Igen csak hozzáértőből van kevés volt úgy amikor autóvillamossági szerelő után kellett javítanom mert gány munkát végzett,de most ez kifogott rajtam. Már az ( 5 V ) is ott van a jeladónál. Az ECU csatlakozóját lehúztam és a próbalámpával nézegetve ( hozzáérintgetve ) van trafóból kijövő szikra az egyik vezetéknél,és tovább érintgetve hallom a befecskendezőket is működni. De akkor miért nincs a gyertyáknál szikra ?
Találkoztatok már olyannal renaultnál, hogy a sebességváltónál az 5. sebesség kupakja kirohad, és kilyukad? Na, az én drágámnál ez a kpm-es vizsga előtti este történt... ráadásul akkor derült csak ki, amikor már leadtam a kocsit az ügyintézőnek. Ahogy hazaértem, akkor láttam, hogy olajpötty a váltó alatt... A vizsga végülis meglett, - hála a fékkel, és mindenfélével kapcsolatos tanácsaitoknak - de ezt a kupakot most ki kell cserélnem.
Clio 1, 1.9D. Szerintetek le tudom venni ezt a kupakot úgy, hogy bent van a helyén a váltó? Szopós lenne ezért kivenni motorostól az egészet... :-) Ha leengedem a váltó tartóbakját, vajon kifér a futómű és a kaszni közt? Esetleg valakinek egy rossz váltó a satupad alatt, amiről le lehetne venni ezt a kupakot? JB3 váltó talán, de erre most nem esküdnék meg. Az a fajta, amibe 3,5 liter olaj kell.
A HALL az ECU-tól kap tápot (5V) már gyújtáson is. Ellenőrizd az ECU táplait, testjeit. Ha ezek rendben vannak, és a vezetékek/csatlakozók sem hibásak, akkor megeshet, hogy az ECU döglött meg. De szerintem ezt már jobb lenne hozzáértőre bízni.
amúgy átlag 174 órát számolj egy hónapra az 2300 Euro körül van, és a felét biztos nem viszik el adóba külföldön.. (1300 körül marad kb, ami persze egy nevetséges összeg, mert se szállást se kaját nem fizetnek gondolom..meg még qrva messze is van így onnan hazajárni...)
És az elvárás se kevés...vajon miért nem talál helyben szerelőket? Mert ennyiért ott se melóznak...
Igen levettem a motorblokkról a sorkapcsot, és ha hozzáérintem a próbalámpát akkor világít. Ez a sorkapocs nem csak testnek lenne ? A Hall jeladóhoz gondolom menni kell áramnak ( itt semmi feszültség nincs ). Ennek,hogy nincs köze a gyújtáshoz ? A befecskendezőknél és a gyújtótrafónál van feszültség.
Erre a kódra a leírás legalább 5 hibalehetőséget ír, amiből 1 a jeladó. Ergo 20% az esélyed, hogy beletrafálj a cserével. Elsőre azt kellene ellenőrizni, a jeladó ad-e jelet. Megmérni az ellenállását. Ha ad jelet, ez az ECU-hoz eljut-e.
Az osztófejben lévő jeladónak nincs köze a gyújtáshoz.
"...a kopogásérzékelő mellett elhelyezett fémsorkapocsba ami a motortesthez van rögzitve abban áram van"
Mármint a blokkhoz képest feszültséget mérsz a sorkapcson? Azt nem kellene. Ha így van, akkor valószínűleg meg is van a hiba.
Minden biztosíték és relé jó. Azt nem értem,hogy a kopogásérzékelő mellett elhelyezett fémsorkapocsba ami a motortesthez van rögzitve abban áram van.Vagy ott áramnak kell lenni ?
Ez az elso auto amiben ennyire hallhato amiben eddig ultem. ..:)) eddig aki ultimate jobb1en nem volt aki nem hallotta...Van benne muanyag doblemez betet mindket oldalon.
Abszurd akkor is ez a hang. Hallkan jegyzem meg nem en beszelem be mint mondtam mas is erzekeli. Masik oldalt semmi nem hallhato
Valóban nem azt írta,hogy cseréljek jeladót, a hibakód 00513 volt,és ezért cseréltem ki,de hiába mert azóta sincs szikra.Kitöröltem a hibakódot a kocsi nem indul,újból kiírja a 00513 kódot.