Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2015.04.04 0 0 141671

ramondtam a pumpa halalt.  "" 

 

 

kar volt. :( 

masik pumpaval is detto ez a jelenseg. 

...megyek sirni a diagosba. 

Előzmény: cam aro (141575)
Paco155 Creative Commons License 2015.04.04 0 0 141670

"Normális az, ha közel 8 liter olajat megeszik 100 km-en?"

 

Motorolajat vagy dízelt? Mert az első eset nem normális.

Előzmény: 2Bálint (141669)
2Bálint Creative Commons License 2015.04.04 0 0 141669

Üdv!

 

Citroen Berlingo, talán 2007. évjárat.

1.9 D

202000 mérföld...

Normális az, ha közel 8 liter olajat megeszik 100 km-en?

 

Ha belenézek a motortérbe, minden csupa olaj. Nem tudom, hogy diesel, vagy motorolaj. Érdemes ezzel még foglalkozni, vagy inkább benzin/gyufa?

 

Napi 70 mérföldet megyek vele, leeszi a gatyám :-/

 

Üdv

 

Bálint

Kisa Creative Commons License 2015.04.04 0 0 141668

Nem lehet, hogy a veztengelyállító kerék zörög benne ? (Persze, ha van...).

Előzmény: Xanyi84 (141667)
Xanyi84 Creative Commons License 2015.04.04 0 0 141667

Sziasztok!

 

Toyota Yaris 1.0

1SZ-FE

1999

 

A tünet a következő: Ha már igazán bemelegedett a motor (legalább 8-10 km-t megyek vele), leállítom, pl. bemegyek a boltba (eltelik 1-2 perc), beindítom, hangos vezérműlánc zörgés alapjáraton. Emelem a fordulatot elmúlik, alapjáraton újra zörög. Jár a motor kb 1 percet szépen elmarad a hang...

Amúgy se hidegen se melegen semmi hangja.

Ez volt kb 20 ezer km-el ezelött... Mivel jellemző ezekre a motorokra a megnyúló vezérműlánc, gondoltam ez a kezdődő tünet, hát rendeltem egy gyári szettet (feszítő is) és ki is cseréltem.

Azóta hibátlan volt, mostanáig, most újra elkezdte...

-A motorba 160 ezer van, első tulaja vagyok, mindig 10 ezer km-enként kapott 5W-30-as Liqui-Moly TopTec 4200-at.

-Cserekor érdekes volt, hogy a feszítő még nem volt kint teljesen végálláson, hanem kb fél úton.

-Megpróbálkoztam gyári szűrővel, és 5W-40-es olajjal, semmi sem változott.

 

Előre is köszi a tippeket.

 

cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141666

 

mar csak nem kotyavetyelek el egy 1000 fontos autot .. :D 

Előzmény: kormi07 (141664)
cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141665

toltonyomas szenzorra lehet rafer egy meres

de elotte esetleg takaritsd meg. hatha. 

Előzmény: Mendoza (141663)
kormi07 Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141664

...ménem mondtad neki, "fater aggyá még húsz fontot, azt kapsz egy fasza vectrát":-DDD

Előzmény: cam aro (141649)
Mendoza Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141663

Jó estét az Uraknak!

2004-es Mondeo kombi HJBB motorral, 2.0 Tdci, 115 LE, 208k km.

tünetek:

4. fokozattól felfelé ha beállok a kb. 1500-1700 fordulat, valamint 2200-as fordulat környékére, akkor bedadog a motor. 

Ha ekkor elveszem a gázt, vagy lepadlózom, akkor magára talál.

hibakód nincs.

Ha padlógázzal gyorsítok, akkor szépen, dadogásmentesen leforog, nem torpan meg.

EGR le volt dugózva, de kiszedtem belőle, azonban a hiba így sem szünt meg.

mit javasoltok első körben? csúcsokat megpoharazni? Töltőnyomás?

köszi!

tibi

Kisa Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141662

Áh, nagyon köszönöm, sokat segítettél, bár kicsit elkéstem a kérdéssel.

Annyi azért érdekes, hogy ez a szegecselt rész U alakban hajlik a tömítésre, és a blokkon sincs "helye".

Egyébként a módosított került bele. Valamennyire én is dokumentáltam a javítást.

Kösz,kösz! :)

Előzmény: cam aro (141661)
cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141661
Előzmény: cam aro (141659)
cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141660

ha allora blokkolnak, akkor valoban nem jo. 

de szerintem nem allo az.. csak eppen forgo. 

ez esetben jo. 

Előzmény: vanabeehdi (141658)
cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141659

égi tömítés salátában jött ki belőle, vagy 6-8 vékony acéllemezből volt,"" 

 

az nem a gyari tomites ,az mar a modositott.  

a gyari tomites egy darab vekony acel lemez. 

 

 

 

32027.hsz

43249.hsz

ééés.. azt a kepet nem talalom ahol sikolas elotti/utanni allapot lathato.

pedig vilagosan emlekszem hogy toltottem fel rola kepet.

 

nu mindegy. :)  

 

Előzmény: Kisa (141656)
vanabeehdi Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141658

Sziasztok

 

kis segítség kéne:

 

Adott 1  Opel Corsa B, 2000es évjáratú, aminek az abs-e furcsán működik. Száraz aszfalton vészfékezve blokkolnak a kerekek. Ha viszont valamivel gyengébben nyomom a pedált a csúszáshatárig, akkor bekapcsol az abs és nem blokkolnak a kerekek. Az abs korábban javítva volt, 2 hátsó jeladó cserélve lett még a télen, és akkor a havas úton ez a viselkedés nem tűnt fel. Most az autót el akarom adni, és a próbaúton a vevő vészfékezett és szerinte rossz az abs. Ha valami csúszós felületen próbálom, pl fű, akkor is egyből bekapcsol. Most akkor jó vagy rossz az abs?

 

köszi

zumirobi Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141657

Kivettem a vizhutőt, öntöttem a motorba forró vizet, utanna a blokk leeresztő csavart kicsavartam a nagy része kifolyt. A fütésradiátort is kifujtam kompresszorral. A vizhütőt utánna forróviz , motormosó, akk anyámtól elvettem, amivel mosogat, ezekkel mostam ki, de a vékony cellákat nem mosta ki. Felöntöttem benzinnel, 30 perc mulva feloldotta, átöblögettem, és visszaszereltem az autóba. Bekevertem egy vödör vizet, anyám mosogatószerével, be a rendszerbe, az autót járattam, mig 60 fokig felnem melegedett, leengedtem, olyan faszául feloldotta, ezt megismételtem még 1x , utánna tiszta vizzel, és tiszta... :D Ma egész déltől estig ezzel babráltam :D

Előzmény: FeZ_ (141655)
Kisa Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141656

Kösz, megnyugtattál :) V6-ost eszem ágában sem lett volna elvállalni, ahhoz volt már szerencsém, de ez nem tűnt ekkora sz*rnak.

 

Egyébként többször megnéztem, mert nem hittem a szememnek (tömítésre szegecselt "távtartó"), de nincs neki nút sem a blokkban, sem a hengerfejben.

Abban is majdnem biztos vagyok, hogy nem volt még megbontva, kérdeztem, első tulaj.

A régi tömítés salátában jött ki belőle, vagy 6-8 vékony acéllemezből volt, és azon is volt ilyen szegecselt vég. Elring került bele, új csavarok, Hf. síkolva,  mindegyik tűzkarika jól belenyomódott. Meglátjuk...Kösz! :)

 

Előzmény: cam aro (141648)
FeZ_ Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141655

Ez az a olajos hűtőfolyadék cél-tisztító, amiről beszéltem.

 

Előzmény: zumirobi (141640)
zumirobi Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141654

" egyik legtelenito csovet a tagulasirol"  Mi az a tágulási ? :D elnézést, de nem értem melyikre gondolsz.... 

Előzmény: cam aro (141645)
őrel Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141653

köszi

Előzmény: FeZ_ (141629)
őrel Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141652

nem tudom, megnézem

Előzmény: skorpio3 (141630)
FeZ_ Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141651

Lehet, csak ötleteltem, ezeket én még sosem próbáltam.

 

Előzmény: cam aro (141646)
cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141650

ez esetben a hengerek tuzkarikaja veszi at a tavtarto szerepet.  > ujra. 

Előzmény: cam aro (141648)
cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141649

csak fogorvos ele ne allj be ott, a nagy, vad nyugaton. :) 

 

en parkoltam ma egy elott, sacc masfel orat  asszony miatt.

azt hopp..

egybol 130 fontal lett szegenyebb, effektiv 40 perc  rontgen,.konzultacio, es egy apro tomes utan..

budos kapitalistak. :))  

Előzmény: Quattroman (141642)
cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141648

na az a motor egy nagy zsakutca, azt van ebbol V6 is :D

illetve fenet.. kellemes kis motor lenne.

de ezzel a hf rendszerrel padlora tettek az egeszet. 

 

volt hogy heti ~5-on csereltem hf tomitest..honapokig.. de aztan gyozott az evolucio. 

innen mar kihaltak. 

a szegecselt perem nem ull fel.. csak ha mar ala/tul van sikolva a hf. ...es mindig sikolni kell. 

tuneti megoldas lehet hogy leszeded a peremet.. ez esetben a hengerek tuzkarikaja veszi at a tavtarto szerepet.

mukodik, kiprobalva. 

tuzkarikak zomulnek lehuzasnal. 

bmw gyart/ott?/ hozza lemezes tomitest.. 

ez mar legalabb tomites. de az M9 x urvahosszu hf csavarokal ez sem vegleges megoldas.  

 

dugok 45 foknal vannak vezerles jelen.

ezzel talan nincs baj.. legalabb bolond biztos.  

 

a kuplung is atgondolt megoldas.

ugyremlik fohengere, es nyomohengere egy bontatlan egysegkent.. gyarilag feltoltve, es legtelenitve 

kerul a forgalomba. ( de feltolteni feltudod pedalsor felett. )

persze muanyagbol.. mi masbol.. /esetleg keverem freelanderel. /

jo az. elmeny cserelni a 75-ben..

foleg hogyha mar hidraulika osszeall ,akkor also nyomohenger tarto bakja szarja el magat. 

rosszabb esetben eltorve a frissen beszerelt hidraulikat. ..

 

a csigas ennek csak jelenthet. :))

 

Előzmény: Kisa (141647)
Kisa Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141647

Cseréltetek már Rover 75-ön (1.8) hengerfej tömítést ? (biztosan, amennyire elbaszott egy dolog).

Könnyen szerelhető, de hajmeresztő dolgok vannak benne.

A HF tömítés elejére és végére fel van szegecselve még egy perem, ami elvileg (és gyakorlatilag is) kitámaszt.

Ilyen vastagított szilikon peremek választják el a vízteret. a 350 mm-es HF csavarokról nem is beszélve. Az új tömítésen a tűzkarikák lötyögnek a tömítésen, de ez már szóra sem érdemes :)

A vezérlés jelölések természetesen nem FHP-ban vannak, hanem teljesen ad-hoc módon.

Hab a tortán,hogy mire végeztünk a pár napos javítással a kuplung hidraulika feladta, levegős lett.

Kinyomtuk belőle, de nem túl meggyőző, lehet majd magyarázkodni, ha visszajön.

Mindez egy nagyon megkímélt, 93000km-es, 2004-es Rover 75.

 

 

 

 

cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141646

szerintem ezek felhabosodnak.. 

bar.. probat meger. 

Előzmény: FeZ_ (141641)
cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141645

radiatort kimosom, majd berakom vissza, es a motorbol meg kiviszi a radiatorba, majd megint.."" 

 

ezt most hogy, mindig kiveszed a radiatort ?

ajaj.. 

todzsd bele a zsirtalanitot.. (nalunk forte, vagy wurth degreaser ) melegen jarjon legalabb felorat. 

vagy de addig amig szeparalt olajat latsz a vizen. 

aztan kosd le az egyik legtelenito csovet a tagulasirol, az menjen kannaba. 

jaro motor. 

tagulasiba meg toltogesd slagal utanna a melegvizet. 

 

30-40 liter vizet atlehet igy forgatni mire kijon belole minden nem oda valo.

... jol beallitott slagal automata az uzemmod.  

 

Előzmény: zumirobi (141640)
cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141644

leállításkor rögtön elejti a nyomást (ezt mondta a diagos)"" 

 

szerintem ez csak a vegen szabalyoz,.. szvsz valahogy lekell allnia. 

primer nyomas. injektor vissza folyasok. talan van rajta tulnyomas szelep is. 

Előzmény: őrel (141625)
cam aro Creative Commons License 2015.04.03 0 0 141643

ahh.. hat nincs mindig karacsony. :)

Előzmény: Paco155 (141617)
Quattroman Creative Commons License 2015.04.02 0 0 141642

tudom hogy kell :)

de a hodállyal időnként ici-pici helyekre állok be...

Előzmény: kormi07 (141637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!