Nincs. Hideg cserenel fogalmunk sincs, mikor lett leallitva az auto, mennyi olaj van meg fent a mechatronikaban / wandlerben, stb. Raadasul leereszteni sem lehet teljesen, hogy egy hosszabb lefolyasi idovel megsporolhato legyen a macera.
Definialt homersekleten, fokozatokat kapcsolgatva lehetsz biztos benne, hogy tenyleg az eloirt mennyiseg kerul bele.
Azt nem tom,hogy az Albeának ugyanolyan kuplung munkahengerei vannak-e,mint a Puntó II-nek,meg a Doblónak,de az utóbbi kettőben szeret eltörni a felső munkahengerben a rugó és olyankor elég trükkösen bírja szopatni a polgárt.
A venti nekem kapcsolt, de hogy mindig kapcsol-e.....
Viszont,ha felforr,akkor csak a kiegy tartály kupakjánál tudja kitolni a lét,ott viszont nem látszik semmi folyásnyom. Az összes cső rendesen bemelegszik. Na, mindegy lessük,hogy fogy-e. Köszi!
Ismét ostoba kérdésem lenne: Twingó 1.2 16v 2001-ből (tudom csigás)... Ilyen világos szürkéskék metálszerűség,88000 km-el. Családi kulcsos autó,viszi,aki éri,de jön-megy teszi a dolgát. Szembesültem egy érdekes dologgal,a nővéremék elvitték kb 3 hétre és amikor visszakerült,szokás szerint megnéztem a szinteket és kb.3 Liter hűtőfolyadékot sikerült utántölteni... Nem melegszik,nem fújja fel a csöveket,nincs fagyállószag a motornál se,meg a fűtőradiátornál se,nem látszik sehol folyásnyom, olajszint nem emelkedik. Fel lett töltve szintre,azóta naponta figyelgetjük,nem fogy. Na most a kérdésem az lenne,hogy hány éves a kapitány,izé azaz,hogy ilyenkor most mizu? A nővérem biztosan nem nyúlt hozzá,bár ha bezárod egy üres szobába két vasgolyóval,akkor az egyiket elrontja,a másikat elveszíti. Ötlet????
a hőgomba 100-95 fokos. Csak furcsa volt, hogy nem kapcsol a venti, az asszony c 14nz-je a 92 fokos termosztáttal alapjáraton is ki-bekapcsolgatja a ventit, tehátfel tud melegedni állva is 100 fokra.
Igen, data szerint valóban 92-nél nyit, mégis minden webshop, bárdi is, meg külföldik is hozzák hozzá a 82-87 fokosat. Mittomén, lehet hogy a déleurópai piacra valókat szerelték ezzel, az északiakat meg, ahol hideg van, azokat meg a 92-100-assal?
A leereszto nyilason kell betolteni is, adapter nelkul eselytelen. Aztan miutan feltoltotted, betekert tulfolyocsovel, kitekert leeresztocsavarral vegig kell kapcsolgatni a fokozatokat, es hagyni, hogy lefolyjon a felesleg. Kozben pedig diagon vegig figyelni, hogy ne legyen tul meleg a valto (40-50 °C korul kell legyen, pontos ertekre nem emlekszem).
Szerintem mezei szerelo nem tudja (szakszeruen) megcsinalni.
Mitől függ, hogy egy f astra c16nz motorhoz a 92-100 vagy a 82-87 fokos termosztát való?
Nem tudom eldönteni, hogy a vízhőfokjeladóm szar-e (vagy a műszer), vagy csak a 82fokos termosztát van benne.
Szépen bemelegszik hamar, van fűtés is, de a mutató még dugóban sem éri el a 90 fokot. Viszont nem melegszik túl, ma raktam bele új ventillátorkapcsoló hőgombát, és ha egy órát járatom álló helyben, akkor se indul be a ventillátor, ergo nem éri el a 100 fokot. Asszony c14nz-jében tudom, hogy a 95-102-es termosztát van, az annak megfelelően mutat is, és kapcsolgat a ventillátor.
Lehetséges, hogy a 82-87fokos termosztáttal olyan hamar ráengedi a radiátorra a melegvizet, hogy az még szél, és ventillátor nélkül is meg tudja tartani ezen a 88-90 fok körüli hőmérsékleten az alapjáraton lévő motort?
A kérdés az, hogy van-e bármi különbség a motorok között, amibe a hidegebb és amibe a melegebb termosztát való? Tehát ha ez egy 82-87 fokos termosztáttal szerelt motor gyárilag, okozhat-e neki valami bajt, ha kicserélem benne a 95-102 fokosra?
Szia. Elnézést,de ezt a visszahívást kicsit részleteznéd,mert mi nem kaptunk levelet ilyen témában a Fiat Magyarországtól soha. Köszi. Pedig első tulajdonosa vagyunk.Köszi.
2o13-as VW Crafter 2.o CDTDI 136 Lovas, 95e km (biztos annyi, van szervízkönyv- 2oekm fix olajcsere periódus, 3 márkaszervízes karbantartás Németországba- semmi hibabejegyzés), fogyasztja a hűtővizet, 8 decit 1oookm-be- biztos ezért lett eladó:). Pont a vásárlás után volt olaj cserélve és a kocsi átnézve márkaszervízbe Kolozsváron (ők hozták el nekem). Nem kaptak semmi kivetnivalót és elég alaposak.
Sehol nem látszik nyom, víz tiszt, olaj tiszta, motor nagyon szépen jár és jól húz.
Hidegen kinyitva a kiegyenlitő sapkáját, egy picit szísszen és megnő a színt 1.5cm-tert.
A következőkre gondolok: hengerfej, EGR hűtő vagy vízpumpa. Ma elvitték CO-t mérni a hűtővízbe. A szerelő meg fogja javítani, csak lehet, hogy nagyon sokat kell keresni a hibát....