Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zohlihka Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163540

Köszönöm a válaszokat. :)

 

 

Amúgy azt sem tudom, hogy ez újkeletű probléma vagy sem, mert tavasz óta van nálam az autó, de most tűnt fel.

Nem sűrűn megyek üresben, de van olyan hogy az utolsó 10 métert szépen üresben gurulva teszem meg, nem tudom miért, mert főleg motorfékezek, na mind1.

 

Az ingás biztos nem normális, csak nehéz behatárolni az okát, főleg, hogy nem ír hibát.

 

 

 

Paco155 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163539

A karbi azért jött képbe, mert az nem tudja a fordulatszámot emelgetni parancsszóra mindenféle környezetvédelmi normák okán. :D

Előzmény: Roadkill (163536)
Paco155 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163538

Szerintem ne minősítsük, mert oktatónak igazából nem volt nevezhető, kb fél óra oktatást sem kaptam tőle a 30 ból, igazából csak ingyen taxisofőrnek használt.   Végül is mindegy, régen volt. Mindenesetre mostanában is gurulok üresben a lámpához, fordulatszámmérő meg nem kalimpál. De elhiszem nektek ha az a normális ha mégis.

Előzmény: Quattroman (163537)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163537

viszont volt egy félnótás oktatód :)

Előzmény: Paco155 (163534)
Roadkill Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163536

Valóban, csak karbi említéséről asszociáltam.

Előzmény: Paco155 (163535)
Paco155 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163535

Én egy szót sem írtam fogyasztásról.

Előzmény: Roadkill (163531)
Paco155 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163534

Nincs teherjogsim. :)

Előzmény: Quattroman (163533)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163533

akinek teherautóra csináltak jogsit mindbe beleverték hogy SOHA nem tesszük ki üresbe mert veszélyhelyzetben nem tudod használni a motorféket és nem biztos hogy vissza tudod tenni bármelyikbe ha megszalad.

amúgy ha ez opció lenne már visszatértek volna a szabadonfutós váltókhoz

Előzmény: Paco155 (163526)
409 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163532

Passz. Gondolom nem sikerült olyanra megírni a szoftverét.

Előzmény: gesszti (163527)
Roadkill Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163531

Nem hiszem, hogy fogyasztáshoz bármi köze lenne. Biztonsági dolog, hogy nem szakítjuk meg a hajtást.

B-n nem tudom mennyire veszik komolyan, B+E vizsgán 5-10 éve ez azonnali bukás volt arra emlékszem.

Előzmény: Paco155 (163529)
gesszti Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163530

Már az 1300-as kocka ladában is volt egy kis szelep, ami magasabb fordulaton elzárta a benzint, ha elengedted a gázt. Ott is érdemes volt visszaváltogatni.

Előzmény: Paco155 (163529)
Paco155 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163529

Oké, anno még karbisak voltak a gépek.  Viszont eddig egyik injektoros autóm sem hintáztatta az alapjáratot ilyenkor mostanában sem. (Illetve egyszer, de azt a lámpánál álláskor is csinálta és szar volt a lambdaszonda. :P )

Előzmény: gesszti (163528)
gesszti Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163528

Most már ezt is visszaváltogatással tanítják.

Előzmény: Paco155 (163526)
gesszti Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163527

Csak kíváncsiság: miért nem tart ilyenkor egy kicsit emelt alapjáratot, és miért áll neki ingadozni?

 

(pl. dci csak kb. 1000 környékén tartja a fordulatot, míg meg nem áll az autó. Néha lámpához gurulva, üresbe rakva figyeltem meg.)

Előzmény: 409 (163523)
Paco155 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163526

Ez fura, mert nekem anno 30 éve azt tanította az oktatóm, hogy nyugodtan tegyem ki üresbe és guruljak be a piros lámpához azt a 100-200 métert ha úgy adódik.

Előzmény: Quattroman (163524)
gesszti Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163525

Nagyon sok furgonostól, kisteherestől hallom, hogy vitorláznak üresben lejtőn. Komoly viták is voltak, hogy hogyan eszik kevesebbet a kocsi, üresben hosszan gurulva, vagy motorfékkel 0 fogyasztással, de rövidebben gurulva.

Előzmény: Quattroman (163524)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163524

hol tanítottak vezetni? üresbe csak a parkolóban és a garázsban tesszük az autót.

Menet közben SOHA!

Előzmény: zohlihka (163520)
409 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163523

Az elektronika azt "gondolja", hogy váltani akarsz és másképpen kezeli a fordulatszámot. Sok befecskendezős autó viselkedik így, miután alapszabály, hogy nem "vitorlázunk" üresben.

Előzmény: zohlihka (163522)
zohlihka Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163522

Tudtam, hogy oda kellett volna írnom, hogy "mi a fenének gurigázok én üresben" :)    passz.

Elektronika nem tudja hova tenni? De lehet nem is mindenkinél van jelen. :)

Előzmény: 409 (163521)
409 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163521

"találkozott valaki hasonló problémával?"

 

 Szinte mindenki, aki ezzel az üresben gurulós értelmetlen marhasággal próbálkozik.

Előzmény: zohlihka (163520)
zohlihka Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163520

Sziasztok!

 

Látom jobban pörög ez a topic, segítséget szeretnék kérni az alábbi problémában. :)

 

2009-es Ford C-MAX ; 1.8 benzin ; 125 LE (QQDB)

 

Röviden: Ha menet közben kiteszem üresbe az autót, akkor a fordulatszám elkezd ingázni kezdetben 1000-800 között majd kb 1300-600 között.

Volt olyan eset, amikor annyira leesett a fordulat, hogy azt hittem befullad az autó.

Ha benyomom a kuplungot az ingás megszűnik és megáll 1000-en, ha fölengedem kezdődik előlről.

 

Hibakód nincs, fojtószelep pucolásra került, mert először arra gyanakodtunk, hogy mivel a rendőrlámpánál állva soha nincs ingás (fix 800) és csak menetközben jelentkezik üresben, hátha +levegő jut be valahol. De mivel a kuplungpedált benyomva megszűnik, nem hiszem, hogy ez lenne.

 

Mindenesetre fojtószelep pucolás után 1-2 napig nem jelentkezett, most ismét.

Szóba került a fojtószelep ház cseréje, de nem tartanám indokoltnak, ha semmi más problémája nincs az autónak, főleg mert nem olcsó.

 

Van ötletetek, vagy találkozott valaki hasonló problémával?

 

Köszönöm szépen előre is.

andreasz1 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163519

sziasztok  . szep napot.  van 1 H  PONY-m alapjarattal es  fogyasztassal van problemam..  1992 . 1,5i . 4gdj motor. karbi kozponti befecskendezes. elektronikus + vakum.  HOGY LEHETNE BE ALLITANI.  vagy esetleg  csere masik fajtara.

Huodang2 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163518

Sziasztok!

 

Szeretnék segítséget kérni. Van egy Opel Zafira 1.9 CDTI (150LE, 2005, automata). A jelenség az, hogy automatában, vagy manuálisan felváltok kettesbe, és ott "megragad" 1500-as fordulaton és 25km/h-nál. Innentől nem reagál a gázpedálra, nem lehet se föl, se le váltani, megy szépen a tempójában.

Érdekesség, hogy amikor "megszűnik" a gázpedál, akkor el kezd villogni az AFL is (http://astra-3.pl/tip-astra-h-dashboard-dials-lights).

 

Kb 800 méter megtétele után jelentkezett váratlanul. Lehet az, hogy ez a tipikus opel betegség, a szívósor problémája?

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

H.

egynyolcas Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163517

Még egy hülye kérdés:

Ha a váltóból jön,  akkor miért csak álló helyzetben hallom? 

Milyen olajat rakjak bele? 

Köszi. 

Előzmény: Kisa (163505)
Kisa Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163516

Minek olvasgatsz ilyeneket? 

Sas nem fogdos legyeket :)

Előzmény: cam aro (163515)
cam aro Creative Commons License 2017.10.05 0 0 163515

ez a 'cartars' ez kinek a baratneje a zindex blog berkein belul ? 

 

http://cartars.blog.hu/2017/10/04/oszikarbantartas

bullshit. 

===================

 

 

Kisa Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163514

Motoros is van, úgy rémlik nekem is, de ez csak sima csapkodós.

Nagy mínuszokban az erős motortéri légáramnak is van hűtő hatása, főleg valami jobb hatásfokú dízelnél. Biztos sokat lassít a bemelegedésen. Jobb lezárni.

 

Ez a sima zsalus meg a meleg ellen van, kap némi szelet a katalizátor, vagy a DPF, de ha pl. megy a klíma, ne innen szívjon falsot.

Szerintem.

Ahogy Quattro írta, nem sok jelentősége van.

Előzmény: cam aro (163513)
cam aro Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163513

valamibe (ford remlik ) mar csereltem ilyesmi huto zsalut. 

hibakod volt ra, muszaly volt ..

 

az sok lamellas volt, es alulrol kis motor nyit/zarta az osszeset. 

...soha nem jottem ra az ertelmere.. a termosztat minek van ? 

Előzmény: Kisa (163508)
Ata61 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163512

Köszi a választ.Gondoltam,hogy ez lesz,de azért reménykedtem...

Előzmény: Quattroman (163511)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163511

szerintem a válaszok: nem, nem és nem

Előzmény: Ata61 (163510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!