Nem vagyok benne biztos, de a kuplungszerkezet metszete alapján valami nagyon hasonló, illetve nincs is kuplungállítási lehetőségem (hiszen hidraulikus). A felrakási videon, meg mintha egy az egyben az enyémet tették volna fel.
Csak azé' kérdem, mert szerszámom az nincs, viszont ilyen kuplungom az van.
És eddig mindig peremen húztam fel, nem ismervén a hivatalos megoldást. Eddig vagy háromszor. A fizikai elvet ismerem, hogy más az erőhatás, de engem az érdekel, hogy ha megroggyan akkor hogyan lehet észrevenni? Nem emel ki, nem eléggé emel ki, rázkódik, stb...?
Besült a vezérműtengely egyik csapágya a rengeteg olajcsere miatt... Beállt, mint a gerej, letörte a stiftet és eltört a rögzítőcsavar is a tengely végében.
Kapott most egy jó állapotú bontott hengerfejet, hozzá tengellyel, olajcsere, szűrő, vízcsere, összeraktuk, nagyjából minden a tervek szerint ment, viszont a szívósoron a 2-3-as hengerek között van a hengerfejen egy 10-es lyuk és onnan kipufogógáz áramlik kifelé, mellette iszonyat traktorhang.
Betömtem a lyukat az ujjammal és egy ronggyal, akkor minden rendben működött.
A lyukban nincs menet.
Ellenőriztük a leszedett totálkáros hengerfejet, azon ott nincs lyuk.
Mi lehet ez? Valami vákuumcsőre gondolok, hogy a hengerfejben megjelenő gázt kiszívja, de sajnos nincs olyan csövünk, aminek ne lenne meg a helye. Valószínű nem pont ugyanolyan hengerfejet vettünk, de ez csak most derült ki :(
Érdeklődni szeretnék, vannak-e buktatói, szükséges-e speckó szerszám egy Opel Vectra C z19dt (2004) kuplungcseréjéhez, kettős tömegű lendkerék cseréjéhez?
Erre is gondoltam, a munkahelyemen ilyen túlnyomásos gépet használunk, gyári, kb:70.000 volt pár éve. Csak valamiért már kétszer is előfordult, hogy a fékfolyadék tartály az összeadásnál, ahol össze van olvasztva a két fél, szétpukkant, mindent beterítve folyadékkal. A nyomás a minimúmra volt állítva, 0,4bar-ra, mégis ez történt. Mindkét alkalommal Audi A4-es volt, aminek sokkal nagyobb átmérőjű, és lapos a tartálya. Talán a nagyobb felület volt a gond. Nem tudom ez volt-e a probléma azóta az ilyen tartályos autókat csak vákuummal légtelenítjük, ami a kompresszoros pisztoly tipusú. Különben a túlnyomásosnál sokkal jobban látható a buborék, és a folyadék színe, így jobban is szeretem használni, a vákuumos mindíg szív levegőt a légtelenítőcsavar menete mellett.