Sziasztok. Segítség kellene. Írom a tüneteit. Dízel furgon. Nagyon nagyon gázolajat füstöl,egyenlőtlen motorjaras,max 50 km/h. Saját kasznijat alig bírja el,es mar el sem indul.koszonom ha van tipp
Megjavítva! Elvittem egy hűtőszerelőhöz,aki a fagyállót leengedte. A rendszert átmosta és tett bele egy kisebb értékű hűtőgombát. Azóta tökéletesen működik minden.
vágom az Opel CIH motorokat, annó én is szemezgettem a 2.4 esekkel, ismerősömnek is volt egy..
A "régi" CIH Opel mociknál úgy van ahogy írtad volt amelyiknek a furata volt csak nagyobb, volt amelyiknek a furata és lökete is..De leginkább csak a furatokkal játszottak :D
Sőt a 4 hengeres motorblokk az ezer éves acélblokk volt a 70-es évek végéből amik a karbis Ascona-Manta-Rekord-Monza -kban is voltak (1.9 - 2.0 - 2.2), csak tettek rá szervószivattyút, elektronikus gyújtást, klímakompresszort , majd jöttek a befecskendezősök katalizátorral..de a blokk maradt a régi :D
Előkotortam az Opel könyvemet amit még "Opelbuziként" kaptam születésnapomra vagy 12 éve, és ott is 1993-ig írják az "A" Omegákat..
Én láttam turbódízel Ascona B-t :D meg annó fórumokon benzines turbós B Asconákat, sőt volt olyan elvetemült aki 3.0 sorhatot tett bele és turbósította....Jelenleg 2 ismerősöm van aki régi hátul kaparós Opelt épített át, az egyikőjük egy B Asciba tett 3.0 sorhatot, a másik egy "C" Kadett kupéba egy C20LET-et :D
Ha tényleg 8V-nak kell lennie, az megmagyarázná a hibát. Kevesebb alapfeszből az ellenállás után kevesebb is jut vissza, és az kevésbé emeli a mutatót.
A probléma viszont az, hogy a benzinmutató jól mutat.
Pedig ez itt az. Bárdi is, meg minden más is tudja a 2.4i motort 93-ban. :)
Amúgy ugyanaz a motor, mint a 2.2, meg a 2.0, csak más a furat-löket. Asszem ennek a dugómérete nagyobb, mint a kisebbeknek, ez a méret a lotus omega 3.6-jával passzol. Ez a 2.4 vót a legnagyobb még nem hathengeres CIH. Jó kis motor amúgy, nyomatékos bivaly, valami 2500-nál már megvan a csúcsnyomatéka, vagy még lentebb, igazi automtaváltóhoz való motor. El is gondolkoztam rajta, hogy ráfaragok egy turbót, hogy 3000 fölött elmenjen az esze. :)
Miért szereled ki? Mérsz egy hőfokot merülős hőmérővel vagy infrással és utána megméred az ellenállását. Az ellenállás közvetlenül nem mérhető, a műszer egy áramgenerátorból áramot folyat át az ellenálláson majd megméri a rajta eső feszültséget, pont úgy ahogy az ECU teszi.
A katalógusban mindig a termisztor 25 Celsius fokon mért ellenállását adják meg és azt , hogy NTC vagy PTC jellegű-e. Az egyiknál a hőmérséklet növelésére csökken az ellenállás a másiknál nő.
Egy álló motor ha kihűlt nagyjából garázs hőmérsékletű ami nálam 22 fok, így a helyén gond nélkül ki tudom mérni még infrás hőmérő sem kell.
Hááát.... Ha elektronikai szempontból nézzük vagy fizikai alapokon akkor nem. A jeladó fajlagos ellenállása R= ró*(l/A) egy az áramtól és a feszültségtől független érték, viszont van hőmérsékleti tényezője (a ró függ a hőmérséklettől). Ezt használják ki ezekben a jeladókban. Olyan fizikát viszont nem ismerek ami a feszültséget változtatja meg hőmérséklet-változás hatására. (A képletben nem nagy I hanem kis L van .)
Az, hogy utána az ellenállást mérjük vagy a rajta eső feszültséget valóban tökmindegy, mert egyiket sem tudjuk megtenni. :P
Hiszen az összes galvanikus műszer a rajta átfolyó áram erősségét méri, és annak függvényében tér ki. Hogy a skálán végül mi áll az csak a műszer bekötésének kérdése.
így ebben a formában nem... a Data azt írja hogy ki kell szerelni, majd megfelelő hőfokokon ellenálást kell mérni a csatlakozókon a vezetékek lekötött állapotában ( feszültséget ugye így nem lehet mérni...) Persze egyszerűbb lenne hogy a vezeték másik végén mekkora feszt kell mérni milyen hőfokon...de mint írtam engem jó sokszor átvert xar adatokkal...
Igen az ott egy stabkkocka, jónak tűnik az 5V, de javítottam már párat és a stabilizált fesz. nekem 8V körül rémlik.
A benzinszint mérő korrekt értéket mutat ? Az is innen kapja a ref. feszkót, így annak is kevesebbet kellene mutatnia.
Egy (nem ledes) próbalámpával zárd rövidre a jeladó két vezetékét, nem lesz semmi baja, csak ki kell térnie koppanásig. Valószinű nem fog, jó ha eléri majd a középállást.
Autodata szerint 1993-ban nem volt 2.4-es A Omega, csak 2.6-os.... de az értékek ugyan azok az ECT szenzornál (régi Opel sornégyesek furat-löketben különböznek, segédberendezések szinte ugyan azok mindnél :D )
a vízhőfok jeladók általában ellenállás alapon működnek, nem feszültség alapon.. oxidos vezeték oldali csatlakozás valahol? mondjuk akkor 5 volt se lenne, de kérdés hogy valóban 5 voltnak kell e lennie..én csak ellenállás értékeket találtam.. (Autodatában sokszor hibás értékek vannak, remélem ez azért jó..)