Nem lehet itt igazságot tenni, valahol félrecsúszott az egész!
Érthető, hogy sok a problémátok ebben a bürokrata országban, sok az adó, sok a felesleges marhaság.
És sok az ügyeskedő, meg a simlisség. Amíg nincs rendbe rakva minden, addig sajnos ez marad, és itt nem valószínű, hogy valami fog változni, mert a magyarnak az ereiben van az ügyeskedés.
Van az akkumulátor mögött egy vízcső, ami össze van toldva, nem tudom, hogy ez gyári megoldás e eredetileg, egymásba van dugva, és gondolom ragasztva van, pont a bilincsnél a jelölt helyen. A szerelésnél kikerült a bilincsből, és be lehet nyúlni a két cső közé, nem ereszt, de nem vagyok meggyőződve, hogy nem e ez fogja okozni a következő vízelszökést!?
Ez gyárilag ilyen cső, és feleslegesen aggódom, mert elég hosszan össze van gyógyítva, és nem jelent semmit az, hogy be lehet alá nyúlni15mm-t? Van valami jó ragasztó, ami ezt meg tudja jól ragasztani, esetleg defekt javító gumi ragasztó?
Vagy kuka?
Van valami jó megoldás a vízvesztés jelzésére, amit be lehetne rakni a tágulási tartályba?
Egy olaj visszajelző megoldáson is elgondolkoztam, mert ez így nem egy életbiztosítás!
előző tulaj mondta hogy valamit barkácsoltak a katalizátornál és azt mondja lehet valami el dugult azon a részen és nem tud kijönni a levegő a rendszerből
Hát nem tudom mi lehet de nekem ez fura ha le veszem a csövet vagy az olaj beöntő sapkát egyből be indul és ha vissza rakom a sapkát akkor egyből leáll.
ugyan ezt csinálja a csőnél is vissza teszem leáll.
Vizes próba megvolt, motor egyenletesen jár hiba nélkül, vaksötétben semmi szikra. De! Most, hogy este hallgattam és figyeltem, olyan a kattogás mintha nem is a trafó lenne az, hanem csak arra visszhangzik (talán). Olyan közel tettem a fülemet amilyen közel csak tudtam és olyan mintha a trafó mellett-mögötte lenne a zaj. Nincs ott valami "izé" (elnézést a kifejezésért) ami ilyen hangot adhat?
2 fő x 20 munkanap x 30 000 = 1 200 000 eddig ok, DE!
"Szóval számoljunk havi 1.2M stabil bevétellel."
Szóval no offense, de döntsd el, hogy bevétel vagy nyereség az az 1.2 milla. :P Mert az első már azon felül van amit felsoroltál később...... A bevételben meg az alkatrészek is benne vannak.
Én már leginkább azt csinálom, hogy az adott munka javítására adok árajánlatot. Ebben benne van minden. Egy év gari, anyag, munkadíj, segédanyag, és +-10-15%-os mozgástér.
Mikor jön azzal, hogy Ő majd megveszi az anyagot, csak mondjam már meg a Unix számát, mert nehogy rosszat hozzon, akkor nézek rá bután, mint, aki nem érti a "cituációt" (Badár után szabadon.) :)
Anyagbeszerzés is egy szakma. Sokat könnyítettek a "nagykerek" ésd a márkakereskedők is ezen az utóbbi évtizedben, de legyen már ez a javítók szerencséje is.
6-8000+Áfa/fő munkadíj nagyon riktán tartható. Ahhoz nagyon jó melók kellenek. Ha egy képzett szakember tud termelni stabilan napi 30.000 Ft nettó nyereséget, az már nagyon jó. Persze alkatrészárakkal,munkadíjjal, mindennel cakk-pakk.
Lehet én csinálom rosszul, de ez így megy.
Két melóshoz nem árt három állás és még két fő, akik intézik a napi ügymenetet. Egy embert meg lehetne spórolni, de akkor az egyik melós esik ki mindig a szerelésből.
Szóval számoljunk havi 1.2M stabil bevétellel. Ebből kell fizetni egy három állásos műhely bérletét. (Akinek ez saját tulajdona, persze sokkal jobban kijön, de a mostani ingatlanárak mellett ez biztosan több 10M egy frekventáltabb helyen.)
Hozzájön még négy fő fizetése, járulékai,rezsi, SZJA, műhely fejlesztés, szinten tartás, garanciális dolgok miatti veszteség, szoftverek bérlése, frissítése és ezer apró dolog.
Azt az egyszerű dolgot nem értik meg sokszor, ha mi visszük futómű állításra az autóját akkor 12 pénz, ha Ő viszi akkor meg 6.
Azért, mert az egyik melós jobb híjján Facebookozik egy órát a futóművesnél és az valakinek ki kell fizetnie.
Megérti, de neki nincs erre ideje, nem is tudja hogy, meg mit, de mégis sérelmezi hogy mennyivel drágább, mert Ő fél napig dolgozik ennyi pénzért...
Gondolom nem itt van igazán a helye, de ti ölég sok autót láthattok. Szóval nem tudja valaki ez milyen autó beltere lehet? A háromszög kisablakról valami egyterűre tippelnék, de nem találom. Köszi, és bocs ha nem idevaló...