,,Járó motornál kellene nyomást mérni, hamar kiderülne merre tovább. Ezt akár hagyományos kompresszió mérővel is lehet, csak macerás." ezt hogy gondolod? Ilyet még nem próbáltam.
Nos ez egy 2 hónapos sztori. 2 hónappal ezelőtt kapott minden féle tisztító lőttyöt, mert sántított a 4-es henger alapjáraton. Volt kompresszió mérés, trafó kivezetékelés, gyertya csere, injektor csere, trafó csere. Miután semmi pozitiv változás nem történt valószínűsítettem, hogy a hengerfejben lehet a hiba. (meg kell bontani)( én arra gondoltam, hogy a szeleptányéron áll a trutyi vastagon és nem kap levegőt +kaját) és még estleg szorul is a szár. 1 hete ismét keresett a tulaj, hogy volt az Opel márka szervízben ahol megnézték és azt mondták, hogy lehet a trafó vagy injektor vagy kábel vagy gyertya ezeket kellene megnézni és ha ezek rendben vannak akkor meg kell bontani. És megint én kaptam meg a lehetőséget, így már most nem néztem semmit hanem levettem a hf-t. 1-4 hengernél nem zártak a szívószelepek tökéletesen, de itt már gyanús volt nekem mert véleményem szerint nem ez volt a hiba. A szelepen szinte semmi koksz, és nem is szoros a szár, de azért kapot új sz.sz.szim, + szelepcsiszolás. Indítás után 2 henger megy 1 és 2. Trafó gumik szétmálva így kapott egy új trafót és már csak a 4 -es hengernél van valami baj. A régi probléma. Viszont: Az autó sokkal jobban megy mint előtte (gondolom a szelepek rendbetétele miatt) Nagyon jól indul azóta szép az alapjárat hidegen is, csak mikor megáll egy kereszteződésben pl. jár alapjáraton és pár mp. múlva leáll a 4-es henger. Fordulaton magához tér. Vagy ha törlöm járó motornál a h.kódot. A motor belül patyolat tiszta nem lelakott de ismeretlen km futású. 100000 km nél nem több szerintem.
Sziasztok! A csapágyak lassan bekrepálnak! Segítsetek! Milyen méretű típusú csapágyat vegyek bele? Fesz szabályzót mar beszereztem! Laikus vagyok! Válaszotokat előre is köszönöm! Attila
injektor kábele nem lehet kontaktos? tudom, csak melegen csinálja, de lehet akkor hajlik el a vezeték valahol a melegtől...bár akkor ha mozgatod hidegen a kábelt a motortérben akkor is leállna 4-es henger...
Urak! Ez a tetű opel Z14XEP ugyan azt csinálja mint előtte. 4-dik henger ,,gyújtáskimaradás". Amit eddig tettem: injektor csere, trafócsere, nem záró szívószelepek rendbe téve, hidrotőke kicserélve,gyertyacsere, falslevegő nincs. Csak alapjáraton jön elő, elkezd pislogni a hibalámpa és beírja az égéskimaradást a 4-dik hengerbe és nem is megy az a henger. Mikor törlöm a hibát beindul a 4-dik ismét de pár fordulat után ismét leáll. Bekábeleztem a gyújtást hogy lássam mikor nem megy a henger, de szikra akkor is van. Ja és csak melegen csinálja. Miért kapcsolja le állandóan azt a hengert? Csak a 4-dik-et.
Nagyon ra vagyok cuppanva a k11 micrara, de ertelmesararban nem sokaig maradnak meg a hirdetesek. Lehet megis Polo lessz, azokkal dunat lehet rekeszteni.
ha valakinek van ismerose, aki x9 500 robogoban otthon van mechanikailag (akar bontos ) .. akkor kernek egy kontaktot.
par napja ido/tav osszefugges nem ismert, de mintha nyerges ifat huzna.
jellemzoen semmi baja hidegen, melegen viszont mintha tonna lenne mogotte.
alapjaratot tartja, oil lampa csendben van. nem csorog, nem fustol, kussba van. bar vibral korulotte valami rossz omen .
(de nem fek, de nem hajtaslanc. )
sacc 30km-et kuldtem egyhuzamban, .ebbol ~10km volt hogy vagy megmondod mibajod, vagy itt doglesz meg.
semmi.
nem ragadt meg, nem forrt fel, nem esett ki vasdarab belole.
viszont szep kis sarga femszemcsek megjelentek az motorolajban. (80e km. nincs csoda )
a baj, hogy alkatresz katalogus szerint viszont nincs beepitett sarga alkatresz. :@
szvsz perpillanat gyaloglasra vagyok utalva, (tovabbi karok megelozendo ) amit nagyon ruhellek. , vagy y20dtl.. de 1.2 km/20 perc miatt az inkabb hagy pihenjen.
(biciklit meg lesem merem irni. mer' gyalogolni gyorsabb mint biciklit tolni )
Kapott egy bontott szenzort, és most jó. Csatikat mozgattam minden irányba, rezzenéstelenül mutatta álló motornál a 0 MPa - t. Szépen megy, hibakód nincs, úgyhogy egyelőre így marad. Köszi!
Adott egy Altea XL ('08 BMN szürkeszamár), aminek ilyen a műszerfala:
De nekem egy ilyen nagy kijelzős óracsoport jobban tetszene:
Kérdés az, hogy szerintetek plug&play cserélhető némi konfigurálás után, vagy vezetékeléssel is szórakozni kell? Elég csak a bal oldali műszert cserélni, vagy egy panelen van mindhárom? Esetleg teljesen felejtős, ne is álmodjak róla?