A tünet a következő: Ha már igazán bemelegedett a motor (legalább 8-10 km-t megyek vele), leállítom, pl. bemegyek a boltba (eltelik 1-2 perc), beindítom, hangos vezérműlánc zörgés alapjáraton. Emelem a fordulatot elmúlik, alapjáraton újra zörög. Jár a motor kb 1 percet szépen elmarad a hang...
Amúgy se hidegen se melegen semmi hangja.
Ez volt kb 20 ezer km-el ezelött... Mivel jellemző ezekre a motorokra a megnyúló vezérműlánc, gondoltam ez a kezdődő tünet, hát rendeltem egy gyári szettet (feszítő is) és ki is cseréltem.
Azóta hibátlan volt, mostanáig, most újra elkezdte...
-A motorba 160 ezer van, első tulaja vagyok, mindig 10 ezer km-enként kapott 5W-30-as Liqui-Moly TopTec 4200-at.
-Cserekor érdekes volt, hogy a feszítő még nem volt kint teljesen végálláson, hanem kb fél úton.
-Megpróbálkoztam gyári szűrővel, és 5W-40-es olajjal, semmi sem változott.
Adott 1 Opel Corsa B, 2000es évjáratú, aminek az abs-e furcsán működik. Száraz aszfalton vészfékezve blokkolnak a kerekek. Ha viszont valamivel gyengébben nyomom a pedált a csúszáshatárig, akkor bekapcsol az abs és nem blokkolnak a kerekek. Az abs korábban javítva volt, 2 hátsó jeladó cserélve lett még a télen, és akkor a havas úton ez a viselkedés nem tűnt fel. Most az autót el akarom adni, és a próbaúton a vevő vészfékezett és szerinte rossz az abs. Ha valami csúszós felületen próbálom, pl fű, akkor is egyből bekapcsol. Most akkor jó vagy rossz az abs?
Kivettem a vizhutőt, öntöttem a motorba forró vizet, utanna a blokk leeresztő csavart kicsavartam a nagy része kifolyt. A fütésradiátort is kifujtam kompresszorral. A vizhütőt utánna forróviz , motormosó, akk anyámtól elvettem, amivel mosogat, ezekkel mostam ki, de a vékony cellákat nem mosta ki. Felöntöttem benzinnel, 30 perc mulva feloldotta, átöblögettem, és visszaszereltem az autóba. Bekevertem egy vödör vizet, anyám mosogatószerével, be a rendszerbe, az autót járattam, mig 60 fokig felnem melegedett, leengedtem, olyan faszául feloldotta, ezt megismételtem még 1x , utánna tiszta vizzel, és tiszta... :D Ma egész déltől estig ezzel babráltam :D
Kösz, megnyugtattál :) V6-ost eszem ágában sem lett volna elvállalni, ahhoz volt már szerencsém, de ez nem tűnt ekkora sz*rnak.
Egyébként többször megnéztem, mert nem hittem a szememnek (tömítésre szegecselt "távtartó"), de nincs neki nút sem a blokkban, sem a hengerfejben.
Abban is majdnem biztos vagyok, hogy nem volt még megbontva, kérdeztem, első tulaj.
A régi tömítés salátában jött ki belőle, vagy 6-8 vékony acéllemezből volt, és azon is volt ilyen szegecselt vég. Elring került bele, új csavarok, Hf. síkolva, mindegyik tűzkarika jól belenyomódott. Meglátjuk...Kösz! :)
Cseréltetek már Rover 75-ön (1.8) hengerfej tömítést ? (biztosan, amennyire elbaszott egy dolog).
Könnyen szerelhető, de hajmeresztő dolgok vannak benne.
A HF tömítés elejére és végére fel van szegecselve még egy perem, ami elvileg (és gyakorlatilag is) kitámaszt.
Ilyen vastagított szilikon peremek választják el a vízteret. a 350 mm-es HF csavarokról nem is beszélve. Az új tömítésen a tűzkarikák lötyögnek a tömítésen, de ez már szóra sem érdemes :)
A vezérlés jelölések természetesen nem FHP-ban vannak, hanem teljesen ad-hoc módon.
Hab a tortán,hogy mire végeztünk a pár napos javítással a kuplung hidraulika feladta, levegős lett.
Kinyomtuk belőle, de nem túl meggyőző, lehet majd magyarázkodni, ha visszajön.
Mindez egy nagyon megkímélt, 93000km-es, 2004-es Rover 75.