Űdv minden kinek lenne egy kérdésem hogy van nekem egy c14nz generátorom és 14v-os 55a-s és hogy lehet-e nagyobb amperorás generátor fel szerelnem az opel astra f c14nz automra ,meg hogy mi a kűlőmbbség a c14nz és a c16nz-s generátor kőzőtt.
Meg egy hozzafuzes, az allthato benzinnyomas szabalyzo a visza filyo agba 2 bar ra allitva ami a gyari ertek ennel az autonal. Amint vezem lefele a benzinnyomast porog felfele es simul a motor mukodese es kb olyan 0.4 barnal a lambda feszultsege is leesik. Igy mar be nem gyujthato az auto.
Elosszor is koszonom az idot amit a frissen vasarolt autom problemajanak a megoldasara szenteltek!!
Egy 2 honapja vasarolt vw polo g40 1991 es evjarat PY motor nemetbol es meghozza ismerostol vasarolva lattatlanba mert a mondottak alapjan rendbe lett teve a motor is. Jelen pillanatba mar lassan 20 eve vagyok meg egy polo 86c nz kodu hengerenkenti
befecskendezesu auto tulajdonosa.Bele vagtam egy komolyabb verzioba de akadt egy kis nagy problema a G40 essel. A nemet bosch szervizbe beallitva ( co poti 500-650 ohm ) az alapjarat galoppol es fustol, gyorsul jol egyenletesen huz de lezabal es persze igy nem tokeletes a beallitas. Nyitottam a co potin felvive az ellenalasat kb 1600 ohm kornyekere igy kisimul sz alapjarat de a frissen kicserelt lambda feszultseg nem ingadozik hanem mutatja a dus kevereket 850- 900 mV kornyeken mozog. Irridium gyertya persze kormos de ugyan ez a gyertya joval gyengebb masik polo- ba tokeletesen mukodik tehat itt ez nem hideg gyertya.A mert kompreszio 12 bar minden hengerbe. A folytoszelep pozicioja beallitva a mikrokapcsolo ami ide van kotve az mukodik. A map szenzor ami az ECU ba van ugy nez ki rendbe ,a gyari erteke 200kpa es az atmoszferikus nyomason 2.2volt van rajta Ezt nem tudom mennxi kell hogy legyen. Az alapjarston 1.5 voltot merek ,szerintem ez is ok.Ha nagyon megporgetem akkor a feszultseg megugrik olyan 2 volt-ig. Gondoltam mar gyujtotekercsre hatha nem eleg eros a szikra de a primert kimerve es az elogyujtast beallitva semmi sem valtozik. Ha sokat dolgozol az auto mellett akkor meg te is budos leszel a gazoktol, katalizator nincs .A kek vizhomerseklet jelado kicserelve ujra, A feltoltoje rendbe lett teve es a gyari kerek helyett 65 kerek van rajta ami a tudasom szerint az alapjaratba nem szol bele, gyari chip van benne meg, Igy nem fogja a zoldkartyat megkapni ezert is bosszanto. A szelepszar szimeringet kicsereltem gondolva hogy az onnan bejuto olaj bezavarna a lambda szonda erteket es vele egyutt az ECUt. Arra is hondoltam hogy hatha az injektoroknak nem artana egy ultrahangos pucolas ezert azt is megcsinaltam de csak ugy zabal tovabbra is. Reggelente gyulni jol gyul es meg mondhatnam tokeletesen mukodik amig be nem melegszik es a lambda szonda bele nem szol es beindul a galoppolas.Lehetne olaj gyuru bar nem igazan ugy fustol es szerintem meg attol mehetne egyenletesen?
Nagyon szepen megkoszonnem a hozzaszolasokat es a velemenyeket hogyan is tovabb!!
Van két "tárcsa" (henger) mindegyikben van két gyertya. Az egyik a leading (nem szokták fordítani de talán "vezér" vagy "vezető" lenne) a másik a trailing ("követő"-nek mondanám) Az égéstér kialakítása miatt van kettő (esetleg három) gyertya. Ha a trailing nem gyújt attól még megy a henger. Van olyan megoldás hogy a trailing csak bizonyos fordulat fölött lép be. Ha a leading hal meg akkor nem megy a henger.
A te példádban előbb meghaltak a trailing trafók valamikor, aztán amikor tönkrement az egyik leading akkor megállt az autó.
A trafó általában attól megy tönkre hogy a gyertyán nem tud leépülni a nagyfesz ezért leépül (átüt) a trafón belül vagy átüti a trafó szigetelését kifelé a testre.
Az olajtól, benzintől tocsogó elektródák szigetelnek. A feketére égett kormos gyertyák pedig "söntölik" a nagyfeszt. A korom a szigetelőcsúcson levezeti a feszültséget a testre. Szikra egyik esetben sem lesz de az utóbbinál legalább nem károsodik a trafó.
A Wankel motornál gyakori hogy "floodol" nagyon leegyszerűsítve túlszívja magát. Ilyenkor ki kell szellőztetni a motort mint ahogy írod is.
Fura megoldás,mert ahol ilyen a trafó,ott rajta ül a gyertyán.
Lehet ott valami ufó rejtély van.
Lehet lesz ott valami elektromos gond.
Egyszer már találkoztam olyan generátor meghibásodással,hogy a kopott szénkefe letestelt és a szabályozó elektronikát ezzel kiiktatva annyit töltött,ami a csövön kifért.
Folyamatos izzó cserék után rámértek és meglepi volt rendesen.
Hamar szétfőzte az akksit is.
Lehet valami ilyesmi lesz itt is.
És a mostani ólommentes forrasztások is elégé szeretnek törni a vastagabb lábaknál,ott is lehet gond.
De még a régebbi komputerekben is találtam már elengedett forrasztást.
És ez mivel 3 vezetékes,gondolom 5V a jel,amire gyújt.
Ha épp a testje kontaktos akkor ettől pl simán megadhatja magát.
Pusztán elméleti ötletparádén ez is lehet, de nem életszerű. Nagy piros High Power felíratú kábel van a gyári helyén akkor biztos mondta volna Cam is :)
Jó, mondjuk a kérdés elméleti vitára hívás volt.
Beírod, hogy RX8 Wankel, a képtalálatok közt mindent megtalálsz :)