Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_MrB_ Creative Commons License 2015.08.28 0 0 145162

Ritkán fotóznak első alsó kereszttartót, kerékdob belsejét műanyag takaró alatt, alját.

Előzmény: tractorsound (145158)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.28 0 0 145161

Europaban a riaszto nem alapfelszereltseg, mert a biztositok szovetsege csak az immot koveteli meg.

Előzmény: Sunny65 (145156)
Sunny65 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 145160
Előzmény: Sunny65 (145159)
Sunny65 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 145159

Természetesen igazad van,de én már csak a kocsi saját kijelzőén láttam/látom  sárga jelzéssel, ott sajnos már csak azt írta, hogy kipufogó hőmérséklet jeladó.

Gondolom a DPF regenerálás miatt van benne. Találtam egy leírást, mely szerint ha  szenzor hiba, akkor nem 700-2500 km-en ként regenerál, hanem 500 km-en ként.

Persze lehet, hogy ez egy általános leírás, de ismerkednem vele és elovasni jó volt.:-)

 

Megnézetem diaggal korrekten és meg kell csinálni.

Előzmény: mica-r (145157)
tractorsound Creative Commons License 2015.08.28 0 0 145158

2000 kiruli evjaratban gondolkodom, talaltam belole foto alapjan rozsdamentest, de a Ford is megfelelonek tunik, viszont kene egy motorkod arra az OHV mocira, mert ha euro2, akkor startbol targytalan, nem eri meg, valami 3x annyiba kerulne beiratnom.

Előzmény: _MrB_ (145150)
mica-r Creative Commons License 2015.08.28 0 0 145157

Ez nem pontos hiba meghatározás szerintem. Valószínűleg DPF-es a kocsi és több hőmérő van benne. A diag kiírja, hogy melyikkel van gond. Utána meg kell keresni a kipufogón. 

Elvileg fontos a DPF miatt a kipufogó hőmérő.

Ha gyári a kartertömítés, akkor nem valószínű hogy onnan jön az olaj. Meg kell nézni pontosabban

Előzmény: Sunny65 (145156)
Sunny65 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 145156

Üdv!

 

Szeretnék érdeklődni és tanácsot kérni tőletek.

Vetten egy 2007-es BMW 320D ( M47) gépet. Motordiagnál egy hibajelzés volt, ( motor állt) hogy kipufogó hőmérséklet jeladó hiba.

Mi lehet esetleg erről tudni? Hol keressem a jeladót? Előfordulhat, hogy pl. nem is rossz, csak egy csati kontaktos, vagy ilyesmi, legalább ezt szeretném kizárni.

Befolyásol-e nagyon kritikusan valamit, mennyire sörgős a javítása?

***

Láttam a karter környékén a műanyag borításnál olajcseppeket,minimális ugyan, lebontom majd a burkolatot és megnézem honnan is jön egyáltalán.

Ha netán pl. kartertömítés lenne, egy ismerősöm szerint nem lesz egyszerű kicserélni, mivel állítása szerint ennél a típusnál le kell szedni a bölcsőt!!! Igaz lehet ez???? Hááát nem örülnék neki...:-)

***

Még egy hülye kérdésem lenne, de létezik ,hogy a kocsiban nincs semmilyen riasztó? Két gyári ajtónyitó, ynomógombos indítás. Gyárilag alapból nincs bennük? Gondolom ,ha van is nem egy nagy valami, de furcsálnám ,hogy nincs benne és az előző gazdi nem kért bele..

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

Kisa Creative Commons License 2015.08.28 0 0 145155

Öreg motoros vagy, tudhatod hogy erről mindenkinek van véleménye és mindenkinek más :)

Egy ilyen nem túl dzsuvás motornál nyugodtan használhatod az olajcsere előtti öblítőt, biztos nem árt, de jól karbantartott autónál nem is szükséges.

 

A szelepfedél és karter leszedésnek, tisztításnak több értelme lenne, de ez is csak 50-100 ezrenként lehet indokolt típustól függően.

Előzmény: wastegate (145152)
Kisa Creative Commons License 2015.08.28 0 0 145154

Azért a versenysport speciális és szélsőséges eset, nem érdemes egy lapon említeni az általános autójavítással. (szerencsére).

 

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (145153)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2015.08.28 0 0 145153

bácsi, folyamatosan kilencezer fölött forgatott turbómotorjaink vannak, olyan csavar nincs, ami nem költözik ki a helyéről, de nem csak a motorból, hanem random helyekről.

a turbóink például vízköpenyesek.

egyedi darabok, vízhűtéses középrész(ez ugye nem egy nagy sztori), vízhűtéses  rozsdamentes turbinaház és vízhűtéses kompresszorház.

az egész egy vízköpenyes kipufogócsonkra van felcsavarozva úgy, hogy a talp köré konkrétan falat építettünk, hogy ne tudjon megmozdulni. kellett is, mert a négy tizes csavar nem fogja meg magában a talpat.

turbinaház felcsavaroz, ropogásig meghúz, pirosig felhevít, még egyszer meghúz, aztán csavar lehegeszt.

középrészt be se fogatjuk a gyári kis háromszögletű befogatókkal, semmit nem érnek.

két félből készült, körben végig tartó befogatókat készítünk, ugyanígy becsavaroz, meghúz, melegít, meghúz, lehegeszt.

a kompresszoroldal mondjuk bírja.

amíg nem ennyire parasztba nyomtuk, folyamatosan voltak nyűgök azzal, hogy kiesett a középrész, akármit is csináltunk vele, de minimum elfordult illetve a csonk meg a talp mozgott egymáson és ez kiette a tömítést, le is lazult, ki is fújt.

na hát most nem lazul le.

a tömítést se fújja ki, mert nincs.

a turbinaházat meg a vízhűtéses downpipeot egyébként összecsavarozzuk, hogy na, ez lesz a pozíció innentől kishaver, aztán élben körbevarrjuk a két érintkező anyagot.

nem reped el, nincs akkora hőterhelése, az egész turbó amikor nagyon megagyalják olyan húsz percen keresztül a gépet, kézzel fogható.

nem mondanám, hogy azzal a hőfokkal szívesen cipelném gyalog akár csak a szomszéd utcába is, de a víz egyik darabban se forr meg, mittudomén nyolcvan fokos kívül az egész cucc.

nem a meleg öli, hanem a vibráció.

lehet ott akármilyen sűrűmenetes csavar, kilazul.

lehegeszted, soha többet nem tudsz róla.

példát kértél, példa volt.

motortartó bakok csavarjai ugyanúgy kijárnak.

szenzorok megdöglenek. a vibrációtól. amit lehet, nem a motoron mérünk hanem kivezetjük.

csatlakozókból kijön a vezeték pinnel együtt. így hát csatlakozó lerögzít, vezeték visszahajt a csatlakozó  oldalán és lekötegeled a csatlakozóhoz.

mittudomén, van hat bar olajnyomásunk, de fordulaton a lánc visszatolja a feszítőt, ha cigánykereket hánysz akkor is, azonnal elszakad a lánc, amikor először leszólsz a gépházba.

de a fordulat az kell nekünk, úgyhogy a hidraulikus feszítőt kidobáljuk. így mondjuk tíz óránként cserélünk láncot.

a mozgó hengerek (nem perselyes ugyan, csak sok a víztér a hengerek körül), akármennyire is húzod le a fejet, kieszik a hfejtömítést mondjuk legkésőbb tíz üzemóra után.

már megoldottuk azt is. ott is hegesztettünk. imádunk hegeszteni. :))))

mondjuk húsz óra után elfogynak a csapágyak.

nagyjából két csapágyazást kibír egy hajtókar, után meglógósodik benne a csapszeg, olyankor inkább cseréljük azt is.

ezek mind tapasztalati úton jöttek, senki nem fogta a kezünket, így hát megfelelően drága is volt ezeket megtudni, de a biztosnál biztosabbra megyünk, abból meg még nem lett baj.

ezeket így elbarmolva nagyon szar ugyan szerelni, de úgy néz ki, eljutottunk olyan szintre, hogy nagy csavarozások már nincsenek egy versenyen, ha meg a legkisebb kétség is felmerül, komplett motor, komplett turbó, komplett hajtás, kiskutyafüle csere azonnal gondolkodás nélkül.

aztán lehet ezt paranoiának gondolni, de hát safety first.

itthon meg majd ráérünk javítgatni.

Előzmény: cam aro (145134)
wastegate Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145152

Srácok!

 

Honda Jazz 2005 1.4 benya sárga.

Tanácsot kérnék van e értelme motor belső öblítésnek vagy hagyjam a csudába.

Szelepállítás alkalmával megbontott szelepfedél belső felülete és a himbasor és környezete fekete.

Nem kaparható, vakarhatő inkább síma ráégett a felület.

 

Észlelhető probléma a motorüzemmel kapcsolatban nincs.

 

Töltsek a régi csere érett olajhoz adalékot és mossam át vagy inkább ne baxtassam ... fress olaj  és szűrő azt jóccakát ? 

 

ProTec esetleg ?

 

w

409 Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145151

Általában igen.

Előzmény: Morthond (145141)
_MrB_ Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145150

Sajnos a régebbi Swiftek (értsd a nem bakkancsok) jó részét is eszi a rozsda már keményen. :(

Előzmény: tractorsound (145148)
mica-r Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145149

De, szerintem a régi OHV motor

Előzmény: tractorsound (145147)
tractorsound Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145148

A Swiftrol olvastam hogy a vilagbol is kimegy es a K11 Micra-rol is jokat olvastam, ezert kerultek a kepbe. Semmi nincs kobe vesve, a lenyeg hogy megbizhato, olcson fenttarthato es barati varosi fogyasztasa legyen. Evi 10e megyek vele. A Hyundait mar nagyon kostolgatja a rozsda es kopott a motor, annyit nem er, hogy rendberakjam, folyton kell baszni rajta valamit, mar unom.

Nezegettem meg a 1.5D Saxo-t, de hamar lekerult a listarol, mert nalunk tul sokba kerul forgalomba irni meg egyebb mizeriak, igy marad a kis benzines.

Előzmény: mica-r (145146)
tractorsound Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145147

Azon vagyok. Ez a Ford motor nem alul lancos, nyomorudas?

Előzmény: mica-r (145146)
mica-r Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145146

Akkor vegyél valami szimpatikus kocsit, olcsón szervízelhető strapabíró szerkezet legyen.

 

Előzmény: tractorsound (145145)
tractorsound Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145145

Azok viszonylag sokat is fogyasztanak nem?

tractorsound Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145144

Az a tojas Fiesta 8 szelepes motorral?

Előzmény: novothauto (145143)
novothauto Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145143

Baszhatod a légzsákot, ha öledben a motor.

Szerintem vegyél egy Fiestát 1.3 ohv motorral 2000-2001 körül.

 

 

Előzmény: tractorsound (145142)
tractorsound Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145142

Udv. Megszuletett az elhatarozas hogy a Hyundai megy a levesbe es ideiglenes jelleggel vennek egy olcso megbizhato kisautot munkaba jarni, neha orszagutra. Regi ezres Swift es Nissan Micra kerult celkeresztbe, viszont nem tudom milyen evjaratok a jok. Hallottam hogy a Swiftnel is voltak hullamvolgyek. Abs+2 lufira igenyt tartok, mert ha lesz nagyobb, akkor ez megmarad az asszonynak. Felhomalyositana valaki? Koszonom.

Morthond Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145141

Tehát ha valami miatt leáll a motor (nem gyújtás elvételére, hanem pl. lefullad), akkor a szivattyú még kb. 2 mp-ig tovább működik?

Előzmény: 409 (145140)
409 Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145140

Ha forog a motor, bekapcsolja. Ha nem forog kikapcsolja (~2sec után)

Előzmény: Morthond (145139)
Morthond Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145139

Halló!

 

Egy 1999-es Mondeoról van szó. 1.8 benzin.

Normális esetben, amikor ráadom a gyújtást, akkor rövid ideig (kb. 2 mp) zümmög a benzinszivattyú, aztán elhallgat. A tápvezetékén megmérve valaki (gondolom, a motorvezérlő) elveszi az áramot. Aztán persze indítás után kap újra.

 

Általában ez játszódik le.

 

Néha meg ráadom a gyújtást, és a szivattyú nem mozdul.

 

Mi alapján (milyen jeladók alapján?) dönti el a motorvezérlő, hogy ad-e áramot, vagy sem? Mi alapján dönti el, hogy lekapcsolja a szivattyút?

cam aro Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145138

amirol irsz, az a biztositas. 

privat, sport, verseny, es ur szferaban is. 

az szavatolja hogy nem porog vegig egy fellazult csavar a sajat meneten. 

 

de mi ved a fellazulas ellen ? 

mert onzaro nem. heg nem. sasszeg nem . loctite nem. 

van ra megoldas.

ezt meretezesnek hivjak,..ahol adott feladatot, adott kapacitasu elemre bizunk. :) 

es most aludni megyek. 

=============

Előzmény: Kisa (145137)
Kisa Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145137

Arra reagáltam, hogy az önzárós dolgoknak és a menetrögzítőknek azért van helye.

Amiről én beszéltem az a versenysport ott ez mindennapos probléma, de akár a repülőgép ipart is mondhatnám, ha értenék hozzá.

A hegesztés, mint csavarrögzítés... az egyik oldható a másik nem oldható roncsolás nélkül ,más műfaj. 

És igen, az "egyszeri" hegesztés ugyan úgy megadja magát, ha ott a menetrögzítés sem működött, sőt alattomosabban. 

Az hogy fellazul egy csavarkötés az persze okozat, de néha az okot egyszerűen "nem lehet" megszüntetni. (Speciális esetekben).

Előzmény: cam aro (145136)
cam aro Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145136

a hegesztes az elso, amit , hulyeseg.. mindent szetszed a rezonancia. 

mutass lehegesztett csavarkotest kis szemelytol nagy traktorig, mint vedelem. 

 

mitol lazul fel egy csavarkotes ? 

nem, nem hogyan gatolod meg.. hisz az vegtermek. 

de mitol lazul fel ?

 

 

Előzmény: Kisa (145135)
Kisa Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145135

Például a rezonancia bármit szétszed, ami ellen nem végleges megoldás a csavarrögzítés, de elodázhatja a dolgokat és ezzel a probléma meg van oldva, mert így a legegyszerűbb, legcélszerűbb.

 

 

Előzmény: cam aro (145134)
cam aro Creative Commons License 2015.08.27 0 0 145134

hozhatod a peldakat. 

 

viszont mivel cafolsz, igy megkerlek hogy legy pontos. 

faszom diffi szetesett 12500Nm-nel pelda,... nem relevans -vita alap -  ebbol a szempontbol. 

 

--------

3-4 napig nem leszek. 

van idod atgondolni, mi, mitol hullik szet.

..es hogy csavarkotest mi tartja a helyen.. ha azt rogziteni kell ;) 

===============

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (145133)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2015.08.26 0 0 145133

tudnék neked olyan példákat hozni, hogy el se hiszed, mi mindenünk esett már szét.

vagy lehegesztünk, vagy önzáró muter túloldalról, vagy menetrögzítő, de menetet egyedül nem hagyunk, ott baj lesz.

most egy kilazult menet miatt egy motorból megmaradt egy darab hengerfejünk, onnantól lefelé mindent kidobtunk a színesfémbe.

nem volt nagyon drága.

Előzmény: cam aro (145082)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!