A kereskedok sajatmarkas szarjaival mindig ugyanaz a gond: a jo eg tudja, melyik kinai sufnibol vasaroltak be. Persze eskudoznek, hogy ok bevizsgaljak, de egy kereskedo gyartasi tapasztalat hijan per definitionem nem ert a minosegbiztositashoz.
A Topran is ilyen, a minoseget kikovetkeztetheted az arabol.
10 nappal ezelött vettem az autot,az elado szerint 3000km van az olajban de a heten olajcserere lesz, ugyanis nem hiszek az eladonak. Az olaj a pálcan tisztanak tünik.
2.4i kombi A omega, 93 évjárat, automataváltó még mindig.
Hátsó üléstámlák rögzítőmechanikája. Sehol se találok jót A omegához, mindegyik döglött, nem rögzül, emiatt ledől az üléstámla az első fékezésnél. Viszont kívülről ránézésre nagyon hasonló az ötajtós astráéra, vagy a kombiéra is.
Van esetleg tudomásotok, hogy csereszabatos a belső mechanika, ha az üléstámla nem is, valamelyik másik opellal? Mondjuk B omega kombival, esetleg kombi a vagy b vectrával, vagy akármivel?
Más:
Kicseréltem a műszeregységet, működik, végre világít, mindent csinál (vízhőmérsékletet az új se mutat, de a vízhőfok-jeladót nem cseréltem még ki, bár tegnap rámértem, és üzemmelegen 300 ohmot adott, ami jónak tűnik - kipróbálom még a vezetéket is kitesztelni valahogy), viszont indítás után az első nagyobb gázadásnál (2500 fordulat kb), mondjuk egy tempós kikanyarodáskor, felvillan egyszer a töltéslámpa, és az ABS lámpája, azután béke van. Ha viszont az automataváltón megnyomom a sport-gombot, akkor parázslik a töltéslámpa, miközben a sport-mód működik rendesen (de közben töltés van).
Van valakinek esetleg kapcsolási rajza, amiből ki tudnám matekolni, hogy mi lehet a gond? Kiheréltem egy valag vezetéket a műszerfalból, és közben sikerült megszüntetnem a gyújtásrelé negatívját, azt megoldottam, hogy a néhány gyárinak látszó, szabadon lógó saruzott vezeték közül kerestem egy negatívot, és oda rádugtam. Lehet, hogy azok a vezetékek mennének valahova, amit nem tudok micsoda?
Mechanikai nyűg. Olajcserével (14 napja) egyidőben cseréltük a jobb első keréknél a kormányösszekötő külső gömbfejét – balra kanyarnál, “beremegett”, bekopogott a kerék – mikor aknán megnéztük (alulról van motornak/váltónak 1-1 haspajzsa, azt lekapva lehet jobban hozzáférni), olajcserénél, egyedül ez “lötyögött” mozgatásra észrevehetően. Csere után ez a féle kopogás, beremegés egyértelműen megszűnt, de rögtön jelentkezett (valószínűleg ez is megvolt, csak a gömbfej lazasága “eltakarta” a másik hibát) egy másik: főleg indulásnál (sokszor kuplung felengedés közben), amikor balra kanyarodok (kormány lényegében tövig tekereve), van egy “kelepelő” hang – mintha egy vízszintes rúd “fel-le” kattogna, remegne. Ez hangos, ugyanez ha jobbra tekerem – jóval ritkábban és halkan jön elő. Fórumokon olvatam: végálláshatároló pecek; féltengelycsukló; szilentek.
Kérdéseim “távdiagnosztikai” stílusban: hogy induljunk el? Aknán? Emeljük meg a kocsit és úgy keressünk lógó alkatrészeket? Előre is köszönöm!
"a Hans-pries/Topran márkájú cuccok a használható, vagy inkább a "hagyjuk" kategória?"
Csak hobbysta volnék, így nem tudom feltétlen mire kellene számítani, de utóbbi időben kijutott a (költséghatékony) szerelésből és vettem jó pár ilyen motoralkatrészt. Szemrevételezés alapján nem volt gagyi, pontatlanság vagy egyéb beépítési gond nem volt.
Végre volt időm komolyan foglalkozni az Octaviaval. Valószínű tévúton járok, nem jók az ok-okozati összefüggések, amiket eddig sejtettem.
Ma reggel eljött a pillanat, hogy behozom a műhelybe, de előbb megmelegítem kényelmesebb úgy dolgozni, mint a lefagyott autóval.
Vacakul indul, döcögve jár, de érdekes módon nem kezdett el füstölni...
Furcsa, hiszen a legutóbbi indításoknál, kékítőt oldott az ég vizében...
Megint agyaltam valami sűrű olaj, híg olaj variáción, de hülyeség, ...mindegy melegedjen meg.
Melegen sem füstöl, azaz jön valamennyi, ha taposom, de elfogadható. Mi a fene?
Ennek ellenére továbbra is döcög, alig pörög fel, nincs teljesítménye, durrog néha a szívócsőbe, de tipikusan kevés előgyújtás jeleit mutatja, ha már beindult. Indításkor meg mintha össze-vissza, néha vissza tolja a dugattyút, megállítva az önindítót, és egyből utána a kipufogóba durrog...
Mégsem a túl sok olaj okozza a rendellenes égést? Így nem ez okozza a jeladó valószínűtlen jelét sem?
A főt.jeladó és a szonda hiba továbbra is fennáll.
Sokkal többre haladtam ma, talán meg is van a megoldás, holnap ellenőrzöm, addig nem írkálok, nem kiabálom el :)
Mivel jártak ezek gázolaj helyett ? Hogy lehet így lekukázni egy fiatal, kevés km-es autót? Mert a blokk sem úszta ezt meg röhögés nélkül, az valószínű :)
Érthető,hogy nem vállalsz távjavítást. Nagy segítség volt,hogy erre a fórumra kattintottam. Köszönöm szépen a sok segítséget/véleményt.
Laikusként összefoglalva és a szerelőmmel beszélve,mivel minden más rendben működik,kizárásos alapon vélhetően a hűtővel lesz a gond,azon belül azzal a régióval ahol a hőgomba van. Holnap megnézetem egy "hűtős" szakemberrel. Javítás v. hűtővásárlás lesz. Ha ezek után is kinyomja a vízet akkor meggyújtom :-D
A kiegyenlítő jobb oldalán látható/van egymás felett két "furat" ahol távozik a nyomás. Láttam,hogy ott távozik a víz közben bekapcsol a ventillátor és a víz szintje szemmel láthatóan csökken.
kár hogy a kupak egyben a rendszer nyomásszabályzója is, és ha tönkremegy akkor általában kinyomja a vizet valahol (esetleg lelök vagy eldurrant egy vízcsövet..), mert a nyomásnak távoznia kell előbb utóbb... ettől még a rendszerben "körbeforog" a víz... de ne kérdezz semmit, így nem lesz számodra hülye válasz :D
Következő tipp a termosztát lett volna, nehéz ellenőrizni, jobb cserélni, de ezt megtette.
Nem hinném, hogy elektromos probléma, hiszen a venti gondolom megy, csak ahol a gomba van nem meleg a víz, máshol meg forr. Vagy mégis buborék kerül a vízrendszerbe, azaz "hengerfejes".
A fűtőradiátort kis szoktam váltani egy méteres átlátszó mipolán csővel, vagyon sok mindent lehet így látni, érezni a hűtőfolyadék mozgásáról.
-A kupak cseréjébe mi a logika? Rendesen zár! Azért egy próbát megér.
Egyébként tudok vele közlekedni (csak idegesít a piros villogó a műszerfalon.)de úgy hogy a kiegyenlítőben a min. alatt van a víz. Amikor a min. - max. közé felöntöm azt kinyomja.
Igen, a söntcső esélyes, ha itt nem jön a víz, akkor dugulás, ill. vízpumpa lehet. Nem csak a csövet kell megnézni, a csőcsonkokat is, azok le vannak szűkítve.
A hőgombánál még lehet 85 fok a víz, de máshol már forr..., azaz nem kering. (?)