Segítsetek.Adott egy Magirus tgk.Deutz F8L 413 motorja .Főtengely törés után össze legoztam kettőből egyet ,új csapágyazással ,régi dugó,henger,hengerfej párosítással.Be kellene állítani a hengertalp hézagolásával a dugattyú túlnyúlást, de itt elakadtam.Hogyan,mennyire?
Én a paraszti logikámmal összeadtam a nyolc henger hézagolóit,majd elosztottam 8 olyan kupacra,hogy hengerenként azonos hézag legyen.így hengerenként kb. 0.9mm lett.
Az eredmény;egy henger fordulatonként pöffen ,abbol a hengersorból fehér go. füst pöfög,a másikból semmi!
Hosszas gondolkodás után bevillant,hogy a hengerállvány is cserés,tehát elbactam.
A Duna tőlem 240 km re van , meg aztán nem is olcsó egy ilyen gyári kulcs( közp.zár nyitás, immobilájzer egyben ). Olcsóbb megcsináltatni mint venni egy újat(mert ez gyakorlatilag nem is volt használva)
Igen, én is úgy váltok, hogy nem nyomom ki tövig, simán lehet, szépen kiemel. Bár mág sok évvel ezelőtt is tudtunk úgy váltani az akkori kocsikkal, hogy nem használtunk kuplungot, csak a megfelelő pillanatot kellett figyelni a gázelvétel után. Persze nem így jártunk, csak néha bemutattuk valakinek, hogy hadd csodálkozzon...:-)
Szóval akkor egyelőre nem foglakozok vele, használom és majd ha valamikor már csúszni fog, akkor úgyis ki kell cserélnek tokkal-vonóval együtt.
Nyilván nem vitatom a rutinod, meg kellene taposni, hogy érezzem!
Csak egy pár autós tapasztalat volt, elsőre sokaknak szokatlan ez a fajta. Nem viselkedik másként hiszen old és köt ;-) csak hosszabb a pedálút a teljes oldásig mint amiket nem VW csoportból vezettem.
Nekem a gyári állapotú VAG kuplung a testhezálló, némely franciák (pont tegnap Peu 307 hdi) meg takony. Kb tornaóra kuplungolni, mert a pedálút 2/3-án dolgozik.
Fölösleges, ez tényleg ilyen. Volt pár VW/Audi/Skoda a kezem alatt és ilyenek, ha már elindultál nem is kell kinyomni csak annyira, hogy váltani tudj. Rá kell érezni. Sokkal hosszabb a pedálút mint más autókon. A BX-emen alig moccant a pedál mind a kuplungnál mind a féknél, példás volt. De ezt is meg lehet szokni, bár én már 10 éve automatákat birtoklok, ott nincs ilyen probléma :-)
Itt nincsen utanalitas. Siman a hidrailukos egyseg beall es eleg kozvetlen lesz. Ez ilyen . Nekem is mondtak mar h furcsa mas kocsihoz kepest de ez bizony ilyen.
Urak! Milyen oka lehet annak, ha a zsír új beszerelt kuplung (szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy) nem emel ki? A régi visszarakva pedig igen. A szerkezet így jónak tűnik, de aki csinálta azt mondta vigyem vissza. 2003-as Suzuki Alto. Köszönöm!
Ok, hogy így van és egyelőre nem is csúszik, de szeretném ismerni a működését. Addig úgy sem leszek "nyugodt", amíg meg nem értem, hogy miért van az, hogy automatikus után állítás van, de csak nagyon a felső részen fog a kuplung.
Én még mindig azt gondolom, hogy már az után állítás a végét járja, kopott a tárcsa, alig van már réteg a tárcsán, bár még nem csúszik, de már közel van hozzá.
Kicsit OFF, de ebben a topicban mind2 fel megbizik igy itt kerdeznenk.
Adott egy 2003-as Galant (lenyegtelen) a motorlblokk oldalan kisebb olajszivargas lathato... Fogadast kotottunk, h ez szerencses esetben egy tomites cserevel orvosolhato. En azt mondtam, h hengerfej tomites ami kellhet a masikunk a szelepfedel tomitestre szavazott. (Elvi szinten persze lehet mind2 cseres)
Viszont ha a motorhazfedelet folnyitjuk es a blokkra nezunk akkor ott melyik tomitest "lathatjuk"?
Nem tudok tulsagosan jol fogalmazni, de remelem a hozzaertoknek vilagos lesz :)
Mindig az a kérdés, meddig tervezel az autóval, mennyit tudsz (akarsz) rászánni, és persze milyen necces a helyzet, ami nagy hitvita megint, milyen rohadásból mi lesz, mert röntgenszeme senkinek nincs.
Volt már nekem olyan autóm, horpadt, kibedőlt, lehúzott volt mindehol, voltak ilyen vakrozsda foltok is alul meg falcokban, stb, padlón a szőnyeg alatt, üléssín is szépen odavolt, tologattam az ülést és recsegett a rozsda, meg ilyenek, de tojtam rá.
És éveken át szinte közömbösen csak ment csak ment, csak ment. Alig mostam, teljesen letojtam ,eladás előtt már annyira le volt mattulva, mint valami 3. világból jött romhalmaz, akkor kapott egy polirt meg egy waxot és ennyi volt.
Aztán volt olyan ,szemre rohadt szép volt (biztos jól összetörték előtte), mindenki irigyelte, dicsérte, spontán parkolókban, húdszép, hátgratulálok, nemeeladó, stb, stb.
Majd alig volt lemezfelület ahol nem a pörsenések bújtak elő kb. 2-3 év múlva, és télen szinte hetente hízott mind, egy kis pukli, egy nagy pukli, egy varas gennynes folt, jé már jön le a festék... ...aztán rohadtgyorsan eladtam, mert realizáltam, hogy újabb 2év mulva ezek mind bazi lukak lesznek, és a teljes kilakatolás az autó értékének kb 10*-ese lenne majd.
Belülről rothad az üregekből kifelé, az összeponthegesztett átlapolásoknál a két lemez közt.
A felszinét kapirgálod, alakítgatod meg szépíted, az nagyon jó, de konkrétan hosszutávon minimális értelme van szerintem.
Ilyen profi alvázvédelmet, üregkifújást kellene tartani profi zsírral, ha tényleg komolyan gondolod, az viszont egy vagyon, sokkal többen lenne, mint amivel valszleg. olcsóbban vetted.
De ha már szépen megindult a romlás belül, akkor az is legfeljebb lassítja a történetet.
Gázolajjal telinyomatás a parasztmegoldás, erről rohadtnagy viták vannak, és műszakilag kb az ingből-kittből épített küszöb szintje, ha "működik" ha nem.
Egyébként meg egy autó alulról rozsdás, az nem a tulaj nagy megvigyázásán múlik, ezeken a sós, taknyos, de nem igazán folyamatosan fagyos teleken teliveri alulról maró lével, majd hetekig, hónapokig úgy áll, mert ki viszegeti drága kézimosóba alvázmosásra, amikor kifordul a mosóból, és 20méter mulva lefürdeti egy sós olvadékkal teli 2 hónapja ott rohadó 20cm mély pocsolya az egészet?
Innentől a garázsos autó, ami belül meg fényre kint szép, 20X úgy rothad alulról és bentről kifelé, mint a csillagagrázsos lomok, ez egyszerű kémia. Hogy két autó közül melyik hogyan rohad, az kb ezer dolgon múlik, de két látszólag hasonló autó (tipus, kaszni, évjárat) is jöhetett teljesen másik gártóműből, lehet kicsit másik acélból, változtathatott a gyár a kettő közt a korrózióvédelmi eljáráson + és - irányban is, stb.
Vettem egy 12 éves Ford focust. Sose volt 12 éves autóm, ez jó áron volt, és az élet így hozta.
Kicsit rozsdás az alja az illesztéseknél, nem bántó, de zavaró. Persze van az pénz, amiért ez felett szemet hunyunk, én is így tettem, de azért valamikor el is szeretném adni majd, és addig se romoljon tovább ezt tartom szem előtt.
A belseje, és egyéb téren makulátlan a kocsi, el sem tudom hinni, hogy aki így vigyáz fent, az hogy nem vigyáz lent?
Na mind 1.
Kérdésem az lenne, hogy ha alapos zsírtalanító mosás után, ahol lehet drótkefe, majd megint mosás után, rozsda átalakítóval lefújom, https://autobeard.hu/Rozsdaatalakito-spray-400-ml-RC-900 utána alvázvédővel kezelem , az milyen szinten képes állagmegóvásra, ill. esetleg további romlás megakadályozására?
A drótkorong, meg csiszolópapír nem lehetséges, főleg illesztéseknél, látom, meg csavar fejeknél, tehát fizikailag nem lehet fém tisztára varázsolni az anyagot.
Annak semmi baja az osszes skoda ilyen a fabiatol kezdve. Nem allithato hidraulikus. Szerintem meg pont ez a jo. Nem kell keresgetni a nyomaspontot fen van es jonapot.
Megtudná mondani valaki, hogy hogyan működik az 1,9 pdtdi Superbemben az automatukus utánállítás a kuplungnál?
Fél éve van nálam a kocsi, furcsa volt hogy nagyon fent fog a kuplung, de nem csúszik. Kicsit zavaró, hogy ilyen.
Indulásnál nagyon rutinosnak kell lennem, főleg ha netán egy emelkedőről van szó.
Hogyan tudnám eldönteni, hogy a tárcsa kopottsága miatt ilyen már, vagy ilyen a konstrukció. Régi gépek nagy részénél állítható volt a rudazat, nem volt gond, lehetett tudni, hogy ha nem tudok már holtjátékot állítani akkor már elkopott...
Gondoltam addig ezzel sem foglalkozok amíg majd nem csúszik meg, egyelőre ok is, de azért nem tetszik a dolog.
A rajzon a sprinter rendszere van, az enyém is ilyen, de nekem csak a motor, segedberendezesei es a valto merci meg bosch. Ez a vakuumpumpa amugy usa gyartmany. Az automata valto nivokupakja (nincs benne palca) merci csillagos, a csövön viszont ott a chrysler csillag. Öszvér egy valami, a futesboxban sztem nincs vakuum. Merci szeret jatszani a vakuummal, a 126osomon pl minden vakuumos cucc mukodik pedig 81es evjarat. Sohaj...
A kepeden levo egyseg pont ugy nez ki mint az enyem.
Szerintem nem megy az utastérbe, legalábbis már megnéztem jópár mûszerfal kiszerelõs és fûtésbox kiszedõs videót (órákat töltöttel el vele, készülök a fûtésradi cserére még a tél elõtt), és nem emlékszem, h menne befelé vákuumcsõ.