Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Steven 68 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 147702

Arra gondoltak a mesterek,hogy olvasd el azt a zöld-piros betűs fejlécet kérdezés előtt. Ezt én már megtanultam !

Előzmény: movano76 (147699)
Paco155 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 147701

Fejléc.

Előzmény: movano76 (147699)
Paco155 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 147700

Tudom, hogy gyűjtögeted ezért írtam, hogy ez most épp elérhető, de nem sokáig....

Előzmény: cam aro (147697)
movano76 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 147699

Sziasztok. Segítség kellene. Írom a tüneteit. Dízel furgon. Nagyon nagyon gázolajat füstöl,egyenlőtlen motorjaras,max 50 km/h. Saját kasznijat alig bírja el,es mar el sem indul.koszonom ha van tipp

novothauto Creative Commons License 2015.12.14 0 0 147698

Nem tudom eldönteni, hogy berakod a fába a pénzt, vagy kiveszed? :)

 

 

Előzmény: cam aro (147697)
cam aro Creative Commons License 2015.12.14 0 0 147697

 

 

egy parnal mar irtam a vendegkonyvbe. :) 

/kepen aira force waterfall's guest book  / 

 

Előzmény: Paco155 (147684)
Kisa Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147696

Lehet azt már átverték némi jeladó hajlítgatással, de ez már csak rosszindulatú feltételezés :)

Ha nagyjából korrekten mutatja a szintet, üres és tele tank között is, akkor kifogytam az ötletekből.

Zárd rövidre, ha így is keveset mutat egyelőre megspórolhatod a hőm.jeladó feltérképezését.

Előzmény: Tie (147687)
Paco155 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147695

Nem volt a közelben káka :)

Előzmény: 409 (147694)
409 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147694

Bakker, szőrt hasogatsz?  :-P

Előzmény: Paco155 (147683)
Ötzi tesó Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147693

a kisebb értékűt értem---olcsóbb :-D

de mi az a hűtőgomba? olyan mint a mérges gomba?

csak az egyik hűt, a másik mérgez

Előzmény: Rákóczi expressz (147692)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147692

Sziasztok!

Megjavítva! Elvittem egy hűtőszerelőhöz,aki a fagyállót leengedte. A rendszert átmosta és tett bele egy kisebb értékű hűtőgombát. Azóta tökéletesen működik minden.

Előzmény: Rákóczi expressz (147490)
Quattroman Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147691

ezer éves acélblokk volt a 70-es évek végéből amik a karbis Ascona-Manta-Rekord-Monza -kban is voltak (1.9 - 2.0 - 2.2)

 

lehagytad az 1,7-et

Előzmény: combi27 (147690)
combi27 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147690

vágom az Opel CIH motorokat, annó én is szemezgettem a 2.4 esekkel, ismerősömnek is volt egy..

A  "régi" CIH Opel mociknál úgy van ahogy írtad volt amelyiknek a furata volt csak nagyobb, volt amelyiknek a furata és lökete is..De leginkább csak a furatokkal játszottak :D

Sőt a 4 hengeres  motorblokk az ezer éves acélblokk volt a 70-es évek végéből amik a karbis Ascona-Manta-Rekord-Monza -kban is voltak (1.9 - 2.0 - 2.2), csak tettek rá szervószivattyút, elektronikus gyújtást, klímakompresszort , majd jöttek a befecskendezősök katalizátorral..de a blokk maradt a régi :D 

 

Előkotortam az Opel könyvemet amit még "Opelbuziként" kaptam születésnapomra vagy 12 éve, és ott is 1993-ig írják az "A" Omegákat..

 

Én láttam turbódízel Ascona B-t :D meg annó fórumokon benzines turbós B Asconákat, sőt volt olyan elvetemült aki 3.0 sorhatot tett bele és turbósította....Jelenleg 2 ismerősöm van aki régi hátul kaparós Opelt épített át, az egyikőjük egy B Asciba tett 3.0 sorhatot, a másik egy "C" Kadett kupéba egy C20LET-et :D

 

 

Előzmény: Tie (147686)
Kisa Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147689

Jó (nehéz) 2.4 CIH :) Nekem ilyen volt a C Kadettomba faragva Risse 300-as körüli tengellyel.

Elég brutális volt.

Igaz, csak részben én csináltam, már így vettem.

Előzmény: Tie (147686)
tAB Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147688

Hehe, nálunk megvolt :)

 

 

Előzmény: combi27 (147669)
Tie Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147687

Ha tényleg 8V-nak kell lennie, az megmagyarázná a hibát. Kevesebb alapfeszből az ellenállás után kevesebb is jut vissza, és az kevésbé emeli a mutatót.

A  probléma viszont az, hogy a benzinmutató jól mutat.

 

Előzmény: Kisa (147678)
Tie Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147686

Pedig ez itt az. Bárdi is, meg minden más is tudja a 2.4i motort 93-ban. :)

Amúgy ugyanaz a motor, mint a 2.2, meg a 2.0, csak más a furat-löket. Asszem ennek a dugómérete nagyobb, mint a kisebbeknek, ez a méret a lotus omega 3.6-jával passzol. Ez a 2.4 vót a legnagyobb még nem hathengeres CIH. Jó kis motor amúgy, nyomatékos bivaly, valami 2500-nál már megvan a csúcsnyomatéka, vagy még lentebb, igazi automtaváltóhoz való motor. El is gondolkoztam rajta, hogy ráfaragok egy turbót, hogy 3000 fölött elmenjen az esze. :)

Előzmény: combi27 (147675)
C20NE Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147685

Miért szereled ki? Mérsz egy hőfokot merülős hőmérővel vagy infrással és utána megméred az ellenállását. Az ellenállás közvetlenül nem mérhető, a műszer egy áramgenerátorból áramot folyat át az ellenálláson majd megméri a rajta eső feszültséget, pont úgy ahogy az ECU teszi.

 

A katalógusban mindig a termisztor 25 Celsius fokon mért ellenállását adják meg és azt , hogy NTC vagy PTC jellegű-e. Az egyiknál a hőmérséklet növelésére csökken az ellenállás a másiknál nő.

 

Egy álló motor ha kihűlt nagyjából garázs hőmérsékletű ami nálam 22 fok, így a helyén gond nélkül ki tudom mérni még infrás hőmérő sem kell.

Előzmény: combi27 (147682)
Paco155 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147684
Paco155 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147683

"Végülis nem ugyanaz?"

 

Hááát.... Ha elektronikai szempontból nézzük vagy fizikai alapokon akkor nem. A jeladó fajlagos ellenállása R= ró*(l/A) egy az áramtól és a feszültségtől független érték, viszont van hőmérsékleti tényezője (a ró függ a hőmérséklettől). Ezt használják ki ezekben a jeladókban. Olyan fizikát viszont nem ismerek ami a feszültséget változtatja meg hőmérséklet-változás hatására.   (A képletben nem nagy I hanem kis L van .)

 

Az, hogy utána az ellenállást mérjük vagy a rajta eső feszültséget valóban tökmindegy, mert egyiket sem tudjuk megtenni. :P

Hiszen az összes galvanikus műszer a rajta átfolyó áram erősségét méri, és annak függvényében tér ki. Hogy a skálán végül mi áll az csak a műszer bekötésének kérdése.

Előzmény: 409 (147681)
combi27 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147682

így ebben a formában nem... a Data azt írja hogy ki kell szerelni, majd megfelelő hőfokokon ellenálást kell mérni  a csatlakozókon a vezetékek lekötött állapotában ( feszültséget ugye így nem lehet mérni...) Persze egyszerűbb lenne hogy a vezeték másik végén mekkora feszt kell mérni milyen hőfokon...de mint írtam engem jó sokszor átvert xar adatokkal...

Előzmény: 409 (147681)
409 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147681

"a vízhőfok jeladók  általában ellenállás alapon működnek, nem feszültség alapon."

 

Végülis nem ugyanaz? Normálisabb manuálok a hozzátartozó feszültségadatokat is megadják. Ahogy a Data is, ha megfelelő helyen nézed......

Előzmény: combi27 (147674)
Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147680

Köszönöm!

Előzmény: novothauto (147679)
novothauto Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147679

Még pár kábel, csipesz, pirszing, primer méréshez 20:1 osztó és kész is.

Ritkán szkópolunk mi is, de akkor nagyon kell.

Arra vigyázz, hogy csak korlátozott ideig használd, mert könnyen el lehet

vele baszni egy műszakot az erdőben botorkálva :)

 

 

 

 

Előzmény: Hyuing-II (147677)
Kisa Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147678

Igen az ott egy stabkkocka, jónak tűnik az 5V, de javítottam már párat és a stabilizált fesz. nekem 8V körül rémlik.

A benzinszint mérő korrekt értéket mutat ? Az is innen kapja a ref. feszkót, így annak is kevesebbet kellene mutatnia.

 

Egy (nem ledes) próbalámpával zárd rövidre a jeladó két vezetékét, nem lesz semmi baja, csak ki kell térnie koppanásig. Valószinű nem fog, jó ha eléri majd a középállást.

 

Előzmény: Tie (147670)
Hyuing-II Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147677
BoFe24 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147676

Marmint ezt irna ki? Vagy csak ha tobb rossz?

Előzmény: novothauto (147673)
combi27 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147675

Autodata szerint 1993-ban nem volt 2.4-es A Omega, csak 2.6-os.... de az értékek ugyan azok az ECT szenzornál (régi Opel  sornégyesek furat-löketben különböznek, segédberendezések szinte ugyan azok mindnél :D ) 

Előzmény: Tie (147670)
combi27 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147674

a vízhőfok jeladók  általában ellenállás alapon működnek, nem feszültség alapon.. oxidos vezeték oldali csatlakozás valahol? mondjuk akkor 5 volt se lenne, de kérdés hogy valóban 5 voltnak kell e lennie..én csak ellenállás értékeket találtam.. (Autodatában sokszor hibás értékek vannak, remélem ez azért  jó..)

 

Előzmény: Tie (147670)
novothauto Creative Commons License 2015.12.13 0 0 147673

"Izzítási idő vezérlés" szokott lenni, ha rossz valamelyik, vagy több izzító.

 

 

Előzmény: BoFe24 (147672)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!