Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Johnny 78" Creative Commons License 2015.06.08 0 0 143403

Értem, köszönöm az információt!

Előzmény: gesszti (143402)
gesszti Creative Commons License 2015.06.08 0 0 143402

Ha 150e km-ként sok egy 10-15e Ft-os alkatrész igényű tmk szerelés költsége neked, akkor ne vegyél ilyen autót. 

 

 

Miért ilyen? Mert a kedves vevőnek csendes, keveset fogyasztó, alacsony fordulaton nyomatékos diesel motor kellett. Alacsony karbantartási igénnyel. Megcsinálták. Persze a kedves vevő betartja a szervizajánlást, és 30e km-ként, (későbbieknél 20e km) cserél olajat, plusz 1000 rpm-től tolja szerencsétlen motornak, mert "hiszen diesel..." Ennek roppant mód tud örülni a puha anyagú, nagyon jó olajmegtartó képességű felülettel ellátott hk. csapágy. Ehhez még hozzá tették azt, hogy a hk. csapágy nincs ékelve a hajtókarhoz, csak bele van pattintva. Ha a kopó réteg elfogy, A hordozóréteg elkezd melegedni. 1-2 olajmentes kontakt, és már bele is olvad a hajtócsapba. Az kitekeri a csapágyat a helyéről, és jó esetben csak főtengelyt, és hajtókart kell cserélni, rosszabb esetben a tört hajtókar kinéz a blokk oldalán. Én (és aki hosszú távon akarja használni) 10e km-ként cserélünk olajat, és ~150e km-ként hk.csapágyat. Ezzel így nagyon jól elvan ez a motor. 250e km felett járok most vele, úgy, hogy csak tmk volt eddig a motoron. Egy tüsszentése nem volt soha eddig. A befecsrendszere is bontatlan. Hamarosan megkapja a 4. vezérléskészletet, és kap egy új kuplungot, új olajat, szűrőket, és egy darabig megint rendben lesz. 

Előzmény: Johnny 78" (143401)
Johnny 78" Creative Commons License 2015.06.08 0 0 143401

Csak azért mellékeltem, hogy ennek a csepp motornak semmi baja 180.000-nél, a dci-k meg 100.000-nél főtengelycsapágyasak? Épp most szeretnék venni egy Dacia Dustert, (4x4) abban pedig ez az 1,5 dci blokk van.

Előzmény: Kisa (143399)
Totyasrác Creative Commons License 2015.06.08 0 0 143400

Vagy egy 1.2 szívóbenzin az 1.5dCi-hez, ugye :)

Előzmény: Kisa (143399)
Kisa Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143399

Ok, de hogy jön ide az Astra? :)

Előzmény: Johnny 78" (143397)
Totyasrác Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143398

Csajom Twingo-ján ugyanez volt, az első szonda értéke ugrálhat föl/le, de a hátsóé nagyjából fixen kéne hogy álljon. A mi esetünkben a hátsó egy az egyben követte az elsőt, kiderült hogy ki volt herélve (használtan vettük, csak pályán dobta be a hibát miután már eleget üzemelt, városban előtte soha). Ha hasonló a mérés (én is ELMmel néztem) akkor katalizátor elfáradt.

Ha nem ilyen, akkor dobj be screenshot-ot a szondák mréseiről, egyből rá fogják vágni a srácok hogy mi újság ;)

Előzmény: kornel8 (143395)
Johnny 78" Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143397

Helló gesszti! Dehát ez, hogy lehet??? A 'G Astrám-ba 183.000-km van és semmi baj vele. 1-vízpumpát cseréltem. 2002-es évjárat 1,2-es 16v benzines, 75-lovacska. Motorolajból is csak 2-csik megy le a 4-ből 16.000-alatt. Pedig én 100-alatt szédülök.  :) Előre is köszönöm a választ!

Előzmény: gesszti (143388)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143396

jahogy a toronycsapágyra gondolsz.

Előzmény: Quattroman (143391)
kornel8 Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143395

Sziasztok. Egy olyan kérdésem lenne, hogy p0420 hibakód jött ki, katalizátor hatásfok csökkenés, hogy tudnám scanmasterrel és elm-mel tesztelni a lambda szondákat? Gondoltam arra, hogy lassul az első szonda, így az diagnosztizáló a rossz keverék miatt dobna kódot. Az autóval sokat pályán megyek, talán kezdene elöregedni a katalizátor? Előre is köszi.

Quattroman Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143394

rengeteg minden lehet, egy motor revízió kiderítené.

porlasztók, adagoló, kopott motor, kopott vezérműtengely szóval bármi

Előzmény: Csordás József (143393)
Csordás József Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143393

hello lenne egy kérdésem egy KIA K2500 el kapcsolatban,az a problémám vele hogy alapjáraton nagyon rángat össze vissza jár a motor szinte kiesik a motor tartobol nagyon rázkodik az egész,néha még gázadásra se nagyon reagál mi lehet a baja? a segítséget előre is köszi

Quattroman Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143392

A pápa dízellel jár

A katolikus egyházfő korábbi Mercedesét cserélte le egy Hyundai Santa Fére. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Előzmény: Kisa (143377)
Quattroman Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143391

miért abban nincs?

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (143390)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143390

futóműben?
egy albeában?

Előzmény: Quattroman (143389)
Quattroman Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143389

lehet támcsapágy is.

Előzmény: Roadkill (143379)
gesszti Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143388

Tényleg eszi a csapágyakat. ~10e Ft egy garnitúra. + hk.csavarok, és 2 óra legó. Ahogy a többiek történeteit olvasgatom, kb. 150e km-nél érdemes kicserélni.  Legalábbis a 2004-2010 köztiek ilyenek. Többit nem tudom. Még a 80 lovasban is meg voltak kopva ~150e km-nél.

Előzmény: cam aro (143386)
őrel Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143387

köszönöm,

 

ilyenkor mit lehet vele tenni?

Előzmény: 409 (143374)
cam aro Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143386

fodarab,. nehol még garancia alatt.

nem hiszem hogy erre epitenek az alkatresz bizniszt,.

no de ez nem baj, mert lesz majd mas. 

Előzmény: Johnny 78" (143384)
cam aro Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143385

jo. persze. 

barmi hajlakk jo. 

csak a sprayes dobozban tulnyomas van. 

szvsz gombnyomasra megy be. :) 

az hogy teflon dagad meg nem szempont. 

ha nyekereg, kenocstol meg nem.. az ugyis csere. 

Előzmény: 409 (143381)
Johnny 78" Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143384

Jó estét! Mi a véleményetek az 1,5 DCI motorokról (109-le) Tényleg betegsége a főtengelycsapágy? 2010-es évjárat. Előre is köszönöm a válaszokat Uraim! :)

Roadkill Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143383

Ez jó tipp, meglesem.:)

Köszi!

Előzmény: cam aro (143380)
409 Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143382

"az elmúlt 20 évben miért nem öltek akkora energiát a benzinmotorok fejlesztésébe, mint a dízelbe? Ha a benzinest is ennyire tolják nem lenne ekkora fölénye."

 

 Mert már addigra elérték azt amit a benzinesből ki lehet hozni értelmes összegből. A mai fejlesztések zömét a környezetvédelem szigorodása generálja, azaz kényszer. A diesel technikailag jelentősen le volt maradva, abba lehetett még jócskán tartalékokat találni. Arról nem is beszélve, hogy a benzines hatásfoka még ma is a békasegge alatt van, és ha megfeszülnek, akkor sem lesz jelentősen jobb. Mindenesetre kezdheted utálni a benzinest is, a követlenesek nem kevés szilárd részecskét eregetnek, mégha nem is látod azt.

 Manapság a páréves dieselek mögött akkor látsz koromfelhőt, ha a DPF-et kiherélték....az meg nem annyira az autó bűne.

Előzmény: Kisa (143377)
409 Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143381

Jó neki az ATF is, attól nem dagad a teflon...

Előzmény: cam aro (143380)
cam aro Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143380

elofordul. 

grease sprayre huzott injekcios tuvel szoktam megdofni gumiharangjat.

azt spricni neki bele.  

..mar csak ugy megerosites kepen. mert futomu baromi jol viszi a hangot.

azt ha ettol elkussol, akkor helyben vagyunk.  

Előzmény: Roadkill (143379)
Roadkill Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143379

Urak, Fiat albea 1.2 2005

Egy megerősítést kérnék mielőtt nekiállok kicserélni: jártatok már úgy, hogy trapézgömbfej nyekeregjen/recsegjen? Nem kopog-kotyog, gumija nem szakadt, de ki-berugózáskor, kormányzáskor nyekereg mint valami rossz szilent. Persze ha felemelem az autót nem csinálja, nehogy egyértelmű dolgom lehessen..:) Hülyére fújkáltam minden szilentet eddig hiába, aztán a lengőkart fogva mozgatás közben úgy érzem a gömbfejtől ered a rezgés.

 

 

Kisa Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143378

"ráadásul erőre kell ezt kifizetnünk".... előre

Előzmény: Kisa (143377)
Kisa Creative Commons License 2015.06.07 0 0 143377

Nem vagyok diesel ellenes, de parasztnak nem való a csokoládé.

Itt azt látják benne, hogy 6 litert eszik, 300Nm a nyomatéka, és 180 LE. Persze 

Érdekes, hogy az elmúlt 20 évben miért nem öltek akkora energiát a benzinmotorok fejlesztésébe, mint a dízelbe? Ha a benzinest is ennyire tolják nem lenne ekkora fölénye.

Nagyon sokáig Svájcban egyetlen diesel autót nem lehetett találni, de győzött a technológia. ( Szerintem inkább a lobby.)

 

Az elektro hajtásnak nagyon sok előnye van, csendes, helyben nem szennyez, az energiát egy erőműtől veszi, ahol sokkal jobban követhető, és megoldható az optimális működése. Így a hatásfoka, a járműben és összességében is sokkal jobb. (pl. az energiát nem kell nagy energiabefektetéssel szállítani.)

Viszont az akkuk gyártása is szennyező, relatív rövid élettartama,ára miatt nem olcsóbb, mintha fosszilis üzemanyagot használnánk, ráadásul erőre kell ezt kifizetnünk, mikor megvesszük az elektromos hajtású autót. Ez persze jó irányba halad, de az energia árak mesterségesen vannak egy szintbe hozva, azaz ha lenne ingyen energia az is ennyibe kerülne, mire hozzájutnánk.

 

Kisa Creative Commons License 2015.06.07 0 1 143376

Dieselt a szilád szén részecskéi miatt nem szeretem. Az Otto nagy terhelésen szennyez a NOx miatt, egy mezei redox katalizátor már 20 éve s egész jó hatásfokkal működött több 100ekm-en át.

A légnemű dolgok hamar felhígulnak, így kevésbé szennyeznek közvetlen környezetünkben, de a szilárd részecskék, mint régebben az ólom lerakódnak helyben, mint a por.

 

Sajnos csak úgy rakódik le, hogy azért a szél és azt autók menetszele mindig felkavarja, így pont abban a 0-20 méteres magasságban szennyez, ahol élünk.

A növényzet  nem tudja megszűrni, csak a csapadék mossa el, be, az hígítja, de nem vízben oldható, így csak szállítja.

Ez a szén bekerülve a tüdőbe megköti az aromás szénhidrogéneket, mint az aktívszén szűrők, csak közben épp ezért egészségkárosító.

 

Másrészt rengeteg olyan dieselt látni az utakon, ami füstöl, minden váltásnál, enyhe gyorsításnál is füstöl. (Nem pamacsol, dől belőle a füst.) Értem én, hogy ez nem a diesel technológia hibája, de ha az egészet nézzük, hát nagyon is az.

 

Zajterhelése is nagyobb, simán meg lehet bolondulni, míg a paraszt reggel hétkor, télen addig járatja a parkolóban a kereplő szarját, míg le nem fújja az összes havat, jeget az autóról, azaz 20 percet.

Csak, hogy miért köpködöm a dízeleket...Persze ez sem a dízel hibája, de egy benzines Hondát felőlem járthatna estig,mert csendes.

 

Mikor egy benzinesnek valami baja lett a keverékképzésével, és így szennyez, azzal autózni sem lehet, mert vagy nem megy, vagy leeszi a gatyád, rákényszerül a tulaj, hogy javítsa meg. (Katalizátort kivéve, de azzal jó esetben 15 évig nincs baj.)

 

Diesel esetén sok olyan hibalahatőség van, ahol az autó használható, de okádja a füstöt. Nem beszélve arról, hogy némelyik pár éves 50-250 ezret futott is iszonyatosan büdös, hogy járatom a 1000nm-es telepen és mindenki meg akar tőle fulladni. Elviselhetetlen.

 

 

 

 

 

Előzmény: 409 (143375)
409 Creative Commons License 2015.06.06 0 0 143375

"Az égéstermékek nemcsak környezetkárosítók, hanem többségük mérgező is. Ebben rosszabbak a hagyományos dízelmotorok a hagyományos Ottó-motoroknál."

 

 Érdekes dolog ez. Az Ottó, kipugáza 24-28 fajta aromás vegyületet tartalmaz, aminek úgy a negyede erősen mérgező és/vagy rákkeltő. Erről nem beszél senki. A dieselekre meg gyakorlatilag ugyanezért köpködnek.

Előzmény: Beer Monster (143372)
409 Creative Commons License 2015.06.06 0 0 143374

A szentlélek.  :-/

 

Az illesztése, ami 0.00/+0.01mm, meg egy vékony kis csövecske van beleütve alulról, ami átvezeti az olajat a kiegyensúlyozótengelyekhez. Az illesztés, meg a csövecske furata kiverődik és akkor a kettő között elmegy az olajnyomás melegen.

Előzmény: őrel (143373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!