Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Allehandró Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148894

Az olajsáros hűtőbordás részhez.

Nézd meg, hogy nem a felette lévő vastag fekete műanyag levegőcső összetoldásától csöpög-e rá az olaj.

Ennyi km-nél már a turbó simán továbbíthat egy kis olajat a levegővel együtt ami ott hajlamos kicsepegni.

 

 

 

Előzmény: Sunny65 (148880)
technikman Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148893

vagyis:

"Törlés után teljesen normálisan működtek a szondák, amikor a "CAN" jelzésű vezérlőhöz tartozó diagot akartam futtatni akkor torpant meg a motor és beírta a hibakódokat."

 

Ezt lepróbáltam kétszer is, tehát biztosan a diag. precedúra okozta!

Előzmény: technikman (148891)
novothauto Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148892

Kösz!

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (148887)
technikman Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148891

Szia!

 

 120E km van a motorban, be van ütemezve a vezérléscsere, ill. mivel fesztelenítve lesznek a vez.tengelyek, le tudom bontani a  felső részt és  rálátok a tengely kopásra...remélem.

Olajat és szűrőt cseréltem, semmi problémát nem láttam a szűrőn, (sima henger ) a motor egyébként szépen megy , jól indul.  A lambda szondára utaló kódok benne voltak, ill. a hozott munkalapon szerepeltek.

Törlés után teljesen normálisan működtek a szondák, amikor a "CAN" jelzésű vezérlőhöz tartozó diagot akartam futtatni akkor torpant meg a motor és beírta a hibakódokat.

Mintha egy pillanatra ( vagy többre ) kikapcsolta volna a befecskendezést, és a megszűnő üzag. miatt reklamálna.

A szakszerviz talán azért akart szondát cserélni, mert azt spekuzták ki hogy a lambda jelszál időnként testelődik a negatív fűtésszálhoz, fene tudja. ( a munkalapon szonda fűtés hibát tüntettek fel )

 

Az autó tudtommal csak  az aktuális műszaki vizsga miatt ment  a szervizbe átvizsgálásra.

Közben az is felmerült, hogy : városi bevásárló kocsi volt sokáig, aztán elkezdték hajtani autópályán. Ha volt benne sok lerakódás a jó olaj, üzemmeleg kemény járatás belemoshatta a trutymót  a karterbe ami eltömhette a szívókosarat. (+ Cam ) Ezenkivűl friss termosztátcsere nyomai látszanak. Ilyen üzem miatt én már cseréltem szétdőlt motort Mazdában.

 

 

Köszönöm a segítséget, Neked, és a többieknek is!

 

 

 

Előzmény: novothauto (148884)
kicsinelly Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148890

Üdv Szakik,

 

sötétszürke VW Polo 9N, 1.4 16V 2003-ból. AUA motorkód.

Egyenletes tempónál - ez lehet 60, 90, 130 akármennyi - 5-8 másodpercig 3 hengerezik a gép. Gyertyák, gyertyakábelek (NGK) trafó (valami noname) újak, ezek voltak az előző szerelő ötletei. Én a légszűrőház-pillangószelepház közti gumigyűrűt cseréltem gyárira, mert kővé volt keményedve, tuti hogy ott falsot szívott. Ha már ott jártam, leszedtem és kipucoltam a tökretkes pillangószelepet.

Annyit értem el, hogy ritkábban és "csak" 1-2 másodpercig tart a 3 hengerezés.

Hogyan tovább?

Köszi előre is!

mica-r Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148889

kompresszor száma alapján lehet keresni klímaalkatrészes cégeknél

Előzmény: berci 2 (148888)
berci 2 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148888

Sziasztok ! Van egy peugeot 106 . 1.5 D . A klímaszíjtàrcsa csapàgya tönkrement . Tud valaki hozzà csapàgyat , vagy komplett tàrcsàt ?? Köszi

mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148887

kint van harasztiban

holnap küldöm, de leginkább beadom valamelyik reggel.

Előzmény: novothauto (148885)
409 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148886

A data szerint a sebességjeladó és a gyújtásmodul kap róla tápot. (7.5A)

Előzmény: vajda karesz (148868)
novothauto Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148885

Halló Balázs! Át tudnád küldeni a motorvezérlőn lévő alvázszám utolsó

hét karakterét?

Vagy egy fotót, mindegy.

 

Kösz!

 

 

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (148882)
novothauto Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148884

Először vizsgáld meg, hogy nem-e kuka a motor? Lógass bele kompressziómérőt,

ha kell, mérj veszteséget is, utána döntsetek, hogy cseréltek-e valamit!

Nálunk NFU volt szétkopott veztengellyel, meg házzal, de az sok kilométeres volt.

És ha már föl van nyitva a motorháztető, megnézném a vezérlést is.

A szondát meg nézd meg, hogy működik-e, akár egy multiméterrel. Gázfröccsökre

átmegy dúsba? Motorfékre (üresben) szegénybe?

 

 

Előzmény: technikman (148853)
409 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148883

"Irányváltó kar végén..."

 

Mozdonyon van irányváltó....  :-P

Irányjelzőkar lesz az, a kapcsolók a tempomat kezelői.

Ha az EGR kis lyukán jön a trutyi, akkor elérkezett a csere ideje. Nem javítható.

Az olajhűtőhöz, amennyiben tömítéseket cserélsz és biztosra akarsz menni, vedd meg a müa. fedelet  (14) is.

Előzmény: Sunny65 (148876)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148882

amikben összetört olajszűrőt találtam, csak alapjáraton nem volt olajnyomás.

órával mérve is ugyanez volt a helyzet, konkrét számokra már nem emlékszem, de fordulaton elfogadható értéket produkált.

alapjáraton meg nem nagyon akar állítani az semmit, szóval nem fog feltűnni az ecunak az olajnyomáshiba a vezkerék helyzetéből.

Előzmény: cam aro (148861)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148881

Kicsit még visszatérve az egr membránra, levettem a vákuum csövet és egy másik csősegítségével szívtam, úgy éreztem, nincs membránszakadás, mert gyanakodtam, hogy abból a lyukakból jön a trutyi, de hát nem, pedig ott az egr háza kívülről jó olajos volt. Gyanús volt még az olajbetöltő sapka tömítése is, onnan is mehetett talán.

Előzmény: mica-r (148879)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148880

Gondolom, hogy egy kulccsal megfogható fedél? Nagyon olajsáros a hűtőborda, ott a helyén hogyan lehetne ügyesen megmosni, mert azt pl. féktisztítóval esélytelen, esetleg szétszedés előtt nagynyomású mosóval?

Előzmény: mica-r (148879)
mica-r Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148879

Igen, azok. A 14-essel van összefogatva

Előzmény: Sunny65 (148878)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148878

http://www.partsbase.org/skoda/superb-sup-eu-2003-11560-oil-filter-oil-filter-bracket/

 

11-es és 13-as is lehet, haj ól gondolom, de nem látom. hogy van a szűrőház és a hőcserélő összerögzítve.

Előzmény: mica-r (148877)
mica-r Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148877

Szűrőházon van. Meg lehet oldani vízleengedés nélkül is ügyesen.

Előzmény: Sunny65 (148875)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148876

És még lenne olyan funkció amit nem tudok:

Irányváltó kar végén egy billenő kapcsoló set/reset, az oldalán pedig egy tolókapcsoló valamilyen világítási piktogrmmal.

Ellőre is köszönöm a segítséget

 

Előzmény: Sunny65 (148875)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148875

A hőcserélő és a blokk között van, vagy a hőcserélő és a szűrőház között is van, most nincs előttem, azért kérdezem.

Gondolom akkor a hűtővizet le kell engednem...

****

Ja és keresem fedélzeti számítógépet, ebben a modellben mintha nem lenne, meg középen "gyujtáson" csak a klf. figyekmeztető lámpák vannak. Az egyik lcd-n a kilóméter és napiszámláló a másikon az óra.

Előzmény: mica-r (148874)
mica-r Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148874

Olajszűrő alatt elvileg az olaj höcserélő van. Lehet hozzá kapni tömítést. Előfordul, hogy kiszárad sokszázezer megtett km alatt. Le kell mosni és megnézni, hol ereszt.

Előzmény: Sunny65 (148872)
mica-r Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148873

Az EGR membránház szuszogónyílása a kis furat. Oldalt a két kis menetes furat szabadon van, az más beépítéshez használatos.

Előzmény: Sunny65 (148870)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148872

Van az olajszűrő ház alatt egy hűtő, talán a visszafolyó gázolajat hűti, na annak a hűtőbordái is a környezete is tiszta olaj, de nem az olajszűrőház tömítéstől jön. Egyelőre megpucoltam ott körülötte,felette mindent, valahonnan odakerült elég sok olaj, ami aztán folyt le...

Nincs valami tipikus hiba, valahol egy tömítés ami miatt lehet, nem olyan régen cseréltek benne olajat és a szerelő nem vette észre??? Lesz vele dolgom rendesen, le kéne mosni mindent és megnézni, honnan a fenéből ment oda az olaj..

( Nem a szelepfedéltől az biztos)

Előzmény: Allehandró (148866)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148871

A fotón már letakarítva van az EGR kívülről, de nagyon ganyés volt, mintha a kérdezett furatból jött volna a ganyé...

Előzmény: Sunny65 (148870)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148870

Szia!

 

Köszi az infót, úgyis akartam én is takarítani az egr-t és szívócsonkot, de most hogy mondod, így hamarabb.:-)

 

Még egy kérdésem lenne az EGR-en a membrán ház alatt van furat kétoldalról, annak mi a szerepe?

Talán a membránház légzője? De nem úgy néz ki, meg mintha onnan jönne kifelé trutyi is, nem tetszik...

Ha szétszedem majd biztosan meglátom, de hátha kapásból tudod a funkcióját. Az egyik jól látható a fotón, meg mint hogyha alatta az a két menetes furatról is hiányozna valami. A túloldalon ott a csappantyú cuccai vannak rögzítve.

 

Előzmény: Allehandró (148866)
lacipécs Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148869

2000-es évek elején ford szervízben melóztam.Számolatlan mennyiségű trafót cseréltünk a focusokban.(igen 1.4,1.6-ba).És persze 50E-km után pár ezerrel.A gyári előírás a 60E volt a gyertyára.Aki hajlott rá 40E-nél kapott újat,aki nem annak a fele visszajött 60E elött.Pedig a normál rézelektródás gyári motorcraft gyertya ezer-párszáz forint volt.

Előzmény: Törölt nick (148852)
vajda karesz Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148868

honda civic 1.4 is 1998 d14a4 ej9

Sziasztok!

Megtudná valaki mondani,hogy az ACG(IG) 15-ös utastéri biztosíték mihez tartozik?

Előre is kössz!

kormi07 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148867

ezek a vezerlok/trafok meghalnak a belevalo gyertyatol is.. :)

 

Mit össze nem morogtam itt évekkel ezelőtt, hogy az ilyen hiperszuper emelt hézagra/élettartamra tervezett(?) gyújtórendszerek simán belepusztulnak a megnövekedett szekunder oldali feszültségbe, ezért tessenek az ilyen 1,1, meg hasonló hézagú gyertyákat már újkorukban visszavenni max 0,7-re, mert azt talán még bírja hosszútávon:-DD

 

 

Előzmény: cam aro (148844)
Allehandró Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148866

Hello

Nincs benne dpf.

Volt ilyen motorom. 200E km után levettem róla az egr szelepet + szívócsonkot!!, kiáztatnám belőlük a kormot.

Utána nem volt látható füst.

 

Előzmény: Sunny65 (148863)
tractorsound Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148865

Masik dolog.

1-Futyulo hangja van a valtonak es indulas utan eggyesben ha benyomom a kuplungpedalt melyebb bugo kutyavonyitas hangot hallat egy masodperc erejeig. Ha nyomvatartom a pedalt es visszatolom a kart eggyesbe, akkor ujra hallatszik. Csak terheles alatt csinalja es csak elso fokozatban, alapjaraton nem. Csereltem olajat, data szerinti 75W90 GL4 Valvoline Maxlife 1,4L kapott. Nem tudom, hogy olajcsere elott is voltak-e ezek, vagy sem, nem reg van nalam az auto, meg csak most kezdem hallani a zorejeit.

2-hideg valtonal 1-es es 2-es fokozat nehezebben megy be, kicsit eroltetni kell a kart, allo motornal sem megy be kuplungolas nelkul es akkor is akad elsore, masodik probalkozasra egybol beugrik. Hosszu ut alatt, meleg valtonal puhan mennek be. A tuzfalon levo kuplung munkahengerben elegge lotyog a dugattyu-vagy annak toloja es szokott nyiszogni, mar 2x olajoztam meg. Nem emelne ki elegge es a henger cserejevel orvosolhato lenne?

Koszonom.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!