Néhány hete komoly flame alakult ki itt a topikon, amikor felmerült ugyanez a kérdés, egyesek még a lapos alátétes kerékcsavarok létezését is kétségbe vonták, hiába állítottam, hogy ilyen van a kocsimon :)
Előfordul, talán még lapos alátétes is van. Felnitől függ. Biztos nagyon korszerű csúcstechnika, nem lehetett megoldani biztonságosan egyen-csavarokkal...
Peugeot 308-ashoz kene kerekcsavar. Jol latom, hogy a lemezfelnihez kupos, alufelnihez viszont lapos feju M12x1.25 csavar kell? Eletemben nem talalkoztam ilyennel. Aki telre lemezfelnit tesz fel, kerekcsavart is cserel?
üzemagyag szűrö nem tudom mikor volt cserelve 1 hete vasaroltan 250 ezerert, egy neppertöl.az aksinak 5 inditozasnal nem kellene többet birnia?az uj aksit miert mutatta lemerültnek a töltő?
Ha az önindító tekeri, akkor az akku nem okozhatja a nem indulást, lemerülve nincs így tölteni is felesleges, nem az "gyógyította meg".
Az sem biztos, hogy üzemanyag ellátási hiba, nagyon sok minden lehet.
A központi injektorszelep sokszor okoz hasonló hibát, jellemzően meg is hibásodik a régi swiftekben, de ezt kiszűrni, és biztonsággal behatárolni a hibát szakember kell.
Főleg, mert nem túl olcsó alkatrész.
Addig, vagy annak "örülj" hogy ilyen sűrűn jelentkezik a hiba, könnyebb lesz rátalálni.
SAjnos 1 hete vasarolt 1996-os swiftem megadta magat.A jelenseg a következő, első inditasra beindul kiállok a garazsbol leallitom eltelik 5 perc ujra akarom inditani nem akarja.... az inditomotor tekeri, de nem kapja el.Addig inditoztam amig le nem merült az aksi 30 perc töltes utan visszarak és ujra megy.Gondoltam rossz az aksi vettem egy ujat azzal sem indul le van merülve az aksi töltö azt mutatja.uj aksinak 20 perc töltes megint indul.
A kérdes az lennne kell az uj aksit tölteni?
Biztos hogy akummlátor a hibas?
Az első esetben kb 5 inditozas volt ebböl 4 meg eletkepesen forgatta es miert a masodik inditas nem sikerül? ha az első sikerül akkor szerintem nem aksi baj van....
Ha nem akkor üzemanyag bsj lehet? De 20-30 perc utan mitöl lesz jo megint az üzemanyag ellátas?
Bocs, jobban megnézve a kapcsolási rajzot, nem letestelni érdemes, hanem rövidre zárni, mivel 2 vezetékes a jeladó, és egyik vezetéke sincs közvetlen testen.
Nincs hozzá manualom, de a befecskendező rendszerről van rajzom a datából. Mindjárt felteszem.
Sokat panaszkodom itt, okkal, vagy ok nélkül, de sokszor könnyítenek a helyzetünkön a már említett "nagykerek".
Rendelek egy új trafót, beépítem, úgy, hogy ha nem kell vissza tudjam küldeni. Sokkal egyszerűbb, mint lehetetlen hibákat kiszűrni. Nem vállalok kockázatot, nem kerül se pénzembe, sem időmbe.
A nagyker sem vállal sok kockázatot, ha bejön a tipp, el van adva, ha nem akkor sem érte kár.
Ez így nem teljesen igaz, hiszen már nem új, hanem használt alkatrészt küldök vissza, amit ők újnak adnak majd el, és a következő vevő látja kárát.
Azért egy 20 percet üzemelő gyújtótrafó az még "új"...
Sokszor szállítanak ki olyan alkatrészt, amin látom, hogy ezt már 10x kiszállították, és vissza. Nagyon sok esetben ez jeladó, trafó, gyújtásmodul...stb. Nem küldöm vissza, ha jó beépítem.
Lusta vagyok, mert nem én szedtem le, csak kiosztottam a melót :)
Nehezen adok olyan melót amit én sem csináltam volna szivesen 20 éve, vagy nincs értelme.
Teljesen igazad van, rá kellett volna élő adatban nézni, eszembe sem jutott, idegbajos vagyok ezektől a lomoktól, nem tudok gondolkodni, csak szabadulni akarok tőlük.
Ráadásul mikor levette a kollega a szivattyút, látom ott van az orrom előtt a veztengely jeladó, egyetlen csavarral :) Bedugtam volna egy hézagmérőt, és ha megpengeti helyben vagyunk :)
Nagyon nagy baj, hogy nincs 10-20 percem végiggondolni valamit,mert a két teló felváltva csörög, az ügyfelek jönnek, jönnek, kopogtatnak. Alkatrészt rendelek, árajánlatot adok, számlát állítok össze, átveszem, átadom az autókat, dámázok velük a szűk telephelyen...
Ez persze nem mentség, de oda jutottam, hogy nem akarok diagnosztizálni, sőt hibát sem akarok keresni. Nem kihívást, inkább pénzt akarok keresni becsületesen. Bonyolult dolgokkal nem lehet, olajcserével, fékcserével, vezérlés cserével, szervizeléssel meg igen.
Hát akkor hülye vagyok én?
Nyűgös melókat csak a régi ügyfeleimnek vállalom, nem akarok én minden elköltött 3000 Ft miatt magyarázkodni.
Sajnos nem kerülhettem el a sorsom, elő kellett vennünk az A170-es Mercit. Azzal jött be úgy 2 hete, hogy nehezen indul hidegen, ellenőrizzük az izzítást. Némi kerülőúton ez megtörtént, az izzítás jó, legalábbis a gyertyák áramfelvétele 16-10A között van hőm. függően. Kerestük merre vannak a gyertyák, lebontottuk a szívócső egy részét, de ott csak porlasztócsúcsokat találtunk, de legalább az elkanyarodó kábelkötegből már láttuk hová megy. Összerakás után, ki akartam állni a műhelyből mondván, hogy a feladatot elvégeztük, izzítás nagy valószinűséggel jó. Na, de nem indult be, ami nem csoda, hiszen e miatt van itt.
Viszont érezhetően nincs benne kompresszió. Ellenállás nélkül teker, talán az egyik hengernél érezhető valami. Félre is lett téve azzal, hogy épp most szakadt le a lánc, vagy nem tudom, de főleg nem érdekel.
Közben pár nap elteltével eszembe jutott, a megoldás! A kollega fordítva tette bele a légszűrőt, így lezárta a szívónyílást, ez a megoldás. Sajnos jól szerelte be...nem ez.
Tegnapelőtt újra betoltuk. Szívócsövet tenyérrel befogva semmi depresszió, sőt oda vissza dolgozik. Nem indul, nincs sűrítés továbbra sem, tipikusan leszakadt vezérlés tüneteit mutatja. Jó, ellenőrizzük, hogy forog-e a veztengely. Ez nagyon nem egyszerű az A mercinél, a legkisebb fájdalomnak a nagynyomású pumpa leszerelése tűnt.
Nagyon megnyugtató, a veztengely stabilan forog, úgy tűnik még sem kell szétborítani ez a nagy kupac... izét.
Akkor ez nem hirtelen halál volt, hanem eddig is fennálló hiba, e miatt indul nehezen. Nehezen ? Fél perc indítózás után sem láttam, hogy bármi esély lenne arra, hogy beindulna valaha is, pedig a műhelyben már átmelegedett.
Jó, húzzuk meg, legyen fordulat, valami lesz. Kuplung nélküli, manuális váltós, nem tűnik jó ötletnek...
Fújjunk bele féktisztítót. Nem vagyok túl bizakodó, de legalább valami történik. Csoda történt, alig fél perc küzdelem után szép lassan elkapta, 1 perc múlva szépen jár, bemelegedve hibátlanul. Még csak nem is kormol.
Akkor ez a régi nóta lesz, sűrű, kormos az olaj, a tőkék benyitják a szelepeket, vagy a szorulnak a szelepek, így tölt túl a tőke, mindenesetre nem zárnak a szelepek hidegen.
Olaj leereszt, helyére 4L gázolaj. Járat 5 percet, majd gázolajcsere. Újabb 5 perc, aztán 5W-40, olajszűrő csere. (A papírbetét rendesen visszanyerte eredeti sárgás színét :) )
Ez volt a megoldás, azóta hidegen és melegen is, 3 fordulat után stabilan indul.
Soros bosch van rajta ha jól rémlik, ha melegen nehezen indul ám hidegen könnyebben akkor ott az adagoló lesz a ludas szerintem, gondolom van benne "millió" km., rommá van kopva, régen sok ilyent toltak be hozzám,(igaz azok 123-asok voltak) mondja a tulaj: melegen nehezen indul, de leöntöm az adagolót egy kancsú hideg vízzel, s mánis indul! :) Régi zőccséges mercik... :)
1990 mercedes 190D OM601 2.0 diesel, kék. Melegen feltünően nehezen indul: vagy 5 másodpercig csak teker, majd 1 henger kapkodni kezd és csak vagy 10 másodperc után indul el 2 henger-3 henger-4 módon.
Hidegen izzítás után 2-3 másodperc tekeréssel 4 hengerrel indul.
A műszerfali kijelzés alapján hidegen egész hosszan, míg meleg motornál csak 1-2 másodpercnyit izzít. Lehetséges, hogy a motor kopott állapota miatt ez szúr ki velem?