Talán 5000 Ft összköltsége ha van egy hűtőfolyadék cserének átlagos autónál? Érdemes vele spórolni? Öregebb autó véleményem szerint meghálál minden ilyen kis gondoskodást.
...a régi fagyálló ingyen (!) leadható a megfelelő helyen. Szerintem minden nagyobb városban van ilyen.
" ... ma is felhívtak,hogy nyugodjak meg maximálisan jó a belerakott 75w90 GL5 mannol amiért felelőséget vállalnak,és egyébként is újabb fejlesztésű sokoldalúbb a GL4-től, ... "
Az API GL minősítések nem jobb vagy rosszabb hanem eltérő célokra használható hajtóműolajokat takarnak amelyek nagyon korlátozottan (a leginkább sehogy sem) helyettesíthetőek egymással.
Én a helyedben befizetném a csapatot egy kenéstechnikai tréningre vagy sürgősen elkezdenék keresni egy másik szervizt.
Szintén ugyanez az autó ASD váltókóddal,elvileg élettartam olajjal gyárilag.Azért 200E km vagy több után le lett cserélve Castrol 75W-90 VW minősítés szerint is bele való olajra.Mennyi km után kell majd ezt cserélni? 60 -80 E km?
a történet úgy kezdődött,hogy elvittem egy jó nevű szerelőhöz,hogy cserélje ki a váltóba és difibe az olajat nem kérdés,h a legjobbat tegye bele.Mikor mente érte láttam a friss 75w90 mannol flakonokat és így kezdtem matatni utána.Alapbol nem teszett ,h szinte ez a legolcsobb,majd itt kiderült nem is belevaló.Tényleg végtelen precíz az ember és állítja nagyon jó ez az olaj ebbe a váltó/difibe.
egyebkent ez a febi vele való,,,csak mert itt van az is kifizetve😊
nagyon leegyszerűsítve mindkettő az olaj sűrűségét jelzi ,az első mondjuk hidegen,a második melegen.
másik helyen febi 75w GL4-et mondtak bele,es ezzel már a negyedik verzió amit kaptam rá.
ma is felhívtak,hogy nyugodjak meg maximálisan jó a belerakott 75w90 GL5 mannol amiért felelőséget vállalnak,és egyébként is újabb fejlesztésű sokoldalúbb a GL4-től,,miközben én tudom,hogy a teljesen tuti a gyari lenne amit itt ajánlott SLX..
ezeréves BMW zetef váltómban olyan volt pl. kívűl nem körmökkel hanem egy a külső palástján mindkét éle felé kúpos (asszimetrikusan) hasított gyűrű. kb szalagfék
Igazad van, csak ver a viz, en Dublinban, auto otthon, hetfo unnep, de kedden szerelonel kezdek, csak gondoltam hatha belefutott mar ebbe es akkor tudok kalkulalni, mi sul ki ebbol.
" .... nem biztos hogy szinesfém, van jó pár olyan váltó amiben acélból készül. (Getrag) ... mondom ezt úgy hogy én sem láttam Crafter/Sprinter váltó belsejét. ... "
Látod ez egy jó kérdés.... annyit tudok hogy az Amarok váltó a ZF-től van.
A GolfII amikor elvileg belevaló de 75w90 helyett 80w90 -et kapott alig vette be az 1,2-t. Cseréltem olajat és vajpuha lett megint minden. A miértet nem tudom, de megtörtént...
Töredelmesen bevallom hogy még nem szedtem szét Crafter váltót de nagy összegben mernék rá fogadni hogy minden (előremeneti) fokozat szinkronizált és minden szinkrongyűrű ugyanabból a színesfém ötvözetből készül.
Az API GL-4/5-ös olajok és a színesfémek pedig (hosszú távon) ritkán szeretik egymást.