Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kisa Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141727

Nem fog az összeérni, eddig sem ért.

Ha meg most került fel a szíj, akkor a kopott szíjtárcsák miatt úgy sem árt utána feszíteni 1-2000 km múlva.

Előzmény: Törölt nick (141724)
cam aro Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141726

nem tudok tobbet hozzaszolni. 

Előzmény: zsolt4593 (141711)
cam aro Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141725

 szervó nyomás szabályzó"" 

 

 

? az mi a szosz ? 

Előzmény: triunguis (141708)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141724

a kedves (ex)szerelőm 5000 ftért csinálta.

nagyon nyígott a kormányszervó.

fesziteni nem lehetett, kitalálta tesz fel kisebb ékszíjat.

 

hát elég kicsi a távolság a két tácsa közt, összeérhet elvileg?

olyan kartonpapirt mint amiben az olajszűrő van azt tudom közé tenni.

 

g3 variant 1.9 tdideges

 

contitech 11.5x755 szíjat tett fel.

 

 

http://kepfeltoltes.hu/view/150406/DSC06197_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

 

 

 

 

zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141723

Levett légszűrőnél és hibás lambdánál ha befújok neki hidegindítót épp csak egy kicsit már fullad be a motor ledobja 500-600rpm-re magát így reagál lambda 1,25-1,3 nál

skorpio3 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141722

Kimaradt: a motor üzemmeleg!

Előzmény: skorpio3 (141721)
skorpio3 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141721

Még ötlet!  :)

 

Akkulevétel után inicializálni kell a holtponti adót.

Háromszor kell 6000-ig  pörgetni, majd alapjáraton hagyni 2-3 mp-ig. Utolsónál gyújtás le, és várni.

Állítólag ez a nyugodt alapjárat titka...

 

 

Előzmény: skorpio3 (141720)
skorpio3 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141720

Egy gyenge tipp:

Ha jól tudom ennél a motornál a lambda szonda két csatis, tehát meg lehet próbálni a fűtés csatlakozót széthúzva, mit csinál. ha már szondát nem tudsz cserélni.

Előzmény: zsolt4593 (141719)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141719

Akkor nem tudom...
Mellékesen sajnos az angol tudásom nem épp túl jó de itt 300-400Mbar-t említenek Puntónál ha valaki esetleg tudná éretelmezni nekem ezt a leírást megköszönném.
http://www.aftermarketonline.net/Technical/2012/28191-/A-problem-Punto

skorpio3 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141718

Az a kotyogás nem számít, fő hogy ne lehessen forgatni a kúpot.

 

Emlékeim szerint a gyújtásráadásra ütközésig betolja a kúpot, majd valamit visszavesz. Innentől indul a motor beindulásával az alapjárati szabályozás.

 

Előzmény: zsolt4593 (141717)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141717

Alapjárati léptetőmotoromról videó a kotyogásáról
https://www.youtube.com/watch?v=1sZz9Ea6iJY&feature=youtu.be

zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141716

Amit átnéztem még a vákum csövek összes>belefújással/Cigifüstös módszerrel is próbáltam
EVAP szelep a fojtóról le belefújva letömít evapnál nincs szivárgás és a csövek is épek
Vákumcső>Map letömít nem repedt
Magyar könyv 700mm +- 10mm-ert ír és legfeljebb 2,00mm-eres belső átmérővel hát az enyém gyárilag csak 30cm-eres és kicsit kivan tágulva de kipróbáltam egy 2,00mm-eres csővel 500mm-eres hosszúságúval nem változott semmi
Próbáltam borotvahab tömítéseknél és belefújást a vákum csőnél sehol nem látok szivárgást/cigifüstel se
Szívósor tömítés is jó>szívócsonk nem repedt
Motor vezérlése jó/amúgy lapkás>veszteségmérés se mutat szívófele problémát egyik hengernél se
Ha cigifüstöt fújok a vákum csőbe akkor a majdnem zárt fojtószelep mellet dől a léptetőmotor kamrájából a cigifüst(amit elzárna vagy nyitna a léptetőmotor

Ez a léptetőmotor nekem nagyon gyanús lett főleg a ti általatok emlegetett értékek végett.
Mivel fogalmam sincs milyen helyzetben kellene lenni a leállított autónál a kúp elzárja e vagy nyitva hadja a levegő furatot

Szabályoz a léptetőmotor mert látom ahogy a programban az értékek változnak.
Viszont nem is értem mit szabályoz enyit és vele együtt a mBar értékem is így ugrál
Ha nem nyúlok a gázpedálhoz és alapjáraton van az autó nem csak anyit látok hogy 200mBar helyett pl 400mBar van
hanem 360-420Mbar érték között ugrál az érték(vele együtt látom is hogy a léptető motor is mindig korigál)

Kíváncsiságból ráadtam az összes elektromos fogyasztót a kocsira (távolsági+elakadásjelző+rádió+venti maxon+belsőtér világítás+hátsó ablak fűtés+hátsó ködfényszóró+féklámpa)
Hát szépen leejti a fordulatot a kocsi és igen lassan tornássza fel magát vissza előírt értékre ami 900+-50rpm
Ekkor a Mbar értékem jól felmegy 500-600Mbar-ra :)<Akkor ez lenne a baja?A léptetőmotor kuka?

triunguis Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141715
Ha lehúzom, nincs nagy ingadozás, de gázadásra 1200 körül marad az alapjárat. Ha kicsit mozdítom a kormányt valamerre, változik az alapjárat!
Előzmény: triunguis (141714)
triunguis Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141714
Nem a szervó nyom szabályzó. Ez sem. F@sz kivan. Elviszem hozzád Cam. :-)
Előzmény: triunguis (141708)
jocijocó Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141713

Sziasztok nincs valakinek elfekvőben, Fiat 1,3 JTD vezérműtengely háza, Pest megye környékén.

skorpio3 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141712

Végigolvasva a regényedet, két dolgot nem látok: az alapjárati motor kúpos része nem forog el a pozícióból?  (arra gondolok hogy a kúp megvezetése rendben van-e, mert már jártam úgy hogy a motor tekert, de a hosszmozgás elmaradt. )

Másik, szintén alattomos Fiat hiba, : a hidrotőkék nem támasztanak megfelelően. ( lenyomkodva rugóznak. (ha lapkás akkor tárgytalan, bár lehet rugótöréses. )

 

Előzmény: zsolt4593 (141711)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141711

Akkor Cam Aro Hidd el a 8,8 fok az gyári érték hiszen a könyve is 0-14 ' fok között írja az értéket.
Ehhez az értékhez sose lett nyúlva (tps)<fojtószelep szögéhez egy imbusz csavar a határoló ami amúgy is elég kicsi és beleva gyógyulva a fojtószelepházba.
Ha elhiszem mert már elhiszem a 400mBar az sok akkor szerelés után csak amihez lett nyúlva a tömítés így megbontódott de ez pipa még a fránya síkokat is meg lesegettem ahol tudtam.

 

Vákumcsövek is épek.

Kizárásos módszerel márcsak a kiszerelt megtisztított viszahelyezett alapjárati léptetőmotort nem tudom megfelelően működik e.
Diagos könyvből anyit tudok mind hideg mind meleg üzemben szabályoz.A forgó mozgást menetes orsó alakítja át lineáris elmozdulássá.A zárókúp a megkerülő levegő mennyiségét változtatja.
Ugyebár hideg üzemben nincs lambda szabályozás amúgy se meleg üzemben már van >1,33 utal az érték légfeleslegre
Map érték már hideg melegen utal túlsok légfeleslegre akkor

Természetesen üzemmeleg motor esetén a befecskendezés időket egy jellegfelületből olvassa ki az ecu a bemenő paraméterek meg a motor fordulata és terhelése <<<MAP
Az aktuális értek meghatároznak egy befecskendezési időtartamot

Gyorsításnál(mikor a kocsi hibásan reagált a gyorsításra> A túldúsítást a fojtószelep potmétere+MAP szenzor jele szerint vezérli az ecu

Illetve alapjárati szabályozáskor a vezérlőegység az alapjárati léptetőmotor ill az alapjárati szelep vezérlésével biztosítja  a megfelelő alapjárati fordulatszámot különböző terhelések esetén is<TERHELÉSEK<MAP<Szívócső abszolút nyomás (TERHELÉS)

Ha jó a logikám akkor az egész értékek amiket látok hiba MAP magas lambda rossz mert elítéli rosznak az ecu 1,33 értékig kimegy (küszöbhatár) mindezt a légfelesleg váltja ki ami fakadhatna a rosszul működő léptetőmotorből<erre utaltak korábbi gondok is autó nem indult,csak gázpedálon tartva volt alapjárat,le és újra indítás után újra volt

Előzmény: cam aro (141706)
d.jocov Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141710

megy az még lejeb is....

Előzmény: cam aro (141707)
d.jocov Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141709

Ha ilyen sokat állt, szinte biztos hogy a gyűrűk itt ott le vannak ragadva, én szétfűztem volna teljesen.....   lehet hogy helyrejön a  hőingadozástól hidegen forgasd 2500-ig egy két percig többször...

 

Előzmény: JohnyFirpo (141696)
triunguis Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141708
:-) Igaz. Érthetőbben. Felújít, összerak, olajjal feltölt, 4000 km mulva olajcsere. Megy vele 6000 km-t, nívót megnéz, háromnegyednél van az olaj. Egyébként a fékszervó zsákutca volt, szervó nyomás szabályzó a gond, ha lehúzom a csatit minden ok. Pedig új. Csinálja is a dolgát de akkor is ha nem kéne.
Előzmény: cam aro (141707)
cam aro Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141707

a dolgok mindig kopnak..

az mar csak nezopont kerdese hogy epp szetkopnak, vagy ossze. 

 

3dl olajfogyi  nagyon nem a vilagvege. 

meg akkor sem , ha nem birtam kihamozni ez most olajcsere utan 6000, vagy ossz 6000.. vagy hogyis volt.

 

 

 

 

Előzmény: triunguis (141705)
cam aro Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141706

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=134394623&t=9008022

 

senki se írta azt sehol se le hogy esetleg egy "beavatkozó szerv" is lehet ebben ludas"" 

lasd link felul. 

 

de ez csak egy tipp volt. 

 a lenyeg azon volt, hogy egy motor nem csak tomitetlensegen keresztul tud 'falsolni' 

a mapod magas. > ennyi a lenyeg. 

 

az okot neked kell/ene megtalalni.

 

alapjarati felfekves. 

mivel alapjarat kontroll nem allitomu poziciojatol fugg/szabalyzott, hanem fordulattol.

 mindegy hogyan fekszik fel, ( hisz nem tomor zarnia kell! ) amig a szukseges allitas belefer az allithato tartomanyba. 

ez most jo kinai.. meg nekem is pedig en irtam.. :D 

 

lambda szabalyzas. 

mar nem emlekszem. 

valtozik a lambda jel direkt dusitasra.. vagy nem  ? 

ha nem.. mi is a kerdes ? 

 

egyunk inkabb sonkat. 

 

 

 

Előzmény: zsolt4593 (141704)
triunguis Creative Commons License 2015.04.06 0 0 141705
Cam aro szerinted? Még kopnak össze a dolgok? Köszönöm!
Előzmény: triunguis (141691)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 141704

Cam Aro
Akkor azon kívül hogy utalsz ha jól értem rá hogy fogjam már fel 3-an írták a mBar-t.... senki se írta azt sehol se le hogy esetleg egy "beavatkozó szerv" is lehet ebben ludas,ebben szeretném a megerősítés megkapni vagy magyarázatot.>Ti is jobban csak a fals szóra utaltatok,ebből persze hogy féktisztítő tömítések stb jutott nekem is csak eszembe meg a tömítés csere >Ergo kiszúrni a külső hibatényezőket lehetőségeket.>Volt aki már egyből dobjam ki a szondám(ad rá pénzt megteszem feleslegbe meg nem dobálnék ki pénzt)
Nagyon megköszönném ha kicsit akkor ha dedó nyelven de levázolnád a te véleményed az én regényem és leírásaim alapján mit tudok még kiszűrni,ha kell akkor picit szájbarágósabban mint az 1 mondat.

Végre 1 dolgot találtam ami össze függésben van mindennel:
Alapjárati léptető motor főleg úgy hogy levegő szabályzó eltudja tolni alapjáraton a levegőmet, túl sok légfeleslegem lesz>ebből jöhetne a mBar érték túl sok
A lambda hiba 1,3 túl sok a légfelesleg pedig talán erre hívja fel a figyelmem,próbálkozik szerencsétlen ecu de nem tudja mit tegyen.
Ráadásul alapjáraton így ilyen Mbar értékel elmegy az ecu által szabályzott előgyújtásom is ha jól tudom Map értéktől is függ,illetve terhelést hisz alapjáraton(400mbar) de mellete meg a jó jelek (pl levegő hő,motor hő stb) jól bezavarják az ecut-t így.

Olyan választ várnék hogy hát az alapjárati léptetőmotor tengely kúp ha nem körkörösen kopott problémára utal,a nemvolt alapjáratod is alapjárati motor problémára utal,és igen mivel egy megkerülő levegő menyiséget szabályoz így előfordulhat olyan "lógásokkal" a tengelyen nézve/kúpon hogy már finomhangolásokra egyántalán nem képes,alapjáraton meg nem nyit/zár megfelelően.<tömítettlenségi problémák lépnek fel az alapjárati léptetőmotorod szabályzásában pl.
Pl:Félre túlódik a kúp nem körkörösen zárja nyitja ki a furatot hanem eltolódik.


Előzmény: cam aro (141701)
csibi826 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 141703

sziasztok

 

BMW E39 520i vásrlás előtt mire kell odafigyelni, mik a gyenge pontjai?

kristof-25 Creative Commons License 2015.04.05 0 0 141702

Nem kell hozzá semmi, önmagában komplett. kárászi-ék sem tudnak vele mit kezdeni. Se  elektromos, sen olaj caő csatlakozása nincs. 

Előzmény: mica-r (141693)
cam aro Creative Commons License 2015.04.05 0 0 141701

dehonnem az. 

azert emlekszunk ra vagy ketezer eve.. :) 

 

 

Előzmény: mondtam, hogy nem kéne. (141700)
mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2015.04.05 0 1 141700

ez a húsvéti feltámadás nem olyan szokatlan dolog.

:)))

Előzmény: cam aro (141698)
cam aro Creative Commons License 2015.04.05 0 0 141699

és igazatok lesz a mbar értékel."" 

 

csak harman irtak le hogy sok a mbar-od. 

ugyhogy meg nem biztos. :)

Előzmény: zsolt4593 (141697)
cam aro Creative Commons License 2015.04.05 0 1 141698

Kompresszió

1. henger - 2.5 bar

2. - 4 bar

3. - 6 bar

4. - 4 bar

 

 motor olajfogyasztása 4-500 km-re 2-3 literre tehető, "" 

 

 

baszki, ez husveti csoda hogy egyaltalan beindul ilyen kompottal.. . :D 

Előzmény: JohnyFirpo (141696)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!