Ha látok szignifikáns változást (megmérve az összes dugót) akkor okosabb lettem ha nincs elétrő adat akkor meg leveszem a HF-et ismét. Van egy tartalékban ami sértetlen volt és jó motorról származik aztán felrakom azt.
Az autó Fiat Punto 1.1 -es B2000-motorú központi befecskendezős 96-os évjárat Magnetti Marelli IAW 16F
Ennél érthetőbben nem tudom tényleg leírni Ecu 12-es lába a szondára menő Jeltestszál (szondaszín sárga) Ecu 29-es lába a szondáról jöbő jel szál (szondaszín fekete) Ecu 17-es lába lambda fűtés negatívja Lambda fűtés pozitív szála a főrelébe menő 6-os számú csatlakozó (a fűtés már csak +- )-al működik nemde?) Illetve hogy nem állandó fűtéses az ecu szerintem vezérelt testet ad a fűtésnek ezt nem tudom
Én arra tudok ebből következtetni hogy ez a szonda testfüggetlen szonda jeltestes Ezt a sort idézném: "ha a mért feszültség nulla volt, akkor használható az úgynevezett „univerzális lambda-szonda”, – ha a mért feszültség 150 mV és 700 mV között van, nem használható az univerzális szonda, csak a specifikus, úgynevezett testfüggetlen szonda!"
Ezt ki is mértem az ecu jeltestszála (sárga) és a test között (pl aski negatív) 65mV van
Ezt a mérést is elvégeztem: Húzzuk szét az ECU és a lambda-szonda közötti kábelcsatlakozást, de előtte jegyezzük fel, hogy a szonda fekete és szürke kábele az autó kábelkötegén milyen színű vezetékpáron halad tovább a vezérlőegység felé. Ehhez a két feljegyzett kábelhez csatlakoztassunk egy feszültségmérőt (Voltmérő 1.), majd adjunk gyújtást. Hibátlan kábelrendszer esetén 450 mV feszültséget mérhetünk. Ha nem jelenik meg a feszültség, akkor az ide érkező kábeleket vizsgáljuk szakadásra.
Nállam ugye ez fekete és sárga szín itt 410mV-ot mérek
Ami furcsa hogy maga a szondából jövő szürke vezetek kontakba van a testel (pl motortérben egy csavar vagy aksi saru mind1) mag a testel
Jóestét . Ford Mondeo 2.0 tdci HJBA motor. Belemegy az olaj a vizbe,de nem nagy mértékben, olajradiátor lenyomásoltam, 8bar forró vizben és nem enged át... Hengerfejpakolás tökéletesen tömít, holnap viszem nyomásprobára a hengerfejet. Az a kérdésem, hogy itt a szervó, meg a vizpompa 1 tengelyen van, ott átszivároghat a szervoolaj? Szervoolaj, tiszta mocsok volt amit leengedtem. Köszi
Vannak ezek a 150mm digitális tolóméterek. Gyertya ki, felfekvési területre rá a tolómérőt, betolva a pálca és hadd jöjjön felfelé a dugó? Persze itt megintcsak jön az hogy mennyire kokszos a dugó teteje...vagy előtte egy kicsit kapargassam meg? :)
Nem tudom mire lehet számitani olyankor ha mégis az az oka hogy nem eléggé jön fel a dugó. Tizedek?
Ezt a kérdést már hallottam. Sajnos:( Ez az utolsó dolog amit még nem ellenőriztem le. A kérdés jogos, bár nagyon elképzelhetetlennek tartom hogy a szelepgörbülés folyamán a hajtókar zömült volna. Azért az durva lenne főleg hogy még nyoma sincs az egésznek a dugattyúkon....
Azt pedig megmérni gyertya furaton keresztül elég macerás nem? Vagy van erre spéci kiegészitő? (Indikátor óra az ok, csak eszköz amit beletekerek és elég hosszú hogy mérni lehessen a dugattyú utját.
Az sem lett volna rossz, ha az elején elárulod az évjáratot és a motorkódot. ha már ott a fejlécben az erre utaló kérés. Te biztosan tudod miről beszélsz, de másoknak ez többségében egy rejtvény. Mindegy, mostanra kb. kitaláltam.
"29 Ecura lambda jel 12 Ecuhoz jeltest"
Húzd szét a szonda csatlakozóját és alapjáraton mérd meg mi van az ECU 12-es lábán. Testnek kell lennie. Ebből azt valószínűsítem, hogy a szonda ugyanezen ágán (széthúzva) nem kell testnek lennie.
"Lambda fűtése: Ecura 17-es lábon test (negatív oldal)"
Nincs köze az ECU-hoz, csak azonos testvezetékre van a kettő kötve. Ez egy állandófűtésű szonda, nincs vezérelve, ha jár a motor, mindig fűt.
"Kivett aksinál kontakt van a lambda fűtés + és a test között multiméterel mérve ezt ténylegesen nem értem"
Te biztosan tudod ezt értelmezni, mert tudod mit és hogyan mértél. Nekem nem megy, illetve nem tudok választani azon lehetőségek közül, amik ebből kiolvashatóak.
"Ha egy fő csatlakozót széthúzok egy fő kábelkorbácsnál a testel való összeköttetések megszünek."
Ugyanaz mint az előző. (annyit azért értek, hogy ennek nincs köze a jelen problémához)
nyomj kis mennyiségű motorolajat a hengerekbe , lehetőleg ( V motor ) jusson a dugó tetején mindenhova a dugó és a hengerfal közé és ellenőrizd a kompressziót , ha nem vagy nagyon kis mértékben emelkedik akkor nem a gyűrűk eresztik el még mindig a kompit hanem a szelepek/hengerfej valahol
Kép lemaradt Amúgy kipróbáltam a leírtakat az érték nem nagyon változik eltudtam azt érni lemenjen befogott légszűrő szívótoroknál az érték 370-380Mbar-ra a 400Mbar körüli értékről Természetesen billenő kapcsolós kipufogó felől kap meleget (bimetálos) bemelegszik akkor tudok csak hideg oldalt lefogni a motor nem fulladt le azt elérni nem tudtam Viszont besprickoltam hidegindítót nem aktív londánál és aktívnál is a tünet az leesik a fordulat 500 rpm körülire már nagyon rángatva megy de még vissza tudja hozni alapjáratra magát Az is mindegy volt hogy 100-200mV körül fújak be neki ekkor is így reagált a többlet üzemanyagra leesett a fordulat de nagyon!Lambda érték se ugrott vissza
Valószínű elviszem specialistához mert ehhez az én tudásom kevés azt hiszem minden létezőt megnéztem rajta amit lehet
29 Ecura lambda jel 12 Ecuhoz jeltest Mag a két kábel plusz árnyékolt szigetelésbe fut Ecu B pontjára
Lambda fűtése: Ecura 17-es lábon test (negatív oldal) Másik oldal a lambda fűtésnek főrelé 6-os lába Amúgy a relén belül megnéztem a dobozán is ezen az ágon az EVAP és a gyújtó trafók (parazitaszikrás) pozitív ága is innen jön
Kivett aksinál kontakt van a lambda fűtés + és a test között multiméterel mérve ezt ténylegesen nem értem
Nem olyan rég pár hónapja egyszer kiírta az EVAP-ra hibát ami ugyancsak erről a reléről kapja a pozitívat gyújtó trafó + ágára is jelez összeköttetés a testel.... Én értelmezem félre a kapcsolási rajzot? Ha egy fő csatlakozót széthúzok egy fő kábelkorbácsnál a testel való összeköttetések megszünek. Rövid szakasz de nagyon túlzsúfolt és berman cső szerű+szigszalagal van megoldva a kábelezés gyárilag
Na igen, a vezérlés ha nem 25x lett checkkolva akkor egyszer sem.
Valahol nagy disznósság van az tuti!
Az egyes hengeren a vezérműtengelyek jelzőnyilai stabilan oda mutatnak ahová kell. két vezérműtengely közötti láncszem 16-ra beállitva. (2 soron ugye 15 láncszemre kell)
Két hete levettük a szelepfedelet és bár nem halál pontos mérést tudtunk végezni de úgy tünik hogy jókor nyitnak a szelepek. Persze lehet hogy mégiscsak meg kellene ismételni. mert ahogy irtad is az egész sorron siralmas az érték.