ezt en is olvastam, de ez csak arra jo, hogy annyira lecsokkentsd az AGR, hogy eppen hogy ne adjon hibauzenetet.
igazabol a legtomegmerovel parhuzamosan kene egy bypass(es lefalazni az AGR-t) amire rakotod az AGR-szelep jelet es akkor addig szabalyozza a bypass-n atmeno legtomeget amig legtomegmero a helyes erteket nem meri
hat lehet csak en ilyenhez nem ertek, ill. nem tudom, hogy hogyan talaljam meg a jellegmezot a kb 10-25000 jellegmezo/gorbe es allando kozott. opencircuit felismereset is ki lehet iktatni, meg azt is hogy mekkora AGR/legtomeg elteresnel erzekeljen hibat.
edc15 es regebbi vezerloket nem lattam, de valoban kivancsi lennek, hogy winols hogyan talalja meg a jellegmezoket
vezerlotol/vezerlesi strategiatol fugg. Regebbi autok nem csinalnak semmit, csa kle kell huzni a vakumcsovet. A poziciovisszajelzovel felszerelt elektomos szelepeseknel ha megragad(rossz pozicio) vagy lehuzod a kabelt(open circuit-t erzekel) akkor erzekeli az ECU, de a regebbiek csak a poziciot nezik. Tehat ha lefalazod akkor nem veszi eszre.
Az ujabbaknal a legtomeg jellegmezo van es ha az AGR szelep kinyitasaval nem eri el a megadott legtomeget akkor elkezdi becsukni a pillangoszelepet es hogy tudja tartani a toltonyomast jobban becsukja a geometriat. Ha igy sem eri el, vagy a kivezerlesi ertekek tulzottan elternek az elovezerlesi ertekektol akkor dob egy hibat es vagy nem tortenik semmi vagy csokkenti a teljesitmenyt
Skoda Favoritba létezik kanyarstabilizátor első tengelyre?
A lengőkarban van egy furat, gondolom az annak a helye. A kadettból nekem is hiányzott, bontott rudat kapott, és unixtrade-es stablizátorpálcákat és szilenteket.
Ahogy elnéztem, ha létezik a favoritba, annak is olyan lehet a megoldása, mint az Opelnél: Két menetes szár a lengőkarba, azon a szilentekkel, és talán a tűzfalhoz fogatva a stabirúd. Apropó kadett, csak magas volt az alapjárat. Hogy miért? Az EVAP vákuumcsöve nem volt rajta a szívócsonkján. (Az ecu valamennyire korrigálta, de most mégjobb)
nem 4-5 dl, mert gyari adat varoson kivul 3.9liter. nekem 6.2- 6.3. Mennyit varjak egy 1.3 CR dizeltol? 7 litert? lehet hogy vmi tenyleg szar rajta - csak azt furcsalom, hogy miota megvan (7 km volt benne :-P) azota ilyen. Mondjuk fustol is... le kene mar nyomnom a rendszert es lefalazni az AGR-t... (kerdes, hogy veszuzembe megy-e?)
"Háááát, várjad fordítva!!! :-P Várjál többet, és meg leszel elégedve, hogy kevesebb! :-D"
"Hosszútávon mindenféle gondokat okozhat az ilyesmi!!! :-DD :-PP"
??? mire gondolsz?
1, arra hogy az ember az ember darabobra szedi a cuccot es a vegen elmegy motorfejleszteni, mikozben lehetne normalis munkaja is?
2, ember nagyobb melleket var aztan a vegen meg leszek elegedve hogy kevesebb? (de 4-5dl?) ??
"nekem vhogy a dizelek mindig tobbet tobbet esznek mint amennyit varok toluk :-("
Háááát, várjad fordítva!!! :-P Várjál többet, és meg leszel elégedve, hogy kevesebb! :-DD Most, hogy már felnőttél, nem kellene túllépni ezen a 4-5dl-es szörnyülködésen???? Hosszútávon mindenféle gondokat okozhat az ilyesmi!!! :-DD :-PP
"-miert a veszte a common rail rendszereknek az allando nyomas? "
Az állandó nyomás miatt nyomásszabályozni kell. Ez + hibaforrás a PD-vel szemben, annak nincs nyomásszabályozása. Sajnos nem ritkán pont a nyomásszabályozó hibájából marad az út szélén. Az állandó nyomás miatt tökéletesen kell zárniuk a befecskendezőknek, a legkisebb tömítetlenség is folyamatos befolyást eredményez-füstöl/sokat fogyaszt. Ha kicsit jobban átereszt bármelyik befecskendező, megáll az egész, mert elveszti a nyomást, megint az út széle. ( PD tovább megy egyel kevesebb hengerrel ) Az állandó nyomás miatt nagyon kényes az üzemanyag minőségére, különösen a kénre. Azon a nyomáson, és hőmérsékleten a kén igen agressziv formákat képes felvenni és tönkreteheti a porlasztócsúcsokat. ( a nálunk futó CR-ek gyakori gondja )
"-uzemanyagellato rendszer szempontjabol mi a jobb, megbizhatobb megoldas, a cdti, vagy dci?"
A kettő ugyanaz, csak a két gyártó másképp nevezte el. ( többnyire még a rendszer gyártója is ugyanaz )
"foleg, hogy szijas motor es a szijkereket csak a csavar tartja a helyen, meg ék sincs alatta"
Emlékeim szerint, ha éket akarsz, akkor a CDTi sem lesz jó.
hat mindketto CR. az 1,3 cdti az Bosch CR rendszer Magnetti Marelli vezerlovel (legalabbis a vezerlo tuti, hogy magnetti Marelli - az tobbirol meg ugy tudom hogy bosch). Nekem pandaban 5.5-6.5 liter kozott eszik. Haverom kepes volt 5.2 jarni vele. Az hogy autopalya vagy varos az mindegy neki. (ja egy fiat motorrol van szo! remlem ezzel nem arultam el ujat)
Viszont teljesen alu a motor, tehat a blokk is (ez jo?), a szelepfedeltomites 12eFt (a golfra 3efT a HF tomites es 550 a szelepfedel...). En fogyasztas miatt vettem, de abszolut nem vagyok vele megelegedve.
nekem most 37ekm van benne es nah villog az izzitasjelzo. (bar lehet hogy valoban csak izzitasi hiba mert egy picit serult a haza az izzitasvezerlomnek)
allitolag jo motor - de nalam sokat kajal :-(
miert nem vesz egy benzinest?(pl. z12xep) az olcsobb alig eszik tobbet olcsobb a javitasa es a benzin is olcsobb.
nekem vhogy a dizelek mindig tobbet tobbet esznek mint amennyit varok toluk :-(
Valahogy sejtettem, csak mondom megpróbálom. :) Én is csak elmondásból tudom, talán kedden kerül terítékre, nem vezérli a hűtőventillátor 2. fokozatát. Márkaszervíz szerint ECU csere, csak kicsit húzósat mondtak rá. Én már csak azt hiszem amit látok. Néha már azt sem. :-) Ha valóban az ECU a bűnös, és nem találok valami alternatív megoldást, akkor jelentkezem. Köszönöm!
Akkor félreérthető voltam :-)) Azt gondoltam "sima" SMD panel és amikor kiderült, hogy nem akkor mondtam, hogy az a "kedvencem"...na az volt a vicc. A kerámia hordozóra rakott áramköröket nem arra tervezik, hogy bárki javítsa, de ha már mindegy neki megnézem mihez lehet vele kezdeni...
olvasgattam az alabbi vitat es volna par kerdesem ezzel kapcsolatban mivel edesapam lecserelne a vasat egy uj autora:
-miert a veszte a common rail rendszereknek az allando nyomas? hamarabb kinyirja a düzniket vagy valami egyebb?
-uzemanyagellato rendszer szempontjabol mi a jobb, megbizhatobb megoldas, a cdti, vagy dci?
Opel Corsa 1.3 cdti-re probalom rabeszelni, mert lancos motor es varosban is keveset iszik-marpedig foleg varosban hasznalna. O egy Sandero Daciat nezett ki maganak, de en nem ertek vele eggyet foleg, hogy szijas motor es a szijkereket csak a csavar tartja a helyen, meg ék sincs alatta+a renaultos elektromos csodahibak amikre szamitani lehet.
jo kerdes, hogy a megadott fogyasztas mennyire tarthato. ha tarthato a megadott 12.6literes atlagfogyasztas akkor tenyleg nem olyan veszes, mert akkor az auto elete alatt mai uzemanyag arak mellett 13MFt-t itatsz meg, ami az ertekevel osszehasonlitva tenyleg nem olyan sok
" Ebbe nem szeretnék mélyen belemenni, mert a vége hitvita lenne."
Rászemről nem lesz. Az utolsó infóm az volt, hogy a PD nem tud megfelelő számu utóbefecskendezést a felépítéséből adódóan. Kössz a pontosítást, meg a véleményt.
Ebbe nem szeretnék mélyen belemenni, mert a vége hitvita lenne. Én azt mondom, mindkettőnek meg van az előnye és a hátránya. A CR-nek meglátásom szerint az az elsődleges előnye, mint anno a VHS-nek a Beta-val szemben. Sokan használják-tömeggyártás-olcsó. Kétségtelen a PD-t fejleszteni kellett volna a környezetvédelmi előírások teljesítése miatt, ezt a VW nem akarta/tudta felvállalni. Miután egyedül maradtak vele, minden fejlesztési költséget nekik kellene állni, ez meg hatalmas hátrányt jelentett volna többi gyárral szemben. A CR az állandónyómású rendszer miatt, gyakorlatilag egy szoftver módosítással tudja az időben bármikori befecskendezést, ( gyakorlatilag ennyivel tud többet mint a PD ) de ez az előny éppen a legnagyobb baja is. Nem rejtem véka alá, én a PD-t többre becsülöm.