Értem, köszönöm a választ, szívócsőről vmi info vagy leírás, hogy pontosan mit csinál és hogyan, nincs véletlenül? Nem általánosan, hanem ennél a motornál.
mercedes clk320 cdi, om642.910, 2007, 226e km. 2000ezres fordulat alatt csörgös dizel hangja lett, de egyebkent is hangosabb lett, mint volt. Nem egyik naprol a masikra, hanem fokozatosan. Egyertelmu egesi zaj, hibakod nincs. Valami ötlet valakinek? Azon kivül, hogy porlasztok öregszenek.
Köszönöm, ez igazán jó hír! Tulajdonképpen csak ahang zavart kicsit, de a működést nem befolyásolta.
****
Még ez az reggeli első indításkori kis füst, ami nagyon rövid ideig áll fenn nem tetszik.
Ok, hogy óra szerint 220 ekm van a gépben, valósan padig ki tudja mennyi. De olajat, vizet nem eszi, legalább is egyelőre úgy tűnik. Jó megy, fogyasztás is ok, porlasztók is jók.
De az első indításkor, de főle inkább régebben mikor még viszonylag hidegebbek voltak, ha nem izzítottam mondjuk 3x, akkor nyomott egy füstöt, talán szürkés valamit. De indítás után szinte azonnal abba is maradt. Egyenletes alapjárat, nem kopog, szép hang. ( Pöccre indul mindig)
Vízhőfok jeladó elvileg jó, izzítógyertyákat mértem műszerrel is, mind egyforma volt és megfelelő ellenállású.
Izzító relét hallom, hogy működik, esetleg már feléghettek az érintkezői? Netán nem bele való izzítógyertya van benne?
Nagyon olyan mintha nem lenne megfelelő izzítás. Vagy mégis csak a sok km. és kopások, de ahhoz meg nagyon jól indul, megy, fogyaszt stb...
Nem kicsit vagy optimista! :-)) Egy 8éves posztra hivatkozol, és akitől választ vársz, ezen a néven 4éve semmihez sem szólt hozzá az indexen.
Ettől függetlenül, nagy valószínűséggel más baja is van, mint a hftömítés...... ami nem lenne meglepő attól a motortól. Hogy mi, azt így on-line csak találgatni lehetne.
Én is valami olyasmi problémával küszködök, mint hanolf. Fél éven belül a második hengerfej tömítést készülök cserélni. Mondjuk az este felfőzte a vizet, megadta magát az érzékelő. Viszont, a legutóbbi tömítés cseréje után is láttam, hogy bugyborékolt a víztartályba. Mi oka lehet?
Egy másik problémám, hogy mikor leveszem a vízhűtőről a sapkát és adok neki gázt, nem látom, hogy forogna benne a víz. Vízszivattyút már cseréltem, és legutóbb belefújtam a csövekbe, nem észleltem dugulást. Van-e vmi tipped, hogy mire nézzek még rá?
Ebben egyetértünk, én is úgy kezdtem, hogy nem hiszek az örök élet+egy nap olajakban, és ezért cseréltem ki már 100 ezer előtt is az első körben.
Az motorolaj csereperiódust is felezem, elég az a 10 ezer, mint régen.
Ráadásul visszaemlékszem, hogy húszon éve, amikor még nagyon sok váltóolaj leeresztő csavar mágneses volt- amíg ennek még volt értelme- milyen sok fémszennyeződést lehetett találni egy-egy csavaron....
Na ja, persze mást jelent a gyártóra nézve és a felhasználóra nézve az, hogy a teljes élettartamot kiszolgálja az olaj :-)
Ha 3 évente eldobnánk senki nem foglalkozna a dologgal.
...most már tudom :-) - és megtanultam egy életre.
Sajnos-és/vagy szerencsére most már egyre több szempontot kell figyelembe venni ilyen esetekben, de egy biztos, ha nem térünk el a gyári előírástól, kevésbé fáj a delikvens feje.
A mercci forumon is tema volt, az egyik tag vette a faradsagot es felhivta a valto gyartojat , es lass csodat ott azt mondtak 80000kent csereld, a mercedes meg elettartamot adott meg.
Az elettartam kifejezes lehet a gari ido ( 100000km)
Erről egy egyszerű példa jut eszembe. Nem ugyanaz a terület de a gondolkodásmód szerintem hasonló. A 3Com hálózati eszközökre "Life time" azaz élettartam garancia van. Mit jelent a "life time" a 3Com szerint? Nos elég pontosan meg van határozva. Az az időtartam ameddig az adott típusú eszközt gyártják +3 év.
az olaj a váltó élettartamát kiszolgálja...kérdés hogy a váltó az olaj miatt megy tönkre, vagy mert elkopott? vagy mert az olaj miatt kopott el? :D mindenki döntse el maga melyik élettartam definíciót teszi magáévá...
Azért valaki csinálhatna olyan tesztet hogy vesz 2 azonos autót, mindkettőt ugyanannyit hajtják, de az egyik váltóban cserélnek olajat, a másikban nem..vajon melyik megy tönkre előbb?
Superb 1,9 pdtdi-vel van egy kis gondom. Reggelente amikor ráadom a "gyújtást". szörcsögő, fröcsögő hang jön az üzemanyag tankban lévő tápszivattyú tájáról.
2-3 gyújtásráadás után megszűnik. Valahol lelevegősödik? Egyelőre indítási gondjaim nincsenek, bár ha csak egyszer adom rá ( egyszer izzítok), rövid kis füstöt nyom, csak reggel egyszer. ( Ohm-mérővel amúgy a gyertyák látszólag jók és egyformák) Nem dadog, alapjárat azonnal egyenletes.
" .... Hiába teljesíti a GL5 a GL4-et-és a GL4+-ot is egyben ... "
Ugye tudod hogy ez így ebben a formában....
Valóban léteznek API GL-4-es, GL-4+-os, GL-5-ös és GL-4/5-ös olajok. Az API GL-5-ös besorolású hajtóműolajok az esetek túlnyomó többségében (gyakorlatilag soha) nem alkalmasak azokhoz a hajtóművekhez amelyekhez a gyártójuk API GL-4-es besorolású hajtóműolaj használatát írta elő.
A GL-5-ös olajokban (alapvetően a difik hipoid fogazásán fellépő nagy felületi terhelés miatt) magas az EP adalékok aránya ezek az adalékok viszont "nincsenek túl jó barátságban" a kézi kapcsolású váltókban lévő színesfémből készült alkatrészekkel (p. szinkrongyűrű és tájéka).
Először is szeretném még egyszer megköszönni mindenkinek a segítséget aki válaszolt !
A vége az lett, hogy nem ment bele a PUG váltóba a GL5-ös olaj (a 75W80 helyett a 75W90-es )
Én hiába nézegettem mindenféle gyári specifikációs táblázatot, azokból nem derült ki, hogy milyen az adalékolás, csak a teljesítmény szintekre találtam utalást.
Hiába teljesíti a GL5 a GL4-et-és a GL4+-ot is egyben, az esetleges adalékolás miatt nem akartam kockáztatni, visszacseréltettem az olajat és a gyári specifikáció ment bele.
Ami érdekes, a váltóban élettartam olaj van, 180 ezer Km környékén is teljesen hibátlanul működik, de érezhető a különbség az olajcsere után.( És ez már a második csere volt.)
Precízebb lett és finomabb kapcsolású, mintha kicserélték volna :-)
Az olaj tiszta volt és szép színes mint az új.
Szóval szép ez az olaj örök életre+ még egy napra mizéria, elhiszem én, hogy soha nem kell cserélni - csak valahogy nem akarom :-)
A technika biztosan ki is bírja, de ez csak egy szempont és egy másik az, hogy közben hogyan lehet használni.
Valahogy ugyan így vagyok a Long Life olajcsere periódussal is, szép-szép, de milyen állat is ez?
Bontott nem nagyon van, ha mégis, könnyen lehet az is hibás. Jobb esetben 1-2 év múlva hibásodik meg, akkor pedig vissza a start mezőre, csak a tulaj kifizetett érte 40-60 ezret.
Rá kell bízni a döntést.
Garancia időn kívüli meghibásodást, amit már ők javítottak, talán kedvezményesen csinálják, én szóbeli ígéretet kaptam erről.
Nem reklámozom őket, nem fűződik ehhez érdekem, pusztán annyi, hogy pozitív tapasztalatom volt velük, ami mostanában nem túl sűrűn fordul elő.
Köszönöm. Nézegettem már a weboldalukat de éppen dupla áron dolgoznak a bontott alkatrészhez képest...bár a bontott az meg lutri...! A garancia miatt talán megéri velük csináltatni.