Szerintem ne minősítsük, mert oktatónak igazából nem volt nevezhető, kb fél óra oktatást sem kaptam tőle a 30 ból, igazából csak ingyen taxisofőrnek használt. Végül is mindegy, régen volt. Mindenesetre mostanában is gurulok üresben a lámpához, fordulatszámmérő meg nem kalimpál. De elhiszem nektek ha az a normális ha mégis.
akinek teherautóra csináltak jogsit mindbe beleverték hogy SOHA nem tesszük ki üresbe mert veszélyhelyzetben nem tudod használni a motorféket és nem biztos hogy vissza tudod tenni bármelyikbe ha megszalad.
amúgy ha ez opció lenne már visszatértek volna a szabadonfutós váltókhoz
Már az 1300-as kocka ladában is volt egy kis szelep, ami magasabb fordulaton elzárta a benzint, ha elengedted a gázt. Ott is érdemes volt visszaváltogatni.
Oké, anno még karbisak voltak a gépek. Viszont eddig egyik injektoros autóm sem hintáztatta az alapjáratot ilyenkor mostanában sem. (Illetve egyszer, de azt a lámpánál álláskor is csinálta és szar volt a lambdaszonda. :P )
Ez fura, mert nekem anno 30 éve azt tanította az oktatóm, hogy nyugodtan tegyem ki üresbe és guruljak be a piros lámpához azt a 100-200 métert ha úgy adódik.
Nagyon sok furgonostól, kisteherestől hallom, hogy vitorláznak üresben lejtőn. Komoly viták is voltak, hogy hogyan eszik kevesebbet a kocsi, üresben hosszan gurulva, vagy motorfékkel 0 fogyasztással, de rövidebben gurulva.
Az elektronika azt "gondolja", hogy váltani akarsz és másképpen kezeli a fordulatszámot. Sok befecskendezős autó viselkedik így, miután alapszabály, hogy nem "vitorlázunk" üresben.
Látom jobban pörög ez a topic, segítséget szeretnék kérni az alábbi problémában. :)
2009-es Ford C-MAX ; 1.8 benzin ; 125 LE (QQDB)
Röviden: Ha menet közben kiteszem üresbe az autót, akkor a fordulatszám elkezd ingázni kezdetben 1000-800 között majd kb 1300-600 között.
Volt olyan eset, amikor annyira leesett a fordulat, hogy azt hittem befullad az autó.
Ha benyomom a kuplungot az ingás megszűnik és megáll 1000-en, ha fölengedem kezdődik előlről.
Hibakód nincs, fojtószelep pucolásra került, mert először arra gyanakodtunk, hogy mivel a rendőrlámpánál állva soha nincs ingás (fix 800) és csak menetközben jelentkezik üresben, hátha +levegő jut be valahol. De mivel a kuplungpedált benyomva megszűnik, nem hiszem, hogy ez lenne.
Mindenesetre fojtószelep pucolás után 1-2 napig nem jelentkezett, most ismét.
Szóba került a fojtószelep ház cseréje, de nem tartanám indokoltnak, ha semmi más problémája nincs az autónak, főleg mert nem olcsó.
Van ötletetek, vagy találkozott valaki hasonló problémával?
sziasztok . szep napot. van 1 H PONY-m alapjarattal es fogyasztassal van problemam.. 1992 . 1,5i . 4gdj motor. karbi kozponti befecskendezes. elektronikus + vakum. HOGY LEHETNE BE ALLITANI. vagy esetleg csere masik fajtara.
Szeretnék segítséget kérni. Van egy Opel Zafira 1.9 CDTI (150LE, 2005, automata). A jelenség az, hogy automatában, vagy manuálisan felváltok kettesbe, és ott "megragad" 1500-as fordulaton és 25km/h-nál. Innentől nem reagál a gázpedálra, nem lehet se föl, se le váltani, megy szépen a tempójában.
Motoros is van, úgy rémlik nekem is, de ez csak sima csapkodós.
Nagy mínuszokban az erős motortéri légáramnak is van hűtő hatása, főleg valami jobb hatásfokú dízelnél. Biztos sokat lassít a bemelegedésen. Jobb lezárni.
Ez a sima zsalus meg a meleg ellen van, kap némi szelet a katalizátor, vagy a DPF, de ha pl. megy a klíma, ne innen szívjon falsot.