Adott 1 Opel Corsa B, 2000es évjáratú, aminek az abs-e furcsán működik. Száraz aszfalton vészfékezve blokkolnak a kerekek. Ha viszont valamivel gyengébben nyomom a pedált a csúszáshatárig, akkor bekapcsol az abs és nem blokkolnak a kerekek. Az abs korábban javítva volt, 2 hátsó jeladó cserélve lett még a télen, és akkor a havas úton ez a viselkedés nem tűnt fel. Most az autót el akarom adni, és a próbaúton a vevő vészfékezett és szerinte rossz az abs. Ha valami csúszós felületen próbálom, pl fű, akkor is egyből bekapcsol. Most akkor jó vagy rossz az abs?
Kivettem a vizhutőt, öntöttem a motorba forró vizet, utanna a blokk leeresztő csavart kicsavartam a nagy része kifolyt. A fütésradiátort is kifujtam kompresszorral. A vizhütőt utánna forróviz , motormosó, akk anyámtól elvettem, amivel mosogat, ezekkel mostam ki, de a vékony cellákat nem mosta ki. Felöntöttem benzinnel, 30 perc mulva feloldotta, átöblögettem, és visszaszereltem az autóba. Bekevertem egy vödör vizet, anyám mosogatószerével, be a rendszerbe, az autót járattam, mig 60 fokig felnem melegedett, leengedtem, olyan faszául feloldotta, ezt megismételtem még 1x , utánna tiszta vizzel, és tiszta... :D Ma egész déltől estig ezzel babráltam :D
Kösz, megnyugtattál :) V6-ost eszem ágában sem lett volna elvállalni, ahhoz volt már szerencsém, de ez nem tűnt ekkora sz*rnak.
Egyébként többször megnéztem, mert nem hittem a szememnek (tömítésre szegecselt "távtartó"), de nincs neki nút sem a blokkban, sem a hengerfejben.
Abban is majdnem biztos vagyok, hogy nem volt még megbontva, kérdeztem, első tulaj.
A régi tömítés salátában jött ki belőle, vagy 6-8 vékony acéllemezből volt, és azon is volt ilyen szegecselt vég. Elring került bele, új csavarok, Hf. síkolva, mindegyik tűzkarika jól belenyomódott. Meglátjuk...Kösz! :)
Cseréltetek már Rover 75-ön (1.8) hengerfej tömítést ? (biztosan, amennyire elbaszott egy dolog).
Könnyen szerelhető, de hajmeresztő dolgok vannak benne.
A HF tömítés elejére és végére fel van szegecselve még egy perem, ami elvileg (és gyakorlatilag is) kitámaszt.
Ilyen vastagított szilikon peremek választják el a vízteret. a 350 mm-es HF csavarokról nem is beszélve. Az új tömítésen a tűzkarikák lötyögnek a tömítésen, de ez már szóra sem érdemes :)
A vezérlés jelölések természetesen nem FHP-ban vannak, hanem teljesen ad-hoc módon.
Hab a tortán,hogy mire végeztünk a pár napos javítással a kuplung hidraulika feladta, levegős lett.
Kinyomtuk belőle, de nem túl meggyőző, lehet majd magyarázkodni, ha visszajön.
Mindez egy nagyon megkímélt, 93000km-es, 2004-es Rover 75.
Hat jo lenne.... A futesradiator is szinig van ezzel a trutyival meg az egesz motor..... Radiatort kivettem, azis fullig. A radiatort kimosom, majd berakom vissza, es a motorbol meg kiviszi a radiatorba, majd megint...... Vagy van valami jobb otleted ?
Heló mindenkinek, a tanàcsotokat kernem.. Vito 2.2 cdi belement az olaj a vizbe, olajradolajradiatort kicsereltem, de az egesz vizrendszer televan szutyokkal. Valaki valami tippet, hogyan, mivel tudnam kikimosni a vizrendszert? Koszi
mindig fixen ezt a 65mV értéket mérem testhez képest így az egy eltolt érték nem?
De.
ha a mért feszültség 150 mV és 700 mV között van, nem használható az univerzális szonda, csak a specifikus, úgynevezett testfüggetlen szonda!
Szerinted a 65mV az 150 és 700mV között van?Nem?Megmérted az ecu testjét?
Kötöttem már úgy össze a csatlakozóból kihúztam a jeltestszálat fűtés jel maradt és akkor is elég hülye adatokat ad a multiméteren 0-1v helyett átmegy mínusz értékbe erre írtam mínusz 0,1 (-0,100mV)
Ha olyankor be volt dúsítva a keverék féktisztítóval, akkor kuka a szonda.(én mértem már tolóüzemben ettől nagyobb negatív feszültséget, jól működő szondán.Az lényegesebb volna, hogy dúsításra reagál-e)
csatlakoztassam úgy lambdát hogy adok neki testet külön én pl aksi negatívról pl DE MINEK?
Azért, ha a kipufogón/szonda házán nincs test, akkor ne verd át magad rossz méréssel.(szürke vezeték pont azért van, hogy a szonda ne csak a kipuffról kapjon testet, mint egy háromvezetékes).