A szelepfedélről jövő vékony kartergázcső is a pillangószelep alá megy a tűzfal felől, az a fals is átveri a mapszenzort, a szervócsőről akét vékony cső: az egyik a tankszellőztető vákumdobozára, a másik a belsőlevegőkeringtetés kapcsolójához megy, le tudod ellenőrizni, ugye csak járó motornál müxik?
Ha minden cső a helyén, egr zár, map jól műxik, fújd körbe a pillangóházat hidegindítóval/féktisztítóval alapjáraton, ha van fals :változik a fordulat ...
Nem válaszolnak a hívásra, a regisztráció visszaigazolást kérő levélnek pár órája meg kellett volna érkeznie, ugyanígy a reklamáló levél másolatának is ...
... ja még annyit, hogy nem hullámzik nem ingadozik felmegy 1000 körülire és ott jár. Aztán ha megyek vele és megállok akkor normális, néha menet közben is látom váltásnál, hogy nem esik le 1000 alá...
Ma nem nagyon érek rá tökölődni vele, talán holnap, de megnézem.
Lehet leállás esetleg trafótól is, ha az döglődik? Vagy az nem ilyen? Vagy halott, vagy működik?
Más: nyilván semmi köze ehhez az egész mizériához, de ilyent még nem hallottam sose autóban ezen kívül:
Alapjáraton nem, de nagyobb fordulaton (már amikor van ugye ilyen üzemállapot) konkrétan CSOBOG a víz a műszerfalban. Mármint hogy nem úgy szabadon, hanem a tűzfal felől, de csak az utastérben hallhatóan, a motortérben nem hallhatóan, CSOBOG a víz. Gondolom a fűtésboxban, a radiátorban, de meglepően hangosan. Ilyen lehet, ha levegős, mindállat?
A háborgást nem úgy értettem. 6 hónapja kapott új Valeo tàrcsa + betétet. Pár hete elkezdett sírni a bal eleje ha bemelegedett, akkor sírt amikor nem is fékeztem. Szerelő azt mondta a betét hátulján ki van lágyulva a rugó. Ezért kapott most másik betétet. Az előző probléma megszünt most meg ez van.
...de miért háborogni? Miért nem lehet visszamenni, és megkérdezni normálisan, hogy lehet-e vele valamit csinálni? Esetleg kitakarítani a féknyerget, és az úszócsapokat? Esetleg rezgéscsillapító pasztát használni?
Tárcsát is újat rakattál a kocsira? Esetleg szabályoztattad a szerelővel? Használt tárcsánál milyen alapon háborognál? Szerelő nem tudja, hogy milyen van rajta, és azt előtte mennyire sütötted meg... Csak betétcserét kértél a szerelőtől / fizettél a szerelőnek, vagy komplett fékkarbantartást?
Eszembe sincs, hogy meg akarjalak győzni akármiről, vagy rávegyelek valamire, amit nem akarsz, csak mondom, hogy én szokom ezt csinálni, ha olyan motor kerül ide, amiben sok km van, láthatóan elhanyagolt.
Nekem még nem javított meg semmit (mert nem volt olyan baja azért semminek nálam, hogy mondjuk elduguljon a hidrotőke, vagy ilyesmi), de nem is ártott még semminek, pedig öntöttem már a Rover V8-ba, asszony F astrájába, az omegába, dízel land roverbe, XM-be. Gyakorilatilag mindenbe, ami hozzám került.
Én innen loptam az ötletet, motordoki meg írja, hogy ő is rég tanulta, és sokszor használta már.
Nem szerettem soha igazán a japán autókat, de mindig tudtam, hogy a 90-es években olyan autókat csináltak, amelyekhez nem kellett 3-400 ezer kilométerig komolyabban hozzányúlni. Vezérműláncosok, D.I D. kétsoros lánccal, egyszerű, de megbízható elemekből épített[...] Bővebben!Tovább »
Az biztos..ha a gumi alkatrészeket mégsem kezdi ki, akkor ha valóban csodát tesz a soha át nem öblített 10-20 éves motorokban levő vastag lerakódásokkal szemben.A keskeny olajjáratok, esetleg a turbó lehet nem köszöni meg hogy eltömődik, vagy dzsuva kering benne...Sztem a HF-ben is simán megáll az oda felvitt olajlerakódás...
Sztem a gyártói előírásnál gyakoribb olajcsere, és a minőségibb olaj többet használ :D
Saját autóm rákfenéje a karterben lerakódó olajsár, ami aztán eltömíti a szívógombát..
Erősen ajánlott a karter 60-80 ezrenkénti tisztítása, így kitolva a turbó és a motor élettartamát...
Én 100 ezer után takaríttattam ki, és mivel az előző tulaj (szomszédom), nem egy spúrköcsög volt, és minden extrát és jót megadott a kocsinak, teljesen sármentes volt...(kár hogy nem fényképeztem le)..de video itt van az olajsárról..
Most állok hosszbordásszíj, feszítő, szabadonfutó csere előtt, mert eléggé rezonál, illetve meg-meg nyikkan a szíj.
Az utóbbi három napban viszont azt vettem észre, hogy néha alapjáraton állva a fordulat felmegy 1000 körülire. Aztán kicsit járok vele akkor visszaáll.
Lehet ez összefüggésben azzal amit cserélni fognak, vagy ez más dolog?