Levett légszűrőnél és hibás lambdánál ha befújok neki hidegindítót épp csak egy kicsit már fullad be a motor ledobja 500-600rpm-re magát így reagál lambda 1,25-1,3 nál
Ha jól tudom ennél a motornál a lambda szonda két csatis, tehát meg lehet próbálni a fűtés csatlakozót széthúzva, mit csinál. ha már szondát nem tudsz cserélni.
Amit átnéztem még a vákum csövek összes>belefújással/Cigifüstös módszerrel is próbáltam EVAP szelep a fojtóról le belefújva letömít evapnál nincs szivárgás és a csövek is épek Vákumcső>Map letömít nem repedt Magyar könyv 700mm +- 10mm-ert ír és legfeljebb 2,00mm-eres belső átmérővel hát az enyém gyárilag csak 30cm-eres és kicsit kivan tágulva de kipróbáltam egy 2,00mm-eres csővel 500mm-eres hosszúságúval nem változott semmi Próbáltam borotvahab tömítéseknél és belefújást a vákum csőnél sehol nem látok szivárgást/cigifüstel se Szívósor tömítés is jó>szívócsonk nem repedt Motor vezérlése jó/amúgy lapkás>veszteségmérés se mutat szívófele problémát egyik hengernél se Ha cigifüstöt fújok a vákum csőbe akkor a majdnem zárt fojtószelep mellet dől a léptetőmotor kamrájából a cigifüst(amit elzárna vagy nyitna a léptetőmotor
Ez a léptetőmotor nekem nagyon gyanús lett főleg a ti általatok emlegetett értékek végett. Mivel fogalmam sincs milyen helyzetben kellene lenni a leállított autónál a kúp elzárja e vagy nyitva hadja a levegő furatot
Szabályoz a léptetőmotor mert látom ahogy a programban az értékek változnak. Viszont nem is értem mit szabályoz enyit és vele együtt a mBar értékem is így ugrál Ha nem nyúlok a gázpedálhoz és alapjáraton van az autó nem csak anyit látok hogy 200mBar helyett pl 400mBar van hanem 360-420Mbar érték között ugrál az érték(vele együtt látom is hogy a léptető motor is mindig korigál)
Kíváncsiságból ráadtam az összes elektromos fogyasztót a kocsira (távolsági+elakadásjelző+rádió+venti maxon+belsőtér világítás+hátsó ablak fűtés+hátsó ködfényszóró+féklámpa) Hát szépen leejti a fordulatot a kocsi és igen lassan tornássza fel magát vissza előírt értékre ami 900+-50rpm Ekkor a Mbar értékem jól felmegy 500-600Mbar-ra :)<Akkor ez lenne a baja?A léptetőmotor kuka?
Végigolvasva a regényedet, két dolgot nem látok: az alapjárati motor kúpos része nem forog el a pozícióból? (arra gondolok hogy a kúp megvezetése rendben van-e, mert már jártam úgy hogy a motor tekert, de a hosszmozgás elmaradt. )
Másik, szintén alattomos Fiat hiba, : a hidrotőkék nem támasztanak megfelelően. ( lenyomkodva rugóznak. (ha lapkás akkor tárgytalan, bár lehet rugótöréses. )
Akkor Cam Aro Hidd el a 8,8 fok az gyári érték hiszen a könyve is 0-14 ' fok között írja az értéket. Ehhez az értékhez sose lett nyúlva (tps)<fojtószelep szögéhez egy imbusz csavar a határoló ami amúgy is elég kicsi és beleva gyógyulva a fojtószelepházba. Ha elhiszem mert már elhiszem a 400mBar az sok akkor szerelés után csak amihez lett nyúlva a tömítés így megbontódott de ez pipa még a fránya síkokat is meg lesegettem ahol tudtam.
Vákumcsövek is épek.
Kizárásos módszerel márcsak a kiszerelt megtisztított viszahelyezett alapjárati léptetőmotort nem tudom megfelelően működik e. Diagos könyvből anyit tudok mind hideg mind meleg üzemben szabályoz.A forgó mozgást menetes orsó alakítja át lineáris elmozdulássá.A zárókúp a megkerülő levegő mennyiségét változtatja. Ugyebár hideg üzemben nincs lambda szabályozás amúgy se meleg üzemben már van >1,33 utal az érték légfeleslegre Map érték már hideg melegen utal túlsok légfeleslegre akkor
Természetesen üzemmeleg motor esetén a befecskendezés időket egy jellegfelületből olvassa ki az ecu a bemenő paraméterek meg a motor fordulata és terhelése <<<MAP Az aktuális értek meghatároznak egy befecskendezési időtartamot
Gyorsításnál(mikor a kocsi hibásan reagált a gyorsításra> A túldúsítást a fojtószelep potmétere+MAP szenzor jele szerint vezérli az ecu
Illetve alapjárati szabályozáskor a vezérlőegység az alapjárati léptetőmotor ill az alapjárati szelep vezérlésével biztosítja a megfelelő alapjárati fordulatszámot különböző terhelések esetén is<TERHELÉSEK<MAP<Szívócső abszolút nyomás (TERHELÉS)
Ha jó a logikám akkor az egész értékek amiket látok hiba MAP magas lambda rossz mert elítéli rosznak az ecu 1,33 értékig kimegy (küszöbhatár) mindezt a légfelesleg váltja ki ami fakadhatna a rosszul működő léptetőmotorből<erre utaltak korábbi gondok is autó nem indult,csak gázpedálon tartva volt alapjárat,le és újra indítás után újra volt
Ha ilyen sokat állt, szinte biztos hogy a gyűrűk itt ott le vannak ragadva, én szétfűztem volna teljesen..... lehet hogy helyrejön a hőingadozástól hidegen forgasd 2500-ig egy két percig többször...
:-) Igaz. Érthetőbben. Felújít, összerak, olajjal feltölt, 4000 km mulva olajcsere. Megy vele 6000 km-t, nívót megnéz, háromnegyednél van az olaj. Egyébként a fékszervó zsákutca volt, szervó nyomás szabályzó a gond, ha lehúzom a csatit minden ok. Pedig új. Csinálja is a dolgát de akkor is ha nem kéne.
Cam Aro Akkor azon kívül hogy utalsz ha jól értem rá hogy fogjam már fel 3-an írták a mBar-t.... senki se írta azt sehol se le hogy esetleg egy "beavatkozó szerv" is lehet ebben ludas,ebben szeretném a megerősítés megkapni vagy magyarázatot.>Ti is jobban csak a fals szóra utaltatok,ebből persze hogy féktisztítő tömítések stb jutott nekem is csak eszembe meg a tömítés csere >Ergo kiszúrni a külső hibatényezőket lehetőségeket.>Volt aki már egyből dobjam ki a szondám(ad rá pénzt megteszem feleslegbe meg nem dobálnék ki pénzt) Nagyon megköszönném ha kicsit akkor ha dedó nyelven de levázolnád a te véleményed az én regényem és leírásaim alapján mit tudok még kiszűrni,ha kell akkor picit szájbarágósabban mint az 1 mondat.
Végre 1 dolgot találtam ami össze függésben van mindennel: Alapjárati léptető motor főleg úgy hogy levegő szabályzó eltudja tolni alapjáraton a levegőmet, túl sok légfeleslegem lesz>ebből jöhetne a mBar érték túl sok A lambda hiba 1,3 túl sok a légfelesleg pedig talán erre hívja fel a figyelmem,próbálkozik szerencsétlen ecu de nem tudja mit tegyen. Ráadásul alapjáraton így ilyen Mbar értékel elmegy az ecu által szabályzott előgyújtásom is ha jól tudom Map értéktől is függ,illetve terhelést hisz alapjáraton(400mbar) de mellete meg a jó jelek (pl levegő hő,motor hő stb) jól bezavarják az ecut-t így.
Olyan választ várnék hogy hát az alapjárati léptetőmotor tengely kúp ha nem körkörösen kopott problémára utal,a nemvolt alapjáratod is alapjárati motor problémára utal,és igen mivel egy megkerülő levegő menyiséget szabályoz így előfordulhat olyan "lógásokkal" a tengelyen nézve/kúpon hogy már finomhangolásokra egyántalán nem képes,alapjáraton meg nem nyit/zár megfelelően.<tömítettlenségi problémák lépnek fel az alapjárati léptetőmotorod szabályzásában pl. Pl:Félre túlódik a kúp nem körkörösen zárja nyitja ki a furatot hanem eltolódik.