Viszont ezeknél a régi trükk szinte midig használ: olajcsere előtt fél liter fékolaj, majd 5 perc alapjáraton járatás. Szerintem nincs olyan motor amin ne használna a tisztítás szempontjából. A hidrotőkés motoroknál bevált, a költség elenyésző egy hidrotőke sor csere mellett. Persze míndig van kivétel.
Az én tapasztalatom az, hogy 150 Ekm- alatt ezek a motorok még rendszeres olajcsere mellet is hajlamosak így kinézni. Amit elhanyagoltak az meg katasztrofálisan.
Pontosabban elég egy-két késői olajcsere, vagy egyszer egy gyengébb olaj és kész is van az olajmócsing.
Konstrukciós dolog lehet, pl. a Matizok is nagyon hajlamosak erre. (Forró felület, nem elég gyorsan áramló, frissülő olaj...nemtom.)
A hidrotőkék legtöbb esetben tisztítás után használhatóak, ha 1-2 db cserés azzal kár kinlódni, de 16 már jelentős összeg, megéri szétszedni és kiáztatni.
Igen, a lendkerékbe is kell tüske, az olajszűrő környékén van egy furat, ha jól tévedek.
Egyébként, ha csak cseréled, és nem szakadt le, csinálj saját jelent a főt. bordáskeréknél. Reteszes mindkét kerék, így ebben az esetben jó ez a megoldás is.
Segítséget kérnék! C3 1.1 helyes vezérlés beállításhoz hol találom a jelet, már ha van? A vez kerék csap helye megvan, de lent a főtengelynél nem találok egyértelmű jeleket, csapolni kell azt is?
a pedálnak nincs is, de ha rossz a fojtószelepház elektronikája akkor nincs se alapjárat, se tempomat...
viszont ha a pedál bowdenes (mert lehet az is, mivel a típust nem ismerem) akkor egy kis feszítéssel lehet alapjáratot verbuválni , és nem tudni hogy a kocsihoz közben hozzányúlt e más is.Ezt az elméletem döntötte meg hogy elektronikus a pedál :D..így ha hiba lenne a fojtószelepház elektronikus vezérlésében akkor alapjárati és/vagy indítási problémák is lennének
Urak! Ha igaz akkor ez a Santa Fe 2006-ig 2.0 crdi tempomat rajzai. Segítsetek már lécci mert elakadtam. Ha bekapcsolom a tempomatot a kormányról, jelzi a műszerfalon, hogy aktív de tovább semmi. Korábban is sz...kodott de a +és - között pár morzézás és működött. Mostanában már nagyon ritkán sikerült aktiválni de emelni vagy csökkenteni a sebességet nem lehetett vele. A fékpedálra mindíg reagált és a törölre is mikor működött. A kapcsolók jók, az átvezetőszallag jó, viszont ha jól látom ott találnom kellett volna akku feszt de csak 4.5 v van. Ti hol folytatnátok a keresést?
31 éves Mazdám (karbis) benzin/gázos, 28 évesen alakítattam át. (tavaly sajna eladtam, két kocsi fenntartása nem megy)
Mivel manuális kapcsoló volt rajta, így 0 fok felett automatikusan gázzal indítottam.Tank kb negyedig volt benzinnel, havonta 1x ebből feltöltöttem a karbit hogy ne száradjanak ki a tömítések..
Soha nem volt a benzinnel semmilyen problémám, pedig csak általában ősszel/ tél elején tankoltam 20-30 litert pluszba a tankba hogy télen benzinnel induljak.Indítás így nézett ki: leállításkor karbi benzinnel feltölt, majd indításkor szinte azonnal el is zártam a benzinüzemet (nulla állás az átkapcsolón), majd mikor kifogyott a karbiból már váltottam is gázra..szóval nagy valószínűséggel elég öreg benzin lehetett folyamatosan a tankban...
Se kocsonyásodás, se szétválás, se "megromlás" nem ütötte fel a fejét.
kollegám suzukija benzin gázos, ugye nyáron nem járt benzinnel és a tavaszi benzinnel az első őszi indításkor nem indult. hosszas kutakodás után kiderült , hogy a benya szétválik valami nitrószerű anyagra meg terpentin ( sárgás ) szerűre és nem elegyedik többet . az előző még veszélyes is .
megtankolta a kocsit és indult rögtön, amit lefejtett 10 l az alkatrész mosásra jó volt.
és lehet kapni benzin stabilizátort ami meggátolja a folyamatot. uniósok lettünk, tán ez is előírás, vagy csak ne tudjál ólcsó beznint raktározni-)))))))
hmm. nekem most 2.5 eve allt a kocsi a garazsban es a benzin nem romlott meg, viszont beleszaradt a karbiba es az osszes fuvokat kopra tomitette. vmint a buvarcsöben allt a rozsda... (tank jol nezett ki)
miutan ezeket kipucoltam (es +5L-t ontottem a tankba) ment a kocsi
Konkrétan nekem tavaly azt csinálta, hogy alapjáraton akart mindig leállni a motor, de kihúzatva ment rendesen. Meg alapjárattól eltérő fordulaton is. A szűrő csere után minden ok lett. Ha cserélni akarsz és szerszám/emelő kell akkor a telefonszámom tudod. :P
USB/OBDII K/L interfészem is van csak progim nincs azt hoznod kell. :P Multiméter meg lakatfogó viszont akad.