Szóba került még az EGR membrán légzőfurat, hogy esetleg onnan is megy ki trutyi.
A membrán nem szakadt, a trutyinak a szelepszár mellet (de ezt csak én gondolom), van útja felmenni abba a térbe ahol a furatok vannak.
Nem tudom, hogy milyen a műszaki megoldás, még nem szedtem szét, annyira meg lehet kopva a tengely/perselye vagy ilyesmi? Létezik?
Vagy egészen másképp kerülhet oda a trutyi? Én jelenleg csak így tudom elképzelni, előbb szokott tönkremenni a membrán, mint ilyen mértékű kopás lenni.
A hétvégén szedek szét mindet, addig csak találgatok, infókat, tanácsokat kérek.
16V HF-nel a gyertya feszket mivel lehet normalisan pucolni?
(z12xe, gyertya tomitese alatt a felulet nem tiszta. 3 hengernel ok. 4. hengernel nem. iskolai ecsettel es pici levegovel ugy ahogy megpucoltam. de nem lehet kapni vmi ekkora meretu kerek drotkefet, ami egyben a gyertyanyilast is eltomiti (hogy ne kulljon be a szemet)
Nagyon úgy néz ki, hogy megnyertem egy EGR cserét és az olajhűtő tömítéseit, de veszek karter és szelepfedél tömítés, úgyis le akartam venni a kartert kitakarítani...
Nem tudom kinyitni a bal hátsó ajtót.Központi zár működik, gomb megy fel-le, de nem nyílik, se bentről, se kintről.
WD40, kilincs/gomb mozgatás, ráolvasás, stb. túlvagyok, a jobb ajtózár helyzete alapján hajtottam egy szál drótot, amivel lenyomnám a kisreteszt, ami a zárpatkót vagy mit tartja(első ajtót már nyitottam ki így), de nem találok oda, szar helyen van:-((, kivettem a külső vízvetőt az üvegek alól, onnan is spréztem, semmi.
kétésfél órát szoptam vele, mit próbáljak még?(vigyem el hozzáértőhöz?)
Sziasztok.91-es A vectrámon a csomagtér ajtóban nem tudom elfordítani a kulcsot. Nyitott állapotban van, és nem tudom bezárni, egyszerűen benne van a kulcs, de nem fordul. Mit tegyek? Lehet ilyen zárbetétet kapni valahol, vagy van más megoldás is?
"Törlés után teljesen normálisan működtek a szondák, amikor a "CAN" jelzésű vezérlőhöz tartozó diagot akartam futtatni akkor torpant meg a motor és beírta a hibakódokat."
Ezt lepróbáltam kétszer is, tehát biztosan a diag. precedúra okozta!
120E km van a motorban, be van ütemezve a vezérléscsere, ill. mivel fesztelenítve lesznek a vez.tengelyek, le tudom bontani a felső részt és rálátok a tengely kopásra...remélem.
Olajat és szűrőt cseréltem, semmi problémát nem láttam a szűrőn, (sima henger ) a motor egyébként szépen megy , jól indul. A lambda szondára utaló kódok benne voltak, ill. a hozott munkalapon szerepeltek.
Törlés után teljesen normálisan működtek a szondák, amikor a "CAN" jelzésű vezérlőhöz tartozó diagot akartam futtatni akkor torpant meg a motor és beírta a hibakódokat.
Mintha egy pillanatra ( vagy többre ) kikapcsolta volna a befecskendezést, és a megszűnő üzag. miatt reklamálna.
A szakszerviz talán azért akart szondát cserélni, mert azt spekuzták ki hogy a lambda jelszál időnként testelődik a negatív fűtésszálhoz, fene tudja. ( a munkalapon szonda fűtés hibát tüntettek fel )
Az autó tudtommal csak az aktuális műszaki vizsga miatt ment a szervizbe átvizsgálásra.
Közben az is felmerült, hogy : városi bevásárló kocsi volt sokáig, aztán elkezdték hajtani autópályán. Ha volt benne sok lerakódás a jó olaj, üzemmeleg kemény járatás belemoshatta a trutymót a karterbe ami eltömhette a szívókosarat. (+ Cam ) Ezenkivűl friss termosztátcsere nyomai látszanak. Ilyen üzem miatt én már cseréltem szétdőlt motort Mazdában.
sötétszürke VW Polo 9N, 1.4 16V 2003-ból. AUA motorkód.
Egyenletes tempónál - ez lehet 60, 90, 130 akármennyi - 5-8 másodpercig 3 hengerezik a gép. Gyertyák, gyertyakábelek (NGK) trafó (valami noname) újak, ezek voltak az előző szerelő ötletei. Én a légszűrőház-pillangószelepház közti gumigyűrűt cseréltem gyárira, mert kővé volt keményedve, tuti hogy ott falsot szívott. Ha már ott jártam, leszedtem és kipucoltam a tökretkes pillangószelepet.
Annyit értem el, hogy ritkábban és "csak" 1-2 másodpercig tart a 3 hengerezés.
Kicsit még visszatérve az egr membránra, levettem a vákuum csövet és egy másik csősegítségével szívtam, úgy éreztem, nincs membránszakadás, mert gyanakodtam, hogy abból a lyukakból jön a trutyi, de hát nem, pedig ott az egr háza kívülről jó olajos volt. Gyanús volt még az olajbetöltő sapka tömítése is, onnan is mehetett talán.