Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ata61 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163510

Lehet buta kérdés,de azért megkockáztatom.Ha ez a zsalu télen le van fixálva,akkor esetleg nem melegszik-e előbb be a motor.Vagy az káros lenne,vagy semmit nem befolyásol?

Előzmény: Kisa (163508)
Ata61 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163509

Köszi szépen,így már világos minden. 

Előzmény: Kisa (163508)
Kisa Creative Commons License 2017.10.04 0 1 163508

Kipufogóra tol egy kis menetszelet, azért van ott megnyitva.

Azért van rajta zsalu, hogy ha megy a ventillátor, akkor ne innen szívja a levegőt, hanem a hűtőn keresztül.

A venti beindulásakor a légáram beszívja, és elzárja.

Előzmény: Ata61 (163504)
Kisa Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163507

Gondolom biztos vagy az 50 ezerben, így ez a része nem is érdekes.

 

Nem biztos, hogy elkopott, lehet, hogy eltört (a membránrugó...ilyesmi), vagy valami vacak konstrukció, ami ismert és azóta módosíthetták.

Ennyi futás után nem hinném, hogy a lendkeréknek bármi baja lehetne, 200 ezret kéne tudnia.

Mondjuk a kuplungnak is illene közel ennyit...

Előzmény: lapar (163502)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163506

2017 végefelé van(!).... az autó 2009-es...egy kétliteres CRDI-vel általában (szinte SOHA!) nem évi 5-6ezret mennek, pláne eleinte, amikor az új benzineshez képest azt a "pármillió" "kis" felárat, amit a szalonban hagytak egyben, a fogyasztás különbségen "nyerik vissza"....

 

Ha új korától a tiétek, és tényleg csak ennyit mentetek mindig, akkor meg ez döntő többségében napi városi tötymörgés, dugó araszolás is sok lehet benne, a nagyságrendileg ~10év alatt,..

... a diesel eleve nyomatékos, szétrágta a kuplungot, másik kell, ez van.

 

Most kezded kifizetni, hogy ~7liter gázolajat kért 100km-re a téli városi nagydugókban is, és nem ~12liter benzint.

A benzinesbe nefélj 2009ben még nem volt többszáz ezer a kuplung, (a mostaniakba már abba is annyi, de ez más mese...), +nyilván különféle "szinvonalú" javítások lehetségesek.

 

Ja és írjál már egy motorkódot, ahogy nézem 09es 2.0crdi-hez nincs egész 200e ft (jó nevű gyártótól) a kuplung+2s tömegű lendkerék,

...ha a "maradék" majd 200e munkadíj(?!?), ott valami nagyon félre van kottázva, ....vagy nem az a motor, amit én feltételezek.

 

 

Előzmény: lapar (163502)
Kisa Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163505

Váltó lehet. Elsősorban az olajszintet lenne érdemes ellenőrizni.

Házilag nem nagyon megy, nincs nívópálcája, mint a motornak.

Előzmény: egynyolcas (163503)
Ata61 Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163504

Sziasztok! Ford C-Max 1,6 TDCI 2013-as.

 Ma zörgések okát keresgéltem a motortérben,és felfedeztem a vízhűtő ventilátorburkolatán egy kis ablakot fedéllel.A fedél magától(motor felé) nyit zár,gondolom a légáramlástól.Nagyon könnyen működik,és eléggé tud ott zörögni.Mi célt szolgálhat ez,szükség van rá?Én még nem találkoztam ilyen megoldással.  válaszokat előre is nagyon köszönöm.

1-kép:Fedél kivéve.

2-3 kép:Fedél nélkül ablak a ventilátor burkolaton.

4-kép: fedél a helyén.

5-kép:Fedél kézzel kinyitva.

egynyolcas Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163503

Üdv! 

 

Vettem egy benzines 2-es Clio-t 1150cm3 1999 58le.

Üzemmeleg,  járó motornál, zörgés hallattszik a motortérből, Főleg akkor ha fel van kapcsolva a világítás.  Ha a kuplungot benyomom elhallgat. Hidegen nem csinálja.  Ha nem megy a világítás akkor csak minimálisan hallattszik. 

Szerintetek mi lehet a baj? 

lapar Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163502

Kérdés az urakhoz:

Kia Sportage, 2.0 crdi 2009-es 50 000 km!

Kuplung megcsúszik egy kicsit, már 3-ban is, aztán visszafog, nem pörög fel teljesen.(hallatszik, és ford.sz. mérőn is láccik)

Márkaszervízben már megvígasztaltak, hogy kuplung szerkezet, meg még esetleg lendkerék is.(400-ból adnak vissza valamicskét)

Mi a szar lehet ez, ennyi km-nél még nem lehet elkopva, arról meg nem tudok, hogy nálam (2 éve) megégett volna a tárcsa.

(ja, asszony sem pihenteti rajta a lábát, legalábbis tagadja)

Kisa Creative Commons License 2017.10.04 0 0 163501

300 Font? Áh, biztos nem lesz annyi. :D

Nem lehet komoly baja. Kár hogy ezeken már nem lehet állítani a gyújtáson, kicsit tekerni az adagolón, mert az lenne a megoldás :)

Előzmény: cam aro (163500)
cam aro Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163500

megy vissza az eladonak. 

kivett injektorokal oninditozva is kopog. 

 

£300-os jav gari van ra. ( motorhazteto lecsuk ) 

ha ettol tobb a javitas,  car back, money back. 

---------------

Előzmény: Kisa (163339)
cam aro Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163499

az a megmunkalasi spiral akkor szamit amikor pl egy rugo ellentartott fekpofa rogzites van. 

 de min ket helyen , szazadokra csapagyazott valto tengelynek,..  gyak mindegy.  

 

a Q altal fevetett nagyobb kopasal sem ertek egyet,

dehat no..velemeny csak. 

 

Előzmény: C200UF (163495)
masterflash Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163498

Akkor ha jól értem, van felújított, csak kb annyira éri meg, mint a lengéscsillapítóból olyat venni?

 

Nekem egyébként a fogásmélysége tetszik, az előtolás viszont tényleg nagy, és túl hegyes volt a kés is, nem simító.

Előzmény: Quattroman (163496)
t.zsolti Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163497

nem vagyok raktáros.

egy autószerelő barátom cserélt a saját kocsiján kuplungot, csúszott, cserélt még egyet, az is, ezek után hangoskodott a boltban és akkor derült ki, létezik.

Ebben a korban amikor az 1 dolcsis dolgot ingyen hozzák el. 

Előzmény: Kisa (163489)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.03 0 1 163496

ezeknek a felújítása úgy történik hogy beteszik a kohóba és annyi.

a nyomólap elkopik, túlhevülve foltokban beedződik ill. sokszor térképesre repedezik. kuka

a tányérrugó elfárad, sok esetben elreped de min. lekopnak a körmei ahol a kinyomócsapággyal érintkezik, bekopik a horgonycsapoknál. kuka

lemezharang egy ruppót sem ér kb két perc alatt préselnek újat friss lemezből, nem éri meg szinte a homokfúvás, gyöngyözés árát sem.

miről beszélünk?

az amit ellendarabnak mondasz a motor tartozéka, a régimódi egytömegűeket simán házi műhelyecskék felszabályozzák ha menthető.

a drága kéttömegűek felújításával is vannak kételyeim úgy szétverődnek a felfekvő, egymáson elmozduló részeik, plusz ott van még az anyagfáradtságuk és a szerkezeti változásaik is.

Előzmény: masterflash (163494)
C200UF Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163495

Egyetertek. Az egy spiral, nem koncentrikus korok.

Előzmény: Quattroman (163492)
masterflash Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163494

Ezért nem raknék be sajátba szívesen ilyen olcsósítottat én sem. Kérdés az, hogy ha egy végső költségvetést csinálnánk, tudna ez annyit hozni árban, amit az élettartam veszteség és a gyakoribb szerviz jelentene?

Mennyi ez, és mennyi egy jó minőségű?

 

Egyébként ez a felújítás, hogyn működik, a csúszófelületet cserélik, és a régi házba van beszegecselve a képen látható?

Mi van a másik oldallal, az maga a fogaskoszorú, vagy betétezve van, azt hogyan szabályozzák fel?

Rugókkal, kinyomó szerkezettel mi történik, azokat is cserélik?

Előzmény: Quattroman (163492)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163493

próbáld meg hátha innen esetleg elő lehet csalni.

http://www.car-o-liner-us.com/products/measuring-systems/

Előzmény: kormi07 (163488)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163492

nem azt mondom hogy köszörültnek kell lennie (említett bácsinak egyszerűbb azzal) nekem a fogásmélység nem felel meg.

a barázdák irányáról írtakkal nem értek egyet, ilyenkor ez már egy síkmenet ami kifelé vagy befelé sodorja a morzsákat amit bizony bőven gyárt mire lesimul.

a fékbetét és a tárcsa anyaga eléggé eltér, a kuplung nem hosszú idejű "sikálásra" van kitalálva ellentétben a fékkel.

Előzmény: masterflash (163491)
masterflash Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163491

A hengerfej felületi megmunkálásával kapcsolatban én nem mondtam, hogy nem jó a mart felület, nekem a köszörű volt egyszerűbben megoldható, és gyorsabb. Csak ki lettem javítva, hogy nem szokták köszörülni.

 

Az esztergálásból adódóan a barázdák iránya egybe esik a csúszás irányával, így nem úgy működik, mint egy ráspoly, az akkor lenne, ha keresztbe lenne, vagy még a felület is szakadozott rossz minőségű lenne.

 

 

Nem tudom, hogy a ferrodoban milyen anyag van, de a féktárcsáról a durva köszörülési felületet lekapta, mint a huzat!

De mondom, én is a köszörültet venném meg, egyértelmű, hogy az az optimális megoldás, de nem biztos, hogy ténylegesen költséghatékonyabb.

Előzmény: Quattroman (163487)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163490

sajna ami volt adatbázis a húzatópadhoz, már rég lejárt, elérhetetlenné vált. (jelenleg a pad is eladóvá vált)

majd megpróbálok pár havert kikérdezni

Előzmény: kormi07 (163488)
Kisa Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163489

Nem tudom van-e olyan szegény piac, ahol ezeket érdemes sorozatban felújítani. Szinte minden fárad, kopik benne, gombhoz meg nem varrunk kabátot.

 

El se hinnéd, hogy mennyi egy ilyen szerkezetnek a gyártási költsége Kínában. Tíz dolcsinál biztos kevesebb.

A szállítás viszont nem olcsó, nem szerencsés a fél világon át odavinni a vasat, aztán visszahozni, mint kuplung.

Mindenesetre nekik megéri.

Előzmény: t.zsolti (163481)
kormi07 Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163488

Mester

 

Kellene nekem infó karosszéria méretekről, b corsa eleje/alja, futómű bekötési pontok, váznyúlvány hossza stb, van itt egy kicsit rövidebb autó a kelleténél, a kasznisnak meg nincs adatbázisa hozzá(a fejlődni kéne a korral témát most légyszi ne firtassuk, örülök hogy egyáltalán leltem embert, aki elvállalta), helyre tudja húzni, de csak ha leméretez egy hasonló autót, és ugye 20+ évesen nemtudom garantálni a méretdonor sérülésmentességét.

 

Köszi, ha tudsz segíteni bármit is(akár, hogy hol keressem, guglit már nézegettem).

Előzmény: Quattroman (163483)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163487

felületre visszatérve, pont Te voltál az aki értekezett a hengerfej felületi megmunkálásáról.

vagy az a másik éned volt?

Előzmény: masterflash (163485)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163486

esztergált felülettel nincs baj, de ennél finomabbra is lehetne.

mire ez lesimul elég szépen leráspolyozza a tárcsa felületét is.

de mint tudjuk mindent meglehet ideologizálni.

Előzmény: masterflash (163485)
masterflash Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163485

Miért baj ez a felület, tíz perc használat után kialakul a hordfelület, nem mindegy?

Nem egy túl igényes megoldás, az biztos, de hát a versenyképesség a minimalizmus irányába viszi az összes iparágat.

Ha nem okoz lényeges minőségromlást, vagy felhasználhatósági problémát, akkor egy finom megmunkálás elhagyása gazdaságilag ésszerű megoldás!

Az biztos, hogy én sem ezt választanám, ha árban ugyanannyi lenne. Viszont ha van érdemi ár különbség, és a többi része nem rosszabb, akkor nem érdekelne nagyon, hogy esztergált a felület.

Előzmény: Quattroman (163483)
t.zsolti Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163484

ok.

Előzmény: Quattroman (163482)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163483

a gyári ujj beütött sorozatszámmal jön, a felujjított csak homokszórt és utánna nyomtatnak rá .

 

nos ezt gondold át még egyszer.

ha a gyár beüti a számot akkor az a felújítás után is benne maradna.

ergo nem felújítás az hanem utólagos gyártás   gyenge kvalitású beszállítótól

Előzmény: t.zsolti (163481)
Quattroman Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163482

könyörgöm,

gyári új, nem gyári ujj

amúgy dobjuk a témát, tartok tőle hogy több ilyen volt már a kezemben az évtizedek alatt mint amennyit eddig láttál, hacsak nem vagy raktáros

Előzmény: t.zsolti (163481)
t.zsolti Creative Commons License 2017.10.03 0 0 163481

van esztergált nyomlappal és van köszörült.

a gyári ujj beütött sorozatszámmal jön, a felujjított csak homokszórt és utánna nyomtatnak rá .

Előzmény: Quattroman (163479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!