Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148879

Igen, azok. A 14-essel van összefogatva

Előzmény: Sunny65 (148878)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148878

http://www.partsbase.org/skoda/superb-sup-eu-2003-11560-oil-filter-oil-filter-bracket/

 

11-es és 13-as is lehet, haj ól gondolom, de nem látom. hogy van a szűrőház és a hőcserélő összerögzítve.

Előzmény: mica-r (148877)
mica-r Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148877

Szűrőházon van. Meg lehet oldani vízleengedés nélkül is ügyesen.

Előzmény: Sunny65 (148875)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148876

És még lenne olyan funkció amit nem tudok:

Irányváltó kar végén egy billenő kapcsoló set/reset, az oldalán pedig egy tolókapcsoló valamilyen világítási piktogrmmal.

Ellőre is köszönöm a segítséget

 

Előzmény: Sunny65 (148875)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148875

A hőcserélő és a blokk között van, vagy a hőcserélő és a szűrőház között is van, most nincs előttem, azért kérdezem.

Gondolom akkor a hűtővizet le kell engednem...

****

Ja és keresem fedélzeti számítógépet, ebben a modellben mintha nem lenne, meg középen "gyujtáson" csak a klf. figyekmeztető lámpák vannak. Az egyik lcd-n a kilóméter és napiszámláló a másikon az óra.

Előzmény: mica-r (148874)
mica-r Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148874

Olajszűrő alatt elvileg az olaj höcserélő van. Lehet hozzá kapni tömítést. Előfordul, hogy kiszárad sokszázezer megtett km alatt. Le kell mosni és megnézni, hol ereszt.

Előzmény: Sunny65 (148872)
mica-r Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148873

Az EGR membránház szuszogónyílása a kis furat. Oldalt a két kis menetes furat szabadon van, az más beépítéshez használatos.

Előzmény: Sunny65 (148870)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148872

Van az olajszűrő ház alatt egy hűtő, talán a visszafolyó gázolajat hűti, na annak a hűtőbordái is a környezete is tiszta olaj, de nem az olajszűrőház tömítéstől jön. Egyelőre megpucoltam ott körülötte,felette mindent, valahonnan odakerült elég sok olaj, ami aztán folyt le...

Nincs valami tipikus hiba, valahol egy tömítés ami miatt lehet, nem olyan régen cseréltek benne olajat és a szerelő nem vette észre??? Lesz vele dolgom rendesen, le kéne mosni mindent és megnézni, honnan a fenéből ment oda az olaj..

( Nem a szelepfedéltől az biztos)

Előzmény: Allehandró (148866)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148871

A fotón már letakarítva van az EGR kívülről, de nagyon ganyés volt, mintha a kérdezett furatból jött volna a ganyé...

Előzmény: Sunny65 (148870)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148870

Szia!

 

Köszi az infót, úgyis akartam én is takarítani az egr-t és szívócsonkot, de most hogy mondod, így hamarabb.:-)

 

Még egy kérdésem lenne az EGR-en a membrán ház alatt van furat kétoldalról, annak mi a szerepe?

Talán a membránház légzője? De nem úgy néz ki, meg mintha onnan jönne kifelé trutyi is, nem tetszik...

Ha szétszedem majd biztosan meglátom, de hátha kapásból tudod a funkcióját. Az egyik jól látható a fotón, meg mint hogyha alatta az a két menetes furatról is hiányozna valami. A túloldalon ott a csappantyú cuccai vannak rögzítve.

 

Előzmény: Allehandró (148866)
lacipécs Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148869

2000-es évek elején ford szervízben melóztam.Számolatlan mennyiségű trafót cseréltünk a focusokban.(igen 1.4,1.6-ba).És persze 50E-km után pár ezerrel.A gyári előírás a 60E volt a gyertyára.Aki hajlott rá 40E-nél kapott újat,aki nem annak a fele visszajött 60E elött.Pedig a normál rézelektródás gyári motorcraft gyertya ezer-párszáz forint volt.

Előzmény: Törölt nick (148852)
vajda karesz Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148868

honda civic 1.4 is 1998 d14a4 ej9

Sziasztok!

Megtudná valaki mondani,hogy az ACG(IG) 15-ös utastéri biztosíték mihez tartozik?

Előre is kössz!

kormi07 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148867

ezek a vezerlok/trafok meghalnak a belevalo gyertyatol is.. :)

 

Mit össze nem morogtam itt évekkel ezelőtt, hogy az ilyen hiperszuper emelt hézagra/élettartamra tervezett(?) gyújtórendszerek simán belepusztulnak a megnövekedett szekunder oldali feszültségbe, ezért tessenek az ilyen 1,1, meg hasonló hézagú gyertyákat már újkorukban visszavenni max 0,7-re, mert azt talán még bírja hosszútávon:-DD

 

 

Előzmény: cam aro (148844)
Allehandró Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148866

Hello

Nincs benne dpf.

Volt ilyen motorom. 200E km után levettem róla az egr szelepet + szívócsonkot!!, kiáztatnám belőlük a kormot.

Utána nem volt látható füst.

 

Előzmény: Sunny65 (148863)
tractorsound Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148865

Masik dolog.

1-Futyulo hangja van a valtonak es indulas utan eggyesben ha benyomom a kuplungpedalt melyebb bugo kutyavonyitas hangot hallat egy masodperc erejeig. Ha nyomvatartom a pedalt es visszatolom a kart eggyesbe, akkor ujra hallatszik. Csak terheles alatt csinalja es csak elso fokozatban, alapjaraton nem. Csereltem olajat, data szerinti 75W90 GL4 Valvoline Maxlife 1,4L kapott. Nem tudom, hogy olajcsere elott is voltak-e ezek, vagy sem, nem reg van nalam az auto, meg csak most kezdem hallani a zorejeit.

2-hideg valtonal 1-es es 2-es fokozat nehezebben megy be, kicsit eroltetni kell a kart, allo motornal sem megy be kuplungolas nelkul es akkor is akad elsore, masodik probalkozasra egybol beugrik. Hosszu ut alatt, meleg valtonal puhan mennek be. A tuzfalon levo kuplung munkahengerben elegge lotyog a dugattyu-vagy annak toloja es szokott nyiszogni, mar 2x olajoztam meg. Nem emelne ki elegge es a henger cserejevel orvosolhato lenne?

Koszonom.

Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148864

Ez kimaradt, hátha ez is segít:  AWX motorkódu

Előzmény: Sunny65 (148863)
Sunny65 Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148863

Sziasztok!

 

Legyetek szívesek segíteni, pár infót szeretnék kérdezni az alábbi kocsiról.

A családba került egy 2003-as Skoda Superb 1,9 pd tdi 131LE gép. Kipróbáltam, jól indul, stabil alapjárat, dinamikus motor, jól megy.

Van ebben a típusban dpf?

Alvázszám alapján kideríthető?  (TMBDU23U649054355)

Ha pl. lassan alapjáratról felemelem a fordulatszámot, semmi füst, de ha hirtelen odalépek megjelenik némi fekete füst. Na nem akkora, hogy nem látnak utánam az úton.

ebből gondoltam, hogy nincs benne dpf...

Ez a füstölés, gondolom valami porlasztási gond lehet, vagy több üzemanyag stb.. Persze a kocsiban 230 ekm van.

Ez a füstölés "normális" elfogadható szerintetek?

Gondolom előbb-utóbb meg kell nézetnem a porlasztókat. Az az igazság , hogy ilyen pd tdi-hez nem volt még szerencsém.

tractorsound Creative Commons License 2016.01.31 0 0 148862

Utannaneztem a ket gyertya specifikacioinak es a hezagot leszamitva teljesen azonos. Osszebbverem 0.8-ra es berakom.

Koszonom a valaszokat.

Előzmény: Törölt nick (148850)
cam aro Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148861

az se rossz otlet. :) 

 

ellenben fokozom. 

az motor minden emberi szamitas szerint vvt szivo oldalas. (tehat csigas szerint nem biztos :) 

az eleg kemenyen szokott csorompolni ha valos olajnyomas gond van a rendszerben,

plusz kepes ra hogy az MIL lampat is generaljon nem megvalosult veztengo allitas temakorben . 

a felsoroltak kozt nincs erre utalo hibakod. 

r-go.

lehet nem olajnyomas a gond, hanem alapjarat. 

 

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (148860)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148860

én mondjuk mindenek előtt kivenném az olajszűrő betétet, hogy teljesen véletlenül nem törött-e össze ugyanúgy, ahogy már százszor láttam...

Előzmény: cam aro (148859)
cam aro Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148859

szerintem meg kellene merni azt az olajnyomast. 

aztan ha nem jo, akkor  karter le es szuro takaritas. 

hagyd a legvegere azt a veztengo/hazat. < SK. 

 

ha jo olajnyomas, , akkor viszont az az autopalyan felvillanas kiemelt kuplung mellett tortent. 

(bezuhant alapjarat ) 

igy siman csak van egy barmi okbol szegeny keverekes uzemed, amire a kodok is utalnak. 

-szerintem - 

 

(itt 570 kts van,. tobb mint elegedetlen vagyok vele.

akad, szaggat . megall,  elejti a kommunikaciot sok esetben,. stb.

nem tudom egyedi problem.. de egyre inkabb ugytunik hogy nem.

a tudasa rendben van, arra nincs panaszom.   ) 

 

Előzmény: technikman (148853)
cam aro Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148858

az sem jo. 

Előzmény: Adm (148848)
technikman Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148857

Ill. vonalbafúrva  :)

Előzmény: technikman (148856)
technikman Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148856

A vezértengely bütyök kopik, vagy a csap?

A hengerfej az új tengelyhez javitva-sikbafúrva, vagy új hengerfej?

Előzmény: omada (148855)
omada Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148855

Valóban jellemző a veztengely kopás, pont a héten raktam össze egyet. Plusszban még hengerfejes is volt.

Előzmény: technikman (148853)
gesszti Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148854

Tudtok olyan szelepet, kütyüt, szűrőt, egyéb vackot, amit egy gázolajcsőbe iktatva, a csőben haladó légbuborékokat kiszedi a gázolajból? (Néhány tized bar nyomás, és mondjuk percenként 1 liter környéki térfogat.)

technikman Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148853

Sziasztok!

PUG 307 érkezett.

1.4 benzin 2005 évjárat KFU motorkód 120000 Km futás.

Probléma: autópályázáskor, gázelvételre felvillan az olajnyomás jelzőlámpája.

Szakszervíz szerint vezérműtengely kopás, ezért  hengerfejcsere. (megbontva nem volt)

Ezenkívül három hibakódot olvastak ki a motorvezérlőből, első lambda szonda csere a javallat.

 

Valóban jellemző ezekre a motorokra a vezérműtengely ilyen mértékű kopása?

 

Mindenesetre a szondát cseréljem ki... plussz ocs. meg szűrők...

 

A vezérlő Marelli 61LP , a műszer (Bosch KTS ) felajánlott még hozzá  Marelli 61LP CAN vezérlő vizsgálatát is.

Az első variációban hibatörlés után az élőadatban minden tökéletesen jó volt, minden adat az elvárható körül mozgott. Viszont szakadozott a kommunikáció, ezért megpróbáltam a második variációban is, a motor szinte leállt, azonnal beírta az előbb említett hibakódokat.

Na most akkor. A szakszervíz mit használt?  Mert ha a a sima 61LP vezérlőt választottam minden jó volt, semmi hibabeírás.

Vagy valamit nem jól látok?

 

A hibakódok:

P0170

P0171

P0131

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148852

Valamiért a Focusban szeretnek 60.000 km-ként gyertyát cserélni.

Az 1.8 és 2.0 motorokban platina gyertya volt, erre igaz a 60.000 km.

Az 1.4, 1.6 -ba általában normál rézelektródás gyertyát tesznek (alapból 1,2 - 1,3 mm hézaggal) és próbálják tartani a 60.000 km periódust. Általában nem sikerül. ld 148850 hsz.

Az 1998-ig használt "kapcsos" Ford trafó erősebb volt, a Focusé kissé gyengére sikerült. A Focus II-é jobb de szerintem nem olyan jó mint a 98 előtti.

Előzmény: diagnet (148842)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148851

Azonos motorhoz különböző gyártók gyertyáinak hézagát nem lehet összehasonlítani, mivel biztosan más a gyertyák anyaga, kialakítása.

Előzmény: tractorsound (148839)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.30 0 0 148850

A gyártó szerint a K16R-U11 hézaga 1,1 mm. Ez 37,5%-al nagyobb a 0,8 mm-nél.

Ez azt jelenti hogy azonos körülmények között 37,5%-al nagyobb feszültség kell az ív kialakulásához.

Ha pl 0,8 -nál 15.000 Volt elég akkor 1,1-nél több mint 20.000 Volt szükséges.

Ez a hézag 20.000 Km alatt kb 0,2 mm-t nő, tehát már kb 24.000 Voltnál tartunk. A trafó vagy bírja (tudja) vagy nem.

Ha ahhoz a motorhoz ennél a gyertyánál 0,8 mm az előírt akkor üsd össze 0,8-ra.

Előzmény: tractorsound (148828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!