Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mbw169 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 152416

Sziasztok, 

 

Ocsem autojan az egyik elso kereknel a 2 kis csillagfeju fektarcsa biztositocsavar kozul az egyik bele van torve. A 4 kerekcsavar teljesen jol all. Hasznalhato igy az auto biztonsagosan?  Valaki hobbi szerelotol azt hallotta semmi jelentosege nincs. ..

 

Koszi a valaszokat! 

lacipécs Creative Commons License 2016.07.28 0 0 152415

Jó ez az off-os téma.Nekem is van itthon egy 11Le-s briggs motoros trakim ami tökélezesen ugyanezt produkálja üzemmelegen.Hidegen pöcc-re,de jól felmelegítve ez a szorulós-hullámzós indulás(nem indulás).Ha nem állítom le,örökké megy. :)

Nálad a szelephézag növelés megszüntette???

Ha így van,nehezen találom a magyarázatát,de egy próbát megérhet.

 

 

Előzmény: diagnet (152391)
Vadkeleti Creative Commons License 2016.07.28 0 0 152414

Köszönöm, megnyugtattál...

Előzmény: 409 (152413)
409 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 152413

 

 Nincs előjel. Egyet reccsen és folyni kezd a váltóolaj. Szerencsés esetben hegeszthető a lyuk, ha nagyobb a törés, akkor váltócsere.

Előzmény: Vadkeleti (152412)
Vadkeleti Creative Commons License 2016.07.28 0 0 152412

Azért érdeklődnék, hogy most alakíttassam-e át csavarosra, míg le nem szakadnak a szegecsfejek, megelőzvén egy komolyabb váltóbeállást vagy lesznek előjelei a meghibásodásnak, vagy hirtelen jelentkezik, minden előzmény nélkül?

Előzmény: cam aro (152403)
Vadkeleti Creative Commons License 2016.07.28 0 0 152411

Az első forgalomba helyezés 2001.06.01.  tehát érintett lehet. Váltókódot nem tudok.

Előzmény: 409 (152410)
409 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 152410

Ehhez váltókód kellene, és napra pontos gyártási idő. A 2001 július 9.-ig gyártott 02K típusú váltók lehetnek érintettek a szegecsfej leszakadásban.  (DUW)

Előzmény: Vadkeleti (152398)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.28 0 0 152409

jó, akkor amit Te itt nem látsz az az enyémben volt :D

Előzmény: 409 (152408)
409 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 152408

 

  Felborítva is csak a szórótárcsát látom.  :P

Előzmény: Quattroman (152406)
cam aro Creative Commons License 2016.07.28 0 0 152407

de nem am. :) 

 

 teny.. hogy ugy sacc 2000 korul higult az allomany. 

akkor mar adtak mindent briggs nev/logo alatt.

(mint a 'flex' ..)  

na,. sacc  onnantol nem is erte meg oket javitani. 

 

(borzasztoan jo motoroknak tartottam oket.

amennyit egy faék teknicsbol kilehet hozni.. azt kihoztak belole. ) 

legyen mindegy... 

=========================

Előzmény: Quattroman (152406)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.28 0 0 152406

ez álló, fűnyírókon fekszik a henger.

 

Cam,

nem csinálunk kardinális kérdést belőle

amúgy a három blokkból (ennyi volt össz-vissz) egyik fehér, kettő fekete volt :)

Előzmény: 409 (152405)
409 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 152405

Én ezt ismerem, Ezen nem látok olyat.

Előzmény: Quattroman (152402)
cam aro Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152404

valami hybrid lehetett az..  

 

vagy nem a fekvo SV . 

vagy nem is tudom...motorkod ?  :D 

Előzmény: Quattroman (152402)
cam aro Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152403

lehet a kesoi ora az oka, de nem ertem mit problemazol egy hibatlanak tuno valton. 

 

Szedessem most szét a most még jó váltót, > abbol mi hibat fognak megallapitani ? 

füleljek folyamatosan > kinek mi a hobbyja, de szerintem felesleges.  

ne foglalkozzak vele, > kezded erezni. :) 

 adjam el most? > hat ha csak indok kell, akor ja. add el, mert elobbutobb baj lesz vele. 

monnyuk 150- es 400e km kozt.. :)) 

 ===============

 

 

 

Előzmény: Vadkeleti (152398)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152402

az lesz a.

levegő szabályozta oszt mégis volt pump

Előzmény: cam aro (152401)
cam aro Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152401

70briggs/30 tecu korul teszem az altalam nagyjavitott prutyiket. (ha szamilag nem is, aranyaiban biztos. )

ennek ellenere mar csak arra emlekszem, hogy a tecuban van oilpump, a briggsben meg nincs. 

ugyanitt emlek a tecu ropsulyos ford.szabalyzoja, szemben a briggs hutolevego tomeges szabalyzasaval. 

 

aztan ez nem szentiras, igy emlekszem azt kiss :) 

Előzmény: Quattroman (152400)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152400

de mégsem adok igazat a fűnyírómon Briggs & Stratton volt és abban volt ilyen

Előzmény: cam aro (152397)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152399

új infó volt, azt gondoltam egyformák

Előzmény: cam aro (152397)
Vadkeleti Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152398

Sziasztok Szakik! Tudom, lerágott csont, utána is olvasgattam már, de szeretnék mégis egy kicsit több infót.

Golf IV, 2001, 1.4 16V, AXP motorkód, sötétzöld, megkímélt állapot, valós 155 k. km. , 150k km-nél váltóolaj csere szervizben.

Szóval. A váltónak semmi baja, nem recseg, könnyen vesz minden fokozatot, tehát tünetmentes. Milyen előjelei vannak, ill. lesznek a meghibásodásnak (szegecstörés)?  Szedessem most szét a most még jó váltót, füleljek folyamatosan, hogy milyen új gyanús zajok vannak, ne foglalkozzak vele, adjam el most?

cam aro Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152397

az az indianfonok motorjaban van. (tecumseh ) 

sv briggsben nincs ilyen pompa. :)

Előzmény: Quattroman (152396)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152396

az oldaltszelepeltben is van pumpa de az csak játék, egy excentercsapon forgó szemes cső amiben a forgattyúsház oldalában horgonyzott "dugattyú" pumpál

szóval minimálisan több mint a csapkodós olajzás

Előzmény: 409 (152395)
409 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152395

 

  Ennek van szűrője és olajpumpája is. (az oldaltszelepeltnek nincs pumpája így szűrni sem tud)

Előzmény: SLX-350 (152393)
409 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152394

Dugattyú tetején nincsen szelepnyom??

Előzmény: diagnet (152391)
SLX-350 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152393

Ezt a motort nem ismerem (nekem annak idején egy kisebb "öccse" szolgált egy fűnyíróban), van ebben olajszűrő?

A "gyerek" motornak nem volt olajszűrője (legalább is én nem találtam semmi olyasmit :))..... ) így erősen indokoltnak tartottam a gyakori olajcseréket.

Előzmény: diagnet (152382)
cam aro Creative Commons License 2016.07.27 0 0 152392

nem  tudok erdemben tobbet hozza szolni. 

 

az sv briggseket/ tecu also.  /  ismertem eleg jol.. de ez az 500ccm ohv nem talaj nekem. 

 

velemeny persze van..de csak fotelbol. 

szelephezag* tuti nem igy fogja meg.. dekompresszor hiba esetleg igen. 

azonkivul a briggs&stratton nem csinalt rossz motorokat. 

szvsz a 10 oras lifetime,  az muszaki hibat feltetelez. 

 

*ps. mire alapozod az elkopo szelephezagot. es ha alapozod. azt mi alapjan ? 

 

btw.. 

nem gombolyu a jelenseg nekem.

szorulos motor, elkopo szelephezag..

en nem az utobbinal kapirgalnak.  

 

( a kis sv-k max leszabalyzasa 3.6e f/m volt gyarilag. 

ettol tobbet az ohv sem tudhat  (dehonnem. csak az mar karos. ) .. szvsz ha uvolt.. akkor tudd.

ezek nem krossz motorok. :) 

 

 

Előzmény: diagnet (152391)
diagnet Creative Commons License 2016.07.26 0 0 152391

Ez a jelenség:

https://www.youtube.com/watch?v=ZpUnDGkEmI0&feature=youtu.be&t=1m13s

 

Az első alkalommal a bütyök tört le és jött ki a blokk oldalán....

Másodszorra az autószerelő kételkedett és bikázgatta, míg csak átfordult egy újabb törés árán...

 

Gyári bele való olajpumpás a tengely.

Most, hogy megdupláztattam a hézagokat nem tapasztalni a jelenséget. De mivel nem látok bele,hogy mennyi a dinamikus érték , frusztrál, hogy megint csak idő kérdése az újabb kár.

 

Valószínű itt is a cherokee vs. land cruiser esete forog fenn.

Előzmény: cam aro (152390)
cam aro Creative Commons License 2016.07.26 0 0 152390

Mikor jól átmelegszik visszaindításnál már szorul a motor ""

 

ez miert szelephezag problem ? 

 

videoba csak beletekertem.. de valoszinubb az,  amit 9:38-nal latsz. 

szvsz a velemeny sk.

de szerintem az oil pumpa meghajtas nelkuli veztengo kerult bele masodjara. 

ez lehet indok a kopasra, a melegen szorulasra. a tiz oras elettartamra.  

 

tevedes sk. 

Előzmény: diagnet (152388)
Quattroman Creative Commons License 2016.07.26 0 0 152389

én is növelt szelephézagot javasoltam volna, esetleg melegen állítás?

jóképű szaki...

:D

Előzmény: diagnet (152388)
diagnet Creative Commons License 2016.07.26 0 0 152388

Hidegen be van állítva szelephézag gyári értékre. Indul szépen.

A hűtés olyan amilyenre tervezték, de lehet építek rá elektromos ventit.

Idle gyári 1750.

Mikor jól átmelegszik visszaindításnál már szorul a motor és nyekegve hajtja az indítómotor.

Kitámasztanak a szelepek. Kopni nincs ideje mivel ez a 2. veztengely 1 éven belül :)

Nem én akarom kikísérletezni mikor áll meg az anyag nyúlás vagy mi okozza, azért kérdeztem rá.

Arra gondoltam, hogy a szelephimba szerkezet rezeghet el menet közben, de utánanéztem és túl specifikus téma ez. Minden típus más.

 

Quattroman:

 

Sajnos nem. amerikai tömegcikk

 

Végül találtam egy "szakit" aki ezekből él és tömören összefoglalta a lényeget.

https://www.youtube.com/watch?v=dWHPHGZAvj4&t=5m57s

 

Marad az előírt x2 szelephézag és a hallgatózás...

 

köszi!

Előzmény: cam aro (152386)
JAMIE222 Creative Commons License 2016.07.26 0 0 152387

Igaz lehet.

Én valahol egy ezredfordulós Subarus karbantartási leírásban láttam olyat, hogy az automataváltó olajszűrő házának az épségét-tömítettségét kell ellenőrizni, ha az oké, nincs szűrő csere.

Előzmény: bxbreak85 (152379)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!