Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

henger fej Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155108

Nem erre írtam a csavarodást. Ahhoz jóval nagyobb baj kell.

A leírtak szerint ennek a főtengelynek semmi baja nincs.

 

 

Előzmény: cam aro (155106)
Kisa Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155107

Közben van fejlemény a gőzölős 159-es Alfával. (2.4JTD)

 

Kivettem az izzítókat és a négyes henger látványosan köpködte indítózás közben a fagyállót.

HF le, nyomáspróba.

A kettes és a négyes henger kipufogó szelepülék alatti rész berepedt a víztérbe.

Ez magyarázza, hogy az égéstérben volt hűtőfolyadék, de a vízteret mégsem fújta fel a hengertér nyomása, csak ette a vizet.

Korábban már gátrepedések miatt volt javítva.

 

Gépműhely szerint ritka hogy így repedjen el újra, az ő tippjük szerint izzítógyertya hiba (ez nem), vagy valami izzítási probléma állhat a háttérben, esetleg hibás csúcs.

 

cam aro Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155106

Esetleg a hengerfejben vez.teng. stb...?""

 

nohat pont ezert is tettem fel kerdeskent a hfet. .  

 

AMK 207 loeros az eredeti. 

AUQ 180 loero koruli a felrakott. 

szerintem koppra stimmel.. de a regi tengelyeket raktam vissza. 

viszont ha itt szokik a nyomas... akkor mindenhol keves. 

 

az erdekes amit a csavarodasrol irsz, de ebben a trutyiban 200e km van.  

(nem latszik rajta ) 

 

ehh.. nem tudom, de valami gyanus. 

monnyuk ezt csak a vizeletem mondja, de az nem szok tevedni.. :D 

Előzmény: henger fej (155103)
Kisa Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155105

Jellemzően a hátsók szoktak elszállni, de ez konstrukció függő és véletlen függő. Szerintem sem érdemes keresni az okát egyelőre, hogy miért a középső nyugvó.

 

Olyan olajföcskölés van a forgattyúsházban, a huzalemez ellenére, hogy nem tudom elképzelni mitől lenne száraz a beállt csapágy környéke, ha nem a hőtől.

Talán alapjáraton, mikor megszűnt az intenzív olajhűtés, akkor olvadt meg egy ponton.

Azt begyűrte és szerencséd volt, hogy meg is szorult. Meleg volt ott, de csak egy pontban olvadt meg, aztán be is állt.

 

Előzmény: cam aro (155101)
cam aro Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155104

hf fent van. 

fotengelyt szerintem 10 perc alatt kicsiszolom, de persze ....nyugtaval a napot.. :) 

 

szerintem meg kap egy fust gepet.

aztan egy sor uj csapagyat,

ha tudok, akkor egy nyomas alatti hidro beontest is. 

 aztan szuro takaritas, es  folyamat uzemu oil nyomas meres. 

 

 

vagy ? 

..majd kideru... :) 

Előzmény: Kisa (155102)
henger fej Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155103

Szerintem lesz annak nyoma.

 

A turbó pl.?

Az később áll meg mint a többi, nagyobb az illesztési hézag.

 

Esetleg a hengerfejben vez.teng. stb...?

 

Nyomd meg levegővel és hallgatózz, hol lép meg a legtöbb levegő legkönnyebben.

 

A középső nyugvóval nem foglalkoznék jobban mint a többivel.

Itt a legkisebb az illesztési hézag, persze, hogy az ragad meg először.

Ha a gépműhelyeseket megkérdezed, főtengely köszörülésnél jellemzően a középső csapnál csavarodik a főtengely.

 

Szerencsédre az állt meg, nagyobb baj nem történt, most fogod megtalálni a hibát, ahol meglépett az olaj.

 

 

Előzmény: cam aro (155098)
Kisa Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155102

Ugye a HF-et nem vetted le ?

 

Mondod, hogy a főtengely nem néz ki rosszul. Tennék bele két új csapágycsészét, kitakarítanám a szívókosarat (talán még azt sem, majd a következő körben...), aztán nyomásmérés, próbaút.

Sok mindenre választ adna, ha megjavul, ha nem.

Előzmény: cam aro (155101)
cam aro Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155101

biztos hogy volt valamennyi ho, mert feltapadt. 

de nem egett meg,  a kenodes is  ~ minimalis.  

 

maskent, abbol amit latok nem kellene ennyire szaraznak lennie. 

a mellette levo axial csapagyaknak semmi baja. peg 200 loeros kuplungot tamaszt..  

a mellette levo, ugyanaz koron levo nyugvok olyan karcmentesek, hogy azt nehez elhinni, hogy futott motorbol 

jottek ki.. pedig az biztos. 

 

 

ugyfel,.. persze.. ismered oket. 

de ez a resze nem erdekel, meg a fonok se. 

a hiba oka, az basztat.

...mert az oke, ha megallt keves nyomas miatt.

node ha a hf miatt - amit ketlek, de nagy a pakli - akkor megint meg fog allni.   

 

na, majd...

ma csak a lebontasig jutottam. 

(oilnyomasnal -nagy atlag- mindig a hatso csapagy szall el eloszor.... vagy a hajtokar. 

de ez a kozepso nyugvo...) 

 

Előzmény: Kisa (155100)
Kisa Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155100

Talán már a javítás előtt is megvolt a kisebb olajnyomás, épp a középső csapágy hibája miatt megnövekedett hézag miatt.

Ha a csapágyfém elkenődött és megszorult, ott hő is volt... lehet csak e miatt tűnik száraznak.

 

Nem lesz könnyű megtalálni az okot és az okozatot, lehet semmi köze az egésznek a HF cseréhez. Persze ezt beadni az ügyfélnek úgy, hogy magad sem tudod...

Előzmény: cam aro (155098)
cam aro Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155099

a baj hogy az egeszert en vagyok a hulye, mert miert nem alltam meg, kuldott volna trelert. 

jon ezzel a fonok..

 

apad faszae, azert mert olajzuros kocsit nem kuldunk teszt utra, azt en sem magamtol mentem.

 trelert meg meg soha nem kuldte..  

hat de akkor hogy derul ki ? 

hat ugy hogy megmerjuk te pocs. 

 

azt mutatom neki az  anyagot, amit a legelso warning utan elokotortam, .

hogy miert karter le, de legalabb hol a nyomasgomba, mennyit kell merni. stb. 

de akkoris de akkoris.. 

mondtam neki, hogy pajtas te nem a hibat talaltad meg, hanem hogy kire verheted a balhet. 

azota csend van. 

-----------------

Előzmény: cam aro (155098)
cam aro Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155098

 

roviden.  

az auto ossze lett rakva hf csere utan. . uj olaj, uj szuro, vezerles,  miegyeb + 
jott, ment cirka 20km-et, aztan vegso fazis, ami a csovon kifer, cirka 3 km . 

itt jelentkezett eloszor a figyelmezteto lampa, de ~7km-rol baj, zaj  nelkul a bazisra ert. 

 

bactatas, olajszint, mi egyeb. 

fonokseg szerint motorter kapcsolo miatt jelez. bullshit, de takaritva. 

kollegak utaztak vele tovabbi 30 km kornyeket, a hiba nem jelentkezett. 

 

jott a tegnapi nap, amikor megallt.  

elgurultam vele 17 km-et baj nelkul.

a vissza uton megint meglett kuldve, feljott az oil lampa, innen mentem meg ~6km-et.  

..aztan a muhely elott a pirosnal, alapjaraton megkotlott.

 

szvsz forgott ez meg 7ezret is elotte, nem kevesszer.

. de semmi masnak nincs baja, csak a kozepso nyugvo csapagynak.

a tobbi  > karc mentes. tocsog az olajban. 

 

olajnyomas valoszinu a felszivo szuro miatt keves

. bar annyira nem dugult, hogy ne lett volna olajnyomas.

az lehet, hogy eleg nem volt.

de akkor annak mashol is nyoma kellene legyen.

 

-szerintem -

de nincs. :/  

-------------

 

az oldal tenyleg pocsek , ( furdoszoba merleggel mer rugoterhelest. :)) 

de jobbat nem talaltam az olaj korrol. 

 

 

Előzmény: henger fej (155097)
henger fej Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155097

Mert kicsi volt az olajnyomás azon az alapjárati fordulaton is.

 

Ha forgott volna 3-4e-t kicsi olajnyomással, akkor most több nyugvócsap/ágy, hajtókar/csapágy lenne tönkre menve.

Akár a hajtókar is kinézhetett volna.

 

A kérdés inkább az szerintem, hogy miért volt kicsi az olajnyomás.

 

A linkelt oldalt felesleges olvasni.

 

Szerintem.

 

 

Előzmény: cam aro (155095)
cam aro Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155096

angol, de a kepek erthetoek. 

 

az 'oil circuit' kep az erdekes.. mert az szerint a kozos csatornaBOL, de kulon kap olajat az alja, es a teteje. 

szvsz miert allt meg a kozepso csapagy ?? 

 

 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/610203-1-8t-Oil-Pressure-Survival-Guide-and-troubleshooting-DIY

 

Előzmény: cam aro (155095)
cam aro Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155095

audi S3 quattro. 1.8T AMK

 

repedt volt a hengerfej, kapott masikat, de az AUQ. 

hidegen, melegen semmi baja, de -csak - ha megvan kuldve kemenyen,

akkor becsipog az olaj figyelmeztetes. 

mondtam vegyuk le a kartert, de nem, menjel vele. azt a hulye meg en vagyok.  

 

na, tegnap megallt. 

csipogott a lampa 5 perce, aztan semmi hang nelkul egyszer csak lefulladt alapjaraton,

azota nem fordul at a motor.  

jo, hat ez szopas, de jogos. 

 

ami kerdes. 

semminek nincs semmi baja.

vezertengelyek szepen forognak.

hajtokarok hibatlanok.

a 4 nyugvo csapagy karcmentes

mindenhol ott az olaj.  

 

a kozepso viszont, - ahol az axial is van,-  felragadt a fotengelyre, es  csont szaraz, de nem hiszem a hotol,

mert nem egett meg. 

(mar lent van, es fotengely a helyen mentheto. ) 

 

szvsz a kerdes.. 

 

miert a kozepso csapagy allt meg ? 

 

gondolok itt a hf esetleg onnan kapja az olajat..es az uj hfben esetleg nem lenne fojtas ?

.. de hat akkor semmi nem kapott volna eleg olajat.. .

(a blokk szelen van a felvezto, de kitudja honnan jon ) 

 

szvsz ha valakinek valami otlet, azt koszi. 

 

(mindjart szurok irodalmat, meg nem olvastam el, de ott is a kozepso csapagy fazott meg, illetve csak arrol van kep.  ) 

útazó Creative Commons License 2016.11.24 0 0 155094

Én csak tippet adtam !  Szerinted van valami okos gondolatod ?  Innen messziről csak találgatunk ezt látni kellene hogy miért nem indul.

Előzmény: kormi07 (155092)
j-e-l-a-d-ó Creative Commons License 2016.11.23 0 0 155093

Utanéztem a neten és már értem . mentségemre szolgáljon, hogy megkérdeztem a szerelőt mit kellene cserélni, és azt mondta vízszivattyut mindenképp. Én meg elhittem neki........ (én már nem bütykölök, idöm sincs ,erőm sincs,pénzem meg van....)

Előzmény: 409 (155082)
kormi07 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 155092

Az mér javulna meg a sarulevételtől?

Vagy felismeri a kulcsot, és indul, vagy nem, és akkor is indul, csak 1s múlva leáll.

Neki az a baja, hogy nehezen, többedszerre indul be hidegen. Az nem immo hiba.

Előzmény: útazó (155086)
Roadkill Creative Commons License 2016.11.23 0 0 155091

Biztosan nem, másképp is néz ki.

Előzmény: Xanyi84 (155089)
j-e-l-a-d-ó Creative Commons License 2016.11.23 0 0 155090

Köszi.

Előzmény: 409 (155082)
Xanyi84 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 155089

Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül hogy a 2005-től gyártott Suzuki Swiftek (MZ, EZ) hátsó tengelycsonk anyája megegyezik-e a régi Swiftével?


Köszi!

útazó Creative Commons License 2016.11.23 0 0 155088

Ha van fejlemény akkor legalább közöld velünk !

Előzmény: Bárk_i (155076)
útazó Creative Commons License 2016.11.23 0 0 155087

immobilizerre gondoltam !!

Előzmény: 409 (155078)
útazó Creative Commons License 2016.11.23 0 0 155086

Immobilizerre gondoltam !!

Előzmény: kormi07 (155079)
robika1 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 155085

Köszi szépen!
Valamék versenyző fordítva tette be a kuplungtárcsát ami a kinyomó hüvely végét felperemezte és azért nem jött le a váltó.
Vágtunk egy ablakot a harangra ,kiszedtük a szerkezet csavarokat és úgy tudtuk leszedni.

Előzmény: Paco155 (155084)
Paco155 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 155084

Itt van hozzá a full szerviz manuál - pdf-ekben.  Benne van a váltó leszedés is.

 

http://docky.netexpert.hu/156/156.rar

 

Előzmény: robika1 (155083)
robika1 Creative Commons License 2016.11.23 0 0 155083

Sziasztok!
Gyors segitség kellene:
Alfa 156 1.9JTD  03' húzókuplung hogyan jön szét?
Kinyomóvilla lóg de nem jön fel ,de a kinyomócsapágyból sem fordul ki,hogy lejöjjön a váltó...

409 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 155082

Nem.

 

(előgyújtást ne akarj rajta állítani!!)

Előzmény: j-e-l-a-d-ó (155081)
j-e-l-a-d-ó Creative Commons License 2016.11.22 0 0 155081

Kérdés , mivel Te mint tudsz:   Toledo AFT mot. Benzines 157000 km. , nyikorog a vezm. szíj. Feszítőt és szíjat fogok cseréltetni, vízpumpát vajon kell e ??

Előzmény: 409 (155080)
409 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 155080

 

 Neked is!

 

"...elmentek a műszerek"

 

Szerintem utánuk kell menni, és visszahozni őket...... Ha személyesen nem megy, akkor bérelni kell visszahozó embert. Úgy tudom, pl. az autóvillamossági szerelők ebben igen jók. :-))

 

 

(Abból, amit leírtál, szerintem élő ember, akinek csak egy anyja van, nem tudja megmondani az okát)

Előzmény: norbo35 (155071)
kormi07 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 155079

Hibakódtörléstől nem szoktak megjavulni az autók, csak ha a hiba okát is megjavítod.

 

Adaptáció törlődhet sarulevételtől, de annak is van oka, hogy miért lógott ki a normálisból, azt kéne megszüntetni előbb.

Ezer meg egy oka lehet annak, hogy miért indul nehezen hidegen, gyenge aksi, nagy gyertyahézag, fel nem épülő benzinnyomás, fojtószelep koszolódás miatti gond, rossz motorhőfokjeladó, stb.

Előzmény: útazó (155073)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!