Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147524

Nem tudom mi lesz olajcsere utan,a vezerlest is cserelni fogjak nem tudom mennyi munkadij+anyag.az olajat meg lecserelem en.

Paco155 Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147523

Pl az előző olajcsere volt kicsit outdated? :P

Előzmény: gesszti (147522)
gesszti Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147522

Mi tud ilyen rücsköt csinálni egy friss olajos motoron belül?

Előzmény: 409 (147521)
409 Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147521

"Olajat nem mostanában cseréltek rajta az biztos."

 

Ezt így ebből a 2db képből?  Milyen képesség kell ehhez?

Előzmény: varjúistván (147518)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147520

A kereskedok sajatmarkas szarjaival mindig ugyanaz a gond: a jo eg tudja, melyik kinai sufnibol vasaroltak be. Persze eskudoznek, hogy ok bevizsgaljak, de egy kereskedo gyartasi tapasztalat hijan per definitionem nem ert a minosegbiztositashoz.

A Topran is ilyen, a minoseget kikovetkeztetheted az arabol.

Előzmény: Roadkill (147511)
gesszti Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147519

Ja.. inkább 33000-et akart mondani az előző tulaj, bár lehet, akkor se lenne még ilyen koszos.

Előzmény: varjúistván (147518)
varjúistván Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147518

Télen párás időben rövid utakra használt autónál szokott megjelenni ez a truty az olajbeöntőnyíláson. Olajat nem mostanában cseréltek rajta az biztos.

Előzmény: Törölt nick (147514)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147517

10 nappal ezelött vettem az autot,az elado szerint 3000km van az olajban de a heten  olajcserere lesz, ugyanis nem hiszek az eladonak. Az olaj a pálcan tisztanak tünik.

gesszti Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147516

Mióta van benne az olaj?

Előzmény: Törölt nick (147515)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147515

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147514

szerintetek mi lehet a suzukim oljasapkajan az a sarga? Beletölltöttek valami tömitöt, vagy olajsar?

A betöltönyilason benezve elég sötet kormos minden.

 

Tie Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147513

2.4i kombi A omega, 93 évjárat, automataváltó még mindig.

 

 

Hátsó üléstámlák rögzítőmechanikája. Sehol se találok jót A omegához, mindegyik döglött, nem rögzül, emiatt ledől az üléstámla az első fékezésnél. Viszont kívülről ránézésre nagyon hasonló az ötajtós astráéra, vagy a kombiéra is.

Van esetleg tudomásotok, hogy csereszabatos a belső mechanika, ha az üléstámla nem is, valamelyik másik opellal? Mondjuk B omega kombival, esetleg kombi a vagy b vectrával, vagy akármivel?

 

Más:

Kicseréltem a műszeregységet, működik, végre világít, mindent csinál (vízhőmérsékletet az új se mutat, de a vízhőfok-jeladót nem cseréltem még ki, bár tegnap rámértem, és üzemmelegen 300 ohmot adott, ami jónak tűnik - kipróbálom még a vezetéket is kitesztelni valahogy), viszont indítás után az első nagyobb gázadásnál (2500 fordulat kb), mondjuk egy tempós kikanyarodáskor, felvillan egyszer a töltéslámpa, és az ABS lámpája, azután béke van. Ha viszont az automataváltón megnyomom a sport-gombot, akkor parázslik a töltéslámpa, miközben a sport-mód működik rendesen (de közben töltés van).

Van valakinek esetleg kapcsolási rajza, amiből ki tudnám matekolni, hogy mi lehet a gond? Kiheréltem egy valag vezetéket a műszerfalból, és közben sikerült megszüntetnem a gyújtásrelé negatívját, azt megoldottam, hogy a néhány gyárinak látszó, szabadon lógó saruzott vezeték közül kerestem egy negatívot, és oda rádugtam. Lehet, hogy azok a vezetékek mennének valahova, amit nem tudok micsoda?

vide-o-graphus Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147512

Sziasztok, Daihatsu Terios (2002), K3V3, 1,3mas ("yaris" motor).

 

Mechanikai nyűg. Olajcserével (14 napja) egyidőben cseréltük a jobb első keréknél a kormányösszekötő külső gömbfejét – balra kanyarnál, “beremegett”, bekopogott a kerék – mikor aknán megnéztük (alulról van motornak/váltónak 1-1 haspajzsa, azt lekapva lehet jobban hozzáférni), olajcserénél, egyedül ez “lötyögött” mozgatásra észrevehetően. Csere után ez a féle kopogás, beremegés egyértelműen megszűnt, de rögtön jelentkezett (valószínűleg ez is megvolt, csak a gömbfej lazasága “eltakarta” a másik hibát) egy másik: főleg indulásnál (sokszor kuplung felengedés közben), amikor balra kanyarodok (kormány lényegében tövig tekereve), van egy “kelepelő” hang – mintha egy vízszintes rúd “fel-le” kattogna, remegne. Ez hangos, ugyanez ha jobbra tekerem – jóval ritkábban és halkan jön elő. Fórumokon olvatam: végálláshatároló pecek; féltengelycsukló; szilentek.

Kérdéseim “távdiagnosztikai” stílusban: hogy induljunk el? Aknán? Emeljük meg a kocsit és úgy keressünk lógó alkatrészeket?  Előre is köszönöm!

Roadkill Creative Commons License 2015.12.08 0 0 147511

"a Hans-pries/Topran márkájú cuccok a használható, vagy inkább a "hagyjuk" kategória?"

Csak hobbysta volnék, így nem tudom feltétlen mire kellene számítani, de utóbbi időben kijutott a (költséghatékony) szerelésből és vettem jó pár ilyen motoralkatrészt. Szemrevételezés alapján nem volt gagyi, pontatlanság vagy egyéb beépítési gond nem volt.

Egyelőre nem is döglött rám semmi....kopp-kopp.:)

Előzmény: kicsinelly (147480)
cam aro Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147510

minden lehet, de sot, semmi nem lehetetlen. :))

Előzmény: Kisa (147509)
Kisa Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147509

Mondjuk egy jó kis félretankolás benzinnel, amire gázolajjal ráhígítottak.

Előzmény: cam aro (147507)
Kisa Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147508

Végre volt időm komolyan foglalkozni az Octaviaval. Valószínű tévúton járok, nem jók az ok-okozati összefüggések, amiket eddig sejtettem.

 

Ma reggel eljött a pillanat, hogy behozom  a műhelybe, de előbb megmelegítem kényelmesebb úgy dolgozni, mint a lefagyott autóval.

Vacakul indul, döcögve jár, de érdekes módon nem kezdett el füstölni...

 

Furcsa, hiszen a legutóbbi indításoknál, kékítőt oldott az ég vizében...

Megint agyaltam valami sűrű olaj, híg olaj variáción, de hülyeség, ...mindegy melegedjen meg.

Melegen sem füstöl, azaz jön valamennyi, ha taposom, de elfogadható. Mi a fene?

 

Ennek ellenére továbbra is döcög, alig pörög fel, nincs teljesítménye, durrog néha a szívócsőbe, de tipikusan kevés előgyújtás jeleit mutatja, ha már beindult. Indításkor meg  mintha össze-vissza, néha vissza tolja a dugattyút, megállítva az önindítót, és egyből utána a kipufogóba durrog...

Mégsem a túl sok olaj okozza a rendellenes égést? Így nem ez okozza a jeladó valószínűtlen jelét sem? 

 

A főt.jeladó és a szonda hiba továbbra is fennáll.

 

Sokkal többre haladtam ma, talán meg is van a megoldás, holnap ellenőrzöm, addig nem írkálok, nem kiabálom el :) 

 

Előzmény: Kisa (147486)
cam aro Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147507

csak gyanum van hogy kapogatta az olajat a turbotol. vagy kartercsovon. 

mi mastol ég igy meg egy/tobb injektor ? 

...aztan eljutott addig, hogy egyszercsak felkapta az olajat, erre beirt egy tulporges hibakodot.. azt csokolom az mar kompresszionak sem tetszett.  

 

bar tulaj szerint ment rendesen, elozo nap kiirt egy dpf hibat, masnap meg nem indult. 

szerintem meg turot, addig jart egy/ket hengerrel amig indult.

 

ez a hiba ez nem felperces tortenet.

azt keptelensegnek tartom.  

 

Előzmény: Kisa (147506)
Kisa Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147506

Mivel jártak ezek gázolaj helyett ? Hogy lehet így lekukázni egy fiatal, kevés km-es autót? Mert a blokk sem úszta ezt meg röhögés nélkül, az valószínű :)

Előzmény: cam aro (147504)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147505

Érthető,hogy nem vállalsz távjavítást. Nagy segítség volt,hogy erre a fórumra kattintottam. Köszönöm szépen a sok segítséget/véleményt.

Laikusként összefoglalva és a szerelőmmel beszélve,mivel minden más rendben működik,kizárásos alapon vélhetően a hűtővel lesz a gond,azon belül azzal a régióval ahol a hőgomba van. Holnap megnézetem egy "hűtős" szakemberrel. Javítás v. hűtővásárlás lesz. Ha ezek után is kinyomja a vízet akkor meggyújtom :-D

 

Előzmény: Kisa (147502)
cam aro Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147504

ja. 

 

hiba listan ott a 2-3-4 izzito gyertya. 

egybol vissza is irja szakadasra. 

 

kompresszio meres. 

no1. 25 bar. 

no2-3-4. < 8bar. 

 

almos konyvek szerint nem jo jel,  ha dugo tordeli az izzito gyertyakat... :)

=============================

Előzmény: cam aro (147503)
cam aro Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147503

10" cr-v 2.2 IDTEC /N22B3 / ~130e km. 

 

nem indul. (hibalista elso kep ) 

hallatszik valami kompresszio hiany, es nem epul fel a railnyomas.

nosza , legyen ez a railnyomas az elso. (meg sok sanda gyanu a fejben hibalista elso soratol) 

injektor visszafolyo ag szisszenve nyilik. , No.3 visszateres x10/tobbi.

ledugoz railcsovon, nyomas tokeletes, de injektoron szuszog vissza a kompresszio.

ez mar most jo hir  :$, No.3 injektort is ledugoz. 

rail nyomas van, aramot kap,  de csak nem indul. 

 

oke, miujsag a kompresszioval ? 

lakatfogo..jo az a ful, nem teved.  (masodik kep ) 

ket henger hibas. 

biztositos auto, gyanu keves, nekik mért adat kell. 

injektorok ki... es ... szoljanak a fanfarok.. :D  (3. kep ) 

ja.. aprosag. 

a 3. kepen az No1-2 injektorok vannak. :DD

(ez hogy ment  el eddig az allapotig ??? ) 

 

 

Kisa Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147502

Áh, én ide csak szórakozásból írogatok, szívesen segítek, vagy félretájékoztatok bárkit, de távgyógyítást nem vállalok.

 

Bp. XIII.-ik kerületben, a szervizben személyesen is tudok segíteni, ha elhozod, megnézzük, aztán lesz valahogy :)

 

Előzmény: Rákóczi expressz (147499)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147501

Ne haragudj! Nem tudtam,hogy nyomás szabályzó is.

A kiegyenlítő jobb oldalán látható/van egymás felett két "furat" ahol távozik a nyomás. Láttam,hogy ott távozik a víz közben bekapcsol a ventillátor és a víz szintje szemmel láthatóan csökken.

...hát igen,ezt látni kellene.

Előzmény: combi27 (147500)
combi27 Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147500

semmi logika nincs benne..

kár hogy a kupak egyben a rendszer nyomásszabályzója is, és ha tönkremegy akkor általában kinyomja a vizet valahol (esetleg lelök vagy eldurrant egy vízcsövet..), mert a nyomásnak távoznia kell előbb utóbb... ettől még a rendszerben "körbeforog" a víz...  de ne kérdezz semmit, így nem lesz számodra hülye válasz :D

Előzmény: Rákóczi expressz (147496)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147499

Kérhetek egy telefonszámot?

Ha itt nem publikus,az emailomra: taubacsi@citromail.hu

Előzmény: Kisa (147497)
novothauto Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147498

Szerintem eldugult a hűtője.

Előzmény: Rákóczi expressz (147490)
Kisa Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147497

Következő tipp a termosztát lett volna, nehéz ellenőrizni, jobb cserélni, de ezt megtette.

Nem hinném, hogy elektromos probléma, hiszen a venti gondolom megy, csak ahol a gomba van nem meleg a víz, máshol meg forr. Vagy mégis buborék kerül a vízrendszerbe, azaz "hengerfejes".

 

A fűtőradiátort kis szoktam váltani egy méteres átlátszó mipolán csővel, vagyon sok mindent lehet így látni, érezni a hűtőfolyadék mozgásáról.

 

 

Előzmény: Rákóczi expressz (147496)
Rákóczi expressz Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147496

Milyen rendes,segítőkész emberkék vannak itt!

-A víz rendesen körbeforog!

-Légtelenítő cső "pisil"!

-A kupak cseréjébe mi a logika? Rendesen zár! Azért egy próbát megér.

Egyébként tudok vele közlekedni (csak idegesít a piros villogó a műszerfalon.)de úgy hogy a kiegyenlítőben a min. alatt van a víz. Amikor a min. - max. közé felöntöm azt kinyomja.

Előzmény: combi27 (147494)
Kisa Creative Commons License 2015.12.07 0 0 147495

Igen, a söntcső esélyes, ha itt nem jön a víz, akkor dugulás, ill. vízpumpa lehet. Nem csak a csövet kell megnézni, a csőcsonkokat is, azok le vannak szűkítve.

A hőgombánál még lehet 85 fok a víz, de máshol már forr..., azaz nem kering. (?)

 

Előzmény: Rákóczi expressz (147490)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!