Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144303

Viszont ezeknél a régi trükk szinte midig használ: olajcsere előtt fél liter fékolaj, majd 5 perc alapjáraton járatás. Szerintem nincs olyan motor amin ne használna a tisztítás szempontjából. A hidrotőkés motoroknál bevált, a költség elenyésző egy hidrotőke sor csere mellett. Persze míndig van kivétel.

Előzmény: Kisa (144301)
409 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144302

"..ha rossz a fojtószelepház elektronikája akkor nincs se alapjárat, se tempomat.."

 

Szerintem ami nincs, az nem is szokott elromlani. 

 (de kíváncsian várom, hogy elmond, mit csinál ezen a motoron a fojtószelep és annak az elektronikája  ??)

Előzmény: combi27 (144296)
Kisa Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144301

Az én tapasztalatom az, hogy 150 Ekm- alatt ezek a motorok még rendszeres olajcsere mellet is hajlamosak így kinézni. Amit elhanyagoltak az meg katasztrofálisan.

 

Pontosabban elég egy-két késői olajcsere, vagy egyszer egy gyengébb olaj és kész is van az olajmócsing.

Konstrukciós dolog lehet, pl. a Matizok is nagyon hajlamosak erre. (Forró felület, nem elég gyorsan áramló, frissülő olaj...nemtom.)

A hidrotőkék legtöbb esetben tisztítás után használhatóak, ha 1-2 db cserés azzal kár kinlódni, de 16 már jelentős összeg, megéri szétszedni és kiáztatni. 

 

Előzmény: Törölt nick (144262)
Kisa Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144300

Igen, a lendkerékbe is kell tüske, az olajszűrő környékén van egy furat, ha jól tévedek.

 

Egyébként, ha csak cseréled, és nem szakadt le, csinálj saját jelent a főt. bordáskeréknél. Reteszes mindkét kerék, így ebben az esetben jó ez a megoldás is.

 

 

Előzmény: hazafia (144299)
hazafia Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144299

 

Uraim!

Segítséget kérnék! C3 1.1 helyes vezérlés beállításhoz hol találom a jelet, már ha van? A vez kerék csap helye megvan, de lent a főtengelynél nem találok egyértelmű jeleket, csapolni kell azt is?

 

cam aro Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144298

 

szerinted a dizel fojtoszelepel tempomatol ? :o 

Előzmény: combi27 (144296)
cam aro Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144297

a 'clock spring' kozepsojen mered a 4.5V-t ? 

Előzmény: hyuing (144287)
combi27 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144296

a pedálnak nincs is, de ha rossz a fojtószelepház elektronikája akkor nincs se alapjárat, se tempomat...

viszont ha a pedál bowdenes (mert lehet az is, mivel a típust nem ismerem) akkor egy kis feszítéssel lehet alapjáratot verbuválni , és nem tudni hogy a kocsihoz közben hozzányúlt e más is.Ezt az elméletem döntötte meg  hogy elektronikus a pedál :D..így ha hiba lenne a fojtószelepház elektronikus vezérlésében akkor alapjárati és/vagy indítási problémák is lennének 

Előzmény: no_holy_shit (144293)
mica-r Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144295

Legfelső ponton van a szuszogócső, nem kell légteleníteni. Esetleg a fűtéscsőnél van lehetőség, de az is kimegy, ha mennek az autóval

Előzmény: zumirobi (144292)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144294

diaggal megneznem, hogy latja-e amikor nyomogatod a kapcsolokat

(VAGCOM-ban pl. latni a kupplungpedal, fekpedal, es kapcsolok helyzeteit bit-ket)

 

ugy tunik a felpedal jo. kupplungpedalkapcsoloval mi a helyzet??

Előzmény: hyuing (144287)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144293

a gazpedalnak semmi koze az alapjarathoz...

Előzmény: combi27 (144290)
zumirobi Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144292

Üdv! Valaki megmondaná hogyan tudom légteleniteni a hütőrendszert Audi A6 2.5 TDI nél? AFB motor. köszi. 

Hyuing-II Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144291

Nincs hibakód?

Előzmény: combi27 (144290)
combi27 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144290

Ha lehet ennél többet kérnék. A gázpedál potira gondolsz? CRDI!

 

Attól még van rajta fojtószelepház hogy CDRI, és azon van elektronika.

De ha elektronikus a gázpedál, akkor ezt sztem ki is zárhatjuk, mert akkor nem lenne normális alapjárat sem.

Hibakód van valami?

Előzmény: hyuing (144289)
hyuing Creative Commons License 2015.07.28 -1 0 144289

Ha lehet ennél többet kérnék. A gázpedál potira gondolsz? CRDI!

Előzmény: combi27 (144288)
combi27 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144288

én ránéznék a fojtószelepház elektronikus vezérlésére....

Előzmény: hyuing (144287)
hyuing Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144287

Urak!   Ha igaz akkor ez a Santa Fe 2006-ig 2.0 crdi tempomat rajzai.  Segítsetek már lécci mert elakadtam.   Ha bekapcsolom a tempomatot a kormányról, jelzi a műszerfalon, hogy aktív de tovább semmi. Korábban is sz...kodott  de a +és -  között pár morzézás és működött.  Mostanában már nagyon ritkán sikerült aktiválni de emelni vagy csökkenteni a sebességet nem lehetett vele. A fékpedálra mindíg reagált és a törölre is mikor működött.  A kapcsolók jók, az átvezetőszallag jó, viszont ha jól látom ott találnom kellett volna akku feszt de csak 4.5 v van. Ti hol folytatnátok a keresést?

mica-r Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144286

Na az teljesen japán !

sajnos...

Előzmény: combi27 (144284)
combi27 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144285

31 éves Mazdám (karbis) benzin/gázos, 28 évesen alakítattam át. (tavaly sajna eladtam, két kocsi fenntartása nem megy)

Mivel manuális kapcsoló volt rajta, így 0 fok felett automatikusan gázzal indítottam.Tank kb negyedig volt benzinnel, havonta 1x ebből feltöltöttem a karbit hogy ne száradjanak ki a tömítések..

Soha nem volt a benzinnel semmilyen problémám, pedig csak általában ősszel/ tél elején  tankoltam 20-30 litert pluszba a tankba hogy télen benzinnel induljak.Indítás így nézett ki: leállításkor karbi benzinnel feltölt, majd indításkor szinte azonnal el is zártam a benzinüzemet (nulla állás az átkapcsolón), majd mikor kifogyott a karbiból már váltottam is gázra..szóval nagy valószínűséggel elég öreg benzin lehetett folyamatosan a tankban...

Se kocsonyásodás, se szétválás, se "megromlás" nem ütötte fel a fejét.

Előzmény: t.zsolti (144282)
combi27 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 144284

Már a japán sem mindig japán....

 

Főleg  a DPF-es Mazda 6 dízelek :P

Előzmény: mica-r (144270)
mica-r Creative Commons License 2015.07.27 0 0 144283

Igen, akkoriban még japán volt.

Mondanám, hogy a 30 év körüli példányok nagy része a darálóban végezte már. Ami megmaradt, annak az átlagnál jobb sorsa volt.

Régi Volvón nem veszünk össze, nem látok bennük sok érdekeset :(

Előzmény: Dorka 57 (144281)
t.zsolti Creative Commons License 2015.07.27 0 0 144282

nem kocsonyásodik,

kollegám suzukija benzin gázos, ugye nyáron nem járt benzinnel és a tavaszi benzinnel az első őszi indításkor nem indult. hosszas kutakodás után kiderült , hogy a benya szétválik valami nitrószerű anyagra meg terpentin ( sárgás ) szerűre és nem elegyedik többet . az előző még veszélyes is .

megtankolta a kocsit és indult rögtön, amit lefejtett 10 l az alkatrész mosásra jó volt.

és lehet kapni benzin stabilizátort ami meggátolja a folyamatot. uniósok lettünk, tán ez is előírás, vagy csak ne tudjál ólcsó beznint raktározni-)))))))

Előzmény: _MrB_ (144278)
Dorka 57 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 144281

Tudom, de egy 31 éves lett emlegetve.

A körömben van 28 és 32 éves japán + 1 30 éves olasz

Nincs különösebb gondjuk, ilyen főleg nincs.

 

Tapasztalatom (elfogultságom) szerint, VOLVO forever!

Előzmény: mica-r (144270)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.07.27 0 0 144280

hmm. nekem most 2.5 eve allt a kocsi a garazsban es a benzin  nem romlott meg, viszont beleszaradt a karbiba es az osszes fuvokat kopra tomitette. vmint a buvarcsöben allt a rozsda... (tank jol nezett ki)

 

miutan ezeket kipucoltam (es +5L-t ontottem a tankba) ment a kocsi

Előzmény: t.zsolti (144276)
_MrB_ Creative Commons License 2015.07.27 0 0 144279

Hát kicsit utána olvasva biza tényleg 90 napot írnak. Az kemény. Mind1, már csak kevés van belőle, s most küldtem bele kis tisztító adalékot is.

Előzmény: _MrB_ (144278)
_MrB_ Creative Commons License 2015.07.27 0 0 144278

Ahhoz képest menni megy vele. És épp azért tele tankkal áll, hogy minél kevesebb levegő érje. (bár tény, hallottam kocsonyásodó benzinről is).

Előzmény: t.zsolti (144276)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.07.27 0 0 144277

f astra 1,4 60le 15ekm-kent (ennyi volt az eloiras - foleg varosban hasznalva) cserelt 10w40 GM olajjal  ugyanigy nezett ki

 

==> lehet hogy ez is 10w40 opel olaj volt?

 

Előzmény: Törölt nick (144262)
t.zsolti Creative Commons License 2015.07.27 0 0 144276

1/2 év alatt megromlik a benzin.

Előzmény: _MrB_ (144268)
cam aro Creative Commons License 2015.07.27 0 0 144275

tipushibas volt az osszes benyas csigas fhp jelado. 

csigas attervezte, de ahoz uj csati is kell. 

(nem kell forrasztani, jo krimp eleg neki ) 

 

benzinnyomasra dob hibat, - csak latszolag koze nincs hozza-  uza korrekcio hibat. 

(felteve ha van ra ideje,. nem indulasnal ugye nincs meg feltetele sem  ) 

Előzmény: _MrB_ (144273)
Paco155 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 144274

Konkrétan nekem tavaly azt csinálta, hogy alapjáraton akart mindig leállni a motor, de kihúzatva ment rendesen. Meg alapjárattól eltérő fordulaton is. A szűrő csere után minden ok lett.  Ha cserélni akarsz és szerszám/emelő kell akkor a telefonszámom tudod. :P

USB/OBDII  K/L interfészem is van csak progim nincs  azt hoznod kell. :P Multiméter meg lakatfogó viszont akad.

Előzmény: _MrB_ (144273)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!