"Egyik ilyen utáni pár napos pihenő után viszont annyira lemerült, hogy csak műszerfal volt, indítómotor meg se nyekkent. De még bikázással sem tudtam az autót beindítani.
9 voltot mértem akkor rajta, rátettem töltőre. Eleinte még a töltést se vette fel, majd kiszerelve mégis csak ... egy éjszakát töltöttem és azóta kb. 6 hete gond nélkül használom a korábbi intenzitással."
Rosszul csuktad be a csomagtartót, ajtót, stb és leszívta a belső lámpa, rajtahagytad a rádiót lenémítva, stb. Mert valami leszívta, ha egyébként nem is szokta. Tehát elvileg az az akku működőképes. Mondjuk én egy mélykisült akkuban már nem bízok tehát kicserélem mert már lecsökkent a kapacitása, de ettől nem fog egyik pillanatról a másikra otthagyni az út szélén egy külföldi úton.
Itthon olcsóbban/egyszerűbben megoldod, mint külhonban.
Nekem tavaly egy hét külföld- semmi előjel- után másnap itthon indulva, 20perc után másodszorra már nem indult. Bikázás után 20 km el később leállítva már nem indult, leesett a fesz.,meleg volt az akksi, többszöri töltésre sem jött helyre. 5éves gyári volt.
Bár valószínű nem releváns, azért : Honda FR-V 1.8 az alany.
A szokásos japán zsebteleppel, amely most ősszel lesz 4 éves... Keveset mozgatom, a hideg téli időszakban pár hétre ki is volt véve az akku.
Március elején visszatettem, gond nélkül indított, heti 1x, 2x mentem vele ilyen 5-10 kilométereket. Pöcc röff indult, semmi jelét nem adta a fáradásnak.
Egyik ilyen utáni pár napos pihenő után viszont annyira lemerült, hogy csak műszerfal volt, indítómotor meg se nyekkent. De még bikázással sem tudtam az autót beindítani.
9 voltot mértem akkor rajta, rátettem töltőre. Eleinte még a töltést se vette fel, majd kiszerelve mégis csak ... egy éjszakát töltöttem és azóta kb. 6 hete gond nélkül használom a korábbi intenzitással. Jelenleg 12.46 Voltot mérek nyugiban és indításkor 10 V közeli értékig esik le akkor is ha tompított is működik közben. Amúgy pöc. röff megint. 1800 forulaton 14.6 V a töltés.
No de a kérdés : el merjek vele indulni külföldre, vagy jobb ha beáldozom a pénzt egy új akkura? Piszok drágák lettek... :-/
Igen tudok róla, hogy kérdeztem ott is. Igen 2 éve is adott hangot a toronycsapágyam. Igaz minimális ugyan ilyen hangot adott, és nem mindig, nem daráló, nem ropogó hangot! Ezek ignis típushibák mind. A vezetékeim közül csak az egyik volt elszakadva a hátsó ajtónak a központi zárjának a vezetéke a gumiharmonikában. Az ablaktörlőm nemrég kezdte ezt csinálni gondolom a vezetéke annak is kezdi megadni magát. Mivel nemsokára műszaki gondoltam informálódom picit hátha valakinek volt ugyan ilyen tapasztalata.
A fékfolyadékot 2 évente illene cserélni ! Ezért is megkaptam a magamét már sokszor, te hülye vagy 2 évente cserélni?Mondták az arcomba. Van aki cseréli van aki soha sem. Ismerős soha nem cserélte meg is purcant az abs kockája. na mindegy is a dolog. Amúgy meg a fékfolyadékot kicseréltem már igen nem a gyárival szaladgálok!! 2 évente cserélem a fékfolyadékot.
Minden jót kívánok a segítőkész fórumozó autószerelő mestereknek legnagyobb tisztelettel!!
Nagyon egyszerű eldönteni. Beállítjátok a jeladó alapján nullára. Egynesebe teszitek a kormányt. Visszaviszitek futómű beállításra hogy legyen szíves most már rendesen beállítani és a kormányhoz nem nyúlhat.
Ford itt az 1.8tdci-nél 2007körül behozta az olajba futó szíjjat a lánc helyett(hogy rohadnának meg)
Saját tapasztalat sajnos, QYBA mot kódos 1.8 tdci mondeom van.
Egy régi,nagyon precíz ügyfelemtől vettem,ő vezérlést cseréltetett elötte talán 20ezerrel.
Boldogan használtam,nagyon szeretem,de egy 40ezer km múlva,130Km/h-nál lefogazódott az olajos szíj.
Motor csere lett.
Aki a vezérlést cserélte,ő is csak ránézett,látta,hogy az alsó hajtás olajba fut+látta,hogy ehhez a motorkódhoz rendelhető alsó lánc is,tehát az alsó hajtás tuti láncos.....
Ja.(a gyökér ford ezzel a motorkóddal csinált alsó láncos és alsó olajos szíjjas motort is)
Jött ember Sharan-nal. Azt mondja, meg kellene nézni a motorolajat, mert újabban 140°C-os, a szokásos 100°C helyett. És, ha már itt van, a hűtőfolyadékszint visszajelzőjét is, mert az meg elromlott, folyamatosan alacsony szintet ír ki, pedig beleöntött már 10liter vizet.......
Ha már így belejöttem a kérdezésbe, 2014 es 1.8 tdci ford connect p7pb mot kód. Honnan lehet megállapítani, hogy lánc van a főtengely és a nagynyomású között vagy szíj? alvázszám szerint vagy szíj vagy lánc.