Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141534

2 bar az nagy eltérés."" 

 

a wps-en, uzem kozben.

Előzmény: novothauto (141506)
cam aro Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141533

vcds egeskimaradas szamlaloja nem viszi ?

sztem ket bar kompressziomeros kulonbseg nem sokat raz rajta, foleg hogy veszteseg ertekek jok.

szvsz lehet mas a ludas.  

 

esetleg tegy ra motorra telcsit egy vibration meter app-al.. azt egyesevel trafok le azonositashoz

ha meg van melyik henger santit,  trafok, injektorok at cserebereje.. megy veluk a problem, vagy nem.. 

Előzmény: buyer2 (141505)
buyer2 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141532

Az összes hidrotőke házastul ki lett cserélve mert persze fenékig nyomódtak....

Igaz nem új lett beletéve hanem használt. De nem csörög.

 

 

Előzmény: t.zsolti (141524)
buyer2 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141531

Megpróbálkozom ezzel még....

Ha látok szignifikáns változást (megmérve az összes dugót) akkor okosabb lettem ha nincs elétrő adat akkor meg leveszem a HF-et ismét. Van egy tartalékban ami sértetlen volt és jó motorról származik aztán felrakom azt. 

Előzmény: 409 (141525)
cam aro Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141530

elparolog a wolfram. 

tulfesz. 

 

nincs tulfesz. 

elparolog a wolfram

 

Előzmény: TraguAre (141504)
cam aro Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141529

:D

 

  

Előzmény: novothauto (141503)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141528

Az autó Fiat Punto 1.1 -es B2000-motorú központi befecskendezős 96-os évjárat Magnetti Marelli  IAW 16F

Ennél érthetőbben nem tudom tényleg leírni
Ecu 12-es lába a szondára menő Jeltestszál (szondaszín sárga)
Ecu 29-es lába a szondáról jöbő jel szál (szondaszín fekete)
Ecu 17-es lába lambda fűtés negatívja
Lambda fűtés pozitív szála a főrelébe menő 6-os számú csatlakozó (a fűtés már csak +- )-al működik nemde?)
Illetve hogy nem állandó fűtéses az ecu szerintem vezérelt testet ad a fűtésnek ezt nem tudom

Én arra tudok ebből következtetni hogy ez a szonda testfüggetlen szonda jeltestes
Ezt a sort idézném:
"ha a mért feszültség nulla volt, akkor
használható az úgynevezett „univerzális
lambda-szonda”,
– ha a mért feszültség 150 mV és
700 mV között van, nem használható az
univerzális szonda, csak a specifikus,
úgynevezett testfüggetlen szonda!"

Ezt ki is mértem az ecu jeltestszála (sárga) és a test között (pl aski negatív) 65mV van


Ezt a mérést is elvégeztem:
Húzzuk szét az ECU és a lambda-szonda
közötti kábelcsatlakozást, de előtte
jegyezzük fel, hogy a szonda fekete és
szürke kábele az autó kábelkötegén milyen
színű vezetékpáron halad tovább a
vezérlőegység felé. Ehhez a két feljegyzett
kábelhez csatlakoztassunk egy feszültségmérőt
(Voltmérő 1.), majd adjunk
gyújtást. Hibátlan kábelrendszer
esetén 450 mV feszültséget mérhetünk.
Ha nem jelenik meg a feszültség, akkor
az ide érkező kábeleket vizsgáljuk szakadásra.

Nállam ugye ez fekete és sárga szín itt 410mV-ot mérek

Ami furcsa hogy maga a szondából jövő szürke vezetek kontakba van a testel (pl motortérben egy csavar vagy aksi saru mind1) mag a testel

Előzmény: 409 (141520)
zumirobi Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141527

Jóestét . Ford Mondeo 2.0 tdci HJBA motor. Belemegy az olaj a vizbe,de nem nagy mértékben, olajradiátor lenyomásoltam, 8bar forró vizben és nem enged át... Hengerfejpakolás tökéletesen tömít, holnap viszem nyomásprobára a hengerfejet. Az a kérdésem, hogy itt a szervó, meg a vizpompa 1 tengelyen van, ott átszivároghat a szervoolaj? Szervoolaj, tiszta mocsok volt amit leengedtem. Köszi

Dorka 57 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141526

Ezzel csak az a baj, hogy a löket nem változik egy esetleg görbe hajtórúd miatt. 

Elvileg a gyertyamenet egyforma hosszú, de én nem vennék rá mérget.

Előzmény: buyer2 (141523)
409 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141525

Összerakva még sosem mértem, de jó lehet a tolómérős megoldás is. Tizedek szerintem nem számítanak egy ekkora benzinesnél, inkább 1-1.5mm.

Előzmény: buyer2 (141523)
t.zsolti Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141524

a hidrotőkéket is meg kéne mérni , nem e rogytak meg a karambolban.

 

és még mindig megmérném a bütyökprofil magasságát

Előzmény: buyer2 (141519)
buyer2 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141523

Vagy ezt a mérést ne spilázzam túl?

 

Vannak ezek a 150mm digitális tolóméterek. Gyertya ki, felfekvési területre rá a tolómérőt, betolva a pálca és hadd jöjjön felfelé a dugó? Persze itt megintcsak jön az hogy mennyire kokszos a dugó teteje...vagy előtte egy kicsit kapargassam meg? :)

Nem tudom mire lehet számitani olyankor ha mégis az az oka hogy nem eléggé jön fel a dugó. Tizedek?

Előzmény: buyer2 (141522)
buyer2 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141522

Ezt a kérdést már hallottam. Sajnos:( Ez az utolsó dolog amit még nem ellenőriztem le. A kérdés jogos, bár nagyon elképzelhetetlennek tartom hogy a szelepgörbülés folyamán a hajtókar zömült volna. Azért az durva lenne főleg hogy még nyoma sincs az egésznek a dugattyúkon....

 

Azt pedig megmérni gyertya furaton keresztül elég macerás nem? Vagy van erre spéci kiegészitő? (Indikátor óra az ok, csak eszköz amit beletekerek és elég hosszú hogy mérni lehessen a dugattyú utját.

Előzmény: 409 (141521)
409 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141521

Felsőholtpontban egyformán jön fel az összes dugattyú?

Előzmény: buyer2 (141516)
409 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141520

Az sem lett volna rossz, ha az elején elárulod az évjáratot és a motorkódot. ha már ott a fejlécben az erre utaló kérés. Te biztosan tudod miről beszélsz, de másoknak ez többségében egy rejtvény. Mindegy, mostanra kb. kitaláltam.

 

"29 Ecura lambda jel
12 Ecuhoz jeltest"

 

Húzd szét a szonda csatlakozóját és alapjáraton mérd meg mi van az ECU 12-es lábán. Testnek kell lennie. Ebből azt valószínűsítem, hogy a szonda ugyanezen ágán (széthúzva) nem kell testnek lennie.

 

"Lambda fűtése:
Ecura 17-es lábon test (negatív oldal)"

 

Nincs köze az ECU-hoz, csak azonos testvezetékre van a kettő kötve. Ez egy állandófűtésű szonda, nincs vezérelve, ha jár a motor, mindig fűt.

 

"Kivett aksinál kontakt van a lambda fűtés + és a test között multiméterel mérve
 ezt ténylegesen nem értem"

 

Te biztosan tudod ezt értelmezni, mert tudod mit és hogyan mértél. Nekem nem megy, illetve nem tudok választani azon lehetőségek közül, amik ebből kiolvashatóak.

 

"Ha egy fő csatlakozót széthúzok egy fő kábelkorbácsnál a testel való összeköttetések megszünek."

 

 Ugyanaz mint az előző. (annyit azért értek, hogy ennek nincs köze a jelen problémához)

 

Szóval reménytelen így segíteni.

 

 

 

Előzmény: zsolt4593 (141512)
buyer2 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141519

Ezeket a képekeket akkor csináltam mikor az első mérések megtörténtek, majd fel lett újjitva mindkét HF. És jött a második mérés. (első bejegyzésem)

A veszteség mérés is meg lett csinálva...

 

 

Előzmény: t.zsolti (141518)
t.zsolti Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141518

a régi tömítéssel is összerakhatod a kompresszióméréshez

Előzmény: buyer2 (141516)
t.zsolti Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141517

majd jól letolnak az ötleteim miatt,

nyomj kis mennyiségű motorolajat a hengerekbe , lehetőleg  ( V motor ) jusson a dugó tetején mindenhova a dugó és a hengerfal közé és ellenőrizd a kompressziót , ha nem vagy nagyon kis mértékben emelkedik akkor nem a gyűrűk eresztik el még mindig a kompit hanem a szelepek/hengerfej valahol

Előzmény: buyer2 (141516)
buyer2 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141516

Jó kérdés....

Egy infót nem irtam le, a motor szij szakadt volt. kb 14 szelepet kellett cserélni mert ugye görbült....De ez kb fele fele arányban mindkét oldalon.

A dugattyún még csak a nyomát sem látni hogy szelep beleverődött volna. Az első képen pont a 3-as henger láthaó ahol 9 b mértem.

 

 

Előzmény: t.zsolti (141513)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141515

Köszönöm mindenkinek azért az eddigieket.

zsolt4593 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141514

Kép lemaradt
Amúgy kipróbáltam a leírtakat az érték nem nagyon változik eltudtam azt érni lemenjen befogott légszűrő szívótoroknál az érték 370-380Mbar-ra a 400Mbar körüli értékről
Természetesen billenő kapcsolós kipufogó felől kap meleget (bimetálos) bemelegszik akkor tudok csak hideg oldalt lefogni a motor nem fulladt le azt elérni nem tudtam
Viszont besprickoltam hidegindítót nem aktív londánál és aktívnál is a tünet az leesik a fordulat 500 rpm körülire már nagyon rángatva megy de még vissza tudja hozni alapjáratra magát
Az is mindegy volt hogy 100-200mV körül fújak be neki ekkor is így reagált a többlet üzemanyagra leesett a fordulat de nagyon!Lambda érték se ugrott vissza

Valószínű elviszem specialistához mert ehhez az én tudásom kevés azt hiszem minden létezőt megnéztem rajta amit lehet

Előzmény: zsolt4593 (141512)
t.zsolti Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141513

a vezérműtengely bütykök megfelelő méretűek?

Előzmény: buyer2 (141508)
zsolt4593 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141512

29 Ecura lambda jel
12 Ecuhoz jeltest
Mag a két kábel  plusz árnyékolt szigetelésbe fut Ecu B pontjára

Lambda fűtése:
Ecura 17-es lábon test (negatív oldal)
Másik oldal a lambda fűtésnek főrelé 6-os lába
Amúgy a relén belül megnéztem a dobozán is ezen az ágon az EVAP és a gyújtó trafók (parazitaszikrás) pozitív ága is innen jön

Kivett aksinál kontakt van a lambda fűtés + és a test között multiméterel mérve
 ezt ténylegesen nem értem

Nem olyan rég pár hónapja egyszer kiírta az EVAP-ra hibát ami ugyancsak erről a reléről kapja a pozitívat
gyújtó trafó + ágára is jelez összeköttetés a testel....
Én értelmezem félre a kapcsolási rajzot? Ha egy fő csatlakozót széthúzok egy fő kábelkorbácsnál a testel való összeköttetések megszünek. Rövid szakasz de nagyon túlzsúfolt és berman cső szerű+szigszalagal van megoldva a kábelezés gyárilag

Előzmény: zsolt4593 (141499)
buyer2 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141511

Az már megvolt. a legtöbb mért veszteség 12 % volt. Mondjuk ezen nem is csodálkozom hiszen 140 ezer van a motorban.

Lett mérve dugattyú fent és lefelé is. sehol nem esett be a veszteségmérő óra.

Előzmény: robika1 (141510)
robika1 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141510

Csinálj egy nyomás veszteségmérést,onnan már látni,hogy tömítetlenségi hiba van.

Előzmény: buyer2 (141505)
buyer2 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141509

Nálatok ezt meg lehetne csinálni? 

Előzmény: novothauto (141507)
buyer2 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141508

Na igen, a vezérlés ha nem 25x lett checkkolva akkor egyszer sem.

Valahol nagy disznósság van az tuti!

 

Az egyes hengeren a vezérműtengelyek jelzőnyilai stabilan oda mutatnak ahová kell. két vezérműtengely közötti láncszem 16-ra beállitva. (2 soron ugye 15 láncszemre kell)

 

Két hete levettük a szelepfedelet és bár nem halál pontos mérést tudtunk végezni de úgy tünik hogy jókor nyitnak a szelepek. Persze lehet hogy mégiscsak meg kellene ismételni. mert ahogy irtad is az egész sorron siralmas az érték.

Előzmény: novothauto (141506)
novothauto Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141507

Kéne csinálni egy járó motoros kompressziómérést és kiszámolni hengerenként a szelepnyitási szögeket.

Előzmény: novothauto (141506)
novothauto Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141506

Vezérlés? Ahogy látom, kompletten rossz egy hengersor.

2 bar az nagy eltérés.

 

 

Előzmény: buyer2 (141505)
buyer2 Creative Commons License 2015.03.31 0 0 141505

Üdv.

 

Alany S8 4.2 2001 évjárat.

 

Nem olyan rég mértem sűrítést minden hegerben. Eredmény:

1 = 9.8b

2 = 10b

3 = 9 b

4 = 6b

5-8 = stabil 12 b

Alapjáraton eléggé rángtava járt nyoma sem volt  a 8 hengeres mozdulatlan óramű járásnak.

 

OK 1-es HF le, felújitás. szelep becsizsolás simering csere HF vissza, ha már bontva volt akkor a 2-est is levettem felujjitásra.

Új értékek:

 

1= 10b

2 = 10b

3 = 9b

4 = 10b

5-8 = 12b

 

Alapjáraton javulás tapasztalható de még mindig!!! gondolom köszönhetően a 4-es 6bar helyett 10, de még mindig  nincs a mozdulatlan óramű járás....

 

Igazából a 4-es hengeren történt mérhető javulás de az összes többi marad ugyanazon szinten. A 4-es is "csak" 10b-ra jött fel.

Veszteség mérés elvégezve, sehol,egyik hengerben sem jelzett kicsapó értéket. Mi több nagyon is jókat mértünk.

 

Ezek után nem tudom, hogy vegyem le még egyszer a HF-et??? 

 

Egy biztos, felsikolva nem lett...

 

Köszi a véleményeket.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!