Természetesen igazad van,de én már csak a kocsi saját kijelzőén láttam/látom sárga jelzéssel, ott sajnos már csak azt írta, hogy kipufogó hőmérséklet jeladó.
Gondolom a DPF regenerálás miatt van benne. Találtam egy leírást, mely szerint ha szenzor hiba, akkor nem 700-2500 km-en ként regenerál, hanem 500 km-en ként.
Persze lehet, hogy ez egy általános leírás, de ismerkednem vele és elovasni jó volt.:-)
Megnézetem diaggal korrekten és meg kell csinálni.
2000 kiruli evjaratban gondolkodom, talaltam belole foto alapjan rozsdamentest, de a Ford is megfelelonek tunik, viszont kene egy motorkod arra az OHV mocira, mert ha euro2, akkor startbol targytalan, nem eri meg, valami 3x annyiba kerulne beiratnom.
Ez nem pontos hiba meghatározás szerintem. Valószínűleg DPF-es a kocsi és több hőmérő van benne. A diag kiírja, hogy melyikkel van gond. Utána meg kell keresni a kipufogón.
Elvileg fontos a DPF miatt a kipufogó hőmérő.
Ha gyári a kartertömítés, akkor nem valószínű hogy onnan jön az olaj. Meg kell nézni pontosabban
Vetten egy 2007-es BMW 320D ( M47) gépet. Motordiagnál egy hibajelzés volt, ( motor állt) hogy kipufogó hőmérséklet jeladó hiba.
Mi lehet esetleg erről tudni? Hol keressem a jeladót? Előfordulhat, hogy pl. nem is rossz, csak egy csati kontaktos, vagy ilyesmi, legalább ezt szeretném kizárni.
Befolyásol-e nagyon kritikusan valamit, mennyire sörgős a javítása?
***
Láttam a karter környékén a műanyag borításnál olajcseppeket,minimális ugyan, lebontom majd a burkolatot és megnézem honnan is jön egyáltalán.
Ha netán pl. kartertömítés lenne, egy ismerősöm szerint nem lesz egyszerű kicserélni, mivel állítása szerint ennél a típusnál le kell szedni a bölcsőt!!! Igaz lehet ez???? Hááát nem örülnék neki...:-)
***
Még egy hülye kérdésem lenne, de létezik ,hogy a kocsiban nincs semmilyen riasztó? Két gyári ajtónyitó, ynomógombos indítás. Gyárilag alapból nincs bennük? Gondolom ,ha van is nem egy nagy valami, de furcsálnám ,hogy nincs benne és az előző gazdi nem kért bele..
bácsi, folyamatosan kilencezer fölött forgatott turbómotorjaink vannak, olyan csavar nincs, ami nem költözik ki a helyéről, de nem csak a motorból, hanem random helyekről.
a turbóink például vízköpenyesek.
egyedi darabok, vízhűtéses középrész(ez ugye nem egy nagy sztori), vízhűtéses rozsdamentes turbinaház és vízhűtéses kompresszorház.
az egész egy vízköpenyes kipufogócsonkra van felcsavarozva úgy, hogy a talp köré konkrétan falat építettünk, hogy ne tudjon megmozdulni. kellett is, mert a négy tizes csavar nem fogja meg magában a talpat.
turbinaház felcsavaroz, ropogásig meghúz, pirosig felhevít, még egyszer meghúz, aztán csavar lehegeszt.
középrészt be se fogatjuk a gyári kis háromszögletű befogatókkal, semmit nem érnek.
két félből készült, körben végig tartó befogatókat készítünk, ugyanígy becsavaroz, meghúz, melegít, meghúz, lehegeszt.
a kompresszoroldal mondjuk bírja.
amíg nem ennyire parasztba nyomtuk, folyamatosan voltak nyűgök azzal, hogy kiesett a középrész, akármit is csináltunk vele, de minimum elfordult illetve a csonk meg a talp mozgott egymáson és ez kiette a tömítést, le is lazult, ki is fújt.
na hát most nem lazul le.
a tömítést se fújja ki, mert nincs.
a turbinaházat meg a vízhűtéses downpipeot egyébként összecsavarozzuk, hogy na, ez lesz a pozíció innentől kishaver, aztán élben körbevarrjuk a két érintkező anyagot.
nem reped el, nincs akkora hőterhelése, az egész turbó amikor nagyon megagyalják olyan húsz percen keresztül a gépet, kézzel fogható.
nem mondanám, hogy azzal a hőfokkal szívesen cipelném gyalog akár csak a szomszéd utcába is, de a víz egyik darabban se forr meg, mittudomén nyolcvan fokos kívül az egész cucc.
nem a meleg öli, hanem a vibráció.
lehet ott akármilyen sűrűmenetes csavar, kilazul.
lehegeszted, soha többet nem tudsz róla.
példát kértél, példa volt.
motortartó bakok csavarjai ugyanúgy kijárnak.
szenzorok megdöglenek. a vibrációtól. amit lehet, nem a motoron mérünk hanem kivezetjük.
csatlakozókból kijön a vezeték pinnel együtt. így hát csatlakozó lerögzít, vezeték visszahajt a csatlakozó oldalán és lekötegeled a csatlakozóhoz.
mittudomén, van hat bar olajnyomásunk, de fordulaton a lánc visszatolja a feszítőt, ha cigánykereket hánysz akkor is, azonnal elszakad a lánc, amikor először leszólsz a gépházba.
de a fordulat az kell nekünk, úgyhogy a hidraulikus feszítőt kidobáljuk. így mondjuk tíz óránként cserélünk láncot.
a mozgó hengerek (nem perselyes ugyan, csak sok a víztér a hengerek körül), akármennyire is húzod le a fejet, kieszik a hfejtömítést mondjuk legkésőbb tíz üzemóra után.
már megoldottuk azt is. ott is hegesztettünk. imádunk hegeszteni. :))))
mondjuk húsz óra után elfogynak a csapágyak.
nagyjából két csapágyazást kibír egy hajtókar, után meglógósodik benne a csapszeg, olyankor inkább cseréljük azt is.
ezek mind tapasztalati úton jöttek, senki nem fogta a kezünket, így hát megfelelően drága is volt ezeket megtudni, de a biztosnál biztosabbra megyünk, abból meg még nem lett baj.
ezeket így elbarmolva nagyon szar ugyan szerelni, de úgy néz ki, eljutottunk olyan szintre, hogy nagy csavarozások már nincsenek egy versenyen, ha meg a legkisebb kétség is felmerül, komplett motor, komplett turbó, komplett hajtás, kiskutyafüle csere azonnal gondolkodás nélkül.
aztán lehet ezt paranoiának gondolni, de hát safety first.
A Swiftrol olvastam hogy a vilagbol is kimegy es a K11 Micra-rol is jokat olvastam, ezert kerultek a kepbe. Semmi nincs kobe vesve, a lenyeg hogy megbizhato, olcson fenttarthato es barati varosi fogyasztasa legyen. Evi 10e megyek vele. A Hyundait mar nagyon kostolgatja a rozsda es kopott a motor, annyit nem er, hogy rendberakjam, folyton kell baszni rajta valamit, mar unom.
Nezegettem meg a 1.5D Saxo-t, de hamar lekerult a listarol, mert nalunk tul sokba kerul forgalomba irni meg egyebb mizeriak, igy marad a kis benzines.
Udv. Megszuletett az elhatarozas hogy a Hyundai megy a levesbe es ideiglenes jelleggel vennek egy olcso megbizhato kisautot munkaba jarni, neha orszagutra. Regi ezres Swift es Nissan Micra kerult celkeresztbe, viszont nem tudom milyen evjaratok a jok. Hallottam hogy a Swiftnel is voltak hullamvolgyek. Abs+2 lufira igenyt tartok, mert ha lesz nagyobb, akkor ez megmarad az asszonynak. Felhomalyositana valaki? Koszonom.
Normális esetben, amikor ráadom a gyújtást, akkor rövid ideig (kb. 2 mp) zümmög a benzinszivattyú, aztán elhallgat. A tápvezetékén megmérve valaki (gondolom, a motorvezérlő) elveszi az áramot. Aztán persze indítás után kap újra.
Általában ez játszódik le.
Néha meg ráadom a gyújtást, és a szivattyú nem mozdul.
Mi alapján (milyen jeladók alapján?) dönti el a motorvezérlő, hogy ad-e áramot, vagy sem? Mi alapján dönti el, hogy lekapcsolja a szivattyút?
Például a rezonancia bármit szétszed, ami ellen nem végleges megoldás a csavarrögzítés, de elodázhatja a dolgokat és ezzel a probléma meg van oldva, mert így a legegyszerűbb, legcélszerűbb.