Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
cam aro Creative Commons License 2 perce 0 0 140709

nosza! 

Előzmény: Kisa (140697)
Kisa Creative Commons License 2 órája 0 0 140708

Ellenőrizni kellene az izzítógyertyákat, az izzítórelét, hogy működik-e rendesen. (izzítás hidegen, után izzítás, vezetékelés, kontakt hiba gyanúk..stb.)

Elsősorban, ha nem észlelsz hibát az autón, akkor hibatörlés, és megnézni mikor jön újra elő.

 

Előzmény: Vappali (140704)
cam aro Creative Commons License 2 órája 0 0 140707

izzito rendszer hiba. 

 

-elvileg- 

Előzmény: Vappali (140704)
Draganovic Creative Commons License 2 órája 0 0 140706

Igazad van jovoheten begurulok vele ide a Peugeot szervizbe kiveszek egy szabadot.

Előzmény: Kisa (140703)
xmbela Creative Commons License 2 órája 0 0 140705
Előzmény: Vappali (140704)
Vappali Creative Commons License 2 órája 0 0 140704

Sziasztok!

Nem tudnátok nekem segíteni abban, hogy a P1351 obd hibakód mit jelent? Ezt egy 2008-as 75kW-os Peugeot 1,6 Hdi autónál írta ki egy bluetoothos hibakód olvasó.

Köszi előre is a választ! 

Kisa Creative Commons License 2 órája 0 0 140703

Lassíts kicsit, azt sem tudjuk mi lehet ott, csak találgatunk, a fotók semmit nem árulnak el.

Olyan hibára megoldást javasolni, ami lehet nincs is?

 

Mivel nincs semmi tapasztalható hiba, ne parázz, de tényleg be kellett volna már tolnod egy akármilyen autószervizbe. Ők látják és sokkal többet tudnak segíteni egy 5 perces rápillantással is, mintha itt találgatunk. Hacsak nem találkozott valamelyikünk egy hasonló hibával, épp egy ilyem motornál akkor nehéz ilyen kevés infóval bármi mást javasolni, mint helyi szerviz.

 

 

Előzmény: Draganovic (140702)
Draganovic Creative Commons License 4 órája 0 0 140702

En is arra jutottam vagy az EGR nyomasatalakito szelep az is elektromos,jobban jarnek vele olcsobb lenne :(

 

Mindenkeppen nyomassal kapcsolatos mert leallitom a motort es utana fuj egy nagyot eleg hangosan kerregve kiengedi a nyomast es a vezerles felet az EGR talalhato.

 

Viszont nem ir semmit hidegen is pocre indul nem szaggat ,nem fulladozik,de biztos hogy hamarosan meg fogja adni magat vagy nem tudom tisztittani lehet e ......feljavitani?

 

700 km -et csak kibir meg hazaig....

 

Vagy van valami otlet ilyenkor mi nem ront meg a helyzeten tovabb ?

Előzmény: Aleko Viva (140700)
409 Creative Commons License 10 órája 0 0 140701

50Nm

45°+15°

 

35Nm

45°+15°

Előzmény: szeekelymarci (140699)
Aleko Viva Creative Commons License 13 órája 0 0 140700

Nem, lehet, hogy az EGR vákuumszelepe adja a hangot?

Előzmény: Draganovic (140671)
szeekelymarci Creative Commons License 13 órája 0 0 140699

Jó reggelt!

 

Segítsetek némi meghúzási nyomatékkal,elszállt épp a datás gépem:((

Opel omega '94 X20 SE fehér,de koszos:)

Nyugvó és hajtókarcsapágyfedelek csavarjaié kellene.

 

Köszönöm előre is!

gesszti Creative Commons License 15 órája 0 0 140698

Végülis 5 új koronggal sikerült beállítani a 0,2-0,4 hézagokat. (vettem 0,05-ös hézagmérőt is) A Szakál Metálnál tudtam korongokat venni, 1300 Ft környékén. Mindenhol máshol azt mondták, hogy "márkaszerviz, 6000... Most úgy jár a motor, ahogy a nagykönyvben írva van. Prüttyre indul, nem füstöl, jár minden henger hidegen is, és nem csattognak a szelepek. Öröm bódottág. 

Előzmény: cam aro (140620)
Kisa Creative Commons License 22 órája 0 0 140697

Ok, kösz a helyreigazítást mindkettőtöknek, igazából bennem nem merült fel, hogy sokan abszolut értékként használjátok. (Pontosabban használjuk, mint autószerelők.) :)

 

Épp a napokban szivatott meg egy katalizátor, megint a körülmények áldozata lettem :D , de ezt már holnapra hagyom, ha érdekel még valakit :)

 

 

Előzmény: cam aro (140695)
Kisa Creative Commons License 22 órája 0 0 140696

Szintén Lada, csak 48-as dupla weberes.

Egyszer csak nem megy, durrog, néha magához tér, akkor 5 másodpercig jó, de azén megint rángat, tüsszög.

Jó..., kontrolleres gyújtásvezérlő ki, volt vele baj, hagyományos hall-os be.

Ugyan az, de mégsem most mintha jobb lenne, de nem talán még rosszabb...

Karbi teteje le, belenéz, minden jó, tiszta, gyorsító megy. Nem szív falsot, szinkron jó...Egyszerű szerkezet.

Akkor gyújtás, másik elosztó, másik gyertya, minden másik, közvetlen táp az új trafónak.

Próba... mintha rosszabb lenne, vagy mégsem, egyszer ilyen egyszer olyan, néha tökéletes.

Akkor mégis karbi, benzinellátás (már harmadjára rendben, mindegy cseréljünk pumpát).

Tűszelep, beereszt..., úszó kilyukadt..,úszú súrlódik a karbi falának... egyik sem de ki tudja ?

Gyertyakép, fura a kettes mintha más lenne egy kicsit...

 

Néz, néz, kettes karbira koncentrál és megvan.

 

 

A venturi rögzítő csavarja kiesett. A venturi bár a helyén maradt ,de a rezonanciától forgott :) 

Ha épp jó helyzetben volt, bement a benzin, ha meg elfordult, akkor gondolom valami bejutott porlasztás nélkül a venturi és a karbiház között.

 

A nagy szívás az volt ezzel, hogy egyáltalán nem érződött, hogy a hiba egy hengerre korlátozódna, annak ellenére, hogy négy külön szívócső van.

 

 

 

 

cam aro Creative Commons License 22 órája 0 0 140695

par honapja rakerdeztem masik topikon, .. es lett egy -szamomra - elfogadott megoldas. 

(szabvany ugyan nem lett belole..de lasd lejebb, iparkodok. :)

 

ha azt irod hogy 700mbar.. akkor az abszolut nullarol szamol a tobbseg. (0.7bar) 

viszont a legtobb muszer a legkorit veszi nullanak.

ez esetben a muszeren 300mbar lesz.(-0.3 bar) 

na most ez ertekre mindketto ~ugyanaz. HA tudjuk mi a kiindulasi alap.

.. ezert a kiindulast  a G / g mint gauge, muszer/ utotag donti el.

 

peldanal maradva mbarG.  < legkorirol indulo mert vakum ertek. 

G tag nelkul abszolutrol. 

felreertes ne legyen, nem a meresed a hibas.. hanem az ertelmezese lehet az annak aki nem tudja honnan indul.

Előzmény: Kisa (140692)
409 Creative Commons License 22 órája 0 0 140694

Franciáknál van az a fajta kat, aminek a bemenő a végén van, a kimenő meg az oldalán...... na, az csak keresztben tud odaszorulni. ):-((

Előzmény: kormi07 (140691)
409 Creative Commons License 22 órája 0 0 140693

"Viszont nem is írtam, hogy abszolut érték,"

 

 Tisztasor, értettem is, különben fejembe sem jut szóvá tenni. Viszont a többiek abszolútban gondolkodtak.......

Előzmény: Kisa (140692)
Kisa Creative Commons License 22 órája 0 0 140692

Igazad van, bár mindkettő használatos azért, hiszen a vákuummérőn mégis csak -0.1Bar van a nulla alatt. Viszont nem is írtam, hogy abszolut érték, hanem hogy 400mBar vakuum érték.

Talán ha elé teszem a mínusz jelet érthetőbb lett volna az igaz, de én már így szoktam meg :)

Előzmény: 409 (140688)
kormi07 Creative Commons License 22 órája 0 0 140691

Szintén lada, utólagos kat., keresztbefordulva a cső előtt, hol lezárta, hol nem, út(bukkanó)függően, az milyen?

Hál'istennek nem én szívtam vele:-)

Előzmény: fourwheels (140690)
fourwheels Creative Commons License 23 órája 0 0 140690

Köszi ez tetszett, pláne hogy mindenki hangosan gondolkodva diagolt!

 

Fasza hiba, :)

 

Mi is toltunk 1.4 16v-be kb 30 munkaórát, mire rájöttünk hogy a lengyel katalizátor szopat!

Amíg el nem érte a 250-280 fokot hibátlanul üzemelt (szelelt), majd e fölött szép lassan elkezdett dugulni és felborított mindent!  

kormi07 Creative Commons License 23 órája 0 0 140689

Vannak ilyenek, de hát a jó pap is holtig tanul, mégis hülyén hal meg, vagy mi.

 

Ezt a gyújtásidőpont(nem)ellenőrzést sokan benyalják, a legjobb az volt, amikor a lada szíjtárcsára nem fhp-ra, hanem vagy 15 fokkal mellé ütötték a rovátkát, és senkinek nem jutott eszébe, hogy kivegyen 1 gyertyát, és összehasonlítsa a valóssal...

A gyárira beállított 8 fok utógyújtással nem akart menni a szerencsétlen sehova:-D

Előzmény: Kisa (140684)
409 Creative Commons License 23 órája 0 0 140688

"szívócső vákuumról van szó természetesen a fojtó után, ami teljes nyitásnál közel légköri (0-0.1 Bar), teljesen zárt fojtószelepnél magas üresjárati fordulatról visszaejtve pedig 0.7-0.8 Bar vákuumérték."

 

Na, ezért nem árt ezeket az elején tisztázni. Általában abszolút értékben beszélünk erről, ahol a 0 érték a világűr nyomása, míg a légköri ~1000mbar. Ergo az a 0.7-0.8bar vákuum az 200-300mbar abszolút nyomás. A 280-320mbar alapjárati nyomás is abszolútban értendő. (az általad írt 400mbar ezek szerint 600mbar abszolút (?), ami nagyon nem jó érték)

Előzmény: Kisa (140660)
Kisa Creative Commons License 23 órája 0 0 140687

Előzmény: kormi07 (140683)
Draganovic Creative Commons License 23 órája 0 0 140686

Hat tudom en utolso lenne egy markaszerviz csak hat a szerelom 750 km-re van jelenleg :(

 

Markaszervizbe csak azt tudjak ami elo van irva mindent cserelgetnek uj meregdraga alkatreszekre azt vagy eltalaljak vagy nem...azert lehet begurulok vele itt van 3 km-re egy PUG szerviz azt kihivok egy mokust hallgassa meg ,azt lehet egybol megmondja mi az.

 

 

Előzmény: cam aro (140682)
cam aro Creative Commons License 23 órája 0 0 140685

 

:D 

Előzmény: kormi07 (140683)
Kisa Creative Commons License 23 órája 0 0 140684

Ügyes :) Remélem némi tapasztalatot igen.

Ráment vagy 15-20 munkaórám, és mikor már mindent 2x-3x mérsz le,mert felmerül, hogy mégsem voltam elég alapos, aztán azt veszed észre, hogy csak újabb köröket futsz.

Ilyen tök egyszerű, folyamatosan fennálló hibára nem találom a megoldást az nagyon elkeserítő tud lenni :)

 

Volt még egy vicces dolog, elmeséltem a vw-eseknek is, akikhez vittem, hogy szerezzenek bele egy bontott ECU-t és tanítsák rá az autóra.

Hívnak másnap, hogy kész van, de a hiba ugyan az. Na peerszeee :)

Tényleg, menjek nézzem meg. 

A motor ment ,de elég döcögős, hullámzó alapjárattal.

Nézek rájuk, mondom, ez nem az a hiba, ezzel nem szivattok meg, de akkor már csak vigyorogtak.

Szándékosan nem csinálták meg a fojtószelep adaptációt, azt hitték majd ezt ezek után beszívom :)

Hát nem :) 

 

 

Előzmény: kormi07 (140678)
kormi07 Creative Commons License 23 órája 0 0 140683

Kapunk tőle egy ilyet e:-)

 

 

Előzmény: cam aro (140680)
cam aro Creative Commons License 23 órája 0 0 140682

ehez nem diag kell elso korben, hanem ful. 

markaszervizekben eddig tobbnyire csak arcot lattam, -tisztelet a kivetelnek -

ugyhogy szerintem egy kis helyi, penzfuggo/kepzett csapat tobbet tudna segiteni. 

Előzmény: Draganovic (140681)
Draganovic Creative Commons License 23 órája 0 0 140681

Ez egy olyan dolog lehet amit normal esetben hang nelkul kene hogy csinaljon,ez valami elektromos cucc lehet ami nyomastol szabadul meg csak hat ezt nagy hangal teszi es nem mindig ha ujraindittom csendben van.

 

En eloszor a vezerlesre gondoltam hogy cserenel tulfeszitettek es .....de ebbe mar nem olyan egyszeru tulfesziteni lehet hogy nem is lehet ,de tisztan hallani hogy nem csapagyhang hanem elektromos es ha leallitom az autot ,ugye vezerles leall,de a hang a csendbol 3 masodpercmulva elkezdi es kb ennyi idomulva el is hallgat.

 

Igazabol mindenkeppen haza kene vele jutnom 700 km ,de lehet jovoheten elviszem ide a Peugeot-hoz egy diagra 40EU kb azt kibirom ,hatha ir valamit,de ket hete is csinalta akkor nem irt semmit.

Előzmény: cam aro (140673)
cam aro Creative Commons License 23 órája 0 0 140680

az uriember gyakorlottnak tunik a szakmaban. 

 

remelem behoz valami uj nyeremenyt,......mert nylon zsetonokban eddig nem sok sikerem volt.. :D 

Előzmény: kormi07 (140678)