Szóval a lambda hiba előtt.....lényeg ebből hogy lambda szondádra kapsz hibaüzenetet.
Nemes egszerűséggel próbáltad már kicserélni a szondát?
Nekem is volt szonda hiba tárolóban B1S1-re üzemazavar meg hasonló, és ráadásul nem állandó hanem csak hébe hóba (intermitted) amig meg nem untam kivettem berkatam egy újjat és lám, azóta sem jött vissza a hibakód.
Amit linkeltél köszi már megrendeltem hozzá az alkatrészeket megépítem,ehhez értek ;) Igen de valahogy sokallom a vízmenyiséget+gázadásra azért fúj ki szép kipufogó pamacsot is...bele bele puffogva (mintha gyújtás kimaradása is lenne ilyenkor) pulzáló a kipufogó hangja vagy hogy mondják hallani hogy bele bele puffog ütemtelenül amúgy lambda hiba előtt is ezt tette
-rossz vezérlés miatt kevesebb levegő jut az egyik hengersorba, vagy sűrítéskor kipufogja
...természetesen ezt is elbactam, mint tegnap oly sok mást is, nem tudja kipufogni sűrítéskor, mivel olyankor közel s távol sincs a kipuffszelep nyitva, hanem a késő szívószelepzárás miatt a keverék egy részét visszatolja a szívósorba.
Nyugodtan rám lehet szólni, mikor már hülye vagyok, nem sértődök meg:-D
Amúgy hirtelen gázra picit bedurrog a kipufogó néha puffanva lő füstöl is gázadásra de se benzin se fagyálló szaga nincs se olaj És ilyen víztócsát csinál 5 perc után
Majd lemérem indikátor órával a kopást ha újra kiveszem a fojtószelepházat de gondolom ha ide fújok és innen falsol már régóta akkor meglesz a bibi +tömítéscsere is kéne Talán ha elérem a 200-300mBart megspórolok egy lambda árát Habár még mindig nem tudom csak ráadott gyújtásnál nem járó autónál miért írja vissza a lambda hibát addig nincs baj amíg kitörlöm kiveszem aksit mondjuk 1 órára. Újra rákötöm az aksit laptop autó összekötve amint zárt a lambda elmegy lambda 1,3-ra aktív a hiba és megjegyzett de ha ez megtörténik a legközelebbi laptop összekötésnél ott lesz nem tudom eltüntetni hiába törlöm visszadobja csak ráadott gyújtásnál is nem járó motornál,emelett van hogy próbálgatja a lambda aktív lambda hiba mellet a lambdát amúgy csak ritkábban néha néha zártba teszi aktív hibával is de mivel elmegy 1,3 ra újra nyitott módba dobja
A képeken láthatóan a két rész között van egy közdarab és azon papírtömítés Illetve a szívótorok és a fojtószelep ház között van egy bakelit közdarab azon is van mind két oldalán papírtömítés
Igen ilyentől tartok én is főleg hogy eleve a közdarabok bakelitok gyárilag vagyis ahhoz hasonló anyagból vannak nehogy túlhúzzam <elrepedjen/vagy valahol deformálódás következzen be Ha legegyszerűbben hogyan tudnám meg mekkora vastagságú kell oda?Főleg hogy itthon sehol nem találtam ehez a Fiat Punto S55 1.1-es motorhoz fojtószelepház tömítést gyárilag készen,a teljes tömítés szettben sincs benne abban csak motor tömítés van. Mivel épek a papírok eleve úgy raktam vissza csak zömültek és 96-os az autó eleve nem volt szerencsés a régivel összerakni ártani biztosan nem ártana oda egy új Ahhoz hogy ha leszerelem megint a fojtószelepet és felszedem róla a papírtömítést nincs visszaút Megtudnám mérni mikrométerrel és megkapnám a zömült állapotát amiből következtetni lehetne a fel nem használt állapotára De menyit tud zömülni egy papírtömítés???<ezt nem tudom Ha pl 0,5mm volt lehúzás előtt akkor az lehúzásra összetud menni 0,3mm.-erre?Pl <7Nm hatásra? Ami nekem van könyv csak anyit ír a lehúzási nyomatékra hogy fojtószelepház 7Nm
ezzel a vastagabb papírtömítéssel úgy fogsz járni mint "annó" a lada úszóház tömítéssel , a vastagabb és esetleg puhább tömítés úgy eldeformálta a házat és a fedelet , hogy a végén 1-1,5mm volt a felületek között, síkba kellett csiszolni.
Na amire jutottam megoldódott a nem ráadott gyújtásnál a pozitív kör testen van vagy hogy mondjam a ráadott gyújtásnál járó motornál pozitívra kerül a pozitív kör Ergo a lambda fűtésen megnéztem ezt a próbalámpás tesztet ha test és + szálon bekötöm a próbalámpát nem világít a lámpa levett gyújtásnál ugye megnéztem a pozitív ágat testre jelez. ha ráadom a gyújtást egy pillanatra felvillan a próbalámpa és megint kialszik,viszont ha be is indítom az autót világít a lambda fűtésén a próbalámpa ki is mértem megvan a töltés feszültség rajta
Azt hittem valami gubanc van a kábelezésel de nem (autószerelő mondta van olyan ami testen van kiakapcsolt gyújtáson) Szóval> kábelezés oké szerencsére Lambda valóban járó motornál állandóan fűtőtt mértem ez ok MAP értékem nem jó MAP-on mértem orvosi fecskendő+cső és laptopal néztem változik e a Mbar az ok >nem mértem feszültséget rajta szerintem jó Arra most már így hogy jobban megértettem rájöttem hogy ok nemjó a Mbar értékem járó motornál alapjáraton de arra nem jövök rá mitől
fojtószelepház talptömítésre tudok csak gondolni de fél flakon féktisztítóra se reagált beömlőt is néztem ott se Vákumcsövet is néztem >mapra>evaptól>kartergázcső de egyik se lukas vagy repedt vagy kitágult. Leszedem a fojtószelepházat és rakok be új tömítést az menyire baj ha szemre lehúzott zömültek a papírok és olyan 0,2-0,3mm-er vastagságúak ha ide most csak 1mm-eres papírt tudok betenni
szóval ha fel stócolódik a fojtószelepház mivel két részből és két bakelitből áll így 4 papírtömítés kell ha +4mm mondjuk az le zömül lehúzásra 3,5 -3mm-erre Mert gondolom az ilyen gyári ha volt 0,5mm-eres az összesen 2mm ha lehúzva kiadna 1,5 1mm-ert Sokat számít ha vastagabb tömítés rakok így be szóval 0,5mm-er helyett pl 1mm-erest nem kapni felénk a környékbe neten meg nem árulnak autótipushoz
"Szeretném kizárni maga a Map szenzor nem e hibás mert néztem máma 1008mBar a kinti légnyomás de ráadott gyújtásnál amit meg mértem az 990mbar körüli volt"
Amit az időképen nézel, az tengerszintre átszámított.
Amit meg mérsz (ha Mo.-n tartózkodsz, akkor min ~100m magasan vagy) az kevesebb (nem tudom, hol vagy...)
A másik pedig hogy a légköri nyomás állandó az ok(közel azonos de 1000mbar körüli),de minden autónál alapjáraton 100-200-300Mbar az érték?Egy szívómotorosnál egy 1100ccmnél egy egy 2000ccm-es motornál is 200-300mbar lenne a jó érték? 100%ékig biztos az hogy alapjáraton a 400mbar az sok? Valamilyen külföldi forumon úgy olvastam 300-400Mbar a fiatnál a map érték lehet én értelmeztem félre mert nem magyar volt a leírás fordító meg nem barátom e téren hogy normálisan átfordítsa magyarra
Utolsó amit megtudok nézni a Mbar értéknél maga a MAP szenzort szabad így teszteli ebben erősítsetek meg: Összekötöm a kocsit laptoppal nézem a Fiat ecuscannel a Map értéket ráadott gyújtásnál a jelenlegi Mbar értéket kellene lássam amit pl időképen megtudok nézni.Természetesen az autó ekkor nem jár csak rá van adva a gyújtás
Lehúzom a vákumcsövet és rádugok egy rövid csövet és egy orvosi fecskendőt és elkezdek rá vákumot kifejteni Mellette meg mérném a jel és a test között multiméterel a kimenő feszültséget Ehhez van táblázatom milyen Mbar értéknél milyen feszültséget kellene legalább mérjek.
A mBar értéket maga a programról látnám a feszültséget meg multiméterrel. Ha nem indítom el az autót csak ráadva van a gyújtás és össze van kötve a laptoppal a motorvezérlés ha most kicsit pillanatra elhúzom neki a Map értékét attól nem hülyül be az ecu ha be se indítom az autót. Szeretném kizárni maga a Map szenzor nem e hibás mert néztem máma 1008mBar a kinti légnyomás de ráadott gyújtásnál amit meg mértem az 990mbar körüli volt
Az alapjárati megkerülő levegős léptetőmotor felől nem tud fals levegőt kapni ergo hiába a 8,8fokos fojtószelepállás ha tételezzük fel nem szabályoz rendesen a léptetőmotor vagy a tömítőkúp nem megfelelő(fém a fémmel történik az elzárás) Írtam azt is hogy a léptetőmotor kúpja kissé sréhen kopott nem körkörösen látni rajta kopási nyomot a tömítőélen
Elmondaná valaki hozzáértő ha megkérem szépen, hogy egy benzinmotor (1.8 tsi új) NOx katalizátorra hogyan lehet,vagy kell vigyázni? (én addig jutottam hogy kénmentes benzin), az autó javarészt városi használatban lenne, sok indítás kis távok... Ugye ennek nincs kontrol lámpája hogy telítődött stbstb..
DPF-es autómba nagyon kitanultam annak lelkivilágát, most új benzines 1,8 tsi verdába ülnénk át, ott ez lesz az egyik hibaforrás (meg persze 34 másik dolog), na meg persze a termomenedzsemntes csöpögős vízpumpa. Gondoltam felkészülünk hátha lehet erre is valahogy vigyázni!
Amúgy egy maxwell multiméterrel mérek nem hibás elem jó és 1,33 ladánál a lambdán mért feszültség nem hogy 100mV hanem még csak nem is 0mV vagy 0,5mV hanem átugrik a polaritás is szóval ilyen mínusz értéket is mér pl 1,3 lambdánál -0,100
Bocsánat a regényért előre is! Aludtam rá egyet az egészre és félre tettem a méréseim.Biztos maga a a kábelezése már belezavarodtam ezt aláírom sajnos nem dolgozok a szakmában. Viszont igen a lambda szondám 4 vezetékes az tény és a lambdán/lambdára menő csatlakozón mért feszültségeket is jól mértem (410mV/65mV ecutól a csatlakozóra) Kapcsolási rajz nem mutatja hogy a lambda jeltest szála össze lenne kötve a lambda házzal ebből is gondoltam illetve hogy az ecutól nem 0V ot mérek a lamdajeltesre hogy lambda szondám az jeltest "függő"
Most reggel újratelepítettem a programot +az aksi kivolt véve 1 napra Minden a lambda szondát elmentett hibának látta>kitöröltem nem jött fel Beindítottam az autót néztem a programmal nyílt hurokban dolgozott sokáig az ecu kb 70fok körül nézte rá a lambdát nyílt hurokrar Ekkor egy rövid ideig 1 és 1,07 között ugrált a lambda érték nagyon ritkán lement 0,9 -095 re aztán hirtelen megint inaktív lett a lambda szabályozás nyílt hurok újra újra csak elméleti 1-el dolgozott az ecu Fél perc múlva megint zárt és elkezdett az 1 lambdáról megint szépen felkúszni az érték véleményem küszöb értékre 1ről egészen 1,33 ig Mbar értékeim 420-400-380Mbar között ugrál Direkt hagytam alapjáraton ketyegni az autót hagy tanulja be az ecu az értékeket amit mér alapjáraton de hiába :( Újra feljött a Mil lámpa a programban is (autón nem értem ekkor nem jelez ki műszerfalon hibát nem tudom ez a korai motorvezérlésű rendszer lambdára égve hogy jelzi e a lambda végett a műszerfalon a befecskendező szimbólumát) megint nyílt hurokba teszi magát és kiírja lambda szonda hiba akítv /eltárolt
Kérdésem: mi az összes lehetőség ami eltudja vinni a lambdát 1,3 irányba? Ok map érték azt mondtátok és esetleg ezen kívül? hibás gyújtógyertya ?Égéstérbe víz kerül esetleg? Sokallom a kipufogón a kijövő vízfröccsöket csöpög a kipufogón a víz 5-10 perc után tócsa van alatta se nem benzin se nem fagyálló szagú amúgy! be/leömlők tömítettlensége,lukas kipufogó ezeket tudom... Veszteségmérést mértem ok,hűtőkörbe se bugyog bele> se veszteségméréssel> se járó motornál szemrevételezéssel Túl nem melegszik a motor,indikátoros tesztfolyadékkal nézve a hűtőkört oké kis buborékok vannak a víz tetején a kiegyenlítőbe de nem felbugyog!Se alapjáraton,se gázadásra Volt már hengerfejtömítés cserélve de síkolva nem de semmivel nem mérek hengerfejesre utalást Kicsit hallom a kipufogón hogy bele-bele puffog az ütembe mintha alapjáraton nem mindig kapna szikrát az egyik henger?(angolul missfire ha jól tudom a probléma leírása magyar nevét nem tudom gyújtás kimaradás???) Ezek régebb óta fennáló dolgok valóban a kocsinál sose volt szép gyertyaképe mbar érték is régi hiba ha akkor az hiba)
Megnéztem a gyertyákat (kicsit furcsállom hogy a porcelán részük tömörzárási hibásak barnás kifújás nyomai) Már felvetül a kérdés bennem nem lehet ez egyszerűen gyertyahiba rendellenes égés lezajlás+map érték is rossz mert kifúj a gyertya? nemrég lett cserélve benne előfordulhat túlhúztam őket bevallom nem nyomatékkulcsot használtam :/ Megnéztem most nyomatékra lehúzva meg olyan mintha lese húztam volna!Most újra lehúztam kézel fokra és ég és föld a különbség lehet itt a bibi?(mikor folytószelepházat pucoltam kivettem a gyertyákat!amúgy 27Nm ert ír a könyv lehúzásra Sűrítési végnyomást nem tudok mérni de veszteségmérőm van jó értékeket adott nem szelel át se kipufogó,se szívó fele se gyűrűk fele elég szépen tudja tartani a beálított nyomásértéket
Az Hyundai i20-asban állítólag csak elől vannak hangszórók, de hátul ki van alakítva a helye a hangfalaknak.
Namost ha hátra is szeretnék hangszórót akkor simán bemegyek egy boltba megveszem azt ami jól néz ki és csak rá kell dugni? vagy erősítő is kell hozzá?
Milyen teljesítményt kell nézni hangszóró vásárláskor, illetve melyik a jó márkájú, megbízható hátsó hangszórók?