A hőcserélő és a blokk között van, vagy a hőcserélő és a szűrőház között is van, most nincs előttem, azért kérdezem.
Gondolom akkor a hűtővizet le kell engednem...
****
Ja és keresem fedélzeti számítógépet, ebben a modellben mintha nem lenne, meg középen "gyujtáson" csak a klf. figyekmeztető lámpák vannak. Az egyik lcd-n a kilóméter és napiszámláló a másikon az óra.
Olajszűrő alatt elvileg az olaj höcserélő van. Lehet hozzá kapni tömítést. Előfordul, hogy kiszárad sokszázezer megtett km alatt. Le kell mosni és megnézni, hol ereszt.
Van az olajszűrő ház alatt egy hűtő, talán a visszafolyó gázolajat hűti, na annak a hűtőbordái is a környezete is tiszta olaj, de nem az olajszűrőház tömítéstől jön. Egyelőre megpucoltam ott körülötte,felette mindent, valahonnan odakerült elég sok olaj, ami aztán folyt le...
Nincs valami tipikus hiba, valahol egy tömítés ami miatt lehet, nem olyan régen cseréltek benne olajat és a szerelő nem vette észre??? Lesz vele dolgom rendesen, le kéne mosni mindent és megnézni, honnan a fenéből ment oda az olaj..
Köszi az infót, úgyis akartam én is takarítani az egr-t és szívócsonkot, de most hogy mondod, így hamarabb.:-)
Még egy kérdésem lenne az EGR-en a membrán ház alatt van furat kétoldalról, annak mi a szerepe?
Talán a membránház légzője? De nem úgy néz ki, meg mintha onnan jönne kifelé trutyi is, nem tetszik...
Ha szétszedem majd biztosan meglátom, de hátha kapásból tudod a funkcióját. Az egyik jól látható a fotón, meg mint hogyha alatta az a két menetes furatról is hiányozna valami. A túloldalon ott a csappantyú cuccai vannak rögzítve.
2000-es évek elején ford szervízben melóztam.Számolatlan mennyiségű trafót cseréltünk a focusokban.(igen 1.4,1.6-ba).És persze 50E-km után pár ezerrel.A gyári előírás a 60E volt a gyertyára.Aki hajlott rá 40E-nél kapott újat,aki nem annak a fele visszajött 60E elött.Pedig a normál rézelektródás gyári motorcraft gyertya ezer-párszáz forint volt.
ezek a vezerlok/trafok meghalnak a belevalo gyertyatol is.. :)
Mit össze nem morogtam itt évekkel ezelőtt, hogy az ilyen hiperszuper emelt hézagra/élettartamra tervezett(?) gyújtórendszerek simán belepusztulnak a megnövekedett szekunder oldali feszültségbe, ezért tessenek az ilyen 1,1, meg hasonló hézagú gyertyákat már újkorukban visszavenni max 0,7-re, mert azt talán még bírja hosszútávon:-DD
1-Futyulo hangja van a valtonak es indulas utan eggyesben ha benyomom a kuplungpedalt melyebb bugo kutyavonyitas hangot hallat egy masodperc erejeig. Ha nyomvatartom a pedalt es visszatolom a kart eggyesbe, akkor ujra hallatszik. Csak terheles alatt csinalja es csak elso fokozatban, alapjaraton nem. Csereltem olajat, data szerinti 75W90 GL4 Valvoline Maxlife 1,4L kapott. Nem tudom, hogy olajcsere elott is voltak-e ezek, vagy sem, nem reg van nalam az auto, meg csak most kezdem hallani a zorejeit.
2-hideg valtonal 1-es es 2-es fokozat nehezebben megy be, kicsit eroltetni kell a kart, allo motornal sem megy be kuplungolas nelkul es akkor is akad elsore, masodik probalkozasra egybol beugrik. Hosszu ut alatt, meleg valtonal puhan mennek be. A tuzfalon levo kuplung munkahengerben elegge lotyog a dugattyu-vagy annak toloja es szokott nyiszogni, mar 2x olajoztam meg. Nem emelne ki elegge es a henger cserejevel orvosolhato lenne?
Legyetek szívesek segíteni, pár infót szeretnék kérdezni az alábbi kocsiról.
A családba került egy 2003-as Skoda Superb 1,9 pd tdi 131LE gép. Kipróbáltam, jól indul, stabil alapjárat, dinamikus motor, jól megy.
Van ebben a típusban dpf?
Alvázszám alapján kideríthető? (TMBDU23U649054355)
Ha pl. lassan alapjáratról felemelem a fordulatszámot, semmi füst, de ha hirtelen odalépek megjelenik némi fekete füst. Na nem akkora, hogy nem látnak utánam az úton.
ebből gondoltam, hogy nincs benne dpf...
Ez a füstölés, gondolom valami porlasztási gond lehet, vagy több üzemanyag stb.. Persze a kocsiban 230 ekm van.
Ez a füstölés "normális" elfogadható szerintetek?
Gondolom előbb-utóbb meg kell nézetnem a porlasztókat. Az az igazság , hogy ilyen pd tdi-hez nem volt még szerencsém.
Tudtok olyan szelepet, kütyüt, szűrőt, egyéb vackot, amit egy gázolajcsőbe iktatva, a csőben haladó légbuborékokat kiszedi a gázolajból? (Néhány tized bar nyomás, és mondjuk percenként 1 liter környéki térfogat.)
1.4 benzin 2005 évjárat KFU motorkód 120000 Km futás.
Probléma: autópályázáskor, gázelvételre felvillan az olajnyomás jelzőlámpája.
Szakszervíz szerint vezérműtengely kopás, ezért hengerfejcsere. (megbontva nem volt)
Ezenkívül három hibakódot olvastak ki a motorvezérlőből, első lambda szonda csere a javallat.
Valóban jellemző ezekre a motorokra a vezérműtengely ilyen mértékű kopása?
Mindenesetre a szondát cseréljem ki... plussz ocs. meg szűrők...
A vezérlő Marelli 61LP , a műszer (Bosch KTS ) felajánlott még hozzá Marelli 61LP CAN vezérlő vizsgálatát is.
Az első variációban hibatörlés után az élőadatban minden tökéletesen jó volt, minden adat az elvárható körül mozgott. Viszont szakadozott a kommunikáció, ezért megpróbáltam a második variációban is, a motor szinte leállt, azonnal beírta az előbb említett hibakódokat.
Na most akkor. A szakszervíz mit használt? Mert ha a a sima 61LP vezérlőt választottam minden jó volt, semmi hibabeírás.
Valamiért a Focusban szeretnek 60.000 km-ként gyertyát cserélni.
Az 1.8 és 2.0 motorokban platina gyertya volt, erre igaz a 60.000 km.
Az 1.4, 1.6 -ba általában normál rézelektródás gyertyát tesznek (alapból 1,2 - 1,3 mm hézaggal) és próbálják tartani a 60.000 km periódust. Általában nem sikerül. ld 148850 hsz.
Az 1998-ig használt "kapcsos" Ford trafó erősebb volt, a Focusé kissé gyengére sikerült. A Focus II-é jobb de szerintem nem olyan jó mint a 98 előtti.