3 honap allas utan ratettem az akksit, beindult, de a toltes lampa eg folyamatosan, es az akksitol fust jott, volt annyi lelekjelenletem, higy gyorsan lekotottem az akksit, mielott beterit kensavval. Mi okozhatja ezt?
a legtomegmeron athalado legtomeget meri a legtomegmero. (fél egy korul van .:)
miaz hogy FRISS ?
..mind friss.
FRISS légtömegtől, mert a legtomeg nem valtozik nagyban mert az a toltonyomastol es toltolevegohomersekletetol es a motor legnyelesetol függ. azaltal h nincs AGR frissebb lesz a beszivott levego""
szerintem ha kombinaljuk a ket allapontot akkor a vegen az jon ki belole amit robika akart irni :-)
"dupla mennyiségű alapjárati légtömegtől "táltosodott"!"
dupla mennyiségű alapjárati FRISS légtömegtől, mert a legtomeg nem valtozik nagyban mert az a toltonyomastol es toltolevegohomersekletetol es a motor legnyelesetol függ. azaltal h nincs AGR frissebb lesz a beszivott levego. A FRISS levego mennyiseget meri a legtomegmero (szerintem erre gondoltal)
de amugy nem attol taltosodik meg hanem inkabb a nagyobb tomegaramtol a turbinan keresztul. Ami miatt nagyobb a turbo forulatszama alapjaraton ==> kisebb turbolyuk
Segítséget, ötletet kérnék! Skoda O1 1,9 TDI, EGR szelepet kitisztítottam ( 130e km után minimális lerakódás volt benne), nyitó vákuum membráncsövét ledugóztam. Megtáltosodott a sok friss levegőtől, de hidegen hajlamos a fulladásra, ill. a leállítása eddig rezzenéstelenül történt, most pedig ránt egyet mielőtt megáll!
Hát mivel a "pingvin, ég nézés.. cigi sodras" nem segített, marad az ufo a gomba mögött elmélet, mindenesetre érdekes eseménysor, nehezen megmagyarázható.... sőt már hubazmeg kategória....
-toltsd fel a hideg motor tagulasijat teljessen..csurig. es ne zard le.
-inditsd be a motort, es figyeld a folyadek mozgast a tagulasi tetejen.
nyilvan inditaskor a viz nem lohet ki, de szep lassan a melegedes utemevel aranyban folyhat ki,
de ezt folyamatos buborekolas nelkul kell tennie.
-kezd el felmelegiteni, 2-2.5e f/m-en. igy, nyitott tagulasival.
a vizpumpa tetejen levo 'szuszogonak ' a motorral egyezo aranyban kell melegednie.
ugyanitt az utaster futesnek is.. de ezt csak idoszakossan, proba idejeig kapcsold be.
figyeld a vizmozgast, az esetleges buborekokat.
-kozben fogdosd a radiatorra meno csoveket, cirka kezmelegtol kicsit melegebb utan (~80C*)atkell melegednie a radiator fele meno csonek, majd az onnan visszateronek is. (kinyit a termosztat )
ha eddig eljutottal. mert nincs bubi, nem nyomott ki 2 liter vizet. es stb.
-akkor tedd vissza a tagulasi kupakot, es melegitsd tovabb.
95C korul bekell kapcsolni a hutoventillatornak.. es 25-30 sec utan ki is kell kapcsoljon.
ha barmelyik resznel nem teljesul a leirtak, abbol kifog derulni hol a hiba.
Ez akár azt is jelentheti, hogy ez a háromhengeres motor elmegy 2 hengerrel is? Jól okoskodom, ha ebben az esetben határolható lenne a hiba olyan módon, ha leveszem az egyik trafóról a drótot, csak akkor hajlandó menni az autó, ha a rossz trafó került ki a körből? (ami miatt ugye az a henger eddig sem ment, ha feltételezzük, hogy ez a hiba)
Avákumcsöveket végignéztem, egy hely szabadon volt hagyva, ott alapjáraton nemigen, fordulaton viszont erősen szívott. Azt ledugóztam, de azon kívül hogy egy kicsit normálisabban jár így, nem változott semmi, tehát nem az a falslevegő miatt csinálja. A szenzorokat végignéztem, minden jól be van dugva, ez a kósza vákumcsövrt találtam egyetlen hibának az összeszerelés után, merugye nyilván a hengerfejjavításhoz minden mindenhonnan le lett húzkodva.
Gondoltam még lambdára, aznak lehet ilyen hogy mondjuk a fűtésénél lehet ilyen időperiódus, de kétvezetékes van benne, az meg nem fűtött ugye. Jel, meg test, oszt annyi.
Mi lehet, milyen tesztet futtathat a komputer a beindítás utáni két-három perc alatt?
Nemrégcsináztak rajta egy hengerfejfelújítást, minekutána elszakadt a vezérműszíj.
Oszt azóta, azt csinálja, hogy elindulás után kb 1 perccel elkezd világolni a csekkendzsin, világít 10-15másodpercig, majd elalszik. Aztán egy kicsit később (mondjuk 40-50másodperc múlva) újra világít 10-15 másodpercre, majd sose többet. Ha 300km-t menek vele, akkó se. Hacsak le nem állítom. Akkor beindítás után megint eljátssza ugyanezt. Ha a beindítás után egyhelyben állok, alapjáraton, akkor is előadja.
Se akkor, amég világít, se akkor, amikor nem, nem venni észre semmit a motoron, ugyanúgy jár, húz, semmi különbség. Hibakódot nem tárol el, kiolvastam, semmi. Fogyasztás normális, most vizsgázott az autó, co is normális (vizsga közbe is eljátszotta, akkor se változott se a co, se semmi.