Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

usui Creative Commons License 2016.11.27 0 0 155148

 

 

Üdv!

-Opel Astra G 1.6-os 2003 évj. mot.kód: z16se 120E km A kocsi kb.10 évet állott,be sem volt indítva,következmény: beindítás után csörgés,letapadtak a hidrotőkék,hengerfej ki,hidrotőkék kitisztítása,olajcsere,tökéletes lett,de viszont az olajfogyasztást is soknak találom,még pontosan nem mértem,de az ezelőtti F-es Astrám szinte nem fogyasztott semmit ehhez képest.Arra gondoltam,hogy letapadhattak a gyűrűk is ?! Véleményetek szerint?Nem tudom kapható-e valami komoly adalék anyag  ami esetleg segítene?,vagy szét kell szedni a motort?

Előre is köszönöm a segítségeteket.

József

Vik0417 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 155147

Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy -valószínűleg- meghibásodott a karterszűrő a kocsimban (Bmw 316i, 1.8, 2002)
Tünetei a következők: Egyenetlen alapjárat, olajnyomás visszajelző kuplung kinyomására (alapjáratra visszaesés) felvillan egy nagyon rövid időre, alapjáraton sípoló hang a motortérből (nívópálca kihúzására elhallgat, alapjárat leesik, van, hogy leáll, gázadásra szintén elhallgat), nagy a szívóhatás a nívópálca helyén, járó motornál olajsapka nem levehető. (vákuum)
Ezekből a fórumon olvasgatva a karterszűrő hibájára következtettem. 3 nap múlva viszem olajcserére, gyertyacserére, valamint az összes szűrőt megnézi/lecserélik, akkor (remélhetőleg) megoldódik a probléma.

Mostani állapotában kb. 80km-t tettem meg.

A kérdésem az lenne, hogy meghibásodott karterszűrővel mennyire szabad használni a kocsit? Kíméletes vagyok vele, nem pörgetem, nem megyek gyorsan. A szervizig még kb. 100 km-t kellene megtennem vele. Mennyire ellenjavallott ez ilyen hibával?
Ez a nagy szívóhatás olajat nem szív be? Ha igen, ez mennyire gond? Nem nagyon vagyok még képben a kocsival, pár napja van meg.
Köszönöm a válaszokat, az esetleges pontatlanságok miatt elnézést, javítsatok ki. Ha valaki a fenti tünetekből más hibára/kra következtet, akkor szívesen várom a véleményét.

no_holy_shit Creative Commons License 2016.11.27 0 0 155146

"karterhez [...] valoszinu mindketto elmegy 6-7 evet mire megint leeszi a rozsda."

 

a rozsdasodasi hajlam nem is erdekel, hanem a meretpontossag [klokkelholm utoljara meg volt a bardiban, most nincs de szerintem lesz ujbol. FEBI-t tudok itt kint rendelni kb. ugyanannyiert, de azt nehez visszaadni. bar a klokkelholmot sem adom szivesen vissza, ha mar leszedtem a gyari kartert. Golf 1-hez vettem anno klokkelholm tankbetolto csövet es kellet reszelni meg hajlitgatni]

 

"...addigra fogja huzni mas is az autot, igy nem hiszem hogy a karter sarkalatos kerdes lenne."

hmmm. tenyleg erdekes dolog ez az olasz auto :-(

 

muszakilag szerintem sokkal atgondoltabb mint egy opel (C Corsa), de a minoseg csapnivalo :-( törnek a csavarok, foszlik a bandazs, egnek a csatik (elment a fenyszoro, mert a BCM-nel elolvadt a csati).

 

C Corsat rühellem szerelni, mert idiota megoldasai vannak, de minosegre egesz OK (3 evvel idosebb + 20ekm, de nem folyik az elso lengescsillapito es nincs is kivulrol levelesre rohadva, olyan meg h a kabelkoteg szethullik, meg a csatlakozok olvadnak nem is jutna eszembe). Cserebe a panda kasznija kevesbe rohad. (bar lehet h azert mert azt 4 evesen telefujtam mike Sanders-sal, a corsa meg csak 12 evesen kapott kivul belul(üreg :-) ) Dinitrolt)

 

Előzmény: cam aro (155141)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.11.27 0 0 155145

"Van még Marelli?"

kaptam egy honapja egy digo projektvezetot. Marelli kipuffogo reszlegetol jött. A Marelli több markanak a gyari kipuffogo beszallitoja. pl. a T6-s transportereken Marelli hatso dob van gyarilag. ==> Marelli meg letezik es olyanokat is gyart amirol nem hallottam.

 

 

"Marelli már gátlókat is gyárt?"

nekem is uj volt, ezert kerdezem

 

 

"Szerintem az már annyira kínai, hogy bármi lehetne a neve. [...], Febi, [...]"

Febi mit gyart meg vmit? vagy csak vasarolgat? Febi lengokar szilent golf3-hoz olyan olcso(600Ft) es ugy nez ki mintha kinai lenne. corsa C-hez 3800Ft/db a a szilent, a dobozban meg Boge szilent van kikoszorul GM-logoval. [ami tenyleg pozitv, h bar mindketton "FEBI" van, de kb annyit kernek erte amennyit er]

 

Előzmény: Kisa (155142)
Quattroman Creative Commons License 2016.11.27 0 0 155144

keresztbe kasul felvásárolják egymást a gyártók-forgalmazók

a BOGE pl az Optimal-é lett

mica-r Creative Commons License 2016.11.27 0 0 155143

A Bilstein olcsó szériája szerintem valamivel jobb mint a Marelli. Az tényleg nagyon kínainak tűnik.

Előzmény: cam aro (155141)
Kisa Creative Commons License 2016.11.27 0 0 155142

Marelli már gátlókat is gyárt?  Van még Marelli?

Szerintem az már annyira kínai, hogy bármi lehetne a neve.

Bilstein, Kayaba, Febi, Bendix, Kolkkelholm...stb. Ezektől el lehet várni, hogy nem selejtet veszel, de azt nem állítanám, hogy minőségi alkatrész.

Nem is ez a cél, nem alkatrészt kell venni, hanem új autót...

 

 

Előzmény: no_holy_shit (155140)
cam aro Creative Commons License 2016.11.27 0 0 155141

atlag kommersz leng.csillap mindketto. 

ha van kulonbseg koztuk, akkor az a forgalmazo adta garancia. 

...ami szerintem ugyanaz.

de igazabol ezt te latod a rendelesnel. 

----------

karterhez nem tudok hozzaszolni. 

valoszinu mindketto elmegy 6-7 evet mire megint leeszi a rozsda. 

...addigra fogja huzni mas is az autot, igy nem hiszem hogy a karter sarkalatos kerdes lenne.  

 

-SK- 

Előzmény: no_holy_shit (155140)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.11.26 0 0 155140

alany: 2006 Panda 169 1.3 mjet

Marelli lengescsillapito mond vkinek vmit?

 

Marelli 2x15500Ft (-kedv)

Bilstein 2x21500Ft (-kedv)

 

olajteknöböl milyen ajanlotok? Klokkelholm vagy FEBI? (vagy?)

 

elore is koszonom

útazó Creative Commons License 2016.11.26 0 0 155139

OK.

Előzmény: Bárk_i (155132)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.26 0 0 155138
Sziasztok. C corsa egyik percről a másikra nem indul hidegen a beállóba. Ránézésre nincs szétrágva semmi. Mit érdemes megnézni? 1.4 benzin z14xe
Aleko Viva Creative Commons License 2016.11.26 0 0 155137

Sziasztok!

 

VW Passat 1.9 PD 99-es syncro. Milyen olaj kell a váltóba? Esetleg gyári olaj cikkszáma.

cam aro Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155136

nemileg egyszerubbnek tuno kivitel.  

 

en szeretem. 

 

Előzmény: robika1 (155135)
robika1 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155135
cam aro Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155134

szerszam nelkul ne bizd ra. 

Előzmény: Törölt nick (155133)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155133

utananeztem,igy akkor ez is jo bele (nem azert a 6e forintert,de ha mar itt van:))

dsg olajcseret is rabizom az emberre.

koszi megegyszer.

Előzmény: mica-r (155129)
Bárk_i Creative Commons License 2016.11.25 0 1 155132

Sűrű a programom mostanában ,jövő héten tervezem a szűrő cserét.Beszámolok róla mire jutottam.

Előzmény: útazó (155088)
Paco155 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155131

Anya, gyere, kezdődik.  :)

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155130

Ne idegesits h ez nem jo?-)(csak mert visszamaradt 2liter belole)koszi egyebkent.

Előzmény: mica-r (155129)
mica-r Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155129

Motorba 4 liter VW 507.00 minősítésű olaj kell. Váltóban egy átlagos szerelő is ki tudja cserélni, ha ismeri a módját.

Előzmény: Törölt nick (155128)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155128

Koszonom,valoszinu a futes mert az folyamatos.

 

Meg egy kerdes!

2012evj 2.0crtdi 140le dsg passatba milyen es mennyi motorolaj szukseges,,illetve a dsg automataba ki tudja cserelni az olajat egy preciz de ebben meg nem jartas szerelo?

Előzmény: cam aro (154975)
Szabóbobó Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155127

Köszönöm mindenkinek aki hozzászolt a problémámhoz .  Sajna bolondul a helyzet , mert az adagoló leállítószelepét sem vezérli ki.  Talán a gyújtáskapcsoló után nincs 15.   a többi ellenőrző lámpa izzik.

 

 

 

 

.

d.jocov Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155126

bizony így van....

 

Előzmény: Quattroman (155124)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155125

Beindul az,itt a hétvége,hajrá! :-)))

Előzmény: Sebők Ferenc (155121)
Quattroman Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155124

drága a tanulópénz házibarkácsnál....

409 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155123

"...mi okoszhatja a problémát ?"

 

Az a tévhit, hogy autót javítani mindenki tud........

 

"....mint ha benzint nem kapna"

 

Ez egy központibefecskendezős motornál nehezen képzelhető el.

 

Most mérjél kompressziót és utána vedd le a hengerfejet......

 

 

Persze mindez csak akkor, ha helyesen fejtettem meg ezt a szóhalmazt amit ide borítottál.  :-//

Előzmény: Sebők Ferenc (155121)
d.jocov Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155122

"miután kicseréltem a vezérlést sajnos több tucatyni inditás után sem tudtam beálitani"

na ezt hogy érted?

csak nem rossz beállítással indítgattad?

merthogy jelre raktál mindent és most indul, csak egy henger nem megy.....

az eggyes hengernél elgörbigetted a szelepeket?

nem értem mit csináltál.....

Előzmény: Sebők Ferenc (155121)
Sebők Ferenc Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155121

Jo napot segitség kellene .Van egy 1994 es 55 kw os 1.6 benzines seat cordobám,amin vizpumpát cseréltem de sajnos miután kicseréltem a vezérlést sajnos több tucatyni inditás után sem tudtam beálitani,most jelre raktam mindent beindul de csak 3 henger megy nésztem szikra van mint ha benzint nem kapna az 1 elsö hengeröl van szo mi okoszhatja a problémát ?A szelep nem kopog a három henger tisztán jár 

409 Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155120

 

 Az akkori VW biztosíték/relé táblákon az alsó sor utolsó reléje szokott az izzításé lenni, de azért nézd meg a biztosítékát először. Az valahol a motortérben egy lemezes 70-80A-es.

Előzmény: Szabóbobó (155117)
fourwheels Creative Commons License 2016.11.25 0 0 155119

De azért a hőgombáját lehúzva is teszteld, hátha fog izzítani

Előzmény: Szabóbobó (155117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!