Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146834

"...hiszen, ha fékerőszabályzó van benne, akkor ABS biztos nincs."

 

????  Számtalan ABS-es autónak van fékreőszabályozója.

Előzmény: Kisa (146827)
cam aro Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146833

Vezérlést ellenőrizték,jelen van""

 

az keves lesz. 

 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122391182&t=9087287

 

Előzmény: vezeték (146832)
vezeték Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146832

Vectra  2008 Z19DT.

P0340-28 Vez.tengely helyzetérzékelő áramkör tartomány/működés hibát ír.

Vezérlést ellenőrizték,jelen van.Vez.tengely és főtengely jeladók cserélve.

Már indítózáskor visszaírja a hibát.

Élőadatban látni mindkét tengely fordulat jelét.

Csak izzítással lehet elindítani.Hidegen izzít,elindul,melegen nem indul,csak ha ráizzítok egy vezetékkel.

Ha már megy,nem érezni hogy gyengébb lenne.

Jeladónál 5v és test  rendben.

Szkóp nélkül valami ötlet?

 

 

Kisa Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146831

Nem tudom, nem jó a memóriám ilyen szempontból, a VW annyi motorral szereli az autóit, hogy számomra követhetetlen, főleg 10 évet átölelő időszakot nézve.

Mint autótípusokat ajánlottam, hiszen nem csak motorból áll egy autó, sőt inkább nem abból.

Fiesták jók, az ősmotoros is, a 16V is.

A Swiftet kifelejtettem, sokan fikázzák, de szerintem jó kis autó, Ignis, SX4 már kevésbé jó kompromisszum és nem is ilyen jó forma.

 

 

Előzmény: tractorsound (146823)
henger fej Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146830

Csak kiegészítettem a hozzászólásodat, hátha többet ír a bajról.

Azért kérdeztem, hogy a főfékhenger levegős vagy sem, mert kíváncsi voltam, hogy tud-e módszeresen hibát keresni.

 

A kérdésekből kiderült, hogy nem ABS-s.

Azt írja: "...úgy kezdődött, hogy eresztett a bal első fékcső és a bal hátsó munkahenger. A csere elötte tökéletes volt a fék."

 

Tehát eresztett, szivárgott, de még nem volt levegős.

Majd a megbontás után, már nem jó, nem tudják légteleníteni.

 

Persze, hogy a fékerőhatároló a tipp, mivel ez elég gyakori.

Aztán már a fékcsöveket, főfékhengert kettőt is, hátsó fékhengereket is kicserélte, ABS nincs.

 

Mi marad?

 

Vagy a fékerőszabályozó, vagy nem tudja hogyan kell légteleníteni.

 

 

Előzmény: Kisa (146827)
cam aro Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146829

jav. 

 

stuck > szorul.  << ecu szerint. 

Előzmény: cam aro (146828)
cam aro Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146828

stuck > szorul. 

 

mapnal cso remlik csatlakozasnak. .. az nem dugult ? 

VNT szelep lefujo resze.. szinten? 

 

 

 

lehet nem kell neki 70 km palya.. 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Xanyi84 (146824)
Kisa Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146827

Nem feltétlen, de az esetek nagy részében mégis csak szivárog.

Mivel kipontoztam a mondanivalóm, csak egy észrevétel volt, nem akartam hosszan kifejteni, hiszen, ha fékerőszabályzó van benne, akkor ABS biztos nincs.

 

Ahogy előttem írták, a fékerőszabályzó sokszor meghibásodik ilyen korára, én annak a hibáját tartom nagyon valószínűnek.

 

Előzmény: henger fej (146819)
akos1818 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146826

Igazából úgy kezdődött, hogy eresztett a bal első fékcső és a bal hátsó munkahenger. A csere elötte tökéletes volt a fék. Ezért kizárnám a fékerőszabályzót. De azért megpróbálom kikötni és megnézem van e változás.

Előzmény: bambi942 (146822)
Xanyi84 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146825

Még valami eszembe jutott:

Függetlenül attól hogy a turbót hibátlannak találták azért kitisztitották a koromból a geot és hézagolták/beállitották.

Valamint még áttettem donorból a MAP szenzort is.

Xanyi84 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146824

Sziasztok!

 

Toyota Avensis

2002 évjárat

1CD motorkód

2.0 D4D

 

A hibakód 34(3) Turbocharger Stick Detected (Close)

 

Elvileg úgy kell értelmezni a sticket hogy megakadt, valószinüleg a változó geometriára értendő.

 

Mühelykörülmények és próbaút során nem produkálható, az ügyfél elmondása szerint országúton se, csak autópályás menetbe adja be, de ahhoz is haladni kell a pályán kb. 70 km-t.

Ilyenkor viszont letilt, max tempó 60 km/h.

 

Megvan a hibakódhoz tartozó gyári leirás, miszerint a turbót, az EGR-t, a légtömegmérőt, és a változó geo mágnesszelepét kell vizsgálni.

A turbó volt a DM partnernél, hibátlannak találták, de amúgy sem érezhető a akadás a geo karján.

A többi alkatrészt azon kivül hogy vizsgáltam még egy donor autórol át is tettem. Valamint ellenőriztem és újra cseréltem a vákumcsöveket.

Egyenlőre nincs megoldás.

 

Ötletek?

 

Előre is köszi!

tractorsound Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146823

Az emlitett autokbol pontosan milyen motorokra gondolsz?  A VW konszern 6-os szelepszaru hengerfejeinel tul sokat rosszat lattam, legalabbis a 4 szelep/henger tipusoknal, azokat nagyon nem az orokletnek talaltak ki. Jazz, Yaris is megfelelne, vegulis nincs szuksegem tul nagy es eros autora, de nem bannam ha azon ritka alkalmakkor amikor autopalyan jarok nem kopne ki a lelket 130 folott. Novoth Tibi ajanlotta meg az 1.3 OHV motors Fiestakat 2001 kornyekerol, de amiket megneztem mindben dominalt a rozsda. Data szerint 2008-ig gyartottak ilyen mozorizacioval, azokon talan egeszsegesebb a lemez, viszont a futomu biztosan masszivan rozsdas jo Ford szokas szerint, igy a Ford csak B varianskent szerepel a celpontok kozott.

Előzmény: Kisa (146808)
bambi942 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146822

Nem akarok bele kotyogni.de ezeknek.Caddy-Inca  a fékerő szabályzó szokott ilyet produkálni.hogy levegősödik és nem engedi az olajat.Mi sem gondoltuk volna.Aztán próbára kiiktattuk a fékerő szabályzót(fékcsövekkel) és akkor jó lett.Aztán vissza kötöttük  és megint nem volt jó.Úgyhogy maradt a csere.(azért kellett kisérletezni.mert 15 éve nem volt olcsó az alkatrész .csak gyáriba létezett.1 vagyonért.

Előzmény: akos1818 (146812)
akos1818 Creative Commons License 2015.11.11 0 0 146821

Lehet, hogy a főfékhenger is levegős? Hogyan tudom légteleníteni?

Előzmény: henger fej (146816)
cam aro Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146820

Amúgy meg puding próbája... , tudod."" 

 

:)

Előzmény: henger fej (146818)
henger fej Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146819

Ahhoz, hogy levegős legyen nem kell szivárognia.

Előzmény: Kisa (146817)
henger fej Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146818

Az elmélet az csak elmélet, amit írtam az meg gyakorlat, tapasztalat.

Amúgy meg puding próbája... , tudod.

 

Mondjuk ma már ritkán csináljuk, de előfordul/hat ritka, kurrens példánynál bármikor.

Előzmény: cam aro (146562)
Kisa Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146817

Gondolom ABS nincs benne, mert a tömb is tud szivárogni...

 

Előzmény: akos1818 (146812)
henger fej Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146816

A főfékhenger is levegős? Már onnan is levegősen jön?

Előzmény: akos1818 (146812)
akos1818 Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146815

Azt honnan tudom, hogy ha rossz? Ott sincs semmi folyás.

Előzmény: Quattroman (146813)
cam aro Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146814

valoszinu nincs  hezag a nyomopalca, es a ff.m.henger dugattyuja kozott. .igy nem nyilik a feltolto furat. 

 

esetleg a fekero szabalyzo a hatso tengelyen, de keves az esely hogy levegot enged, folyadekot meg nem. 

Előzmény: akos1818 (146812)
Quattroman Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146813

fékerőszabályzó?

Előzmény: akos1818 (146812)
akos1818 Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146812

Sziasztok!
Van egy 2002-es 1.9 TDI Volkswagen Caddy-m. A problémám az, hogy belevegősödik a fékem. Kb 100 km után padlón van a fék pedál. Főfékhenger cserélve 2x is, hátha rossz volt az első amit vettem, de ezt már kizárnám, hogy rossz. Első gumifékcsövek cserélve, hátsó fékmunkahengerek is cserélve vannak. Sehol nem látni folyást, szivárgást. Légtelenítéskor a hátsó fékektől folyamatosan jönnek a hatalmas buborékok. De csak hátsóknál, és nem lehet teljesen légteleníteni.
Valami tippetek esetleg, hogy mi lehet?
Előre is köszi!

lacipécs Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146811

Nekem fél éve kellett vennem egy melós autót -focus lett.:-)

Nyilván könnyebb azt mondani,hogy mit ne.De a toyo legalább(ezt becsülöm benne)nem állt be a 25,30E olajcsere "csatába"?maradt a 15e-nél.Ezért legalább az első pár évben biztos időben volt a csere,a többi fantázia dolga....

Előzmény: Kisa (146808)
deltastv Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146810

Köszönöm szépen!

Előzmény: cam aro (146809)
cam aro Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146809

jo a lista. 

 

meg az egr-t, es az uzanyomas szabalyzast tennem bele. 

Előzmény: deltastv (146805)
Kisa Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146808

Ahogy Cam is mondta, ezek nem típushibák, említettem én is hogy a karbantartás hiányára vezethetőek vissza, de még sincs hozzá motor, bontottan.

Ez azt jelenti, hogy pusztulnak. Egyik ezért, másik azért...

 

Persze ez sok motorra elmondható,szinte mindegyik érzékeny már az olajcsere periódisokra, olajminőségre...stb. Egyik jobban bírja a másik hajlamosabb elpusztulni, ha nem figyelnek oda rá.

 

Sajnos inkább csak azokról tudok nyilatkozni, amit napi szinten látok, azok nem jók :)

 

Én az egyszerű, letisztult technikákat szoktam ajánlani (Focus, Octavia, Jazz, Yaris, újabb Fabia, újabb Kia-k, Daewoo-k, Hunyadik...). Ezekből is leginkább benzinest.

Aki szerelmes lesz valamibe annak meg hiába mondom.

Szóval azt könnyebb megmondani mit ne, mint azt, hogy Neked (vagy bárkinek) mire lenne szükséged.

 

 

Előzmény: lacipécs (146803)
tractorsound Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146807

Elfelejtettem megemliteni, hogy az ember a tuz kozeleben dolgozik, megfelelo szerszamgepek es alkatreszellatas ott volt a szajaban a motor felujitasahoz. Emiatt lattam benne kevesebb lutrit mint egy ismeretlen autoban...a jelenlegi szarommal nagyon felszalltam a szoporollerre.

Előzmény: tractorsound (146806)
tractorsound Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146806

Az a bizonyos Honda csakis kizarolag amiatt merult fel, mert ismerem a gazdajat, egy regi Hondabuzi es sajat reszre hozta-szedte rendbe az autot es bevallasa szerint nem emiatt arulja, hanem a ket ajto vegett, negyajtosra cserelne. Napi hasznalatban van es sokat is megy vele. Joval tobbe van neki mint amiert jelenleg arulja, viszont annyiert meg lehetetlen eladni. Figyeltem a hirdeteseit, aprankent csokkentett 25%-ot az arbol. 2500 euroert jutnek hozza ha ez marad. Felteteleztem, hogy a felujitott motorral nekem mar nem kell atesnem ezen az esetleges bajon. 10.000km alatt fogyaszt 0.7L olajat, pont 10x kevesebbet mint az enyem.

Előzmény: cam aro (146804)
deltastv Creative Commons License 2015.11.10 0 0 146805

Sziasztok!

Adott egy 2005-ös, Mk2-es Focus, 2.0 Tdci 100Kw- EU4+DPF G6DB motor. Indigókék.
Kigyorsításkor, kb közepes gázadásra, leginkább 3. sebességben, enyhe hezitálást, torpanást lehet érezni, kicsit ugrálva jön meg a nyomaték, majd olyan ~2200/perc után elhagyja, és innen folyamatosabban gyorsul... 
Előzmény: Nemrég volt egy álló helyzetben végzett kényszerregenerálás, dpf deltaP miatt...(nem nálam, a kereskedő csináltatta) 
Tudom, hogy diag nélkül nem lehet pontos diagnózist mondani, de hátha már találkoztatok hasonlóval...
Check engine lámpa nem villan, semmi egyéb tünet. 
Turbógeometria? Vákuum? Porlasztó? Valami más? Esetleg irány a pálya, és kínáljam meg egy tartósabb erőltetett menettel?
Megköszönném a válaszokat!

Üdv.

István

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!