A kiegyenlítő jobb oldalán látható/van egymás felett két "furat" ahol távozik a nyomás. Láttam,hogy ott távozik a víz közben bekapcsol a ventillátor és a víz szintje szemmel láthatóan csökken.
kár hogy a kupak egyben a rendszer nyomásszabályzója is, és ha tönkremegy akkor általában kinyomja a vizet valahol (esetleg lelök vagy eldurrant egy vízcsövet..), mert a nyomásnak távoznia kell előbb utóbb... ettől még a rendszerben "körbeforog" a víz... de ne kérdezz semmit, így nem lesz számodra hülye válasz :D
Következő tipp a termosztát lett volna, nehéz ellenőrizni, jobb cserélni, de ezt megtette.
Nem hinném, hogy elektromos probléma, hiszen a venti gondolom megy, csak ahol a gomba van nem meleg a víz, máshol meg forr. Vagy mégis buborék kerül a vízrendszerbe, azaz "hengerfejes".
A fűtőradiátort kis szoktam váltani egy méteres átlátszó mipolán csővel, vagyon sok mindent lehet így látni, érezni a hűtőfolyadék mozgásáról.
-A kupak cseréjébe mi a logika? Rendesen zár! Azért egy próbát megér.
Egyébként tudok vele közlekedni (csak idegesít a piros villogó a műszerfalon.)de úgy hogy a kiegyenlítőben a min. alatt van a víz. Amikor a min. - max. közé felöntöm azt kinyomja.
Igen, a söntcső esélyes, ha itt nem jön a víz, akkor dugulás, ill. vízpumpa lehet. Nem csak a csövet kell megnézni, a csőcsonkokat is, azok le vannak szűkítve.
A hőgombánál még lehet 85 fok a víz, de máshol már forr..., azaz nem kering. (?)
Új vagyok itt. A kért adatok: 1991 évj. VW Passat Combi.Benzines. 1984 az űrtartalom.Motorkód: AGG 061066. Színe:s.szürke.
Korához képest nagyon jó állapotú,de most megbolondult.
Hűtéssel van baja.
Amikor eléri a 85 fokot,először kinyomja a vizet a kiegyenlítőből.Utána kapcsol be a ventillátor. Szerelő megvizsgálta,nem hengerfejes.
Termosztátot és a hőgombát kicserélte. Még is kinyomja a vizet!! Vélhetően elektromos szerelő kell neki. Relé gondja lehet vagy mi a csoda? Legalább egy pár foknál kéne bekapcsolni a ventillátornak.Nem tudunk rájönni. ( ezért,kár lenne leselejtezni!? :-)
Ma megint nem indult a 96-os suzuki, de eszrevettem inditas előtt véletlenül gázt adtam neki lehet ez a baj??Ettöl meg indulnia kellene szerintem.... 3 inditozas semmi, utana két koppintas a levegöszűrö alatti fen reszre ahol a befecskendező szelep van es egyből indult
Szoval a gazadas volt a baj vagy szarakodik a befecskendező?
utana 10 x probaltam mindenfeleképpen, akkor gazzal anelkül is ment.....
Azzal hozta be a volt kollegám, hogy minden előjel nélkül egyszer csak megáll és nem indul újra.
Később elindul, majd megáll, mintha levenném a gyújtást, azaz minden előjel nélkül.
Így is történt járattam alapjáraton, meg-megállt, a hibatárolóban a főtengely jeladó valószínűtlen jel és lambda szonda jel hiba. (P00513,P00525). Mindkettő mentett, törlés után egyik sem jött vissza egy ideig.
Betettem egy új próba trafót és egy új próba jeladót, a leállás megmaradt így visszacseréltem.
Összesen több órát járattam a napokban alapjáraton, a véletlenszerű leállás megszűnt úgy tűnik, de előjött egy eddig nem észlelt hiba.
Jelentős olajfogyasztás, nagy gázra ontja az olajfüstöt, és egyenetlenül is jár. Gondoltam a sok alapjárat miatt teleszívta magát olajjal, mert eddig is megevett már 0.5-1 litert ezren.
Mentem vele egy nem túl óvatos 10km-t, de nem "tisztult" ki, forog utána a füst, autózni sem lehet vele, rángat, gyenge küszködik az olajjal.
Gyertyákon vastag olajkoksz.
Nem is lenne ez meglepő, de elég hirtelen jött ez ennyire elő, 1-2 hét alatt. Olajcsere után panaszkodott a gazdi, hogy jobban füstöl reggelente, és ezeket a tüneteket produkálja. 5W40-et kapott, eddig is azzal járt.
Talán a friss olajból több jut az égéstérbe, ezért lett hirtelen rosszabb, és a motor egyenlőtlen járása okozza a jeladó valószínűtlen jeleit, a változó szöggyorsulás miatt.
Szét lesz szedve, mert bármi más baja van, az olajfogyasztás valós, mégis csak 8x kerülte meg a Földet.
Szürke színű VW Passat 1.9 TDI kombi AWX motorral. Első futóművet újítanám fel cakk-pakk. Melyik gyártmány az, amelyiket meritek ajánlani? Természetesen már meghallgattam a tulajtól, hogy ő látott ám a neten 40ért (...Wertteile-t, meg Starline-t...).
De mondtam neki, hogy ezektől kíméljük meg egymást.
Másik, az előzőtől független kérdés: a Hans-pries/Topran márkájú cuccok a használható, vagy inkább a "hagyjuk" kategória?
Erről Novoth Tibi és Cam többet tudna nyilatkozni, de gondolom nem akarsz erre fél millát, vagy akár sokkal többet is elkölteni.
A szkóp csak az egyik része a dolognak, mert kellenek (vagy nagyon jól jönnek) kábelek, csatlakozók, közdarabok, egyenáram mérésére alkalmas lakatfogók nagy érzékenységgel, nyomásmérő cellák..stb.
Egy csatornával is lehet tesztelni, de szinkron vizsgálatához legalább kettő kell.
4 csatornás használható szkópok pedig bőven százezres nagyságrendben vannak.
Az autójavításban alacsony frekis jelek vannak, ezért legtöbbször az analóg szkópok kevésbé jók.
A tárolós szkóp szinte elengedhetetlen, ezt pedig a digitálisak tudják olcsón.
Ennek ellenére alap mérésekhez az ebay-es 6-10 ezer Ft-os szkóp is használható, az analóg is jó tud lenni pl. zajosság vizsgálathoz, de azok nagyok, érzékenyek vigyázni illik rájuk.
Vannak saját kijelzős cuccok, és olyanok, amihez noti kell, ezek kezelése nyűgösebb, de komolyabb cuccok nem túl drágán.
Ha csak ismerkedni akarsz vele, vegyél egy DSO138-as kitet, rendes mérőkábelt, ez nincs 8000 Ft, mégis jó alap dolgokra.