Az alany egy 2001-es Twingo,1.2 16v 55Kw, 84000 km valami bézsmetál szerűség. Hidegen-melegen pöccre indul,szépen jár,jól húz. A napi első hideginításkor olyan benzinszaga van a kipuffogónak,mintha kiborult volna egy öt literes kanna benzin. Két-három perc járás után megszűnik a szag,utána már egész nap semmi. A fogyasztásban kirívó különbséget nem lehet észrevenni,olajszint nem nő. Kb 5-6000 km-el ezelőtt cserélve lett a trafó, kb. 1000 km-el ezelőtt az AC. Nem megy minden nap,mert afféle családi kulcsos autó,az jár vele,akinek épp nincs más, ill. a nagyobbik fiam használja.
Az önindító az első fordulatot alig fordítja át, utána már vígan szalad és indul is a motor. Ezt már kb egy éve csinálja de mindig indult. Most már olyat is csinál hogy épp csak megmozdul de nem fordítja át. Ilyenkor kicsit várni kell vele...
Bikát rákötve ugyanez...
Önindító?
Mennyire nehéz levenni róla? Biztos nem egy ördöglakat, csak abba a béna pici motortérbe inkább az lehet a baj hogy nem fér ki...
Az ablakkeder koszoru resze mondjuk kirohadas eseten azert csak nedves lenne a tetokarpit gondolom latnek ereznek belole valamit. 10 eves autonak eleg gaz lenne ha igy lenne kilenne rohadva alatta.
Tolotetom nincs igaz es a csobogast olyan 40-50 felett hallani teljesen egyertelmuen a kormany oldali A oszlopbol. Mondjuk ezt a vizkivezetes dolgot nem neztem bar szetszereles nelkul tok tisztanak tunik amit eddig bontas nelkul neztem. Felelrul ahogy a kedergumi es kasztni talalkozik es nem tokeletes a zaras ott hova erhet be a viz rossz eseteben? A teto egy lemez semmi tobb elvileg helye sem lenne.
az oszlopba nem tud befolyni akárhogy van beragasztva a szélvédő max ha kirohadt a szélvédőkoszorú, a kéder nem tömítés/zárás miatt van hanem csak az üveg szélét védi
a szélvédő koszorú alatti vízvályúból kerülhet az oszlopba víz (ritka eset lenne) vagy ha van tolótetó akkor annak a vízelvezetőjéből.
Nem az A oszlop ázik be, hanem a szélvédő alatti műanyag rácson befolyó víz nem tud kifolyni a teknőből. A kifolyót eltömíti a falevél, ami jellemzően a teknő két végében, vagy a legmélyebb pontján van.
Fékezéskor ez csobogni is szokott :)
Nincs előttem ennél pontosan hogy van, de az ablaktörlő lapátokat és az alatta lévő műayagot levéve már szerintem látni fogod miről van szó.
Olyat hallottatok mar, hogy az A oszlop beazik? Semmi nyoma a beazasnak bellul csak esos idoben az A oszloptol bal oldalt viz csobogas hangjara lettem figyelmes. A keder es a kasztni kozott letezik annyira befer a viz? Most vetessem ki majd ragasztassam vissza egy muhelyben az egesz szelvedot?
Gondolom a burkolat tartotta ott, mindenesetre most kell valahonnan szereznem egy ilyen típusú görgőt. A szíj lesz az egyszerűbb, az van mindenhol, viszont ezt az olajnyomással feszített görgőt már vagy 8-10 éve nem láttam sehol. :(
Azt nem írtam, de talán másodrangú, hogy a fokozat érzékelő úgy érzékel, hogy a váltókapcsolón csak előre hátra mozgást lát, meg az ürest. Jobbra-balra síkot nem.
Nem meglepő szerintem, valószínűleg 5-6-nál lép ki a tűrésből a sebesség/rpm arány. Az is lehet hogy diffi más. Lehet bőven cserélgetni a váltóban dolgokat, Caddytől Leonig sok autóban van ez a fajta váltó.
147101-ben írtam, hogy jó az üres érzékelő szenzor, csak áttételváltozás miatt írja be hatodik fokozat kapcsoláskor. Élő adatban stimmel a fokozatérzékelő, de 5-ből 6-ba kapcsolva valószínűleg már tűrésen kívülre kerül a fordszámok aránya ezért a fokozatkijelző ötödiket jelez (illetve az motor ecu azt feltételezi).