Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tigronca Creative Commons License 2016.09.19 0 0 153474

Hengerfej nélkül ,nincs ami összenyomja az ólom golyót.

Nekem nincs ólom golyóm, van forrasztó ónom, avval lapítottam a 0,9 mm-ert.

Az is lehet ,hogy a mérésem ott hibádzik,hogy nem fektettem teljes átmérőben a dugóra az ónt!

Előzmény: Quattroman (153473)
Quattroman Creative Commons License 2016.09.19 0 0 153473

hengerfejek nélkül kell belőni a dugattyúmagasságot

anno a Csepeleknél ólomgolyót tettünk a dugó tetejére és mértük mennyire nyomja össze a hengerfej alatt...

Előzmény: tigronca (153472)
tigronca Creative Commons License 2016.09.19 0 0 153472

Segítsetek.Adott egy Magirus tgk.Deutz F8L 413 motorja .Főtengely törés után össze legoztam kettőből egyet ,új csapágyazással ,régi dugó,henger,hengerfej párosítással.Be kellene állítani a hengertalp hézagolásával a dugattyú túlnyúlást, de itt elakadtam.Hogyan,mennyire?

Én a paraszti logikámmal összeadtam  a nyolc henger hézagolóit,majd elosztottam 8 olyan kupacra,hogy hengerenként azonos hézag legyen.így hengerenként  kb. 0.9mm  lett.

Az eredmény;egy henger fordulatonként pöffen ,abbol a hengersorból fehér go. füst pöfög,a másikból semmi! 

Hosszas gondolkodás után bevillant,hogy a hengerállvány is cserés,tehát elbactam.

Most mit javasoltok?

mica-r Creative Commons License 2016.09.19 0 0 153471

Csapágyazások alul-felül?

Előzmény: diagnet (153470)
diagnet Creative Commons License 2016.09.19 0 0 153470

Üdv!

 

Nem tudja valaki 1.4 16V VW BUD motoroknak mi szokott lenni az olajnyomás esés oka?

Alapjáraton 0.3bar alá esik, 2500 fordulaton 2 bar, de üzemmelegen használat közben mindig becsipog.

 

Gyári olaj+pumpa+szűrő cserélve.

 

j-e-l-a-d-ó Creative Commons License 2016.09.19 0 0 153469

A Duna tőlem 240 km re van , meg aztán nem is olcsó egy ilyen gyári kulcs( közp.zár nyitás, immobilájzer egyben ). Olcsóbb megcsináltatni mint venni egy újat(mert ez gyakorlatilag nem  is volt használva)

Előzmény: Kisa (153405)
Sunny65 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 153468

Szerencsére sok év alatt még csak akkor kellett tárcsát cserélnem az autóimon, ha az előző tulaj legyilkolta őket.

Úgy hogy a mostani tárcsával még "sokat" szeretnék menni.

Előzmény: mica-r (153467)
mica-r Creative Commons License 2016.09.19 0 0 153467

Ha vékony már a tárcsa, akkor szokott egyre feljebb fogni. Kulturált használattal még egész sokáig el lehet vele járkálni.

Előzmény: Sunny65 (153466)
Sunny65 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 153466

Igen, én is úgy váltok, hogy nem nyomom ki tövig, simán lehet, szépen kiemel. Bár mág sok évvel ezelőtt is tudtunk úgy váltani az akkori kocsikkal, hogy nem használtunk kuplungot, csak a megfelelő pillanatot kellett figyelni a gázelvétel után. Persze nem így jártunk, csak néha bemutattuk valakinek, hogy hadd csodálkozzon...:-)

 

Szóval akkor egyelőre nem foglakozok vele, használom és majd ha valamikor már csúszni fog, akkor úgyis ki kell cserélnek tokkal-vonóval együtt.

Előzmény: C20NE (153462)
C20NE Creative Commons License 2016.09.19 0 0 153465

Nyilván nem vitatom a rutinod, meg kellene taposni, hogy érezzem!

 

Csak egy pár autós tapasztalat volt, elsőre sokaknak szokatlan ez a fajta. Nem viselkedik másként hiszen old és köt ;-)  csak hosszabb a pedálút a teljes oldásig mint amiket nem VW csoportból vezettem.

Előzmény: cam aro (153463)
mica-r Creative Commons License 2016.09.19 0 0 153464

Nekem a gyári állapotú VAG kuplung a testhezálló, némely franciák (pont tegnap Peu 307 hdi) meg takony. Kb tornaóra kuplungolni, mert a pedálút 2/3-án dolgozik.

Előzmény: cam aro (153463)
cam aro Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153463

heti szinten van 4-5 kuplungozas, de napi szinten is vezetek 15-20 kulonbozo autot. 

en nem vettem eszre hogy a vw csoport kuplungja maskent viselkedne mint mas tipuse. 

a fent fogas (ugye viszonyszam ).. viszont jellemzoen a kopott kuplung velejaroja. 

nem, nem a kopas miatt. (sarkitok ) 

hanem mert elfarad a hullamos tarcsa a kopofelulet alatt. (clutch disc cusion plate ) 

ettol 'tul' sima lesz a tarcsa, megszunik az analog jellege. (adagolhatosag ) 

 

tevedes SK. ..bar eleg biztos vagyok benne. ;) 

 

-------

ha már elindultál nem is kell kinyomni csak annyira""

elmegyek  varosba ugy, hogy kikotheted a kuplungot. ;) 

Előzmény: C20NE (153462)
C20NE Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153462

Fölösleges, ez tényleg ilyen. Volt pár VW/Audi/Skoda a kezem alatt és ilyenek, ha már elindultál nem is kell kinyomni csak annyira, hogy váltani tudj. Rá kell érezni. Sokkal hosszabb a pedálút mint más autókon. A BX-emen alig moccant a pedál mind a kuplungnál mind a féknél, példás volt. De ezt is meg lehet szokni, bár én már 10 éve automatákat birtoklok, ott nincs ilyen probléma :-)

Előzmény: cam aro (153461)
cam aro Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153461

beteszed 5.-be. az 3e f/m-nel ravagod a kuplungot. (fekkel fogva allo kocsi ) 

a jo kuplung 2 sec kornyeke alatt megfogja a motort. 

 

nyilvan, ez gyilkosnak tunik, de a jo kuplung meg birja, a rossznak meg mar ugyis mindegy.

vagy egyszerubb megoldas.

hasznalod igy ,ameddig birja.  

Előzmény: Sunny65 (153457)
Szere28 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153460

Udv!

Itt nincsen utanalitas. Siman a hidrailukos egyseg beall es eleg kozvetlen lesz. Ez ilyen . Nekem is mondtak mar h furcsa mas kocsihoz kepest de ez bizony ilyen.

Udv!

Előzmény: Sunny65 (153457)
focus tulaj Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153459

köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (153453)
flugosmotoros90 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153458

Urak!
Milyen oka lehet annak, ha a zsír új beszerelt kuplung (szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy) nem emel ki? A régi visszarakva pedig igen.
A szerkezet így jónak tűnik, de aki csinálta azt mondta vigyem vissza.
2003-as Suzuki Alto.
Köszönöm!

Sunny65 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153457

Ok, hogy így van és egyelőre nem is csúszik, de szeretném ismerni a működését. Addig úgy sem leszek "nyugodt", amíg meg nem értem, hogy miért van az, hogy automatikus után állítás van, de csak nagyon a felső részen fog a kuplung.

 

Én még mindig azt gondolom, hogy már az után állítás a végét járja, kopott a tárcsa, alig van már réteg a tárcsán, bár még nem csúszik, de már közel van hozzá.

Előzmény: Szere28 (153448)
Mooc01 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153456

Ahhh! Szuper! Igaz igy lehet mindkettonknek igaza van... vagy egyikonknek sem :)

Előzmény: ekowob (153455)
ekowob Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153455

Attól függ hol látod.

Legfelül a szelepfedél van, alatta a hengerfej. A kettö között van a szelepfedéltömítés.

A hengerfejtömités a hengerfej alatt van.

Előzmény: Mooc01 (153454)
Mooc01 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153454

Kicsit OFF, de ebben a topicban mind2 fel megbizik igy itt kerdeznenk.

 

Adott egy 2003-as  Galant (lenyegtelen) a motorlblokk oldalan kisebb olajszivargas lathato... Fogadast kotottunk, h ez szerencses esetben egy tomites cserevel orvosolhato. En azt mondtam, h hengerfej tomites ami kellhet a masikunk a szelepfedel tomitestre szavazott. (Elvi szinten persze lehet mind2 cseres)

Viszont ha a motorhazfedelet folnyitjuk es a blokkra nezunk akkor ott melyik tomitest "lathatjuk"?

 

Nem tudok tulsagosan jol fogalmazni, de remelem a hozzaertoknek vilagos lesz :)

 

Elore is koszonjuk!

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153453

Nem ezt írtam, csak azt, hogy az összes rozsdával kivülről nem tudsz elbánni.

 

Különben van kasznis szaktopik, olvasgass:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9018740&la=140978597

 

Mindig az a kérdés, meddig tervezel az autóval, mennyit tudsz (akarsz) rászánni, és persze milyen necces a helyzet, ami nagy hitvita megint, milyen rohadásból mi lesz, mert röntgenszeme senkinek nincs.

 

Volt már nekem olyan autóm, horpadt, kibedőlt, lehúzott volt mindehol, voltak ilyen vakrozsda foltok is alul meg falcokban, stb, padlón a szőnyeg alatt, üléssín is szépen odavolt, tologattam az ülést és recsegett a rozsda, meg ilyenek, de tojtam rá.

És éveken át szinte közömbösen csak ment csak ment, csak ment. Alig mostam, teljesen letojtam ,eladás előtt már annyira le volt mattulva, mint valami 3. világból jött romhalmaz, akkor kapott egy polirt meg egy waxot és ennyi volt.

 

Aztán volt olyan ,szemre rohadt szép volt (biztos jól összetörték előtte), mindenki irigyelte, dicsérte, spontán parkolókban, húdszép, hátgratulálok, nemeeladó, stb, stb.

Majd alig volt lemezfelület ahol nem a pörsenések bújtak elő kb. 2-3 év múlva, és télen szinte hetente hízott mind, egy kis pukli, egy nagy pukli, egy varas gennynes folt, jé már jön le a festék... ...aztán rohadtgyorsan eladtam, mert realizáltam, hogy újabb 2év mulva ezek mind bazi lukak lesznek, és a teljes kilakatolás az autó értékének kb 10*-ese lenne majd.

 

 

Előzmény: focus tulaj (153452)
focus tulaj Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153452

ok-ok...de akkor mit érdemes csinálni-, hagyjam így hogy had menjen szét ?

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153451

Belülről rothad az üregekből kifelé, az összeponthegesztett átlapolásoknál a két lemez közt.

A felszinét kapirgálod, alakítgatod meg szépíted, az nagyon jó, de konkrétan hosszutávon minimális értelme van szerintem.

 

Ilyen profi alvázvédelmet, üregkifújást kellene tartani profi zsírral, ha tényleg komolyan gondolod, az viszont egy vagyon, sokkal többen lenne, mint amivel valszleg. olcsóbban vetted.

 

De ha már szépen megindult a romlás belül, akkor az is legfeljebb lassítja a történetet.

Gázolajjal telinyomatás  a parasztmegoldás, erről rohadtnagy viták vannak, és műszakilag kb az ingből-kittből épített küszöb szintje, ha "működik" ha nem.

 

Egyébként meg egy autó alulról rozsdás, az nem a tulaj nagy megvigyázásán múlik, ezeken a sós, taknyos, de nem igazán folyamatosan fagyos teleken teliveri alulról maró lével, majd hetekig, hónapokig úgy áll, mert ki viszegeti drága kézimosóba alvázmosásra, amikor kifordul a mosóból, és 20méter mulva lefürdeti egy sós olvadékkal teli 2 hónapja ott rohadó 20cm mély pocsolya az egészet?

 

Innentől a garázsos autó, ami belül meg fényre kint szép, 20X úgy rothad alulról és bentről kifelé, mint a csillagagrázsos lomok, ez egyszerű kémia. Hogy két autó közül melyik hogyan rohad, az kb ezer dolgon múlik, de két látszólag hasonló autó (tipus, kaszni, évjárat) is jöhetett teljesen másik gártóműből, lehet kicsit másik acélból, változtathatott a gyár a kettő közt a korrózióvédelmi eljáráson + és - irányban is, stb.

 

 

 

 

Előzmény: focus tulaj (153449)
SLX-350 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153450

Annak idején, úgy 30 éve amikor Zsigulim volt homokszórással oldottuk meg az ilyen problémákat.

Nem tudom hogy a mai autóknál van-e erre lehetőség illetve egyáltalán van-e még valaki aki meg tudja oldani egy egész autó aljának a szórását.

Előzmény: focus tulaj (153449)
focus tulaj Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153449

Sziasztok.

Vettem egy 12 éves Ford focust. Sose volt 12 éves autóm, ez jó áron volt, és az élet így hozta.

Kicsit rozsdás az alja az illesztéseknél, nem bántó, de zavaró. Persze van az pénz, amiért ez felett szemet hunyunk, én is így tettem, de azért valamikor el is szeretném adni majd, és addig se romoljon tovább ezt tartom szem előtt.

A belseje, és egyéb téren makulátlan a kocsi, el sem tudom hinni, hogy aki így vigyáz fent, az hogy nem vigyáz lent?

 Na mind 1.

 

Kérdésem az lenne, hogy ha alapos zsírtalanító mosás után, ahol lehet drótkefe, majd megint mosás után, rozsda átalakítóval lefújom, https://autobeard.hu/Rozsdaatalakito-spray-400-ml-RC-900 utána alvázvédővel kezelem , az milyen szinten képes állagmegóvásra, ill. esetleg további romlás megakadályozására?

A drótkorong, meg csiszolópapír nem lehetséges, főleg illesztéseknél, látom, meg csavar fejeknél, tehát fizikailag nem lehet fém tisztára varázsolni az anyagot.

 

Köszönöm előre is.

Szere28 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153448

Udv!

Annak semmi baja az osszes skoda ilyen a fabiatol kezdve. Nem allithato hidraulikus. Szerintem meg pont ez a jo. Nem kell keresgetni a nyomaspontot fen van es jonapot.

Udv!

Előzmény: Sunny65 (153447)
Sunny65 Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153447

Megtudná mondani valaki, hogy hogyan működik az 1,9 pdtdi Superbemben az automatukus utánállítás a kuplungnál?

Fél éve van nálam a kocsi, furcsa volt hogy nagyon fent fog a kuplung, de nem csúszik. Kicsit zavaró, hogy ilyen.

Indulásnál nagyon rutinosnak kell lennem, főleg ha netán egy emelkedőről van szó.

 

Hogyan tudnám eldönteni, hogy a tárcsa kopottsága miatt ilyen már, vagy ilyen a konstrukció. Régi gépek nagy részénél állítható volt a rudazat, nem volt gond, lehetett tudni, hogy ha nem tudok már holtjátékot állítani akkor már elkopott...

 

Gondoltam addig ezzel sem foglalkozok amíg majd nem csúszik meg, egyelőre ok is, de azért nem tetszik a dolog.

_smasszer_ Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153446

A rajzon a sprinter rendszere van, az enyém is ilyen, de nekem csak a motor, segedberendezesei es a valto merci meg bosch. Ez a vakuumpumpa amugy usa gyartmany. Az automata valto nivokupakja (nincs benne palca) merci csillagos, a csövön viszont ott a chrysler csillag. Öszvér egy valami, a futesboxban sztem nincs vakuum. Merci szeret jatszani a vakuummal, a 126osomon pl minden vakuumos cucc mukodik pedig 81es evjarat. Sohaj...

A kepeden levo egyseg pont ugy nez ki mint az enyem.

Előzmény: _smasszer_ (153445)
_smasszer_ Creative Commons License 2016.09.18 0 0 153445

Szerintem nem megy az utastérbe, legalábbis már megnéztem jópár  mûszerfal kiszerelõs és fûtésbox kiszedõs videót (órákat töltöttel el vele, készülök a fûtésradi cserére még a tél elõtt), és nem emlékszem, h menne befelé vákuumcsõ.

Előzmény: Törölt nick (153443)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!