Nem tudom, nem jó a memóriám ilyen szempontból, a VW annyi motorral szereli az autóit, hogy számomra követhetetlen, főleg 10 évet átölelő időszakot nézve.
Mint autótípusokat ajánlottam, hiszen nem csak motorból áll egy autó, sőt inkább nem abból.
Fiesták jók, az ősmotoros is, a 16V is.
A Swiftet kifelejtettem, sokan fikázzák, de szerintem jó kis autó, Ignis, SX4 már kevésbé jó kompromisszum és nem is ilyen jó forma.
Nem feltétlen, de az esetek nagy részében mégis csak szivárog.
Mivel kipontoztam a mondanivalóm, csak egy észrevétel volt, nem akartam hosszan kifejteni, hiszen, ha fékerőszabályzó van benne, akkor ABS biztos nincs.
Ahogy előttem írták, a fékerőszabályzó sokszor meghibásodik ilyen korára, én annak a hibáját tartom nagyon valószínűnek.
Igazából úgy kezdődött, hogy eresztett a bal első fékcső és a bal hátsó munkahenger. A csere elötte tökéletes volt a fék. Ezért kizárnám a fékerőszabályzót. De azért megpróbálom kikötni és megnézem van e változás.
A hibakód 34(3) Turbocharger Stick Detected (Close)
Elvileg úgy kell értelmezni a sticket hogy megakadt, valószinüleg a változó geometriára értendő.
Mühelykörülmények és próbaút során nem produkálható, az ügyfél elmondása szerint országúton se, csak autópályás menetbe adja be, de ahhoz is haladni kell a pályán kb. 70 km-t.
Ilyenkor viszont letilt, max tempó 60 km/h.
Megvan a hibakódhoz tartozó gyári leirás, miszerint a turbót, az EGR-t, a légtömegmérőt, és a változó geo mágnesszelepét kell vizsgálni.
A turbó volt a DM partnernél, hibátlannak találták, de amúgy sem érezhető a akadás a geo karján.
A többi alkatrészt azon kivül hogy vizsgáltam még egy donor autórol át is tettem. Valamint ellenőriztem és újra cseréltem a vákumcsöveket.
Az emlitett autokbol pontosan milyen motorokra gondolsz? A VW konszern 6-os szelepszaru hengerfejeinel tul sokat rosszat lattam, legalabbis a 4 szelep/henger tipusoknal, azokat nagyon nem az orokletnek talaltak ki. Jazz, Yaris is megfelelne, vegulis nincs szuksegem tul nagy es eros autora, de nem bannam ha azon ritka alkalmakkor amikor autopalyan jarok nem kopne ki a lelket 130 folott. Novoth Tibi ajanlotta meg az 1.3 OHV motors Fiestakat 2001 kornyekerol, de amiket megneztem mindben dominalt a rozsda. Data szerint 2008-ig gyartottak ilyen mozorizacioval, azokon talan egeszsegesebb a lemez, viszont a futomu biztosan masszivan rozsdas jo Ford szokas szerint, igy a Ford csak B varianskent szerepel a celpontok kozott.
Nem akarok bele kotyogni.de ezeknek.Caddy-Inca a fékerő szabályzó szokott ilyet produkálni.hogy levegősödik és nem engedi az olajat.Mi sem gondoltuk volna.Aztán próbára kiiktattuk a fékerő szabályzót(fékcsövekkel) és akkor jó lett.Aztán vissza kötöttük és megint nem volt jó.Úgyhogy maradt a csere.(azért kellett kisérletezni.mert 15 éve nem volt olcsó az alkatrész .csak gyáriba létezett.1 vagyonért.
Sziasztok! Van egy 2002-es 1.9 TDI Volkswagen Caddy-m. A problémám az, hogy belevegősödik a fékem. Kb 100 km után padlón van a fék pedál. Főfékhenger cserélve 2x is, hátha rossz volt az első amit vettem, de ezt már kizárnám, hogy rossz. Első gumifékcsövek cserélve, hátsó fékmunkahengerek is cserélve vannak. Sehol nem látni folyást, szivárgást. Légtelenítéskor a hátsó fékektől folyamatosan jönnek a hatalmas buborékok. De csak hátsóknál, és nem lehet teljesen légteleníteni. Valami tippetek esetleg, hogy mi lehet? Előre is köszi!
Nekem fél éve kellett vennem egy melós autót -focus lett.:-)
Nyilván könnyebb azt mondani,hogy mit ne.De a toyo legalább(ezt becsülöm benne)nem állt be a 25,30E olajcsere "csatába"?maradt a 15e-nél.Ezért legalább az első pár évben biztos időben volt a csere,a többi fantázia dolga....
Ahogy Cam is mondta, ezek nem típushibák, említettem én is hogy a karbantartás hiányára vezethetőek vissza, de még sincs hozzá motor, bontottan.
Ez azt jelenti, hogy pusztulnak. Egyik ezért, másik azért...
Persze ez sok motorra elmondható,szinte mindegyik érzékeny már az olajcsere periódisokra, olajminőségre...stb. Egyik jobban bírja a másik hajlamosabb elpusztulni, ha nem figyelnek oda rá.
Sajnos inkább csak azokról tudok nyilatkozni, amit napi szinten látok, azok nem jók :)
Én az egyszerű, letisztult technikákat szoktam ajánlani (Focus, Octavia, Jazz, Yaris, újabb Fabia, újabb Kia-k, Daewoo-k, Hunyadik...). Ezekből is leginkább benzinest.
Aki szerelmes lesz valamibe annak meg hiába mondom.
Szóval azt könnyebb megmondani mit ne, mint azt, hogy Neked (vagy bárkinek) mire lenne szükséged.
Elfelejtettem megemliteni, hogy az ember a tuz kozeleben dolgozik, megfelelo szerszamgepek es alkatreszellatas ott volt a szajaban a motor felujitasahoz. Emiatt lattam benne kevesebb lutrit mint egy ismeretlen autoban...a jelenlegi szarommal nagyon felszalltam a szoporollerre.
Az a bizonyos Honda csakis kizarolag amiatt merult fel, mert ismerem a gazdajat, egy regi Hondabuzi es sajat reszre hozta-szedte rendbe az autot es bevallasa szerint nem emiatt arulja, hanem a ket ajto vegett, negyajtosra cserelne. Napi hasznalatban van es sokat is megy vele. Joval tobbe van neki mint amiert jelenleg arulja, viszont annyiert meg lehetetlen eladni. Figyeltem a hirdeteseit, aprankent csokkentett 25%-ot az arbol. 2500 euroert jutnek hozza ha ez marad. Felteteleztem, hogy a felujitott motorral nekem mar nem kell atesnem ezen az esetleges bajon. 10.000km alatt fogyaszt 0.7L olajat, pont 10x kevesebbet mint az enyem.
Adott egy 2005-ös, Mk2-es Focus, 2.0 Tdci 100Kw- EU4+DPF G6DB motor. Indigókék. Kigyorsításkor, kb közepes gázadásra, leginkább 3. sebességben, enyhe hezitálást, torpanást lehet érezni, kicsit ugrálva jön meg a nyomaték, majd olyan ~2200/perc után elhagyja, és innen folyamatosabban gyorsul... Előzmény: Nemrég volt egy álló helyzetben végzett kényszerregenerálás, dpf deltaP miatt...(nem nálam, a kereskedő csináltatta) Tudom, hogy diag nélkül nem lehet pontos diagnózist mondani, de hátha már találkoztatok hasonlóval... Check engine lámpa nem villan, semmi egyéb tünet. Turbógeometria? Vákuum? Porlasztó? Valami más? Esetleg irány a pálya, és kínáljam meg egy tartósabb erőltetett menettel? Megköszönném a válaszokat!