Azon 1 eléggé bonyolult komfortelektronikás motor van.Lehet hogy csak újra kell programozni???(nem végálláskapcsolós,De az is lehet hogy behalt a motor vagy az elektronika???
Vissza kellene alakítani, vagy cserélni* a hengerfejet a rövid menetes gyertyára és belevaló kétüteműhöz készült gyertyát tenni bele. Ezekkel a hosszú menetesekkel hiába küzdesz, egyik sem lesz jó.
* Ha menethibásat találsz, az is jó, de véletlenül sem perselyezni, hanem heli coil. !!!!!
A bvf újan jó. Sajnos ez annyira szétkopott, hogy beállíthatatlan. Normális alkatrész meg nincs hozzá. Évekig kerestem. Néha feltűnik börzén egy zsírpapíros bvf, de azért meg nem voltam hajlandó 40e Ft-ot adni.
phbh28 dellorto van rajta. Valamelyik 125-ös 2 ütemű hondán volt. Kb. 90%-osra sikerült beállítani. A bvf-hez képest egy kicsit alacsonyabb fordulaton is van értékelhető nyomatéka a motornak. Könnyen indul, és szépen, finoman lehet vele lassan menni. (nekem ez fontos szempont volt a beállításnál.) Végsebesség kevesebb, viszont nem szegényedik el a vége, mint a bvf-el. (nem kopog)
Azért a 2 üteműnél nagyon nem ilyen egyszerű az üzemanyag ellátás. Nem mondom hogy a karbicsere teszi tönkre (de nagyon nem mindegy). A gyári BVF nem olyan rossz karbi, de legalább a motorhoz van hangolva.
Most találtam egy linket, ahol zsiguli-ba ajánlják ezt a gyertyát. Az meg akkor 175-ös isolator-nak felelne meg? Ettől szétéghet így?
Akkor hogy tudtam az előző ugyanilyen marellivel tavaly 2000 km-t menni? A karbicserével ennyivel más lett a motor működése? A régi bvf helyett kapott egy dellortót. Ez valamivel finomabban porlaszt.
"..."magas hőérték" - akkor nem feketének és kormosnak kéne lennie?"
Én a képen pont ezt látom.
Emlékeim szerint a marelli vagy 60"másodperccel" magasabb hőértékű mint az NGK, és az is megeshet, hogy nem szíveli a 2T-t. Anno sem szerettek ezek mást mint az isolatort.
Bakker, ez még viccnek is erős. :-DD BMW mint buktatók nélküli autó?
Értem én, hogy akármiért is utálod a dieselt, de amit sugallni próbálsz, hogy a benzinesek sokkal megbízhatóbbak és olcsóbban fenntarthatóak, az távolról sem fedi a valóságot. Mindkét esetben lutri a használt autó és a benzinesre is lehet akkorákat költeni mint a dieselre.
Ha megírnád a rossz és a jó gyertya pontos típusát, talán többet tudnánk.
A hőértékkel eredetileg azt jelölték hogy a gyertya mennyi idő alatt éri el azt a hőfokot ahol már bekövetkezik az öngyulladás. A gyertya optimális hőmérséklete ott van ahol már van öntisztulás de még nincs öngyulladás.
A Bosch eleinte 95 és 280 között jelölte a hőértéket. (minnél nagyobb a szám annál később melegszik fel a gyertya, annál „hidegebb”) Ezt vette át a többi gyártó de más számokkal. (NGK 2 -12 között, Denso 9 - 32 között.)
Aztán a Bosch gondolt egyet és ő is 2 - 10 között számozta de megfordította a jelölést és már a kisebb számú lett a hidegebb és a nagyobb számú a melegebb gyertya. A Beru követte a Bosch-t. Aztán ezt is követték egyes gyártók például a Brisk 08 - 19 között és nála is a kisebb szám jelöli a "hideg" tehát klasszikusan magasabb hőértékű gyertyát.
Tehát a Bosch, Beru, Brisk esetében a kisebb szám, az NGK, Denso esetében pedig a nagyobb szám jelzi a magasabb hőértéket (hidegebb gyertya),. A Champion pedig számomra követhetetlenül számoz.
Mol kúton tankoltam. Igaz, hogy egy kicsit büdösebb volt a benzin, mint általában. Aszfaltot, és fenyőfát nem raktam a tankba. (;-)
Utána beleraktam egy unix-ból származó ngk-t, és végig mentük vele az egész napot, az Alsóörsi felvonulásos töty-töttyel együtt gond nélkül.
Ez a hőérték dolog most hogy is van? Egyik gyártó a hőelvonóképesség, másik meg a hűtűrő képesség szerint skáláz. (?) Van valami megbízható átváltó listátok gyertyákhoz? Néhány honlapot néztem, de sok egymásnak ellentmondó átváltást ajánlottak. 7-es marelli - 8-as NGK - 4-es bosch, és akkor mellé 12-es brisk. Másik meg 8-as marellit, 8-as NGK-t, 15-ös brisk-et hoz egy hőértékre.
"Gyaláztam" a dízelt pár nappal ezelőtt, általában nem szarok, de azzá válnak, aztán szarok lesznek, ezer sebből véreznek.
Nagy ára van a kis fogyasztásnak, a nagy nyomatéknak, nagy teljesítménynek, de ezt már az sem szereti kifizetni, aki újonnan veszi.
Lepasszolja, aztán az is lepasszolja és mikor a több százezret futott, sokszor még konstrukciós hibára is hajlamos autó abba az árkategóriába érkezik, hogy kis pénzből vehető, addigra egy nagy szarkupac az egész.
Ekkor megkérdezed melyik a jobb?
Nagy lutri az egész, sőt a legendás 1.9 TDI, vagy akár a PD mind le van taposva. Ami nincs annak meg már emelkedik az ára, nem csökken.
A mobile-n még találni jó kis benzines klasszikusokat, már nem olcsón, de elfogadható áron. Azok gond nélkül futnak még 10-15 évet.
B (MV6) Omega, 190-es, 124-es, 2000 előtti japók, néhány jobban sikerült BMW...
Szép és jó állapotban ezek sokkal "menőbb" autók, mint egy sokat látott jampi TDI VW.
200e Ft-ért már feleséget is lehet kapni. :) Szóval akkor a "mai modern" Diesel-ek szarok. Akkor marad a benzines, az legalább bírja a talpamat, és strapabíró. Neked milyen verdád van cam aro? (Ha nem titok)