Amit átnéztem még a vákum csövek összes>belefújással/Cigifüstös módszerrel is próbáltam EVAP szelep a fojtóról le belefújva letömít evapnál nincs szivárgás és a csövek is épek Vákumcső>Map letömít nem repedt Magyar könyv 700mm +- 10mm-ert ír és legfeljebb 2,00mm-eres belső átmérővel hát az enyém gyárilag csak 30cm-eres és kicsit kivan tágulva de kipróbáltam egy 2,00mm-eres csővel 500mm-eres hosszúságúval nem változott semmi Próbáltam borotvahab tömítéseknél és belefújást a vákum csőnél sehol nem látok szivárgást/cigifüstel se Szívósor tömítés is jó>szívócsonk nem repedt Motor vezérlése jó/amúgy lapkás>veszteségmérés se mutat szívófele problémát egyik hengernél se Ha cigifüstöt fújok a vákum csőbe akkor a majdnem zárt fojtószelep mellet dől a léptetőmotor kamrájából a cigifüst(amit elzárna vagy nyitna a léptetőmotor
Ez a léptetőmotor nekem nagyon gyanús lett főleg a ti általatok emlegetett értékek végett. Mivel fogalmam sincs milyen helyzetben kellene lenni a leállított autónál a kúp elzárja e vagy nyitva hadja a levegő furatot
Szabályoz a léptetőmotor mert látom ahogy a programban az értékek változnak. Viszont nem is értem mit szabályoz enyit és vele együtt a mBar értékem is így ugrál Ha nem nyúlok a gázpedálhoz és alapjáraton van az autó nem csak anyit látok hogy 200mBar helyett pl 400mBar van hanem 360-420Mbar érték között ugrál az érték(vele együtt látom is hogy a léptető motor is mindig korigál)
Kíváncsiságból ráadtam az összes elektromos fogyasztót a kocsira (távolsági+elakadásjelző+rádió+venti maxon+belsőtér világítás+hátsó ablak fűtés+hátsó ködfényszóró+féklámpa) Hát szépen leejti a fordulatot a kocsi és igen lassan tornássza fel magát vissza előírt értékre ami 900+-50rpm Ekkor a Mbar értékem jól felmegy 500-600Mbar-ra :)<Akkor ez lenne a baja?A léptetőmotor kuka?
Végigolvasva a regényedet, két dolgot nem látok: az alapjárati motor kúpos része nem forog el a pozícióból? (arra gondolok hogy a kúp megvezetése rendben van-e, mert már jártam úgy hogy a motor tekert, de a hosszmozgás elmaradt. )
Másik, szintén alattomos Fiat hiba, : a hidrotőkék nem támasztanak megfelelően. ( lenyomkodva rugóznak. (ha lapkás akkor tárgytalan, bár lehet rugótöréses. )
Akkor Cam Aro Hidd el a 8,8 fok az gyári érték hiszen a könyve is 0-14 ' fok között írja az értéket. Ehhez az értékhez sose lett nyúlva (tps)<fojtószelep szögéhez egy imbusz csavar a határoló ami amúgy is elég kicsi és beleva gyógyulva a fojtószelepházba. Ha elhiszem mert már elhiszem a 400mBar az sok akkor szerelés után csak amihez lett nyúlva a tömítés így megbontódott de ez pipa még a fránya síkokat is meg lesegettem ahol tudtam.
Vákumcsövek is épek.
Kizárásos módszerel márcsak a kiszerelt megtisztított viszahelyezett alapjárati léptetőmotort nem tudom megfelelően működik e. Diagos könyvből anyit tudok mind hideg mind meleg üzemben szabályoz.A forgó mozgást menetes orsó alakítja át lineáris elmozdulássá.A zárókúp a megkerülő levegő mennyiségét változtatja. Ugyebár hideg üzemben nincs lambda szabályozás amúgy se meleg üzemben már van >1,33 utal az érték légfeleslegre Map érték már hideg melegen utal túlsok légfeleslegre akkor
Természetesen üzemmeleg motor esetén a befecskendezés időket egy jellegfelületből olvassa ki az ecu a bemenő paraméterek meg a motor fordulata és terhelése <<<MAP Az aktuális értek meghatároznak egy befecskendezési időtartamot
Gyorsításnál(mikor a kocsi hibásan reagált a gyorsításra> A túldúsítást a fojtószelep potmétere+MAP szenzor jele szerint vezérli az ecu
Illetve alapjárati szabályozáskor a vezérlőegység az alapjárati léptetőmotor ill az alapjárati szelep vezérlésével biztosítja a megfelelő alapjárati fordulatszámot különböző terhelések esetén is<TERHELÉSEK<MAP<Szívócső abszolút nyomás (TERHELÉS)
Ha jó a logikám akkor az egész értékek amiket látok hiba MAP magas lambda rossz mert elítéli rosznak az ecu 1,33 értékig kimegy (küszöbhatár) mindezt a légfelesleg váltja ki ami fakadhatna a rosszul működő léptetőmotorből<erre utaltak korábbi gondok is autó nem indult,csak gázpedálon tartva volt alapjárat,le és újra indítás után újra volt
Ha ilyen sokat állt, szinte biztos hogy a gyűrűk itt ott le vannak ragadva, én szétfűztem volna teljesen..... lehet hogy helyrejön a hőingadozástól hidegen forgasd 2500-ig egy két percig többször...
:-) Igaz. Érthetőbben. Felújít, összerak, olajjal feltölt, 4000 km mulva olajcsere. Megy vele 6000 km-t, nívót megnéz, háromnegyednél van az olaj. Egyébként a fékszervó zsákutca volt, szervó nyomás szabályzó a gond, ha lehúzom a csatit minden ok. Pedig új. Csinálja is a dolgát de akkor is ha nem kéne.
Cam Aro Akkor azon kívül hogy utalsz ha jól értem rá hogy fogjam már fel 3-an írták a mBar-t.... senki se írta azt sehol se le hogy esetleg egy "beavatkozó szerv" is lehet ebben ludas,ebben szeretném a megerősítés megkapni vagy magyarázatot.>Ti is jobban csak a fals szóra utaltatok,ebből persze hogy féktisztítő tömítések stb jutott nekem is csak eszembe meg a tömítés csere >Ergo kiszúrni a külső hibatényezőket lehetőségeket.>Volt aki már egyből dobjam ki a szondám(ad rá pénzt megteszem feleslegbe meg nem dobálnék ki pénzt) Nagyon megköszönném ha kicsit akkor ha dedó nyelven de levázolnád a te véleményed az én regényem és leírásaim alapján mit tudok még kiszűrni,ha kell akkor picit szájbarágósabban mint az 1 mondat.
Végre 1 dolgot találtam ami össze függésben van mindennel: Alapjárati léptető motor főleg úgy hogy levegő szabályzó eltudja tolni alapjáraton a levegőmet, túl sok légfeleslegem lesz>ebből jöhetne a mBar érték túl sok A lambda hiba 1,3 túl sok a légfelesleg pedig talán erre hívja fel a figyelmem,próbálkozik szerencsétlen ecu de nem tudja mit tegyen. Ráadásul alapjáraton így ilyen Mbar értékel elmegy az ecu által szabályzott előgyújtásom is ha jól tudom Map értéktől is függ,illetve terhelést hisz alapjáraton(400mbar) de mellete meg a jó jelek (pl levegő hő,motor hő stb) jól bezavarják az ecut-t így.
Olyan választ várnék hogy hát az alapjárati léptetőmotor tengely kúp ha nem körkörösen kopott problémára utal,a nemvolt alapjáratod is alapjárati motor problémára utal,és igen mivel egy megkerülő levegő menyiséget szabályoz így előfordulhat olyan "lógásokkal" a tengelyen nézve/kúpon hogy már finomhangolásokra egyántalán nem képes,alapjáraton meg nem nyit/zár megfelelően.<tömítettlenségi problémák lépnek fel az alapjárati léptetőmotorod szabályzásában pl. Pl:Félre túlódik a kúp nem körkörösen zárja nyitja ki a furatot hanem eltolódik.
Amit már utolsó körbe tudok említeni pucolás előtt amiért hozzá nyúltam a fojtószelephez a kocsi indításnál nem akart indulni,csak ha rajta tartottam a lábam a gázpedálon. Ha levettem róla leállít vagy nagyon lement a fordulat már már annyira hogy 10 másodperc se kellet volna és leállt volna. Ezt nagyon sűrűn elkezdte játszani!>Ezért bontottam meg a fojtószelepházat. Tömítéscserét kihagytam a fojtószelepház bontás után de pótoltam> fals innen kizárva. Az autó már nem áll le hidegen és van alapjárat is viszont ugye adott a hideg és a meleg üzem. Hideg üzemben eleve dúsabb a keverék míg melegbe közel az ideálishoz kellene lennie. Meleg üzemben akítv ugye a lambda is>fals kiváltó ok a 1,33 értékre a lambdánál<szegény a keverék sok a légfelesleg> falsot kerestem de mivan ha maga a léptetőmotor ad túl sok levegőt alapjáratihoz. Ha adott a 8,8 fokos fojtószelep zárási érték alapjáraton( GYÁRI érték ) mivan ha a meleg üzemben a 400mBar-om onnan fakad hogy túl sok levegőt enged át az alapjárati léptetőmotor megkerülő levegős járata?
Kiszerelve a léptető motort pucolásnál nagyon sok kosz kijött mint a furat/kamrából ahova a léptetőmotor zárókúpja megy,illetve maga a léptetőmotor tengelye kúpja is nagyon piszkos volt! A léptetőmotor kúpján látható egy minimális kopás ami nem körkörös hanem fél oldalas (ez valamilyen rossz pozicionálásra utalt szerintem) A léptetőmotor tengelyénél van egy körül ölelő műanyag "palást/rugóval (védő elem) innen is nagyon sok piszok kijött. Miután kipucoltam féktisztítóval és kapott a tengely egy nagyon minimális kis zsírt és wd40-et gondoltam jó. Feltűnt az is ez a tengely amin a kúp van nagyon kotyog,lóg/kóvályog.<<<tömítő kúp és nem kör körösen kopott! Miután megpucoltam tűnt fel ez a hatalmas "holtjáték" >lógás Előfordulhat hogy az egészet a léptetőmotor váltja ki?
Túl sok levegő "felesleg" fals alapjáraton> erre utal a labda=1,33-ra megy fel zárt huroknál és kapcsolja le az ecu Erre utalhat az általatok említett megas mbar érték Diagos könyv úgy írja mind a hideg/mind a meleg üzemit szabályozza
Tesztnek jobb ötlet hiányában azt találtam ki,leveszem a légszűrőt rákötöm a laptopot és befogom az újamal ezt a kamrát és megnézem változik e csökken e a mBar érték,ha igen és tudom tartani a mbar értéket és nem megy el alapjáraton a lambdám így akkor ha nem tévedek megvan a mindennek a kiváltó oka. ha nem tévedek a map érték itt közre játszik ecuval az előgyújtás szabályozásban is ami nem állítható,esetleg kiválthatja a gyújtáskimaradásos égést is mert a kipufogócsőbe kicsit egyenlőtlenül bele/bele "puffog"
Nagyon remélem ez a "regényem" és a sok felesleges "szabadidőm" most helytálló lesz és igazatok lesz a mbar értékel. A lambda visszaírást pedig esetleg mellé betudnám hogy túl sokszor könyveli el ilyenkor az ecu a hibás küszöbértéket!és ezért írja vissza a lambda hibát!
Érdeklődni szeretnék, kinek mi a véleménye a dologról!
Adott egy motorcserés Toyota Carina E 2.0 benzin (1995) 3S-FE motorral. Egy olyan motor lett beletéve, ami 8 évet állt, állítólag 130 E kilométert futott. A hengerfej rendbe lett rakva, szelephézagok jó értéken vannak. A blokkból nem lettek kifűzve a dugók, tehát 8 éve úgy álltak ahogy, így lett feltéve a hengerfej.
Az autó harmat gyenge, alapjáratról alig pörög fel, nagyon csúnya csattogó hangja van az 1-2-es henger irányából, fordulattal arányosan, ha sikerül is 2-3000-ig feltornászni a fordulatot nem lehet elindulni vele.
Kompresszió
1. henger - 2.5 bar
2. - 4 bar
3. - 6 bar
4. - 4 bar.
A gyertya egyedül a 3. hengerben volt normál kinézetű, gondolom itt tudott viszonylagos égés végbemenni. A többi hengernél kormos, fekete volt.
A motor olajfogyasztása 4-500 km-re 2-3 literre tehető, kissé mérséklődik. A vezérlés cserélve volt, még nem tudtam megnézni, hogy helyén van-e, de jól gondolom, hogy minimum le vannak tapadva a gyűrűk ezért a kis kompresszió és olajfogyás? Nem tudom viszont, mi lehet a zakatolás forrása...
A hiba az ugyan úgy megmarad mindig a lambda szonda hiba lehúzott szondával az autó jól viselkedik. lamda: amint nézi az ecu a lambdát szépen elmegy 1,33-ra ez az az érték amikor kikapcsolja és aktívvá teszi a hibát és tárolja ezt megfigyeltem mindig 1,33-ig megy el Mbar érték ha ez tolná el ha valóban a 200-300mBar érték a jó és falsra utal akkor nem tudom hol kell továbbiakban falsot keresnem az autón és régen is 400mbar érték körül mozgott(ha jó érték ha nem volt az és régi hibára utal) az autó alapjáraton (1 éve) és akkor nem produkált ilyen lambda hibát/és tüneteket nem tudom mi kerüli egy a figyelmem megtettem mindent Sortömítés is fél éves mert volt hengerfejtömítés cserélve ekkor lett teljes szett véve és kilett cserélve semmi nem lett a régivel összerakva.
Amit nem tudok még alapjáraton előfordulhat nem tudom hogyan kell a létetőmotornak viselkednie de 8,8 fokos fojtószelep szögnél nem lehetséges többlet levegőt ad? nem zár/nyit eléggé?<ecu szabályozza anyit tudok csak!Hogyan tudnám ezt le elenőrizni?Mikor kilett véve kipucolásra akkor csak lecsavaroztam és megpucoltam visszatettem nem nyúltam máshogy hozzá és csak egy furatot zár/nyit ki a tömítő kúpja.Előfordulhat hogy túl sok levegőt enged át alapjáraton nem tömít le a tömítőkúp,vagy nem zár be eléggé(nemtudom menyit kell nyitva hagynia gondolom teljesen zárva nincs ha eleve megkerülős rendszer és onnan kap alapjárathoz levegőt.
Akkor a Fiat 1.1-es 96-os évjáratról annyit tudok mondani: Veszteségmérés>jó értékeket produkál Vezérlés>jelen Fojtószelepház két közdarabja között tömítés csere 0,5mm-eres új tömítés Map<Szívócső között vákumcső >Ok Evap szelep>fojtószelepház csöve>Ok Kartergáz visszavezető kis csöve a légszűrőről alapjáraton>Ok Fék vákum csöve >Ok<Fékre reagál is az alapjárat változik minimálisan hallani is>Fékrásegítés>OK 4Új gyújtó gyertya 180 fokra lehúzva fokolóval>Ok>Gyertyakábelok>Ok ohm értékek egyforma és jók>Ok Kipufogó nem lukas>Ok Alapjáraton kicsit gyújtáskimaradásos hangja van= nem egyenletes a kipufogás kicsit bele bele puffog<Ilyen volt előtte is sose tudtam vele mit csinálni. mBar érték nem ment le 400mbar ról 200mBar-értékre olyan 350-400mBar között van ingadozik Szívócső nem repedt,sortömítés >Ok Alapjárati megkerülő levegős rendszer lett kipucolva a léptetőmotor>elcseszni nagyon nem lehet mit szerintem csak kipucoltam picit megkentem a tengelyt minimálisan:Ok> Mióta kipucoltam jól indul az autó és amíg a lambda nem szabályoz nagyon szép egyenletes alapjárata van az autónak
Amint egyedül nem próbáltam az az hogy elhidjem azt amit a laptop kiír hogy aktív/tárolt a hiba és a hiba Lambda Szonda Kivolt véve az akkumlátor 3 napig töltöttem csepptöltővel mikor összeszereltem az autót nem volt benne a hiba tárolva se első lambda próbálkozás után teszi aktívá/tároltá a hibát>Ha kitörlöm a hibát miután aktív/tárolt a hiba és újra megnézem a laptoppal még bese indítom az autót de nézem az értékeket ilyenkor pl 1004mBar volt be nem indított autónál az érték már aktívnak jelzi a lambda hibát nem tároltnak hanem lambda hiba aktív!
Ezek után hogy most már csak a lambdára tudok gondolni és elhinni amit a laptop kiír mit hagytam még ki esetleg? Azért nem cseréltem egyből lambdát mert nem tartok itthon minden fiókban és nem 2 fillér.És próbáltam a Hiba okát megtalálni nem egyből a kiírt hibás alkatrészt kicserélni mert nem adott egyértelmű jelet a hibakód
Sziasztok! Bora 1.6 sr 2000-es kiadás /fehér/. Motor újrarakva /gyűrűk, hajtókarcsapágyak, szelepszárszimeringek,stb/. Első olajcsere 4000 km után, azóta 6000 km van benne. Első olajcserénél nem láttam olajfogyasztást, most 3/4 nél van a nívón. Az kb 3 deci igaz? Nem sok? Nem látok olajfolyást. Hátsó főtengszimering kivételével minden szimering cserélve.