Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gesszti Creative Commons License 2016.05.11 0 0 150924

Talán 5000 Ft összköltsége ha van egy hűtőfolyadék cserének átlagos autónál? Érdemes vele spórolni? Öregebb autó véleményem szerint meghálál minden ilyen kis gondoskodást.

 

...a régi fagyálló ingyen (!) leadható a megfelelő helyen. Szerintem minden nagyobb városban van ilyen.

Előzmény: lapar (150922)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.11 0 0 150923

Nem a fagyasponttal lesz problemad, hanem a korroziovedelemmel.

Előzmény: lapar (150922)
lapar Creative Commons License 2016.05.11 0 0 150922

Urak, egy nem olajos kérdésem lenne (de folyadék):

Az x (4-6)évenkénti hűtőfolyadék cserét mennyire illik komolyan venni, illetve mennyi belőle a marketing duma?

A kérdés elsősorban korához képest igen keveset futott autóra vonatkozna. Milyen hibákat okazhat a csere elmulasztása?

Eddig 3-4 10 év körüli autóm volt (akkor adtam el), egyikben sem cseréltem.

Természetesen a fagyáspont ellenőrzések, esetleges utántöltések megtörténtek.

SLX-350 Creative Commons License 2016.05.11 0 0 150921

" ... ma is felhívtak,hogy nyugodjak meg maximálisan jó a belerakott 75w90 GL5 mannol amiért felelőséget vállalnak,és egyébként is újabb fejlesztésű sokoldalúbb a GL4-től, ... "

 

Az API GL minősítések nem jobb vagy rosszabb hanem eltérő célokra használható hajtóműolajokat takarnak amelyek nagyon korlátozottan (a leginkább sehogy sem) helyettesíthetőek egymással.

Én a helyedben befizetném a csapatot egy kenéstechnikai tréningre vagy sürgősen elkezdenék keresni egy másik szervizt.

Előzmény: Törölt nick (150913)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.11 0 0 150920

Köszönöm.

Szintén ugyanez az autó ASD váltókóddal,elvileg élettartam olajjal gyárilag.Azért 200E km vagy több  után le lett cserélve Castrol 75W-90 VW minősítés szerint is bele való olajra.Mennyi km után kell majd ezt cserélni? 60 -80 E km?

Előzmény: cam aro (150893)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.11 0 0 150919

jogos.

a történet úgy kezdődött,hogy elvittem egy jó nevű szerelőhöz,hogy cserélje ki a váltóba és difibe az olajat nem kérdés,h a legjobbat tegye bele.Mikor mente érte láttam a friss 75w90 mannol flakonokat és így kezdtem matatni utána.Alapbol nem teszett ,h szinte ez a legolcsobb,majd itt kiderült nem is belevaló.Tényleg végtelen precíz az ember és állítja nagyon jó ez az olaj ebbe a váltó/difibe.

 

egyebkent ez a febi vele való,,,csak mert itt van az is kifizetve😊

Előzmény: fourwheels (150917)
cam aro Creative Commons License 2016.05.11 0 0 150918

a gyar /beszallito, stb / mindent tularaz. 

az a valto meg nem kulonb mint egy gaz69 valto. /sarkitok, mer' az nagyobb  / 

szvsz fentartas lehet, . de akkor okold. 

 

de nem fogod. :) 

senki szerelo nem fogja felulirni a gyari eloirast.  

..mert az user az arcaba vagja ha barmi sanda gyanut olvas a blikken. ..

 

...azt is ha kiszamlazza a gyari olajat...

 

..az meg kinek kell ..?

de ez nem olaj kerdes, hanem olajpolitika. 

ettol meg lehet jo egy nem gyari specifikacios olaj. 

 

tevedes SK.

bar talan nem tevedek. 

itt csak nagyon speci cucc kap gyari olajat.. az osszes tobbi annak megfelelot. (ill. ez ugyfel kerdes ) 

meg nem volt panasz. 

(multheten 0-20W-s olajat ontottem valami suzuki xarba.. )

 

alszok inkabb

Előzmény: fourwheels (150917)
fourwheels Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150917

Valóban ez a febi ajánlás a G 009 317 A2 váltóolajra, de fentartással kezelném!

 

Kérdés, ha már vettél egy vödör pénzél egy ilyen hiper szuper kocsit, akkor miért sajnálod azt a 30e forintnyi összeget a belevaló gyári olajra?

 

Szerintem lassan már megvan az ára a sok pancsolásból! :)

 

Előzmény: Törölt nick (150914)
mica-r Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150916

Nem olyan nagy hülyeség.

Előzmény: Quattroman (150915)
Quattroman Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150915

ez egy hülyeség. a sima 75W csak egyfokozatú, nem tudja azt mint egy 75W90

 

az megvan hogy a kereskedő eladni akar, sokszor lövése sincs mi miért kell vagy miért nem megfelelő

Előzmény: Törölt nick (150914)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150914

A mai verzió egy másik kereskedőtöl:)

Előzmény: Törölt nick (150913)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150913

nagyon leegyszerűsítve mindkettő az olaj sűrűségét jelzi ,az első mondjuk hidegen,a második melegen.

másik helyen febi 75w GL4-et mondtak bele,es ezzel már a negyedik verzió amit kaptam rá.

ma is felhívtak,hogy nyugodjak meg maximálisan jó a belerakott 75w90 GL5 mannol amiért felelőséget vállalnak,és egyébként is újabb fejlesztésű sokoldalúbb a GL4-től,,miközben én tudom,hogy a teljesen tuti a gyari lenne amit itt ajánlott SLX..

Előzmény: Quattroman (150911)
Quattroman Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150912

jó, akkor acélszinter

 

ezeréves BMW zetef váltómban olyan volt pl. kívűl nem körmökkel hanem egy a külső palástján mindkét éle felé kúpos (asszimetrikusan) hasított gyűrű. kb szalagfék

Előzmény: cam aro (150910)
Quattroman Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150911

az a melegoldali viszkozitás 100C°on

Előzmény: Törölt nick (150909)
cam aro Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150910

nem vita, de acelon acel szinkront meg nem lattam.

ez nem kizaro tenyezo. :).. tehat nem kell az ujjad :D  

 

a tobbsege valtokban mar duplahatasfoku szinkrongyuru rendszer van. 

ezeknek a kozepso eleme valoban acel gyuru, de a ket kulso tobbnyire valami szinter. 

ilyesmi e. 

 

Előzmény: Quattroman (150900)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150909

És a második érték mi lenne ,pl. 75w80 és 75w90 között mi a különbség?

Előzmény: Quattroman (150901)
AFUTO Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150908

Igazad van, csak ver a viz, en Dublinban, auto otthon, hetfo unnep, de kedden szerelonel kezdek, csak gondoltam hatha belefutott mar ebbe es akkor tudok kalkulalni, mi sul ki ebbol.

Előzmény: cam aro (150892)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150907

" ....  nem biztos hogy szinesfém, van jó pár olyan váltó amiben acélból készül. (Getrag) ... mondom ezt úgy hogy én sem láttam Crafter/Sprinter váltó belsejét. ... "

 

Látod ez egy jó kérdés.... annyit tudok hogy az Amarok váltó a ZF-től van.

 

Előzmény: Quattroman (150900)
cam aro Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150906

nagy összegben mernék rá fogadni hogy minden (előremeneti) fokozat szinkronizált és minden szinkrongyűrű ugyanabból a színesfém ötvözetből készül.""

 

mint talan mar kiderult, erre celoztam. :) 

olajviszko hibanal nem csak az elso/ masodik fokozat lesz nehez. 

 

" nehez " >> fiktiv ertek.

szvsz lehet csak ott feltunobb az usernek. 

Előzmény: SLX-350 (150898)
cam aro Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150905

odaig nem jutottam hogy melyik oldalnal fuj le. 

mindket porvedo teli volt, de talan van rajtuk kozosito cso.

 

persely, tomites hibanal allandoan eresztene szerintem.

ez hatarozottan egy ponton enged el. .es meg a vegfok elott.

 

..es ahogy kepeken nezegetem.. ez inkabb eloszto szelep lehet. 

 

erik a megoldas. :) 

koszi. 

Előzmény: Törölt nick (150897)
lapar Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150904

"fiktív történet:"

És még Te vagy a rendes ember, ugyanezt meg lehet csinálni úgy is, hogy nem is cserélik az olajat meg a vezérlést a valós km. szerint.

Na az az igazi jó vétel... :-)

Tavaly egy 10. éves Scudot adtam el valós 130 e km-rel, úgyhogy ilyen is van, és nem volt fehér (elefánt) :-)

Előzmény: combi27 (150886)
cam aro Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150903

az hogy mas a viszkoja, az rendben van. azt erezni. 

ami ellen appellaltam, hogy akkor az nem csak az 1.2. fokozatot erinti hanem a tobbit is.

 

---

ment re.  

Előzmény: C20NE (150899)
lapar Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150902

"Azóta ismét elment 110 ezeret.

A hátulját ismét cserélni kellett, a betétek meg voltak égve, meg voltak szorulva, tárcsa - betét csere.

Elől nem volt komoly kopás."

 

Ez nekem nagyon érdekes, a hátsók 2-3 x annyit el szoktak menni, mint az elsők.

Előzmény: papzi57 (150877)
Quattroman Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150901

mert a 75W vékonyabb mint a 80W

Előzmény: C20NE (150899)
Quattroman Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150900

nem biztos hogy szinesfém, van jó pár olyan váltó amiben acélból készül. (Getrag)

mondom ezt úgy hogy én sem láttam Crafter/Sprinter váltó belsejét.

Előzmény: SLX-350 (150898)
C20NE Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150899

Csak egy saját tapasztalat!

 

A GolfII amikor elvileg belevaló de 75w90 helyett 80w90 -et kapott alig vette be az 1,2-t. Cseréltem olajat és vajpuha lett megint minden. A miértet nem tudom, de megtörtént...

 

- Írtam levelet az itt megadott címedre-

Előzmény: cam aro (150887)
SLX-350 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150898

" ... "nem ízlett" a szinkrongyűrűknek"" ... melyiknek ? ... "

 

Töredelmesen bevallom hogy még nem szedtem szét Crafter váltót de nagy összegben mernék rá fogadni hogy minden (előremeneti) fokozat szinkronizált és minden szinkrongyűrű ugyanabból a színesfém ötvözetből készül.

Az API GL-4/5-ös olajok és a színesfémek pedig (hosszú távon) ritkán szeretik egymást.

Előzmény: cam aro (150887)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150897

Túlszaladhat a fogasléc... Kiütötte a perselyt,tömítést... Csak egy oldalon fújja fel a porvédőt?

Előzmény: cam aro (150891)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150896

Átnéztem, nem szív fals levegőt...

Előzmény: bambi942 (150895)
bambi942 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 150895

injector gumitalp???

Előzmény: Törölt nick (150894)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!