Nekem van két zsákfuratos anyám, amit rátekerek a bemenő fékcsövekre a kockánál. Így betonkemény a pedál és ha tényleg jól lelégtelenítetted, más nem lehet.
Sokszor hallatszik is, hogy a hidraulikus egységben szörcsög valami, mikor pumpálod.
Sziasztok! Érdekes problémával fordulok hozzátok. (Magam is autószerelő vagyok de inkább teherautóban vagyok otthon. :)) A nejem 2007-es Suzuki Swift-jéről van szó. Egyik este hazafelé fékezett vele egy hatalmasat hogy ne üsse el az előtte átrohanó szarvasokat. Azóta a fékpedál járó motornál teljesen benyomható. Van fékhatás megáll az autó de felkoppan a pedál. Gondoltam felforrt a fékfolyadék...folyadék csere...légtelenítés...semmi nem változott. Ezután már a főfékhengerre gyanakodtam...új megrendel...csere...légtelenítés...ugyan az a hibajelenség. Na most azt hallottam hogy az ABS kocka mágnesszelepjeinek a hibája okozhat ilyen jellegű problémát...! De mielőtt még azt is megrendelném a segítségeteket szeretném kérni, hátha találkoztatok már ilyennel?!
Igen,de ti a 2000 utáni transitról beszéltek,ez meg 99-es régi kasznis.Ott tudtommal nincs ilyen varia.Valamint azt írta vészvillogóval megy a bal oldala.
Megmelegitettem holegfuvoval, leegett a muanyag es forog. Auto uj kora ota nalunk van. Elso 4evben en hasznaltam. Addig nem volt fekfolyadek cserelve. Utanna szuleimnel az elso feknyergek szet voltak szedve. Hatul eddig csak egy pofacsere volt.
De lattam sokkal feketebb fekfolyadekot is. (Ebben igazabol nem volt fekete)
Típushiba, de már régen csináltam, így nem emlékszem pontosan.
A motortérben a doblemeznél van egy csatlakozó doboz, valami műanyag fedél alatt, az szokott telemenni dzsuvával és ott kontaktos. Motortér baloldala rémlik, azaz szemben állsz az autóval jobb oldalon.
remelem hosszutavu kihatasok nelkulk tulelte a csö a tekergetest... sajnos mar kb 60°-t tekertem amikor eszrevettem, hogy a csö is tekeredik vele :-(
nem cserelem heti rendszeressegel a hatso munkahengereket, de nem is az elsö... daig meg nem jartam igy. (foleg hogy kivülröl nem latszott rozda stb. na meg ez a legFIATalabb auto a csaladban...
renyöt nem ismerem, de opel es VW-nal a gyujtas(15-s kapocs)) es az allando tap (30-s kapocs) fel van cserelve a standard mezei utangyartott radiohoz kepest.
Sziasztok! Van egy 1993as renault twingom amibe rádió csere történt. A csere óta minden indításnál lenullázódik a gyári óra az autóban. Mi lehet a probléma? Váaszokat előre is köszönöm.
Nem mókerolt valaki még otthon tempomathoz távolságtartós automatikát/szabályzót? Ma már egy Suzukiban is van ilyen. AP500-as tempomatom van (Doover Kft.-től) mindegyik autómba utólag beépítve, hibátlanul működnek sok éve. Jó lenne azonban valahogy fejleszteni a rendszert, és gyári megoldás nem létezik hozzá. Netet böngészve se lettem okosabb.
Azt tudom, hogy radaros elven működnek, de nyílván sokkal nagyobb és pontosabb, mint pl. egy tolató radar szenzorja. Ilyen szenzort (még életemben nem láttam) előbb-utóbb gondolom a magyarországi Audi, Suzuki, vagy Mercedes gyár ,,támogatásával" be lehet majd szerezni a netről is. Csak valami önálló elektronika kellene, ami feldolgozza a szenzor jelét, és kapcsoló-szabályzó jelet állít elő belőle távolság függvényében.
Diák és kezdő dolgozó koromban ilyenből ,,kaszáltam" egy csomó pénzt. Még nem volt a rakodógépken a GPS-es technológia, ami mindent figyelt, cseppre pontosan figyelte a gázolaj mennyiséget. Viszont a gyári üzemóra számlálójuk már ,,bonyolultabb" volt, nem csak 12V kellett neki. JVC rakodógépekre csináltam őket (16 éve). Egy bonyolultabb, IC vezérléses astabil multivibrátor hajtotta, negatívos vezérléssel. frekvenciára és feszültségre már sajnos nem emlékszem. Rá kellene aggatni arra a targonca műszeregységre egy szkópot, aztán kiderülne ,,mihajcsa" :) Utána neten meg millió kapcsolási rajzot találni mindenre.
Nem írtad milyen targonca (nem is vagyok tisztában a típusokkal) de erős a gyanúm, hogy a mai világban már nem egy sima generátorról vett jellel oldják meg. Gondolom van motorvezérlője, és befecskendezési időből, főtengely impulzus jelből stb. számolgat.
Először én is erre gondoltam, de ebben az esetben valamelyik vezetéken kéne mérnem a töltésjelzőt, ennek ellenére semmit nem mérek, illetve a visszajelző sem klasszik lámpa, hanem ledekkel van minden megoldva.