Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

henger fej Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142117

Ha erre gondoltál...? (Tehát én a klímakuplung csapágyára kerestem.)

Akkor ennek kéne lennie.

 

Pontosabban is lehetne, ha ezt olvastad volna:„Kérdezés előtt kérjük megadni az autó típusát, évjáratát és a motorkódot. Néha a színe is számít...:)”

 

Előzmény: csege1975 (142101)
tAB Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142116

+ az én értelemezésemben a "nominal" a beállított (vagy a képen a leolvasott) érték, a "real" pedig a csavaron eredő nyomaték.

Nade ez a képlet szerint a csavaron kisebb lenne mint a kulcson. Nagyon ellent mond az én logikámnak.

Előzmény: Paco155 (142113)
lacipécs Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142115

Egyszerűnek tűnik,de azt akkor sem értem,ha ráteszek egy csövet a nyomatékkulcs végére,attól még se elöbb,se késöbb nem fog lekattanni.Azt továbbra is tartom,hogy fontos a kulcsok egyenes "vonala".

Előzmény: Paco155 (142113)
tAB Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142114

Hm, most megy a fejvakarás erősen... Ott a nyomatékkulcs hossza...

...vagy az Alfások sem értenek hozzá :P

Előzmény: Paco155 (142113)
Paco155 Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142113

Fene a türelmetlen lelkületedbe, így már tényleg elő kellett keresnem :P

 

Előzmény: tAB (142112)
tAB Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142112

Ezt ígérted 3 éve is, most már tényleg ideje lesz :)

Előzmény: Paco155 (142108)
Quattroman Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142111

csak májusban fogom olvasni...

Előzmény: lacipécs (142109)
tAB Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142110

Valamit arányítani kell, az oké, de biztos nem a nyomatékkulcs hosszát. Az teljesen irreleváns.

Vagy akkor az sem lenne mindegy, hogy a közepén, vagy a végén húzod a kulcsot? Ugye nem.

 

lacipécs,

Jaja, marad a hasonlítás, csak bíztam benne, hogy van legalább valami bevált ökölszabály.

Előzmény: Quattroman (142104)
lacipécs Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142109

Holnap mérek egyet,majd beszámolok.

Jó utat!

Előzmény: Quattroman (142106)
Paco155 Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142108

Van képlet és tényleg egy egyszerű arányszámítás, nekem az Alfa manuálban benne is van, csak meg kellene keresnem :)

De lassan ráveszem magam.

Előzmény: lacipécs (142105)
lacipécs Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142107

Nyomatékkulcs "nyelének" a hossza akkor sem befolyásoló tényező.

Előzmény: Quattroman (142104)
Quattroman Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142106

kicsit vitatkoznék. (nem sokáig mert rögvest útnak indulok)

 

mivel a toldásnál is lesz egy "forgáspont".Még abban az esetben ha a toldalék+a nyomatékkulcs egyvonalban van,akkor is kacifántos lehet.Arról ne is beszéljünk, ha ezek valamilyen szöget zárnak be.

 

a forgáspont miatt mindegy a bezárt szög. ellenkező esetben a csavarnak sem lenne mindegy milyen szögben állsz hozzá...

Előzmény: lacipécs (142105)
lacipécs Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142105

Nem akartam belefolyni,de szerintem sem életszerű.Nem hinném,hogy egyszerű képlet lehetne,mivel a toldásnál is lesz egy "forgáspont".Még abban az esetben ha a toldalék+a nyomatékkulcs egyvonalban van,akkor is kacifántos lehet.Arról ne is beszéljünk, ha ezek valamilyen szöget zárnak be.

Ezért írtam egy próbát,ha lenne is képlet akkor is a gyakorlat igazolhatná/cáfolhatná.

 

Előzmény: tAB (142103)
Quattroman Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142104

úgy jön képbe hogy két helyen ered a nyomaték ilyenkor.

egyik a csavarnál, másik a kulcs fejénél, és mivel a toldás végén akarod a kívánt értéket elérni ezért arányítanod kell.

Előzmény: tAB (142103)
tAB Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142103

Őőő, hogy jön a képletbe a nyomatékkulcs hossza? Ha ráteszek egy 2 méteres csövet, az akkor is a beállított nyomatéknál kattan le, max nekem nem kell annyira erőlködni. 

Ennyi erővel a dátumot is hozzáadhatjuk :)

 

Amúgy pont te voltál anno az egyszemélyes ellentábor, aki azt mondta, hogy a toldástól nem változik a nyomaték.

Előzmény: gesszti (142095)
Paco155 Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142102

Ezt sem gondoltam volna, hogy egy több mint 6 évvel ezelőtti hozzászólásra még reakció érkezik :P

Előzmény: csege1975 (142101)
csege1975 Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142101

szia

nekem megtudnád írni

sanden SD7V16

model:1106F kompresszoba milyen méretű fajtájú csapágyat kell vegyek

előre is köszi

szia csege1975

Előzmény: henger fej (58756)
csege1975 Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142100

sziasztok

sanden SD7V16

model:1106F

klíma kompresszor

megtudja mondani valaki milyen méretű fajtájú csapágyat kell hozzá vennem 

köszi

csege1975 Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142099

sziasztok 

megtudná valaki mondani milyen csapágyat vegyek ebbe a klíma kompresszoba

előre is köszi

Quattroman Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142098

Az Auditól jön az igazi bioüzemanyag

E-dízel a neve annak az üzemanyagnak, amivel az Audi megváltoztatná a világot. Drezdában már tesztelik. Tovább »

forrás: totalcar.hu

no_holy_shit Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142097

kerdezoskodni kell. Stuttgartban tudnek.

(kupplungot multkor 250€-ert csereltek (hasonlitasi alapnak), vallalkozaskent mukodo fuggetlen 2 emberes szervizben, de szamla nelkul)

 

Előzmény: scenic 2 pont nulla (142050)
gesszti Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142096

"Volt eredménye a vitának a képlet" - na. 

Előzmény: gesszti (142095)
gesszti Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142095

Volt eredménye a hibának a képlet: a nyomatékkulcs hosszát osztod a nyomatékkulcs hosszának és csillagvillás hosszának összegével, és ezzel megszorzod a csavarnál szükséges nyomatékot. Ha 60 Nm kell a csavarnál, a csillagvillás 20 cm, a nyomatékkulcs 30 cm, akkor 36 Nm-re kell állítani. 

Előzmény: tAB (142081)
scenic 2 pont nulla Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142094

Igen, vannak szervizek, szerelők a környéken.Még az alkatrész ára, az hagyján. De azért a főfékmunkahenger cserére és légtelenítésre eddig mondott összegek, azért húzósak szerintem. (Munkadíj, anyagköltség nélkül a legalja 450 euro, a top az 550 euro)

Előzmény: TraguAre (142058)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142093

Koszonom, tovabbitom a szerviz fele :)

Előzmény: cam aro (142077)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142092

jabaszki, bónusz szopatás, hogy átmenő hűtése van és a legközelebbi, ahol be lehet rúgni a vízbe, az huszonkét kilométer.

 

szerintem legelőször azt kéne kitalálni, hol tudok beállni a hálózati víznyomással aztán ezek alapján már boldogulok, köszi.

:)))

Előzmény: cam aro (142091)
cam aro Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142091

terheles nelkul egy hig lottyel nem fog galyra menni csapagyazas. 

vagy de, ha nincs nyomas. de akkor mar ugyis keso. 

 

karter szuszogok lekot. 

fojtoszelep elzarasra felkeszul. 

halon oltot bekeszit. (bar gondolom hajo. akkor meg inkabb sulyeszd el. :) 

fele benzin, fele olaj. 

hagy szoljon. 

..mondjuk szolidan. 2e f/m-en. 

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (142087)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142090

ha baja lett, hát baja lett, nyilván nem örülünk, de nem megyünk tönkre belé, egészen egyszerűen nem szeretnénk most időt fordítani erre a motorkára, van más teendőnk is elég.

egy picit azért még kibírhatna.

:)))

holnap jön valami négy-öt kanna szemétrevaló olaj, hát járatjuk, lesz valami.

mi a tipp, egy töltettel mennyit menjen?

 

Előzmény: Kisa (142089)
Kisa Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142089

Én a miatt aggódnék, hogy nem lett-e már most is baja.

Ha nem, akkor ezután sem lesz.

4-5 átöblítés,járatás valami eke olajjal és még mindig olcsón megúsztad. Ami benne marad jó esetben majd elgőzölög a kartercsövön.

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (142087)
Kisa Creative Commons License 2015.04.21 0 0 142088

Pár százalék denszesz (etilalkohol) is mehet bele, elegyedik vízzel és oldódik szénhidrogénekben. Amolyan kapocs a két össze nem férhető folyadék közt.

Természetesen csak átmosásra.

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (142085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!