Lehet buta kérdés,de azért megkockáztatom.Ha ez a zsalu télen le van fixálva,akkor esetleg nem melegszik-e előbb be a motor.Vagy az káros lenne,vagy semmit nem befolyásol?
2017 végefelé van(!).... az autó 2009-es...egy kétliteres CRDI-vel általában (szinte SOHA!) nem évi 5-6ezret mennek, pláne eleinte, amikor az új benzineshez képest azt a "pármillió" "kis" felárat, amit a szalonban hagytak egyben, a fogyasztás különbségen "nyerik vissza"....
Ha új korától a tiétek, és tényleg csak ennyit mentetek mindig, akkor meg ez döntő többségében napi városi tötymörgés, dugó araszolás is sok lehet benne, a nagyságrendileg ~10év alatt,..
... a diesel eleve nyomatékos, szétrágta a kuplungot, másik kell, ez van.
Most kezded kifizetni, hogy ~7liter gázolajat kért 100km-re a téli városi nagydugókban is, és nem ~12liter benzint.
A benzinesbe nefélj 2009ben még nem volt többszáz ezer a kuplung, (a mostaniakba már abba is annyi, de ez más mese...), +nyilván különféle "szinvonalú" javítások lehetségesek.
Ja és írjál már egy motorkódot, ahogy nézem 09es 2.0crdi-hez nincs egész 200e ft (jó nevű gyártótól) a kuplung+2s tömegű lendkerék,
...ha a "maradék" majd 200e munkadíj(?!?), ott valami nagyon félre van kottázva, ....vagy nem az a motor, amit én feltételezek.
Ma zörgések okát keresgéltem a motortérben,és felfedeztem a vízhűtő ventilátorburkolatán egy kis ablakot fedéllel.A fedél magától(motor felé) nyit zár,gondolom a légáramlástól.Nagyon könnyen működik,és eléggé tud ott zörögni.Mi célt szolgálhat ez,szükség van rá?Én még nem találkoztam ilyen megoldással. válaszokat előre is nagyon köszönöm.
1-kép:Fedél kivéve.
2-3 kép:Fedél nélkül ablak a ventilátor burkolaton.
Vettem egy benzines 2-es Clio-t 1150cm3 1999 58le.
Üzemmeleg, járó motornál, zörgés hallattszik a motortérből, Főleg akkor ha fel van kapcsolva a világítás. Ha a kuplungot benyomom elhallgat. Hidegen nem csinálja. Ha nem megy a világítás akkor csak minimálisan hallattszik.
egy autószerelő barátom cserélt a saját kocsiján kuplungot, csúszott, cserélt még egyet, az is, ezek után hangoskodott a boltban és akkor derült ki, létezik.
Ebben a korban amikor az 1 dolcsis dolgot ingyen hozzák el.
ezeknek a felújítása úgy történik hogy beteszik a kohóba és annyi.
a nyomólap elkopik, túlhevülve foltokban beedződik ill. sokszor térképesre repedezik. kuka
a tányérrugó elfárad, sok esetben elreped de min. lekopnak a körmei ahol a kinyomócsapággyal érintkezik, bekopik a horgonycsapoknál. kuka
lemezharang egy ruppót sem ér kb két perc alatt préselnek újat friss lemezből, nem éri meg szinte a homokfúvás, gyöngyözés árát sem.
miről beszélünk?
az amit ellendarabnak mondasz a motor tartozéka, a régimódi egytömegűeket simán házi műhelyecskék felszabályozzák ha menthető.
a drága kéttömegűek felújításával is vannak kételyeim úgy szétverődnek a felfekvő, egymáson elmozduló részeik, plusz ott van még az anyagfáradtságuk és a szerkezeti változásaik is.
Ezért nem raknék be sajátba szívesen ilyen olcsósítottat én sem. Kérdés az, hogy ha egy végső költségvetést csinálnánk, tudna ez annyit hozni árban, amit az élettartam veszteség és a gyakoribb szerviz jelentene?
Mennyi ez, és mennyi egy jó minőségű?
Egyébként ez a felújítás, hogyn működik, a csúszófelületet cserélik, és a régi házba van beszegecselve a képen látható?
Mi van a másik oldallal, az maga a fogaskoszorú, vagy betétezve van, azt hogyan szabályozzák fel?
Rugókkal, kinyomó szerkezettel mi történik, azokat is cserélik?
nem azt mondom hogy köszörültnek kell lennie (említett bácsinak egyszerűbb azzal) nekem a fogásmélység nem felel meg.
a barázdák irányáról írtakkal nem értek egyet, ilyenkor ez már egy síkmenet ami kifelé vagy befelé sodorja a morzsákat amit bizony bőven gyárt mire lesimul.
a fékbetét és a tárcsa anyaga eléggé eltér, a kuplung nem hosszú idejű "sikálásra" van kitalálva ellentétben a fékkel.
A hengerfej felületi megmunkálásával kapcsolatban én nem mondtam, hogy nem jó a mart felület, nekem a köszörű volt egyszerűbben megoldható, és gyorsabb. Csak ki lettem javítva, hogy nem szokták köszörülni.
Az esztergálásból adódóan a barázdák iránya egybe esik a csúszás irányával, így nem úgy működik, mint egy ráspoly, az akkor lenne, ha keresztbe lenne, vagy még a felület is szakadozott rossz minőségű lenne.
Nem tudom, hogy a ferrodoban milyen anyag van, de a féktárcsáról a durva köszörülési felületet lekapta, mint a huzat!
De mondom, én is a köszörültet venném meg, egyértelmű, hogy az az optimális megoldás, de nem biztos, hogy ténylegesen költséghatékonyabb.
Kellene nekem infó karosszéria méretekről, b corsa eleje/alja, futómű bekötési pontok, váznyúlvány hossza stb, van itt egy kicsit rövidebb autó a kelleténél, a kasznisnak meg nincs adatbázisa hozzá(a fejlődni kéne a korral témát most légyszi ne firtassuk, örülök hogy egyáltalán leltem embert, aki elvállalta), helyre tudja húzni, de csak ha leméretez egy hasonló autót, és ugye 20+ évesen nemtudom garantálni a méretdonor sérülésmentességét.
Köszi, ha tudsz segíteni bármit is(akár, hogy hol keressem, guglit már nézegettem).
Miért baj ez a felület, tíz perc használat után kialakul a hordfelület, nem mindegy?
Nem egy túl igényes megoldás, az biztos, de hát a versenyképesség a minimalizmus irányába viszi az összes iparágat.
Ha nem okoz lényeges minőségromlást, vagy felhasználhatósági problémát, akkor egy finom megmunkálás elhagyása gazdaságilag ésszerű megoldás!
Az biztos, hogy én sem ezt választanám, ha árban ugyanannyi lenne. Viszont ha van érdemi ár különbség, és a többi része nem rosszabb, akkor nem érdekelne nagyon, hogy esztergált a felület.