Közben van fejlemény a gőzölős 159-es Alfával. (2.4JTD)
Kivettem az izzítókat és a négyes henger látványosan köpködte indítózás közben a fagyállót.
HF le, nyomáspróba.
A kettes és a négyes henger kipufogó szelepülék alatti rész berepedt a víztérbe.
Ez magyarázza, hogy az égéstérben volt hűtőfolyadék, de a vízteret mégsem fújta fel a hengertér nyomása, csak ette a vizet.
Korábban már gátrepedések miatt volt javítva.
Gépműhely szerint ritka hogy így repedjen el újra, az ő tippjük szerint izzítógyertya hiba (ez nem), vagy valami izzítási probléma állhat a háttérben, esetleg hibás csúcs.
Jellemzően a hátsók szoktak elszállni, de ez konstrukció függő és véletlen függő. Szerintem sem érdemes keresni az okát egyelőre, hogy miért a középső nyugvó.
Olyan olajföcskölés van a forgattyúsházban, a huzalemez ellenére, hogy nem tudom elképzelni mitől lenne száraz a beállt csapágy környéke, ha nem a hőtől.
Talán alapjáraton, mikor megszűnt az intenzív olajhűtés, akkor olvadt meg egy ponton.
Azt begyűrte és szerencséd volt, hogy meg is szorult. Meleg volt ott, de csak egy pontban olvadt meg, aztán be is állt.
Mondod, hogy a főtengely nem néz ki rosszul. Tennék bele két új csapágycsészét, kitakarítanám a szívókosarat (talán még azt sem, majd a következő körben...), aztán nyomásmérés, próbaút.
Talán már a javítás előtt is megvolt a kisebb olajnyomás, épp a középső csapágy hibája miatt megnövekedett hézag miatt.
Ha a csapágyfém elkenődött és megszorult, ott hő is volt... lehet csak e miatt tűnik száraznak.
Nem lesz könnyű megtalálni az okot és az okozatot, lehet semmi köze az egésznek a HF cseréhez. Persze ezt beadni az ügyfélnek úgy, hogy magad sem tudod...
az auto ossze lett rakva hf csere utan. . uj olaj, uj szuro, vezerles, miegyeb + jott, ment cirka 20km-et, aztan vegso fazis, ami a csovon kifer, cirka 3 km .
itt jelentkezett eloszor a figyelmezteto lampa, de ~7km-rol baj, zaj nelkul a bazisra ert.
bactatas, olajszint, mi egyeb.
fonokseg szerint motorter kapcsolo miatt jelez. bullshit, de takaritva.
kollegak utaztak vele tovabbi 30 km kornyeket, a hiba nem jelentkezett.
jott a tegnapi nap, amikor megallt.
elgurultam vele 17 km-et baj nelkul.
a vissza uton megint meglett kuldve, feljott az oil lampa, innen mentem meg ~6km-et.
..aztan a muhely elott a pirosnal, alapjaraton megkotlott.
szvsz forgott ez meg 7ezret is elotte, nem kevesszer.
. de semmi masnak nincs baja, csak a kozepso nyugvo csapagynak.
a tobbi > karc mentes. tocsog az olajban.
olajnyomas valoszinu a felszivo szuro miatt keves
. bar annyira nem dugult, hogy ne lett volna olajnyomas.
az lehet, hogy eleg nem volt.
de akkor annak mashol is nyoma kellene legyen.
-szerintem -
de nincs. :/
-------------
az oldal tenyleg pocsek , ( furdoszoba merleggel mer rugoterhelest. :))
Utanéztem a neten és már értem . mentségemre szolgáljon, hogy megkérdeztem a szerelőt mit kellene cserélni, és azt mondta vízszivattyut mindenképp. Én meg elhittem neki........ (én már nem bütykölök, idöm sincs ,erőm sincs,pénzem meg van....)
Köszi szépen! Valamék versenyző fordítva tette be a kuplungtárcsát ami a kinyomó hüvely végét felperemezte és azért nem jött le a váltó. Vágtunk egy ablakot a harangra ,kiszedtük a szerkezet csavarokat és úgy tudtuk leszedni.
Sziasztok! Gyors segitség kellene: Alfa 156 1.9JTD 03' húzókuplung hogyan jön szét? Kinyomóvilla lóg de nem jön fel ,de a kinyomócsapágyból sem fordul ki,hogy lejöjjön a váltó...
Kérdés , mivel Te mint tudsz: Toledo AFT mot. Benzines 157000 km. , nyikorog a vezm. szíj. Feszítőt és szíjat fogok cseréltetni, vízpumpát vajon kell e ??
Szerintem utánuk kell menni, és visszahozni őket...... Ha személyesen nem megy, akkor bérelni kell visszahozó embert. Úgy tudom, pl. az autóvillamossági szerelők ebben igen jók. :-))
(Abból, amit leírtál, szerintem élő ember, akinek csak egy anyja van, nem tudja megmondani az okát)
Hibakódtörléstől nem szoktak megjavulni az autók, csak ha a hiba okát is megjavítod.
Adaptáció törlődhet sarulevételtől, de annak is van oka, hogy miért lógott ki a normálisból, azt kéne megszüntetni előbb.
Ezer meg egy oka lehet annak, hogy miért indul nehezen hidegen, gyenge aksi, nagy gyertyahézag, fel nem épülő benzinnyomás, fojtószelep koszolódás miatti gond, rossz motorhőfokjeladó, stb.