Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yenoee Creative Commons License 2017.05.18 0 0 159538

Üdv!

Scenic II 2006

Parkolós manővereknél elkezdett nyekeregni a kormány.  Egy ideje néha előjön, de úgy tűnik, mintha a kinti hőmérséklettel lenne összefüggésben. Most, hogy melegebb lett az idő, sokkal többször fordul elő. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Mi lehet a gond, mire készüljek?

Ata61 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 159537

Itt az alvázszám:WFOJXXWPBJDC29134

Előzmény: Zoli550 (159534)
Ata61 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 159536

Köszi szépen előre is.

Előzmény: Zoli550 (159534)
Kisa Creative Commons License 2017.05.18 0 0 159535

Nem tippmix, amit csináltak, hanem észszerű és logikus döntés, ami még sokba sem került.

Szerintem itt sokan ezt tettük volna, a VW trafói is hajlamosak megdögleni, szóval van egy tartalék, feltehetően jó trafód.

 

Szerintem nem értelmezék félre a hibakódot, csak olyasmi a helyzet, mint a fékolaj és fékfolyadék szavaknál.

Mindenki tudja, hogy a fékfolyadék nem olaj, mégis sokan így használják.

 

Az injektor/fojtó tisztítás csak a legvalószínűbb lehetséges hibaok, közel sem biztos, hogy az.

Lehet ez egy kontakt hiba, kábelköteg sérülés, mechanikai hiba, motorvezérlő hiba...stb.

 

"Rendes" diagnosztikai szervizben alapból azzal kezdik, hogy minden a hibával összefüggő elektronikus és mechanikus mérést elvégeznek, aztán kezdenek hozzá a hiba feltárásához.Ez nem pár ezer forintos tétel és még "semmit nem csináltak".

 

Időszakos hiba, ami több 100km után néha bekattan, azt hogy szűrnéd ki?

 

Be lehet költözni az autóba, minden paraméterét figyelni, aztán usgyi neki az országútnak. Néha csak ez a megoldás, de gondolom sejted, hogy ez mennyibe kerül és semmi nem garantálja a sikert.

 

Ez nem egy olajcsere, vagy fékbetét csere, ahol fillérre pontosan meg lehet mondani mennyibe kerül, és hogy háromra kész van.

 

Amíg biztosra meg nincs a hiba, csak azt tudod mondani, hogy mi az, ami biztosan nem okozza, pedig beleöltél már 5-10 óra melót. Ilyenkor bizonytalanodik el az ügyfél, hogy biztos nem ért hozzá, nem is szivesen fizetne...

Van ilyen is, de azért egy szakembert meg lehet különböztetni egy jódumás kóklertől.

 

 

 

Előzmény: yxcvbnmaa (159532)
Zoli550 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 159534

Reggel megnézzem váz számra mit ad? Ennyiben tudok én max segíteni. 

Előzmény: Ata61 (159533)
Ata61 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 159533

 


Sziasztok!

Elnézést,hogy még egyszer beteszem,de hátha.....

Családban levő 2013 as Ford C-Max1,6 TDCI 116 Le -on cseréltűnk gázolaj szűrőt.A lecserélt Ford gyári FoMoCo CS 764 es,az új meg Ford gyári FoMoCo CS 833-as.Szeretném megtudni ezeknek a mikron méretét(meg hogy jó választás-e a 833-as)mert sztem nem mindegy,hogy az egyik 2-a másik meg esetleg 5 mikronos.Sajnos sehól nem találtam(rendelésnél sem lehet tudni) ezekről adatokat.Ha  tudnátok ebben segiteni,azt nagyon megköszönném.

yxcvbnmaa Creative Commons License 2017.05.18 0 0 159532

A gyújtáskimaradást a szerviz definiálta, én csak a papírjukról másoltam át :-)

 

A történet annyi, hogy hibakód felvillan,  beviszem, kiolvassák 5 ezerért, majd cserélnek alkatrészeket 15 k körül.

Majd párszáz km után újból előjön a hibakód...

A tippmixből már kicsit besokalltam. Kicsit drága játék ez így.

Az már csak hab a tortán, hogy a hibakód pontos jelentését se tudják a jelek szerint. :-)

Akkor injektor hiba és/vagy fojtószelep takarítás lehet a megoldás.

És főleg egy másik szerviz keresése. 

Esetleg tudtok ajánlani valakit, észak Pest környékén?

Köszönöm a segítséget.

 

 

 

 

Előzmény: 409 (159508)
cam aro Creative Commons License 2017.05.18 0 1 159531

Méteres erőkar nem segített, esetleg próbáljak hosszabbat? :)

 

ha ertened amit irtam, nem kerdeznel ilyen hulyeseget. 

nem az erokar hosszabitasrol irtam. .h 

hanem arrol hogy kell hozza jo szerszam, amit ha megutsz, akkor a gyertya testre impaktalja az erot,.. nem hengerfejre, nem levegobe. .-szabadon bovitheto... 

 

 meteres erokaral - amit irsz -  mar kijott volna. 

..esetleg darabokban.  

de kint lenne. ..egy resze. :)) 

 

szvsz az az erokar vagy nem meteres, vagy keves a spenot rajta, 

mert maskent mar beszakadt volna. 

Előzmény: Törölt nick (159527)
Kisa Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159530

Hát nekik is, nekünk is itt a gugli.

Nem kell már télikabát alatt kilopni Magyari Béla tranyó atlaszát az iskolakönyvtáról, mert kölcsönözni nem lehetett.

 

 

 

 

 

Előzmény: Quattroman (159529)
Quattroman Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159529

De Te tudod értelmezni amit kiír.

a sok háztáji versenyző pedig nem, cserébe viszont nyaggat vele hogy de ezt a hibát írja ki...

Előzmény: Kisa (159520)
Ata61 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159528

Kösz az infót.

Előzmény: 409 (159510)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159527

Egyáltalán nincs meglazulva :)

Még valamikor a "szerelő" kicserélt 3db-ot, azoknak a menete tele volt rézpasztával. Lehet, hogy erre több jutott?

A szerelő gondolom ezért nem cserélte ki anno, most viszont szeretném én megoldani a dolgot. Méteres erőkar nem segített, esetleg próbáljak hosszabbat? :) Nem szeretném tönkretenni a motort.

Előzmény: cam aro (159525)
cam aro Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159526

nincs telibe feluletem, olaj csatornak kanyarognak a csapagyak alatt -is.

 + nincs se tamaszto pocok, se semmi elfordulas/kieses gatlo. 

 

egesz csapagyat/ gyurut / bemernek ragasztani, de ket felet nem. 

Előzmény: 409 (159517)
cam aro Creative Commons License 2017.05.17 0 1 159525

amig nincs meglazulva.. locsolhatod barmivel. 

...bar az a " beszorult"... az barmi lehet. :)

 

olyan fej kell ami felull a hatlap tetejere. 

azt akkor lehet kalapacsolni. 

 

Előzmény: Kisa (159523)
cam aro Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159524

ha rosszul van elvegezve az alapbeallitas, vagy mar a vegletekig retkes a fojto

akkor beirja, igen. 

 

de elotte fuel trimm , es ebbol fakado eges kimaradast is tud produkalni. 

mindegy.

egy tps eloadat seperc alatt megmondana , artani meg nem art vele. 

 

Előzmény: 409 (159519)
Kisa Creative Commons License 2017.05.17 0 1 159523

Türelemmel és sok csodaszerrel (wd40, fékfolyadék, Coca-Cola...).

Nekem szokott működni a légkucs kis nyomással kopogtatva ki-be-ki-be. Szerintem hatásosabb, mint "statikusan".

Előzmény: Törölt nick (159516)
cam aro Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159522

ismerem oket, de ide nem tennem be. 

Előzmény: 409 (159517)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159521

Köszönöm a gyors választ, holnap délelőtt megpróbálom.

Előzmény: 409 (159518)
Kisa Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159520

Épp most BrainBee-t használok, az telejesen szar fordítású (1.2M volt jópár éve), de láttam Energotest-et is jó sok éve rossz fordításokkal, pedig az "prémium" kategória, rendesen túlárazva. :)

 

ELM-ről talán annyi, hogy valljuk be mi is szórakoznánk vele, ha nem ez lenne a szakmánk, nem lennénk komolyabb cuccok közelében. Én biztos vennék ilyet 10 dolcsiért, főleg, ha még érdekelne. :)

Előzmény: Quattroman (159512)
409 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159519

 

 Arra szívócsőnyomás hibakódot ír.

Előzmény: cam aro (159515)
409 Creative Commons License 2017.05.17 0 1 159518

Üzemmeleg motor.

Előzmény: Törölt nick (159516)
409 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159517

"hideg, meleg , olajban.."

 

Erre találták ki. Olvasd el az adatlapjaikat. Kikopott váltóházakba ragasztok vele nyelestengely csapágyakat.

Előzmény: cam aro (159513)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159516

Sziasztok! (VW Polo 6n1 1999 APQ)

 

Beszorult gyújtógyertyát milyen módszerrel lehet kiszedni úgy ,hogy a legkisebb esélye legyen arra, hogy beletörik?

cam aro Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159515

 fojtoszelep takaritas, es alapbeallitas .

Előzmény: yxcvbnmaa (159506)
cam aro Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159514

koszi,

kozben talalgatok telibe perselyeket is.. 

 

pl itt a kepen. 

kivul rez, forraszthato,

belul meg .. na hat azt nem tudom mernem-e fotengelyhez rakni. 

majd kiderul  mi lesz.

 

Előzmény: Quattroman (159505)
cam aro Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159513

hideg, meleg , olajban..

nem mernem vele ossze passzitani. 

vagy fene tudja, opcio ez is. 

Előzmény: 409 (159502)
Quattroman Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159512

Aki nem tudja, azt persze könnyen félreviszi, ha nem nézi meg az eredeti angol jelentését a hibának.

 

és ezért külön jó hogy mindenki dugdossa a kínai baszt az obd-be mert már húsz gombóc fagyiért hozzájut...

Előzmény: Kisa (159509)
Kisa Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159511

Ezek után leginkább az injektorszelep hibája lehet gyanús. Cseréld meg mondjuk a kettes hengerével, ha vándorol a hiba, akkor bingó.

Ritkán romlanak el VW-ben, franciákra inkább jellemző.

Épp ezért talán bontva is kapsz egyet pár ezer forintért, ezzel is lehet próbálkozni.

Időszakos, ritka hiba méregetni, nézegetni nem nagyon lehet. 

Előzmény: yxcvbnmaa (159506)
409 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159510

 

 Ha csak ez nem.

 

Tudom, 12-ig van, de gondolom a motor ugyanaz.

Előzmény: Ata61 (159507)
Kisa Creative Commons License 2017.05.17 0 0 159509

Így van, de sajnos sok kiolvasó magyarítása katasztrófa, legtöbben gyújtáskimaradás van fordítva.

 

Persze én is tudom miről van szó, mégis nagyon oda kell figyelnem, hogy helyesen használjam.

Aki nem tudja, azt persze könnyen félreviszi, ha nem nézi meg az eredeti angol jelentését a hibának.

 

Előzmény: 409 (159508)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!