-Opel Astra G 1.6-os 2003 évj. mot.kód: z16se 120E km A kocsi kb.10 évet állott,be sem volt indítva,következmény: beindítás után csörgés,letapadtak a hidrotőkék,hengerfej ki,hidrotőkék kitisztítása,olajcsere,tökéletes lett,de viszont az olajfogyasztást is soknak találom,még pontosan nem mértem,de az ezelőtti F-es Astrám szinte nem fogyasztott semmit ehhez képest.Arra gondoltam,hogy letapadhattak a gyűrűk is ?! Véleményetek szerint?Nem tudom kapható-e valami komoly adalék anyag ami esetleg segítene?,vagy szét kell szedni a motort?
Van egy olyan problémám, hogy -valószínűleg- meghibásodott a karterszűrő a kocsimban (Bmw 316i, 1.8, 2002) Tünetei a következők: Egyenetlen alapjárat, olajnyomás visszajelző kuplung kinyomására (alapjáratra visszaesés) felvillan egy nagyon rövid időre, alapjáraton sípoló hang a motortérből (nívópálca kihúzására elhallgat, alapjárat leesik, van, hogy leáll, gázadásra szintén elhallgat), nagy a szívóhatás a nívópálca helyén, járó motornál olajsapka nem levehető. (vákuum) Ezekből a fórumon olvasgatva a karterszűrő hibájára következtettem. 3 nap múlva viszem olajcserére, gyertyacserére, valamint az összes szűrőt megnézi/lecserélik, akkor (remélhetőleg) megoldódik a probléma.
Mostani állapotában kb. 80km-t tettem meg.
A kérdésem az lenne, hogy meghibásodott karterszűrővel mennyire szabad használni a kocsit? Kíméletes vagyok vele, nem pörgetem, nem megyek gyorsan. A szervizig még kb. 100 km-t kellene megtennem vele. Mennyire ellenjavallott ez ilyen hibával? Ez a nagy szívóhatás olajat nem szív be? Ha igen, ez mennyire gond? Nem nagyon vagyok még képben a kocsival, pár napja van meg. Köszönöm a válaszokat, az esetleges pontatlanságok miatt elnézést, javítsatok ki. Ha valaki a fenti tünetekből más hibára/kra következtet, akkor szívesen várom a véleményét.
"karterhez [...] valoszinu mindketto elmegy 6-7 evet mire megint leeszi a rozsda."
a rozsdasodasi hajlam nem is erdekel, hanem a meretpontossag [klokkelholm utoljara meg volt a bardiban, most nincs de szerintem lesz ujbol. FEBI-t tudok itt kint rendelni kb. ugyanannyiert, de azt nehez visszaadni. bar a klokkelholmot sem adom szivesen vissza, ha mar leszedtem a gyari kartert. Golf 1-hez vettem anno klokkelholm tankbetolto csövet es kellet reszelni meg hajlitgatni]
"...addigra fogja huzni mas is az autot, igy nem hiszem hogy a karter sarkalatos kerdes lenne."
hmmm. tenyleg erdekes dolog ez az olasz auto :-(
muszakilag szerintem sokkal atgondoltabb mint egy opel (C Corsa), de a minoseg csapnivalo :-( törnek a csavarok, foszlik a bandazs, egnek a csatik (elment a fenyszoro, mert a BCM-nel elolvadt a csati).
C Corsat rühellem szerelni, mert idiota megoldasai vannak, de minosegre egesz OK (3 evvel idosebb + 20ekm, de nem folyik az elso lengescsillapito es nincs is kivulrol levelesre rohadva, olyan meg h a kabelkoteg szethullik, meg a csatlakozok olvadnak nem is jutna eszembe). Cserebe a panda kasznija kevesbe rohad. (bar lehet h azert mert azt 4 evesen telefujtam mike Sanders-sal, a corsa meg csak 12 evesen kapott kivul belul(üreg :-) ) Dinitrolt)
kaptam egy honapja egy digo projektvezetot. Marelli kipuffogo reszlegetol jött. A Marelli több markanak a gyari kipuffogo beszallitoja. pl. a T6-s transportereken Marelli hatso dob van gyarilag. ==> Marelli meg letezik es olyanokat is gyart amirol nem hallottam.
"Marelli már gátlókat is gyárt?"
nekem is uj volt, ezert kerdezem
"Szerintem az már annyira kínai, hogy bármi lehetne a neve. [...], Febi, [...]"
Febi mit gyart meg vmit? vagy csak vasarolgat? Febi lengokar szilent golf3-hoz olyan olcso(600Ft) es ugy nez ki mintha kinai lenne. corsa C-hez 3800Ft/db a a szilent, a dobozban meg Boge szilent van kikoszorul GM-logoval. [ami tenyleg pozitv, h bar mindketton "FEBI" van, de kb annyit kernek erte amennyit er]
2012evj 2.0crtdi 140le dsg passatba milyen es mennyi motorolaj szukseges,,illetve a dsg automataba ki tudja cserelni az olajat egy preciz de ebben meg nem jartas szerelo?
Köszönöm mindenkinek aki hozzászolt a problémámhoz . Sajna bolondul a helyzet , mert az adagoló leállítószelepét sem vezérli ki. Talán a gyújtáskapcsoló után nincs 15. a többi ellenőrző lámpa izzik.
Jo napot segitség kellene .Van egy 1994 es 55 kw os 1.6 benzines seat cordobám,amin vizpumpát cseréltem de sajnos miután kicseréltem a vezérlést sajnos több tucatyni inditás után sem tudtam beálitani,most jelre raktam mindent beindul de csak 3 henger megy nésztem szikra van mint ha benzint nem kapna az 1 elsö hengeröl van szo mi okoszhatja a problémát ?A szelep nem kopog a három henger tisztán jár
Az akkori VW biztosíték/relé táblákon az alsó sor utolsó reléje szokott az izzításé lenni, de azért nézd meg a biztosítékát először. Az valahol a motortérben egy lemezes 70-80A-es.