Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.08 0 0 150809

Nincs. Hideg cserenel fogalmunk sincs, mikor lett leallitva az auto, mennyi olaj van meg fent a mechatronikaban / wandlerben, stb. Raadasul leereszteni sem lehet teljesen, hogy egy hosszabb lefolyasi idovel megsporolhato legyen a macera.

Definialt homersekleten, fokozatokat kapcsolgatva lehetsz biztos benne, hogy tenyleg az eloirt mennyiseg kerul bele.

Előzmény: cam aro (150805)
cam aro Creative Commons License 2016.05.08 0 0 150808

nem csak ettol fugg,.

mindenesetre ha mar mérni tudod, ,akkor szetvan szedve,. 

akkor mar nem raknam ossze ~0.5mm nagyobb hezagal.  

Előzmény: kozso1 (150791)
mados Creative Commons License 2016.05.08 0 0 150807

Azt nem tom,hogy az Albeának ugyanolyan kuplung munkahengerei vannak-e,mint a Puntó II-nek,meg a Doblónak,de az utóbbi kettőben szeret eltörni a felső munkahengerben a rugó és olyankor elég trükkösen bírja szopatni a polgárt.

mados Creative Commons License 2016.05.08 0 0 150806

A venti nekem kapcsolt, de hogy mindig kapcsol-e.....

Viszont,ha felforr,akkor csak a kiegy tartály kupakjánál tudja kitolni a lét,ott viszont nem látszik semmi folyásnyom. Az összes cső rendesen bemelegszik. Na, mindegy lessük,hogy fogy-e. Köszi!

Előzmény: cam aro (150803)
cam aro Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150805

hade nincs igazuk ? 

megmertek a laborba, kiszamoltak a technikusok.. stb. 

na.. hat japok tettek egy plusz merest a hideg allapotnal is. 

..azt jonapot. 

a hideg allapotot adtak meg, , nem meleget. 

fasze koll bohockodni homerovel ?.. mikor annak semmi ertelme  egy tudott hidegoldali szintnel. 

 

(otomata valto. 

melegen merd, jaro motornal. 

mééé ?? hidegen mas állandos az ertek ?! 

turot. :)

=======================

 

Előzmény: Törölt nick (150799)
cam aro Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150804

ez a link  nekem ma/már tul hosszu. 

 

maradjunk annyiban, hogy alapjaraton esetleg elvan venti kapcsolas nelkul. 

ez sok fuggos. 

 

viszont ha kicsit raallsz a gazra.. egy ido (inkabb hofok :)  utan bekell hogy kapcsoljon a hutoventi. (futes off, of course )

 

 

.es ez nem termosztat nyitasi hofok fuggo.

...hisz a venti kapcs hofoka magasabb mint a termosztat 82. vs 92 foka.  << tehat a ventinek tokmindegy mikor nyit a termosztat. .CSAK nyisson. 

(olyan van, hogy termosztat NEM nyit, ezert huto nem melegszik. ezert a hutoN levo venti kapcsolo nem kapcsol ) 

 

 nem tudom ettol jobban leirni. 

a nejed autojarol meg vegkepp nem tudok semmit. :) 

========

Előzmény: Tie (150801)
cam aro Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150803

 Fel lett töltve szintre,azóta naponta figyelgetjük,nem fogy"" 

 

lehet felhasznalasi modban van a kulonbseg. 

lehet novered lassan araszolva kergette a vasgolyokat. 

ti meg most hosszabb tavon, araszolas nelkul.

igy egy esetleges venti hiba nalatok nem jon ki.. mig nala.. hat kijott. 

 

(nem ismerem twingot, de hasonlo meret csigasban hirhedten tréé a venti relezes/drojtozas. 

szvsz mint lentebb TIE eseteben.. melegidd fel.. azt lassuk kapcsol-e a venti. ) 

Előzmény: mados (150802)
mados Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150802

Uraim!

 

Ismét ostoba kérdésem lenne: Twingó 1.2 16v  2001-ből (tudom csigás)... Ilyen világos szürkéskék metálszerűség,88000 km-el. Családi kulcsos autó,viszi,aki éri,de jön-megy teszi a dolgát. Szembesültem egy érdekes dologgal,a nővéremék elvitték kb 3 hétre és amikor visszakerült,szokás szerint megnéztem a szinteket és kb.3 Liter hűtőfolyadékot sikerült utántölteni... Nem melegszik,nem fújja fel a csöveket,nincs fagyállószag a motornál se,meg a fűtőradiátornál se,nem látszik sehol folyásnyom, olajszint nem emelkedik. Fel lett töltve szintre,azóta naponta figyelgetjük,nem fogy. Na most a kérdésem az lenne,hogy hány éves a kapitány,izé azaz,hogy ilyenkor most mizu? A nővérem biztosan nem nyúlt hozzá,bár ha bezárod egy üres szobába két vasgolyóval,akkor az egyiket elrontja,a másikat elveszíti. Ötlet????

Tie Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150801

Na, ez okos: http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/04/low-temp-thermostats-whats-the-advantage/

 

a hőgomba 100-95 fokos. Csak furcsa volt, hogy nem kapcsol a venti, az asszony c 14nz-je a 92 fokos termosztáttal alapjáraton is ki-bekapcsolgatja a ventit, tehátfel tud melegedni állva is 100 fokra. 

Előzmény: cam aro (150798)
cam aro Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150800

Cooler running thermostats are designed for vehicles being put under more load or more extreme uses, such as fast road and trackday use.

 

ez bullshit. 

a tobblet terhelesbol/extrem hasznalatbol fakado hofokot  nem a termosztat nyeli el. .mert az csak egy szelep. 

ha nagyobb nyitasu termosztatot irna.. azt -talan- elfogadnam. 

de alacsonyabb hofuko nyitassal magyarazni a plusz terhelest.. az hat hm.. nem helytallo. 

 

nem baj. 

igy lehet eladni egy £7-os termosztatot 25-ert.. 

Előzmény: Tie (150797)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150799

A ZF automatait is homerozni kell. En eddig csak a japanoknal lattam olyat, hogy "toltsd fel hidegen szintre, oszt jonapot".

Előzmény: Lacika71 (150795)
cam aro Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150798

azt en nem tudom. 

az viszont biztos, hogy termosztat nyitasi fokanak nincs koze a venti bekapcsolashoz. 

 

hany fokos venti kapcsolot tettel bele ? 

mindegy. 

annal az elért/!/ hofoknal fogja kapcsolni a ventit. 

mitom en.. 100C-nel. 

szvsz mindegy hogy 82-es, vagy 92-es termosztat van benne, a venti kapcsolo tuti magassabb erteku. 

 

Előzmény: Tie (150796)
Tie Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150797
Előzmény: Tie (150796)
Tie Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150796

Igen, data szerint valóban 92-nél nyit, mégis minden webshop, bárdi is, meg külföldik is hozzák hozzá a 82-87 fokosat. Mittomén, lehet hogy a déleurópai piacra valókat szerelték ezzel, az északiakat meg, ahol hideg van, azokat meg a 92-100-assal?

Előzmény: cam aro (150789)
Lacika71 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150795

Ilyen volt a rettegett renault safrane automata váltója is.

De azt lehetett alulról hőmérővel nézni.

És valami beteg érték volt,hogy mennyi olajnak kell kifolynia járó motornál.

De meg lehetett oldani,nem ez volt a fő baja.

Előzmény: Törölt nick (150793)
Lacika71 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150794

És a gumik nem rosszak,nem ette meg a motorolaj.

Minden más szimering épp maradt.

Előzmény: Lacika71 (150792)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150793

A leereszto nyilason kell betolteni is, adapter nelkul eselytelen. Aztan miutan feltoltotted, betekert tulfolyocsovel, kitekert leeresztocsavarral vegig kell kapcsolgatni a fokozatokat, es hagyni, hogy lefolyjon a felesleg. Kozben pedig diagon vegig figyelni, hogy ne legyen tul meleg a valto (40-50 °C korul kell legyen, pontos ertekre nem emlekszem).

Szerintem mezei szerelo nem tudja (szakszeruen) megcsinalni.

Előzmény: Törölt nick (150786)
Lacika71 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150792

Sziasztok!

Találkoztatok már nissan vanette cargo fékvákuum rásegítő javítási lehetőséggel?

Sajnos típus hibának mondják.

Elmegy a szivattyú és teleköpi olajjal a vákuum dobot.

A szivattyút megcsináltam,de a dob egy tömítésnél átereszt.

Szétszedtem és van egy gumi alkatrész,ami elkopott.

Ez persze vasra öntött gumi.

Lehet ilyet kapni valahol?

Mert a gyári dob majd az autó értéke...

És akkor javítható lenne.

kozso1 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150791

Sziasztok.

Ide adta ki a legtöbb találatott, ezért bátorkodok ide feltenni a kérdést.

68mm. es dugattyu átmérőnél mekkora lehet maximum a gyűrű végek közt a hézag?

(rotakapa)

 

Köszönöm

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150790

Köszi,akkor sorbanállok" és kivárom a hozzáérőt😬

Előzmény: cam aro (150788)
cam aro Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150789

data szerint 92C-nel nyit a termosztat. 

nem baj ha a melegebb termosztatot teszed bele. 

...bar.. 

termosztat nyitasnak  semmi koze ahoz hogy venti mikor kapcsol. > HA nyit. 

alapjarat nem uzemi korulmeny. lehet itt birja hovesztesegbol az egyensulyt. ,. venti nelkul. 

 

muszerfali ize.. mutato .. az disznek van. 

tartsd szélmentes helyen 3e f/m-en amig  vagy a venti fog elindulni, vagy lefuj a tulnyomas szelep.

(vagy a leggyengebb lancszem :)) 

nyomas alatti  forrpont elott azert  illo a ventinek elindulni.

ha megsem.. akkor muszaki hiba van.  

Előzmény: Tie (150787)
cam aro Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150788

 nem  leenged > betolt jellegu a feladat. 

 

olajszuro cserehez biztos akad szerszam, a feltolteshez mar nem biztos. 

ugyanitt hivatalosan diagal kell ellenorizni a valto hofokot, es ennel az adott foknal ellenorizni a szintet. 

szvsz nem baj ha latott mar ilyen valtot aki csereli. 

 

szerintem feleslegesen csereled ennyivel elobb. 

Előzmény: Törölt nick (150786)
Tie Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150787

Mitől függ, hogy egy f astra c16nz motorhoz a 92-100 vagy a 82-87 fokos termosztát való?

Nem tudom eldönteni, hogy a vízhőfokjeladóm szar-e (vagy a műszer), vagy csak a 82fokos termosztát van benne. 

Szépen bemelegszik hamar, van fűtés is, de a mutató még dugóban sem éri el a 90 fokot. Viszont nem melegszik túl, ma raktam bele új ventillátorkapcsoló hőgombát, és ha egy órát járatom álló helyben, akkor se indul be a ventillátor, ergo nem éri el a 100 fokot. Asszony c14nz-jében tudom, hogy a 95-102-es termosztát van, az annak megfelelően mutat is, és kapcsolgat a ventillátor. 

 

Lehetséges, hogy a 82-87fokos termosztáttal olyan hamar ráengedi a radiátorra a melegvizet, hogy az még szél, és ventillátor nélkül is meg tudja tartani ezen a 88-90 fok körüli hőmérsékleten az alapjáraton lévő motort?

 

A kérdés az, hogy van-e bármi különbség a motorok között, amibe a hidegebb és amibe a melegebb termosztát való? Tehát ha ez egy 82-87 fokos termosztáttal szerelt motor gyárilag, okozhat-e neki valami bajt, ha kicserélem benne a 95-102 fokosra?

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150786

Dsg automataváltó olajcseréje körülményes?úgy érte egy "egyszerű" autószerelő is megcsinálja?

könyve 60e km-ként írja,10-20e km-rel előtte felesleges cserélni?

cam aro Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150785

mint irtam, kulonbozo fiat forumokon irtak, linea, punto stb fiat-al kapcsolatban. 

nekem nincs errol a visszahivasrol konkret infom. 

 

esetleg kerdezd meg a marka kereskedod, neki tudni kell rola. 

 

http://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/71741-clutch-slave-cylinder-replacement-linea-cars-recalled.html

Előzmény: dalma100 (150783)
409 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150784

"Ma elvitték CO-t mérni a hűtővízbe."

 

Dieselbe olyat nem nagyon fog mérni.

Előzmény: Törölt nick (150782)
dalma100 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150783

Szia. Elnézést,de ezt a visszahívást kicsit részleteznéd,mert mi nem kaptunk levelet ilyen témában a Fiat Magyarországtól soha. Köszi. Pedig első tulajdonosa vagyunk.Köszi.

Előzmény: cam aro (150779)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150782

Üdv Mesterek

 

2o13-as VW Crafter 2.o CDTDI 136 Lovas, 95e km (biztos annyi, van szervízkönyv- 2oekm fix olajcsere periódus, 3 márkaszervízes karbantartás Németországba- semmi hibabejegyzés), fogyasztja a hűtővizet, 8 decit 1oookm-be- biztos ezért lett eladó:).  Pont a vásárlás után volt olaj cserélve és a kocsi átnézve márkaszervízbe Kolozsváron (ők hozták el nekem). Nem kaptak semmi kivetnivalót és elég alaposak.  

Sehol nem látszik nyom, víz tiszt, olaj tiszta, motor nagyon szépen jár és jól húz.

 

Hidegen kinyitva a kiegyenlitő sapkáját, egy picit szísszen és megnő a színt 1.5cm-tert. 

 

A következőkre gondolok: hengerfej, EGR hűtő vagy vízpumpa. Ma elvitték CO-t mérni a hűtővízbe. A szerelő meg fogja javítani, csak lehet, hogy nagyon sokat kell keresni a hibát....

Típushibák ennél a motornál?

 

 

 

 

 

Aleko Viva Creative Commons License 2016.05.07 0 0 150781

Általában az alsó munkahenger szorul meg a nagyobb hőhatás miatt.

Előzmény: dalma100 (150771)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.06 0 0 150780

Vegyél hűtő sprayt, és fújd be a munkahengereket, csövet, stb.

Ahol megjavul, ott a gond.

Előzmény: dalma100 (150778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!