Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150201

kis terhelesnel lezarja az egyik szivoszelep csatornat /hengerenkent /  hogy a levego aramlas sebessege meg legyen. 

aztan mikor kell a kraft akkor kinyitja. 

motorfeknel zar. dpf regeneralasnal is. 

 

..ettol tobbet majd a mernokok. :) 

 

mozgato rudazat szokott xarra kopni,

 az allito motorba meg a turborol csopog az olaj, valoszinu az oli meg. 

a rudazat kopas  /tobbnyire/ nem, de az allito motor hibaja veszuzemet general. 

 

egy vagyon a csereje.

idoben is, anyagban is. 

nodehat ezert merci..

Előzmény: kovacs1000 (150199)
kovacs1000 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150200

Már találtam, köszönöm.

Előzmény: kovacs1000 (150199)
kovacs1000 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150199

Értem, köszönöm a választ, szívócsőről vmi info vagy leírás, hogy pontosan mit csinál és hogyan, nincs véletlenül? Nem általánosan, hanem ennél a motornál.

 

Előzmény: cam aro (150194)
Kisa Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150198

Nem így van.

Mindháromnak hidraulikus baja volt, rácsavaroztak egy felújított egységet, új réz csatlakozókkal. 

Gondolom a technológia miatt így lehet csak megoldani.

Azaz a hidraulikus részét javították, ezzel szokott a gond lenni Suzukinál.

Előzmény: Törölt nick (150175)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150197

Megsporolhatta volna a telefont, nem olyan nagy titok ez:

http://www.zf.com/brands/de_de/zf_parts/about_zf_parts/faq_zp/faq.html

Előzmény: t.zsolti (150182)
lacipécs Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150196

Én 115fokra emlékszem az első és 118 a második.

De ez nem ECT,hanem CHT.2-3as gyertya közé van becsavarva a szenzor a hengerfejbe.

Előzmény: Seatosúr (150186)
cam aro Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150195

kuplung cserekor a legtobb valtobol kiesik az olaj is. 

van akinel csak ami feltengely felett van, de az majd az arcaba locsolja a tobbit. 

szvsz.. leszoktak engedni, es uj bele. > min. a kuplungozasnal. 

 

monnyuk azert lehet ez erossen pap, es a papne esete. .

szvsz velemeny SK :) 

 

Előzmény: metalex (150184)
cam aro Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150194

injektorok, twinport rudazat/motor kopas, izzitok jellemzo.

de az is lehet csak motorbak. .. 

 

 ez igy talalgatas, >> meg koll dugni diagal. 

Előzmény: kovacs1000 (150192)
cam aro Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150193

mult heten csereltem egy venti relet, az kiolvaso szerint 114-C-nel kapcsolta az elso fokozatot. 

(ez muszerfal szerint 100 alatt ) 

 

erdemes ranezni a relekre/elotet ellenallasra,  mert ennyi idosen mar biztos van kontakt hibajuk. 

..megrohad a drojt a rele toveben ..

 

 

 

Előzmény: Seatosúr (150186)
kovacs1000 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150192

Hello,

mercedes clk320 cdi, om642.910, 2007, 226e km. 2000ezres fordulat alatt csörgös dizel hangja lett, de egyebkent is hangosabb lett, mint volt. Nem egyik naprol a masikra, hanem fokozatosan. Egyertelmu egesi zaj, hibakod nincs.
Valami ötlet valakinek? Azon kivül, hogy porlasztok öregszenek.

köszönettel

Lacika71 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150191

Meg kéne műszerrel mérned a feszültséget az izzító gyertyákon.

Ez talán nem nagy dolog.

A legtöbbön a felírat szerint 11V-osok.

Azért ha hideg motornál 10V-nál kevesebb van akkor már nem megfelelően működik.

És akkor lehet keresni a hibát.

A legtöbb esetben csatlakozó,sarú,csavar...

Vagy maga a relé nem tudja már átvinni a teljesítményt és az érintkezők szépen melegednek a dobozban a a gyertyák helyet.

Előzmény: Sunny65 (150189)
Adaammm Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150190

Az optimizmus jó dolog :) 

Értem. Köszönöm válaszod, több mint valószínű, hogy hétvégén darabokban lesz a kicsike, s akkor kiderül. 

Szép napot!

Előzmény: 409 (150187)
Sunny65 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150189

Köszönöm, ez igazán jó hír! Tulajdonképpen csak ahang zavart kicsit, de a működést nem befolyásolta.

****

Még ez az reggeli első indításkori kis füst, ami nagyon rövid ideig áll fenn nem tetszik.

Ok, hogy óra szerint 220 ekm van a gépben, valósan padig ki tudja mennyi. De olajat, vizet nem eszi, legalább is egyelőre úgy tűnik. Jó megy, fogyasztás is ok, porlasztók is jók.

De az első indításkor, de főle inkább régebben mikor még viszonylag hidegebbek voltak, ha nem izzítottam mondjuk 3x, akkor nyomott egy füstöt, talán szürkés valamit. De indítás után szinte azonnal abba is maradt. Egyenletes alapjárat, nem kopog, szép hang. ( Pöccre indul mindig)

Vízhőfok jeladó elvileg jó, izzítógyertyákat mértem műszerrel is, mind egyforma volt és megfelelő ellenállású.

Izzító relét hallom, hogy működik, esetleg már feléghettek az érintkezői? Netán nem bele való izzítógyertya van benne?

Nagyon olyan mintha nem lenne megfelelő izzítás. Vagy mégis csak a sok km. és kopások, de ahhoz meg nagyon jól indul, megy, fogyaszt stb...

Előzmény: mica-r (150188)
mica-r Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150188

Valószínűleg nincs semmilyen baja. Majdnem mindegyik PD-nél hallani

Előzmény: Sunny65 (150178)
409 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150187

Nem kicsit vagy optimista! :-))  Egy 8éves posztra hivatkozol, és akitől választ vársz, ezen a néven 4éve semmihez sem szólt hozzá az indexen.

 

Ettől függetlenül, nagy valószínűséggel más baja is van, mint a hftömítés...... ami nem lenne meglepő attól a motortól. Hogy mi, azt így on-line csak találgatni lehetne.

Előzmény: Adaammm (150185)
Seatosúr Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150186

Hello Ford Focus 1,4 benzin 2003 FXDB motorkód..

 

A hütöventillátor hány foknál kellene , hogy kapcsoljon normál esetben? (112 C-nál nem kapcsolt..)

 

Köszönöm!

Adaammm Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150185

Szia!

Én is valami olyasmi problémával küszködök, mint hanolf. Fél éven belül a második hengerfej tömítést készülök cserélni. Mondjuk az este felfőzte a vizet, megadta magát az érzékelő. Viszont, a legutóbbi tömítés cseréje után is láttam, hogy bugyborékolt a víztartályba. Mi oka lehet?

Egy másik problémám, hogy mikor leveszem a vízhűtőről a sapkát és adok neki gázt, nem látom, hogy forogna benne a víz. Vízszivattyút már cseréltem, és legutóbb belefújtam a csövekbe, nem észleltem dugulást. Van-e vmi tipped, hogy mire nézzek még rá?

Daihatsu charade 1.0 td CL-61.

 

Köszönöm, segítséged, segítségeteket. 

Előzmény: Zotya0512 (53952)
metalex Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150184

Ebben egyetértünk, én is úgy kezdtem, hogy nem hiszek az örök élet+egy nap olajakban, és ezért cseréltem ki már 100 ezer előtt is az első körben.

Az motorolaj csereperiódust is felezem, elég az a 10 ezer, mint régen.

Ráadásul visszaemlékszem, hogy húszon éve, amikor még nagyon sok váltóolaj leeresztő csavar mágneses volt- amíg ennek még volt értelme- milyen sok fémszennyeződést lehetett találni egy-egy csavaron....

Na ja, persze mást jelent a gyártóra nézve és a felhasználóra nézve az, hogy a teljes élettartamot kiszolgálja az olaj :-)

Ha 3 évente eldobnánk senki nem foglalkozna a dologgal.

 

Előzmény: combi27 (150179)
metalex Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150183

...most már tudom :-) - és megtanultam egy életre.

Sajnos-és/vagy szerencsére most már egyre több szempontot kell figyelembe venni ilyen esetekben, de egy biztos, ha nem térünk el a gyári előírástól, kevésbé fáj a delikvens feje.

Előzmény: SLX-350 (150177)
t.zsolti Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150182

A mercci forumon is tema volt,  az egyik tag vette a faradsagot es felhivta a valto gyartojat , es lass csodat ott azt mondtak 80000kent csereld, a mercedes meg elettartamot adott meg. 

Az elettartam kifejezes lehet a gari ido ( 100000km)

 

Előzmény: metalex (150176)
409 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150181

Két autóval értelmetlen ilyen tesztet csinálni. Ehhez minimum 2x100-as nagyságrend kellene.

 

Gyakorlatból tudok példákat mondani pro és kontra, szóval ennyiből olyan eredmény lesz, amilyet akarsz.

Előzmény: combi27 (150179)
Paco155 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150180

Erről egy egyszerű példa jut eszembe.  Nem ugyanaz a terület de a gondolkodásmód szerintem hasonló.  A 3Com hálózati eszközökre "Life time" azaz élettartam garancia van.   Mit jelent a "life time" a 3Com szerint?  Nos elég pontosan meg van határozva. Az az időtartam ameddig az adott típusú eszközt gyártják +3 év.  

Előzmény: combi27 (150179)
combi27 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150179

Ami érdekes, a váltóban élettartam olaj van

 

 

erről már többször kifejtettem a véleményem....

 

az olaj a váltó élettartamát kiszolgálja...kérdés hogy a váltó az olaj miatt megy tönkre, vagy mert elkopott? vagy mert az olaj miatt kopott el?  :D  mindenki döntse el maga melyik élettartam  definíciót teszi magáévá...

 

Azért valaki csinálhatna olyan tesztet hogy vesz 2 azonos autót, mindkettőt ugyanannyit hajtják, de az egyik váltóban cserélnek olajat, a másikban nem..vajon melyik megy tönkre előbb?

 

Előzmény: metalex (150176)
Sunny65 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150178

Sziasztok!

 

Superb 1,9 pdtdi-vel van egy kis gondom. Reggelente amikor ráadom a "gyújtást". szörcsögő, fröcsögő hang jön az üzemanyag tankban lévő tápszivattyú tájáról.

2-3 gyújtásráadás után megszűnik. Valahol lelevegősödik? Egyelőre indítási gondjaim nincsenek, bár ha csak egyszer adom rá ( egyszer izzítok), rövid kis füstöt nyom, csak reggel egyszer. ( Ohm-mérővel amúgy a gyertyák látszólag jók és egyformák) Nem dadog, alapjárat azonnal egyenletes.

Ez a szűrcsögő hang kicsit zavaró, mi lehet vele?

SLX-350 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150177

" .... Hiába teljesíti a GL5 a GL4-et-és a GL4+-ot  is egyben ... "

 

Ugye tudod hogy ez így ebben a formában....

Valóban léteznek API GL-4-es, GL-4+-os, GL-5-ös és GL-4/5-ös olajok. Az API GL-5-ös besorolású hajtóműolajok az esetek túlnyomó többségében (gyakorlatilag soha) nem alkalmasak azokhoz a hajtóművekhez amelyekhez a gyártójuk API GL-4-es besorolású hajtóműolaj használatát írta elő.

A GL-5-ös olajokban (alapvetően a difik hipoid fogazásán fellépő nagy felületi terhelés miatt) magas az EP adalékok aránya ezek az adalékok viszont "nincsenek túl jó barátságban" a kézi kapcsolású váltókban lévő színesfémből készült alkatrészekkel (p. szinkrongyűrű és tájéka).

Előzmény: metalex (150176)
metalex Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150176

Sziasztok !

 

Először is szeretném még egyszer megköszönni mindenkinek a segítséget aki válaszolt !

A vége az lett, hogy nem ment bele a PUG váltóba a GL5-ös olaj (a 75W80 helyett a  75W90-es )

Én hiába nézegettem mindenféle gyári specifikációs táblázatot, azokból nem derült ki, hogy milyen az adalékolás, csak a teljesítmény szintekre találtam utalást.

Hiába teljesíti a GL5 a GL4-et-és a GL4+-ot  is egyben, az esetleges adalékolás miatt nem akartam kockáztatni, visszacseréltettem az olajat és a gyári specifikáció ment bele.

Ami érdekes, a váltóban élettartam olaj van, 180 ezer Km környékén is teljesen hibátlanul működik, de érezhető a különbség az olajcsere után.( És ez már a második csere volt.)

Precízebb lett és finomabb kapcsolású, mintha kicserélték volna :-)

Az olaj tiszta volt és szép színes mint az új. 

 

Szóval szép ez az olaj örök életre+ még egy napra mizéria, elhiszem én, hogy soha nem kell cserélni - csak valahogy nem akarom :-)

A technika biztosan ki is bírja, de ez csak egy szempont és egy másik az, hogy közben hogyan lehet használni.

Valahogy ugyan így vagyok a Long Life olajcsere periódussal is, szép-szép, de milyen állat is ez?

 

 

Egyszóval köszönöm még egyszer a segítségeteket!

metalex

 

Előzmény: SLX-350 (149890)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150175

Pixelfixes srácok az ABS "kocka" integrált elektronikáját tudják megjavítani.

Ez meg át lett szakítva, mechanikus (hidraulikus) baja van.

 

Előzmény: Kisa (150174)
Kisa Creative Commons License 2016.04.04 0 0 150174

Bontott nem nagyon van, ha mégis, könnyen lehet az is hibás. Jobb esetben 1-2 év múlva hibásodik meg, akkor pedig vissza a start mezőre, csak a tulaj kifizetett érte 40-60 ezret.

 

Rá kell bízni a döntést.

 

Garancia időn kívüli meghibásodást, amit már ők javítottak, talán kedvezményesen csinálják, én szóbeli ígéretet kaptam erről.

Nem reklámozom őket, nem fűződik ehhez érdekem, pusztán annyi, hogy pozitív tapasztalatom volt velük, ami mostanában nem túl sűrűn fordul elő.

 

Előzmény: Btr80gyver (150173)
Btr80gyver Creative Commons License 2016.04.03 0 0 150173

Köszönöm. Nézegettem már a weboldalukat de éppen dupla áron dolgoznak a  bontott alkatrészhez képest...bár a bontott az meg lutri...! A garancia miatt talán megéri velük csináltatni. 

Előzmény: fourwheels (150171)
Kisa Creative Commons License 2016.04.03 0 0 150172

Két év alatt hármat javíttattam velük, mind megy azóta is.  

Előzmény: fourwheels (150171)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!