Kincses István , ő rengeteg wankelt újitott fel , itt áll a műhelyem elött a busza benne 2db rx8-al az egyikben egy 4 tárcsás wankel van, én mondjuk sose értettem mit esznek ezen a nem kifort technikán , kiment Németországba egy éve amúgy már .
Hidegen nem szabad leállítani és egyébb finomságok, ez az autó csak megszállotaknak való, nem véletlenül pusztultak ki.
Van még valaki aki erre szakosodott de onann is hallottam panaszt.
Ezt a motort olcsón nem lehet javítani különben szar lesz.
Nem tudom, hogy felújítani, vagy felújíttatni szeretnéd.
Helyedben én nem ugranék bele nulla tapasztalattal.
Ahogy a kérdéseid látom, semmit nem tudsz a wankelekről, ahogy mi sem tudunk semmi konkrétat tapasztalatokból.
Eygszerű szerkezet, de nem is ezzel van a baj, hanem hogy ezeket jól felújítani is tapasztalat kell, amiben még nagyon tanácsot sem tudunk adni.
Amennyire én tudom, olyan 100 ezrenként ki kell venni a motort, pár dolgot ki kell benne cserélni, és relatív olcsón javítható, aztán megint megy egy százast.
Persze abban az esetben, ha normál kopásból adódik a hiba.
Mondhatnám, hogy mit kell benne kicserélni de pontosan én sem tudom (éltömítés, rugók, csapágyak).
Egy szervószivattyú is pofon egyszerű dolog, mégsem állnék neki felújítani, mert nincs hozzá semmim.
Adott egy Skoda Octavia II 1.4 16V BUD, kb 103000km-rel. Az autó sokat állt, ezután örökölte a korábbi tulaj, aki csak rövid távokon járt vele, kb 5000km használta.
Tavaly megvettem, nálunk vegyes használatban van, sokszor autópályán megy, max 120-130km/h körül. Sajnos a múlt héten kiderült, hogy beégett a 3-as henger két kipufogó szelepe. Az ok pedig a 3-as injektor nem megfelelő működése. Korai tüneteket sajnos nem észleltünk.
Az autó össze lett rakva, új szelepek2db, szelepvezetők, teljes felső tömítéskészlet és egy új gyári injektor. Most szépen egyenletesen jár, jól megy és jól is fogyaszt(kopp-kopp).
A kérdés, érdemes lenne e felkeresnem egy injektor tisztítást vállaló céget a másik három műszeres bemérésére?
Volt egy ilyen hibám régebben, ott a menesztőtárcsa volt megkopva, a csapágy felfekvő felületén. Talán mozoghatott, a lehúzott féltengelyanya ellenére.
jo, persze, tudom. hezagot osszebb lehet pockolni.. megy az meg sokaig baj nelkul.
itt nem divat.
olajcserekor kiesnek a gyertyak is.
Bosch W7DC gyertya 100000 (százezer) km-t ment el egy ismerősöm ladájában, aki nem volt rest az olajcserekor kiesett gyertyákat 1,0 mm-re beállítani, mikor már ez fölé nőtt a hézaga:-), CPI gyújtás volt rajta rendesen megcsinált szekunder körrel, mielőtt valaki belekötne.
Ja, 1,7l összement hajtókaros motor, finoman fúvókázott karbival, néha indultak vele amatőr rallyn is, úgyhogy kapott hőterhelést is, mégse esett be a közepe.