető pasztát, vagy esetleg a generátor, nem tölt-e túl.-Bár ekkor főzné az akksiból is a vizet és az izzók is égnének kifelé..


Remélem sikerült segíteni valamit.

Előzmény: Tie (155058)
henger fej Creative Commons License 19 órája 0 0 157273
Előzmény: Atesz318 (157271)
cam aro Creative Commons License 19 órája 0 0 157272

nem tudlak cafolni, (ha akarnam SE :) 

 

ugyhogy csak elvi sikon..

 

a toyoda egy igen jol osszerakott auto. 

nehez hinni azt, hogy a japo mernok az emisszios norma tullepese miatt felul irja a biztonsag teknikai 

berendezeseket. 

szvsz ez nem eletszeru.. ha valakik tudtak jo autot csinalni, akkor azok a japok voltak. 

ekkora kritikus hibaba nem eshettek. 

 

es akkor most forditsunk egyet a karikan. 

(tovabbra is elvi sikon .. ) 

 

nem lehet az, hogy a te sokat vitatott p0420.. mondjuk egy vsc hibabol ered ? 

mitudom en, hulye pelda.

... van egy olyan zarlat -egyeb hiba -  ami paffra teszi az abs-t. .es valami kapcsolati rendszeren keresztul meghulyiti a kat monitoringot IS  ? 

 

 

Előzmény: Atesz318 (157271)
Atesz318 Creative Commons License 19 órája 0 0 157271

Ja, és még annyit hozzá, hogy azt is próbáltam, hogy ha hibakód törölt állapotban oldalra kicsúsztattam havas úton, akkor megjelent egy "kis autó csúszkálós keréknyommal mögötte" ikon a műszerfalon, a fene tudja mi annak a neve, majd megmondjátok, de a lényeg, hogy amikor az felvillant oldalra csúsztatás közben (nem kipörgetésnél), akkor az autó veszettül elkezdett korrigálni, és kb mint az ABS működésekor valami "kerregni" is, szóval próbálta magát az úton tartani. Ha benn volt a P0420, és égett a három lámpa, akkor az oldalra csúsztatásnál semmi sem történt, csak csúszott oldalra az autó, mintha szánkózna vele az ember, de semmit nem korrigált, semmi sem kerepelt, vagy ilyesmi, és a kis csúszós autós ikon sem villant fel. Ebből gondolom, hogy a VSC-t tényleg ki is kapcsolja, ha kigyullad a lámba. A kipörgésgátlót is teszteltem, azt is tuti kikapcsolja, ezt egyszerűen lehetett álló helyzetből indulással tesztelni. 

Előzmény: Atesz318 (157270)
Atesz318 Creative Commons License 20 órája 0 0 157270

Avensis T25 -ről tudok nyilatkozni gyakorlati tapasztalatként. Ha bedobja a P0420-at, akkor igen, rögtön jön a check engine, VSC, TRC OFF lámpa is egyszerre. Persze nem csak a lámpa, hanem tényleg ki is kapcsol minden ilyet, de motorteljesítményt nem korlátoz. Pont amikor teszteltem hegyekből hazafelé, épp láttam amikor kigyulladt mind három egyszerre. Akkoriban (jan. 5-10 környéke most idén) volt az a nagy havazás. Rögtön feltűnt, hogy elkezdett a kocsi szánkózni, és ugye indulásnál ki is pörögni, szóval utána tojás kellett a gázpedál alá. Na ha ez mondjuk nagyobb sebességnél történik (bár ezt is 90 -es tempó környékén dobta be, csak egyenes úton), akkor aztán bele lehet gondolni, elég veszélyes ez így.. Azt csak tippelem, hogy Corolla, Yaris, ugyanígy egyszerre mozognak ezek a lámpák, ha p0420 hibakód jön.

Előzmény: CorvBoy (157215)
ne_sa Creative Commons License 25 órája 0 0 157269

Sziasztok!

Tudja valaki mi a különbség PSA 1,9TD 1905ccm es motornál az alsó és a felső izzítású hengerfejnél, leginkább az érdekel hogy a porlasztócsúcsok kompatibilisek-e, a mostani motorom DHX motorkódú, meg ha valaki tudná hogy ezek melyik motorkódú blokkon voltak, az jó lenne.

 

Úgy tudom a felső izzítású az újabb.

Kisa Creative Commons License 1 napja 0 0 157268

Nemis erről beszélek.

Eleve nincs ilyen jellegű motorgyilkos, (ahogy Ő nevezi) kopás a motorokban.

Normál kopás sem a szöghiba miatti normál erő okozza (jórészt), hanem a kenés hiánya, csökkenése.

 

Ezért is "tölcséres" a normál hengerfal kopás. A szennyezett olajos (abrazív) meg "hordós", ott a dugattyúsebesség a döntő.

Ráadásul amit én nagyon sokszor elmondtam már, gyakorlatilag nincs szó mostanában hengerfal kopásról.

Persze, aki 1M km-t szeretne autózni, az kímélgesse.

Most mértem egy kis 4T 150-es Honda mocit, még a gyűrűhézag is rendben volt, pedig 70.000km van a kávédarálóban.

 

Nem akarok én rajta rugózni, belekötni nagyon könnyű, de tényleg miről beszél ?

Két mondatot szánnék erre az egészre, ha motorgyilkolásról beszélnék.

A nyomatékgörbés sztori is... Nem azért kell visszakapcsolni, mert a motor legnagyobb nyomatékán nagyok a kopások,és öljük vele a motort.  

Ne használjuk ki ezt a tartományt?

 

 

 

Előzmény: no_holy_shit (157266)
no_holy_shit Creative Commons License 1 napja 0 0 157267

 

dobtam egy mailt

 

Előzmény: Quattroman (157262)
no_holy_shit Creative Commons License 1 napja 0 0 157266

alapbol igaz amit mond, mert a forgattyus mechaniznuz 30 eve is ugyanaz volt. egyetlen dolog hianyzik az egeszböl: az erö es a kopas összefuggese. Amennyiben az erö linerris összefüggesben van a kopassal, akkor mindegy.

 

(P=konst=M1*2pi*n1=M2*2pi*n2)

 

ha exponencialis az összefügges (es az exponens nagyobb 1-nel!), akkor mar igaza van. (tehat pl. valtoban fogaskerekek pittingesedesenel)

Előzmény: Kisa (157264)
no_holy_shit Creative Commons License 1 napja 0 0 157265

regifajta gilette penge majd sebbenzin (vagy ha nincs akkor sima benzin, vagy addig dörgöles ruhaval amig eltünik vagy ha az sincs akkor körömmel.)

 

Előzmény: -Smiley- (157257)
Kisa Creative Commons License 1 napja 0 0 157264

https://www.youtube.com/watch?v=MP3TFaGgs98&t=90s

 

Sokat lehet belőle tanulni :)

Pl. azt, hogy egy ilyen előadásra nem árt jobban felkészülni, és nem a 30 éves szakmunkásképzős anyagot letolni :)

_MrB_ Creative Commons License 1 napja 0 0 157263

Szlovén pályamatrica maradékát mindig prevent zárjégoldóval + pzs-vel tüntettem el.

Előzmény: -Smiley- (157261)
Quattroman Creative Commons License 1 napja 0 0 157262

de, lekaparhatod a lakáskulccsal is és lemoshatod pálinkával :-)

Előzmény: -Smiley- (157259)
-Smiley- Creative Commons License 1 napja 0 0 157261

Az tényleg jó? :) 

Előzmény: _MrB_ (157260)
_MrB_ Creative Commons License 1 napja 0 0 157260

Jégoldóspray + pzs

Előzmény: -Smiley- (157259)
-Smiley- Creative Commons License 1 napja 0 0 157259

húha, valami olcsóbb nincs? :) 

Előzmény: Quattroman (157258)
Quattroman Creative Commons License 1 napja 0 0 157258

letoló penge, utána a ragasztófoltot bármilyen oldószerrel . nitró, féktisztító, stb.

 

http://profibarkacs.hu/shop_ordered/3767/shop_pic/4183000.jpg

Előzmény: -Smiley- (157257)
-Smiley- Creative Commons License 1 napja 0 0 157257

Köszi a segítségetek, kaptam új rendszámot.

Kérdésem az lenne, hogy az ablakba ragasztott hologramos rendszám-matricát le kéne szednem, hogy az újat fel tudjam rakni.   Hogy lehet ezt leghatékonyabban eltávolítani? 

 

 

balthazargetti Creative Commons License 1 napja 0 0 157256

Szevasztok! 

 

Érdeklődnék,hogy ki ismeri ezt az autót? Mennyire szervíz igényes? SUBARU XV 2.0D Swiss Two AWD 3 éves autóról beszélünk! Köszi a választ!  Üdv.

no_holy_shit Creative Commons License 2 napja 0 0 157255

megint panda 2006-s 1.3Mjet olajtekno (nem vettem meg, de lassan kene es igy hogy ujra van keszleten megvennem. Meg addig amig van)

 

mit vennetek?

BGA vagy Klokkerholm? (arban nincs emlitesre valo kulonbseg)

 

koszonom

no_holy_shit Creative Commons License 2 napja 0 0 157254

nem tudom. nekem nem volt ilyen autom. En egyreszt abbol vagyok okos amit olvastam ill. ismerosi korben levo T3-kbol

1, van egy Doka-nk. abban a 1,6TD-vel szethullott a valto(ekkor meg nem ismertem az autot), majd egy masik valto de az mar 1,7TD (kY+JX kombo) hullott szet. Ennek a valtonak mar beszereleskor volt hangja. Egyik esetnel sem en ulltem a kocsiban. mindket valto fogtörött lett

 

2, ismeros AFN-t rakott gyari valtora. frisen felujitott valto, ezert parazik, keresere LEhuztam a nyomatekgörbet 200Nm-re

Előzmény: Quattroman (157252)
daVeFR Creative Commons License 2 napja 0 0 157253

Erről jut eszembe, hogy végül Vácrátóton találtam embert, aki kicserélte a küszöböket a Nissan-on, úgyhogy nem foglak már ezzel zaklatni. ;)

Előzmény: Quattroman (157252)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!