Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2015.05.01 0 0 142384

Ez annyira "szenzáció", hogy több mint 5éve ismert tény, és garanciában cserélik a dugattyú/hajtókar garnitúrát, ha még nem volt megbontva a motor. Egyébként a harmadik javított változatnál tart a gyár erre a problémára.

Előzmény: Kisa (142381)
TraguAre Creative Commons License 2015.05.01 0 0 142383

Ez inkább (holland) fogyasztóvédelmi/hatósági kérdésnek tűnik, nem autószerelősnek.

Előzmény: sk87 (142382)
sk87 Creative Commons License 2015.05.01 0 0 142382

Sziasztok!Nem tudom hogy ez most konkrétan ide tartozik-e!A következő kérdésem lenne!Van egy autóm amin meghibásodott az ablaktörlő!Elvittem egy független autó szervízbe ahol azt mondták hogy másnapra kész az autó!Másnap visszamentem az autóért azt mondta nincs kész mert nem jött alkatrész!Ez így ment egészen 10 napon keresztül hogy mindig másnapra  ígérte hogy kész az autó!Tegnap este bementem a műhelybe ahol az autó elektromos része teljesen szét volt szedve a kábelek lógtak az autóból!Az autót már annyira elcseszte hogy be se lehet már indítani!És azt mondta hogy nem tudja megjavítani!Ráadásul ez mind hollandiába történt!Ott tart a dolog hogy már most munkába se tudok bejárni miatta mert nincs autó!Eddig más kollégákkal jártam dolgozni de ők már hazautaztak!Ilyen esetben mit lehet tenni?Köszönöm a válaszokat!

Kisa Creative Commons License 2015.05.01 0 0 142381

http://www.origo.hu/auto/20150430-nagy-baj-van-az-audi-turbomotorjaival.html

 

A kommenteken mindig jót derülök. (Vagy bosszankodom :) )

no_holy_shit Creative Commons License 2015.04.30 0 0 142380

vagy akkor fesziti neki a fedelnek (a surlodo hangbol gondoltam, mert amig nincs nyomas addig inkabb csattog), de inkabb vmi mas lesz. (generator meg klima tenyleg jobban elkepzelheto) hallani kene..

Előzmény: cam aro (142378)
wastegate Creative Commons License 2015.04.30 0 0 142379

Megnézem relét és környékét, köszönöm.

 

Hidegen, tehát reggeli indulást követően 5-10 km-ig semmi tünet ... bemelegedés környékén és üzem melegen adja magát a hiba.

Alapjáraton és álló helyzetben forgatva nem adja a hibát.

Elinduláskor már egészen kis gázra ránt több alkalommal és esetenként le is áll.

CVT váltó miatt elég macerás a helyzet, vissza N és gyújtás le utána indít.

 

Beteszek egy ledet az AC csatira az könnyen hozzáférhető megnézem mit mutat hiba alkalmával.

 

Köszönöm!

 

w

Előzmény: cam aro (142372)
cam aro Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142378

az inkabb inditast kovetoen zajong.. es olajnyomas felepulesre kussol be. 

==========

Előzmény: no_holy_shit (142376)
cam aro Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142377

tipp. 

 

-bekapcsol a klima. 

-elkezd tolteni a generator.

 

szvsz barmi, a szij oldalon. 

tipp szinten. 

Előzmény: Törölt nick (142375)
no_holy_shit Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142376

lanc?

Előzmény: Törölt nick (142375)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142375

ma lattam egy merci motrot B200CDI

 

inditast követően szépen jár mald halál ponosan az inditast koveto 30 másodpercben valami elkezd surlódni, vmi fémes csörgés?

leáll ujraindit 30 sec ujra.

 

van vmi tippetek?

valahonnan előről jön a turbo szivosor környeke.

serfy Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142374

Köszönöm:-)

Előzmény: 409 (142353)
karcsi20 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142373

Kompressszió mérés hideg motornál már megvolt. Meg a felső holtpontokat is megmérték. Mindkettő rendben volt. 

 

Van esetleg még valami tippetek? 

Előzmény: 409 (142368)
cam aro Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142372

a nem veszem le és úgy indítok akkor csak forog forog de nem indul -""

 

itt kellene megnezni, hogy szikra, vagy uza hianyzik. jo . tudom nem egyszeru, 

 

ugyanakkor errol a kulcsforgatos indulasrol nekem rele otletem van. 

azt kapcs rajz szerint aa... fotengo szenzor tapja -is- a forelen van. 

-csaktipp-

Előzmény: wastegate (142370)
gesszti Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142371

:-)))

 

...de legalább rájött.

Előzmény: cam aro (142364)
wastegate Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142370

ecu labaknal is ott a jel ?     ... igen 

eloadatban is van fordulat ? ... igen

veztengo szenzor jo ? ... nemtom, meglesem

 

De nem is a nem indulás a lényeg hanem mitől áll meg ... ránt egyet kettőt hármat és mint mikor leveszed a gyújtást egyből megáll, fordszám jel leesik alapra.

 

De mi történik amikor leveszem a gyújtást és utána pöc röff beindul ...?

Ha nem veszem le és úgy indítok akkor csak forog forog de nem indul - tehát mikor megáll akkor csak akkor indul ha gyújtás le - fel és indít.

 

w

Előzmény: cam aro (142360)
Kisa Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142369

Megcsinálta bele a futógyűrű kopást is, hogy egyenszilárd legyen az öreg bringa :D

Egyből működött!

 

Ha lenne még az Ezermesternek azon rovata, ahol üres halkonzerves dobozból csinálnak körömkefét, meg öblítős flakonból csillárt... :)

 

 

Előzmény: cam aro (142364)
409 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142368

tippek!

 

"- miért csak kb. 15 fok felett jelentkezik a hiba?"

 

Lehet, hogy ilyenkor már nincs utóizzítása.. ?

 

"- alatta miért nem?"

 

Mert ekkor még van....

 

"- mitől simul ki a járása 5-10 mp múlva és múlik el vele együtt a füstölés?"

 

Mert melegszik annyit, hogy beindul a henger és mivel elég az üza, nem füstöl.

 

 

Igazolása, vagy cáfolata, kompressziómérés hideg motornál.

Előzmény: karcsi20 (142366)
409 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142367

Háááát, ez sem jött be, nem olyan.

Előzmény: combi27 (142365)
karcsi20 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142366

Egy picit részleteznéd légyszi, hogy ez a hibaok hogyan járul hozzá a leírt hibák előidézéséhez?

 

Amik felmerültek kérdések:

 

- miért csak kb. 15 fok felett jelentkezik a hiba?

- alatta miért nem?

- mitől simul ki a járása 5-10 mp múlva és múlik el vele együtt a füstölés?

Előzmény: no_holy_shit (142351)
combi27 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142365

akkor az alapjárati fordulatszám szabályozás hasonló megoldás mint a Mitsu Coltokon (1989-2002? -ig gyártott 4G motorkódúaknál)...belefutottam egybe, ott már gyújtás ráadásánál a léptetőmotort visszahúzta, majd indításkor sem állított utána...előtte úgy működött hogy pár másodperc pedáltartás után volt alapjárat hidegen, majd fokozatosan megszűnt...(kézzel kihajtva a léptetőmotort gyújtáskor simán visszahúzta a szemét...)

Ott az ECU az utastérben volt, de a kocsi láthatóan nem kicsit beázott..Az ECU kivételével szinte minden cserélve lett, a hiba nem szűnt meg..Kivettem, szétszedtem az ECU-t, hát ami benne volt attól sírni tudtam volna..pókháló, rozsda, kifolyt kondik... ECU-t már nem volt kedvem felkutatni hozzá, mert több fórumon is írták hogy nagyon sokszor tönkremegy a pára miatt..(ez meg vizet kapott gazdagon), úgyhogy akár az is bekrepálhat a víztől (is)

 

Előzmény: Kisa (142361)
cam aro Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142364

ECU-t mérve a vezérlő FET-eket"" 

 

fasorba se vagy.. :)

 

ma jon alkatreszes csavo, valami oreg rom csigasa van. 

szerelem, elso gyerek, mittomen. 

( par honapja kerdezett hogy nincs toltese, mit csinaljon vele. ..a gyufa nem tetszett neki :)

na. jon, azt mondja hogy megcsinalta a toltest. 

serult volt a futogyuru, ezert  rahuzott egy rez viz.vez csovet, de nem lett jo. 

leullt gondolkodni. asszongya.. hat a regin volt egy nut korben a futogyurun, az biztos nem veletlen volt ott. 

szetvagta a vizcsovet. es most 14V a toltese. 

 

...BAANG. 

sirva rohogtem. 

 

 

 

Előzmény: Kisa (142361)
fourwheels Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142363

Kb egy éve szaladtunk bele hasonlóba, szintén Jazz-en, ott ha jól emlékszem kábebajl volt a kötegben!

Előzmény: wastegate (142356)
cam aro Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142362

P1*** gyarto specifikus kod. 

 

 

 

Előzmény: combi27 (142354)
Kisa Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142361

Másról van szó,

 

P1525 Air Bypass Valve System

 

az alapjáratot szabályzó megkerülő szelep (rendszer) hiba. Bipoláris léptető motorral van megoldva, mint sok más esetben.

A motor két tekercse ellenállás méréssel jónak tűnt, de csináltam egy teszt áramkört, amivel tudom mozgatni, működött.

 

Cam, hathatós segítsége után kimértem a négy vezetéket, mind bejut az ECU-ba.

 

Mivel az alapvető probléma az volt, hogy motorteret kimosták nagynyomású mosóval így utána semmi nem akart rendesen működni. Sajnos jutott az ECU-ba is, így sok meló árán már csak ezt az egy hibát nem sikerült kiűzni.

Szétszedtem újra az ECU-t mérve a vezérlő FET-eket, az egyik zárlatosnak tűnt.

Most tartok itt :)

 

 

 

Előzmény: combi27 (142354)
cam aro Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142360

Amikor nem indul akkor is van G28 jel szkóppal vizsgálva!"" 

 

ecu labaknal is ott a jel ?

eloadatban is van fordulat ? 

veztengo szenzor jo ? 

Előzmény: wastegate (142356)
Paco155 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142359

Szerintem megnyerted a fogadást, legalábbis én arra tippelek. Bár szerintem folytószelepházat ebben a típusban sem fog találni. :P

 

(fojtószelepház viszont akár elő is fordulhat) :D

Előzmény: TraguAre (142355)
combi27 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142358

nem csak szenzor hiba lehet...nem próbáltatok ezekre ránézni?

 

P0339 Honda

Possible causes- Faulty crankshaft position sensor
- Crankshaft position sensor harness is open or shorted
- Crankshaft position sensor circuit poor electrical connection
- Signal plate may be damage
- Starter motor may be faulty
- Starting system circuit
- Dead or weak battery

Sometimes and in some models, low battery voltage or a weak starter can can trigger a Crankshaft Position Sensor code. Before replacing any parts, recharge or replaced battery.

Possible symptoms- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
- Lack/Loss of Power
- Engine Stall


feketével kiemelt rész azért beszédes.

Viszont pár dolog tuti jó, mint a kicserélt szenzorok, indítómotor és az indító rendszer is jó, mert indít a kocsi rendesen,  és valószínű a szenzor csatlakozások is rendben vannak ha most cseréltétek..

tehát marad 2  lehetőség....akksicsere ( csak tudsz kölcsönkérni egyet pár órára),  vagy magán a motoron belüli jeladó hibásodott meg (az a leggázosabb..)

Előzmény: wastegate (142356)
combi27 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142357

mondjuk SAAB 9-5?  van :D és pont ez a hibája..ahogy a Daewoo /Chevi ----  Kalos/ Lacetti-n is...

Renault Laguna 2-esnél némileg más a hiba kialakulása, mert ott alapjárat 2200  ha hibás a folytószelep érzékelő :D (15 perc állás után ismét indítható normálisan, csak ESP és Injection system errort mond a hülye p..csa a computerben  :D )  

Előzmény: TraguAre (142355)
wastegate Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142356

Szevasztok!

 

Véleményre ill. esetleg útmutatásra lenne szükségem egy bosszantó hiba feltárásában.

 

HONDA Jazz 2005 1.4 benzin CVT váltóval. (350 e km)

 

Visszatérő hiba, hogy menet közben ki ki hagy a motor és több esetben le is áll.

Ahogy el kezd rángatni ugyanaz látszik a fordszám mérő mutatón, amikor rángat a mutató idegesen ugrál.

 

Leállás után csak gyújtás levétel után indul újra, de minden esetben azonnal.

Ha nem veszem le a gyújtást akkor inditózásra nem indul.

 

Millt gyújt G28 főtengő szenzort ír be.

G28 szenzor 2 db lett cserélve gyári Honda, a hiba maradt.

Amikor nem indul akkor is van G28 jel szkóppal vizsgálva!

 

 

Lehet a motvezen belül megmakkan valami és csak üzemmeleg állapotban adja a hibát?

 

Köszönöm!

 

w

 

TraguAre Creative Commons License 2015.04.29 0 0 142355

Vaktában fogadok, hogy más tipusnál folytószelep sincs ;)

Előzmény: combi27 (142354)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!